Wel netwerk, geen internet!

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb hier een laptop met win 98 staan. Nu doet het interne netwerk het wel (het chatprogramma! we kunnen met elkaar chatten) maar zodra ik IE of mozilla opstart, doet hij het niet.

Duh, dat zal wel een instelling zijn ... nee dus. ik vermoed (voor 99%) dat het te maken heeft met een fout bestand. Nu heb ik sfc.exe al even laten draaien, maar ik weet niet precies welke bestanden ik het beste kan her-installeren.

Nogmaals, ik denk vrij zeker dat het komt door een instelling in Win 98 en geen instelling in de netwerk instelling (nouja, dat is ook win98 :p). Het is dus een of ander dll bestand. Misschien heeft iemand een suggestie ...

[edit]
Nog veel meer info voor de duidelijkheid :P

* Internet komt binnen via een modem, wordt via switches gedeeld.
* Internet werkt gewoon op alle andere pc's.
* de kabel naar de switch is ook goed (dubbelchecked, en anders zou het chatprogramma het niet doen)

* Het Netwerk kaartje is een National Semiconductor NE4100
* Het chatprogramma is Ichat van vnalex.tripod.com

* Met of zonder firewall maakt niet uit.

[ Voor 25% gewijzigd door Eusebius op 13-01-2004 13:00 ]

==
hoi

Verwijderd

ja wel duidelijk allemaal

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Zou je wat meer informatie willen geven? IP`s Netwerkkaart type, Type verbinding (Cross of via Hub/Switch) Internet gedeelt op de "host"? (Moet wel 98SE zijn dan :))

[ Voor 11% gewijzigd door Illegal_Alien op 13-01-2004 12:50 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:38

lonkhuijzen

100% ADH

check je dns settings eens.

En geef ff een winipcfg (dacht ik toch) vanuit de dosprompt.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:52

K-Jay

Klaas Jan

Duh, dat zal wel een instelling zijn ... nee dus. ik vermoed (voor 99%) dat het te maken heeft met een fout bestand.
Nogmaals, ik denk vrij zeker dat het komt door een instelling in Win 98
Is het nou wel of geen instelling?
Misschien DNS niet goed ingesteld?
Of, als het een fout bestand betreft, even TCP/IP eraf gooien en opnieuw installeren.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 00:04

we_are_borg

You will Comply

Doe internet het wel op de computer waar het op aangesloten staat. Werk je via een router (hard of sowtware zet je TCP/IP instellingen goed), kijk gateway en DNS na. En iets meer info zal handig zijn.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Werkt internet wel op de andere computer(s)? Als het daar ook niet werkt dan ligt het niet alleen aan die laptop.

Als er iets is met een bestand zou je zou kunnen proberen om alle protocollen weg te halen en opnieuw te installeren. Dan gaat'ie ze volgens mij weer van je CD halen (daar vraagt'ie bij mij in elk geval om als ik dat doe). Hopelijk worden ze dan wel goed neergezet.

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 17:08

Magure

Bla....

Je bent wel erg duidelijk met wat je wil en wat je gedaan hebt om het probleem op te lossen (not!) Maar je hebt dus je internet gedeelt met het netwerk. Heb je de IP-adres wel goed in gesteld. Laat je Internet Explorer automatisch zijn instellingen zoeken en staat de verbinding op LAN ???? En wat voor een chatprogramma gebruik je?? Gaat dat via het NETwerk of het INTERnet..??
Wees eens wat duidelijker

• Eusebius
  • Niet online
K-Jay schreef op 13 januari 2004 @ 12:51:
[...]

[...]

Is het nou wel of geen instelling?
Misschien DNS niet goed ingesteld?
Of, als het een fout bestand betreft, even TCP/IP eraf gooien en opnieuw installeren.
Nou, TCP/IP is er al 10 keer op en af geweest. DNS staat goed ingesteld.

Als ik de explorer opstart, zie ik überhaupt geen verkeer (zelfs geen uitgaand) bij de firewall. Ik moest IE zelfs handmatig aanmelden bij de firewall, terwijl dat anders altijd automatisch gaat.

==
hoi

• Magure
  • Laatst online: 13-08 17:08

Magure

Bla....

Eusebius schreef op 13 januari 2004 @ 12:55:
[...]

