K8V Deluxe Sata probleem met windows xp

Pagina: 1
Acties:

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-07 13:15
beste medetweakers,

na even gezocht te hebben (tevens niets gevonden) heb ik ff een nieuw threadje geopend. help me ff snel aub. ik heb voor mn neefie een pc in elkaar gezet, amd 64 3000+, 1 GB geheugen, verder niet boeiend. tevens zit er een onboard Sata aansluiting in. aangezien ze een maxtor Sata schijf hebben, heb ik em aangesloten. in de mobo doos zat er geen diskette in voor ondersteuning van de Sata driver/station. tijdens de windows xp installatie (helemaal in het begin) druk ik F6 voor eigen drivers. (deze heb ik gedownload van de site van asus.) ik krijg, als ik deze driver op een floppie zet, de foutmelding dat er een regel (regel 18) niet klopt in het bestandje winxp(nogwat).sys. een heel lang verhaal en hij geeft aan dat de fout op het D station zich bevind. ten 1e is er nog geen D station, en ten 2e, ik kom er niet langs. de CD die bij het moederbord zat, heb ik ook geprobeert. zelfde bestandjes op diskette gezet, zelfde fouten. weer in regel 18. nu ben ik einde raad. wat moet ik nu? ik kan niets vinden wat ik fout doe.. kan de SATA op het moederbord niet meer lekker zijn? De computer herkend de harde schijf wel. hij ziet em gewoon als de goede grootte, en alles verder. in de bios ziet ie em ook. ik heb al een aantal poorten op het moederbord geprobeert. maar niets helpt. help me aub.. ik weet NIETS meer :S

mochten jullie vragen hebben, brul erop los.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
1) Bios update?
2) Punctuatie gebruiken en alinea's maken. => Leesbaarheid.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Lees deze topic eens: Windows setup ziet S-ata schijf niet

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:02

Shunt

Boe

dit weet hij dus al
daar gaat dat heele stuk over met op f6 drukken

wat ik alleen kan bedenken is dat je floppie gewoon defect is :D
probeer het eens direct van de cd als dat kan ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-07 13:15
mensen, ik ben er al 8er gekomen.. ik moest de harde schijf op de andere raidcontroller aansluiten (niet de via maar de promisetrack) daarna, die in de bios aanzetten en op de cd stond dán de goede software. bedankt voor de (beperkte) hulp..

grtz, Tom

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
dit weet hij dus al
Het ging mij om het stuk in die thread waarin de .inf file wordt aangepast omdat de drivers op de verkeerde locatie werden gevonden. Uit de startpost bleek IMO niet dat TS daar al mee aan de slag was geweest. Dus.

Goeie kans dat het met het wijzigen van die file (of het verplaatsen van de drivers op de diskette) ook had gewerkt op de oude controller. In de topic die ik aangaf verhielp dat namelijk het probleem. Maar de schijf op een andere controller hangen waarvan de drivers wél meteen werken is natuurlijk ook een oplossing.

[ Voor 39% gewijzigd door koraks op 14-01-2004 00:39 ]

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BootVluchteling schreef op 13 januari 2004 @ 18:13:
bedankt voor de (beperkte) hulp..

grtz, Tom
Altijd welkom :P

Hier op GOT groeten wij mekaar altijd, dus niet extra nodig.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

edit:

Ok, hier stond onzin.
Het mobo in kwestie is dus de K8V Deluxe

[ Voor 85% gewijzigd door Liam op 18-01-2004 11:28 ]

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Pagina: 1