Toon posts:

Windows 98 SE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb nog nooit zoiets vaags meegemaakt. Ik heb een lege scsi schijf van 40 gig aangesloten... Ik kopieer in dos de gehele inhoud van de win98 se cd-rom naar c:\ Ik wil de setup starten, dus ik doe c:\setup.exe Hij installeert... Tot nu toe gaat alles goed...

Nu staat windows erop en open ik deze computer. Nu ziet die wel een harde schijf, maar in de vorm van een cd-rom. Dus hij denkt nu dat het de cd-rom is van win98. Moest ik helemaal in het begin die hele zooi kopieren van d:\ naar c:\andere map DUS IN DE ROOT van c:\ ??? Dit lijkt mij het meest logische eigenlijk. Ik kreeg de opdracht om dit zo te doen zodat al die cad-bestanden allemaal ook op c staan zodat je geen cd-rom van windows nodig hebt bij installeren van diverse stuurproggies......

Komt iemand van jullie dit probleem bekend voor?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Nee, komt me niet bekend voor.

Meestal knalde ik de map \WIN98 van de CD-ROM naar C:\WIN98CD ofzo, en dat werkt verder perfect.

Over je probleem: zijn er misschien 16bit (DOS) CD-ROM drivers geladen -> check AUTOEXEC + CONFIG.SYS

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

Het kan zijn omdat bepaalde bestanden van de CD in de root staat dat hij de HDD ziet als de WIN98 CD. Probeer de CD zoals limoentje zegt eens in een folder te zetten.

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:28

MadEgg

Tux is lievvv

Dit komt waarschijnlijk door de autorun.inf die op de Win98 CD staat.
Deze wordt ook gewoon op harde schijven ingelezen, en daarin staat de locatie van een icoontje weer te geven voor deze schijf.

Waarschijnlijk, als je dubbelclicked op C: in 'Deze Computer' start hij ook het Windows 98-CD programmaatje op of niet?

Tja

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt, ik formateerd e boel wel weer even, komt inderdaad door die autorun.inf

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan toch even bij de eigenschappen van de schijf het icoontje veranderen en even uitvinken dat hij niet verwisselbaar is. Dan lijkt mij dat alles weer in orde is.

• FireWire
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

je moet ff de autorun.inf weghalen en opnieuw opstarten of je icon cache herbouwen :)

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

Pagina: 1