Als ik de explorer opstart, zie ik überhaupt geen verkeer (zelfs geen uitgaand) bij de firewall. Ik moest IE zelfs handmatig aanmelden bij de firewall, terwijl dat anders altijd automatisch gaat.
Wat doet hij als je je Firewall uitschakeld?? Misschien helpt die de boel om de zeep!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-08 10:05
Tis mij ook een beetje onduidelijk, begin gewoon eens met een basis PING naar iets. Weet je in ieder geval of je naar de buitenwereld komt ja of de nee.

ping 194.165.94.1 (DNS van Easynet d8 ik)

of uh

tracert 194.165.94.1

Kan van alles zijn op dit moment! (Gewoon geen internet, fout geconfigureerde modem/router, verkeerde proxy-server etc etc etc)

offtopic:
Waarom verschijnt altijd weer extra informatie net als je bezig bent met een berichtje te tikken :o, krijg je vervolgens weer om je oren "dat zegt ie toch!!"

[ Voor 20% gewijzigd door LinuX-TUX op 13-01-2004 12:59 ]

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:52

K-Jay

Klaas Jan

Eusebius schreef op 13 januari 2004 @ 12:55:

Als je nu ook nog even antwoord geeft op de andere posts, kunnen we je misschien wel helpen.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• Eusebius
  • Niet online

* Internet werkt gewoon op alle andere pc's.
* de kabel naar de switch is ook goed (dubbelchecked, en anders zou het chatprogramma het niet doen)

* Het Netwerk kaartje is een National Semiconductor NE4100
* Het chatprogramma is Ichat van vnalex.tripod.com

* Met of zonder firewall maakt niet uit.

==
hoi

• Eusebius
  • Niet online
LinuX-TUX schreef op 13 januari 2004 @ 12:57:

offtopic:
Waarom verschijnt altijd weer extra informatie net als je bezig bent met een berichtje te tikken :o, krijg je vervolgens weer om je oren "dat zegt ie toch!!"
Zei ik toch ... ;) sorry, ik was niet helemaal duidelijk.

==
hoi

• LinuX-TUX
Dus je kan wel:
pingen naar je "localhost"(127.0.0.1), modem (gateway) en andere PC'tjes op het intranet?
andere PC'tjes kunnen lekker op internet ronddwalen?
er staan geen proxy-settings ingestelt op die bak?

wat is nou de bottleneck als je een tracert doet? Waar stopt ie ermee?
Hoe zijn je netwerk instellingen intern? Hoeveel PC's hangen er in het netwerk? Hoe staat je subnetmask?

/me Linux-TUX is bezig met cisco, is het al een beetje te merken? :D

• Eusebius
  • Niet online
LinuX-TUX schreef op 13 januari 2004 @ 13:06:
Dus je kan wel:
pingen naar je "localhost"(127.0.0.1), modem (gateway) en andere PC'tjes op het intranet?
andere PC'tjes kunnen lekker op internet ronddwalen?
er staan geen proxy-settings ingestelt op die bak?

wat is nou de bottleneck als je een tracert doet? Waar stopt ie ermee?
Hoe zijn je netwerk instellingen intern? Hoeveel PC's hangen er in het netwerk? Hoe staat je subnetmask?

/me Linux-TUX is bezig met cisco, is het al een beetje te merken? :D
* netwerk intern: 192.168.1.1 (modem) tot 192.168.1.255 (theoretisch)
* subnet is dus 255.255.255.0
* in totaal hangen er zo'n 15 pc's in het netwerk

Hoe krijg ik die proxysettings in beeld?

==
hoi

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Eusebius schreef op 13 januari 2004 @ 12:59:

Het is mij niet helder. Internet delen via switches? En nergens een router of een gateway te bekennen?
Doe ons een lol en tik even ipconfig /all en zet het resultaat hier even neer.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Eusebius
  • Niet online
Modem is tevens ingesteld als switch.

Ik heb nu even alles eraf gegooid. Blijkbaar heeft niemand een goede suggestie voor SFC, dus installeer ik Win98 even erover heen. Ben ik gelijk van dat gezeur af.

==
hoi

• LinuX-TUX
nauwelijks tijd gehad om de hond uit te laten en TS geeft het al weer op :+

Zo kom je nergens in de ICT branche, maar OK, ik kijk er anders tegen dan de mensen die de PC gebruiken als tool voor de dingen die ze willen doen (en dus geen gekloot willen hebben met configuraties ed)

Proxy-instellingen:
(geen ID of het ook zo is met 98, maar als je op 98 ook IE6.0 hebt moet het wel ongeveer overeenkomen)
Extra -> Verbindingen -> LAN instellingen

Je had BTW nog steeds niet gezegt waar het probleem zat of 1 van die dingen gedaan die ik graag wilde zien. (pings en tracerts) Hoe verwacht je dan dat wij kunnen analyseren waar de mogelijke configuratie fout zit? :X

offtopic:
Nee, zo langzaam loopt ie niet .... hijs eerder overactief, maar tis nog maar een pup, dus tja, wat wil je he. Als het even kan laat ik hem een uur lang uit en train ik hem lekker veel, is die daarna weer lekker moe en kan ik rustig leren ;)

[ Voor 19% gewijzigd door LinuX-TUX op 13-01-2004 14:13 ]

• Eusebius
  • Niet online
LinuX-TUX schreef op 13 januari 2004 @ 13:59:
nauwelijks tijd gehad om de hond uit te laten en TS geeft het al weer op :+

Zo kom je nergens in de ICT branche, maar OK, ik kijk er anders tegen dan de mensen die de PC gebruiken als tool voor de dingen die ze willen doen (en dus geen gekloot willen hebben met configuraties ed)

Proxy-instellingen:
(geen ID of het ook zo is met 98, maar als je op 98 ook IE6.0 hebt moet het wel ongeveer overeenkomen)
Extra -> Verbindingen -> LAN instellingen

Je had BTW nog steeds niet gezegt waar het probleem zat of 1 van die dingen gedaan die ik graag wilde zien. (pings en tracerts) Hoe verwacht je dan dat wij kunnen analyseren waar de mogelijke configuratie fout zit? :X
Loopt die hond zo langzaam? :P

Ik ben er gister ook al de hele dag mee bezig geweest (de hele dag!) en al die instellingen heb ik ook al 10 keer nagekeken. Daarom zet ik m d'r gewoon opnieuw op.

==
hoi

• LinuX-TUX
Eusebius schreef op 13 januari 2004 @ 14:03:
[...]

Loopt die hond zo langzaam? :P

Ik ben er gister ook al de hele dag mee bezig geweest (de hele dag!) en al die instellingen heb ik ook al 10 keer nagekeken. Daarom zet ik m d'r gewoon opnieuw op.
Maar dat is toch geen antwoord :'( waar stopt ie nou als je een tracert <ip> doet? Als die niet stopt, waar stopt die dan als je tracert www.demon.nl doet?

• Eusebius
  • Niet online
Hij zit midden in een setup-proces. Daarom kan ik geen tracert doen. Als Win98 er opnieuw opstaat, zal ik zsm een tracert maken. Beloofd!

==
hoi

• LinuX-TUX
Ja, ik ga k..h.rd lachen als het probleem er nog steeds is }) al hoewel ik je het wel gun voor de moeite die je er voor neemt :9

Doe je een upgrade of gewoon een echte schone installatie (alle programma's dus weer opnieuw installeren etc daarbij om de hoek kijkend)

offtopic:
Dit lijkt wel het trage broertje van IRC af en toe :o

• Eusebius
  • Niet online
LinuX-TUX schreef op 13 januari 2004 @ 14:22:
Ja, ik ga k..h.rd lachen als het probleem er nog steeds is }) al hoewel ik je het wel gun voor de moeite die je er voor neemt :9

Doe je een upgrade of gewoon een echte schone installatie (alle programma's dus weer opnieuw installeren etc daarbij om de hoek kijkend)

offtopic:
Dit lijkt wel het trage broertje van IRC af en toe :o
Haha! Van mij mag je!

Ik doe een her-instal, dus over win heen. Ja, ik weet dat het beter is om een schone installatie te doen, maar ik heb een paar org programma cds niet - die heeft mijn huisgenote niet, van wie die laptop is.

==
hoi

• Eusebius
  • Niet online
Ha! Hij doet het ... eindelijk ... _/-\o_ nadat hij ook nog eens tijdens de setup vastliep ... _/-\o_

ipconfig geeft aan:
* 2 ethernet adapters (!) waarbij 0 alle waardes op 0 heeft staan
* ehternet adapter 1 heeft
IP adres 192.168.1.33
Subnetmasker 255.255.255.0
Standard gateway 192.168.1.1

Nu alleen nog even die eerste adapter weg zien te krijgen ... gebeurt.
En nu een tracert ... (ja zeg, ik ga het niet helemaal overtypen hoor)
1. - 2ms naar 192.168.1.1
2. - gem. 24ms naar demon NRP-7
3. - 21 ms router
4. - 22 ms naar demon

[ Voor 21% gewijzigd door Eusebius op 13-01-2004 16:11 ]

==
hoi

Pagina: 1