Ik heb hier een laptop met win 98 staan. Nu doet het interne netwerk het wel (het chatprogramma! we kunnen met elkaar chatten) maar zodra ik IE of mozilla opstart, doet hij het niet.
Duh, dat zal wel een instelling zijn ... nee dus. ik vermoed (voor 99%) dat het te maken heeft met een fout bestand. Nu heb ik sfc.exe al even laten draaien, maar ik weet niet precies welke bestanden ik het beste kan her-installeren.
Nogmaals, ik denk vrij zeker dat het komt door een instelling in Win 98 en geen instelling in de netwerk instelling (nouja, dat is ook win98
). Het is dus een of ander dll bestand. Misschien heeft iemand een suggestie ...
[edit]
Nog veel meer info voor de duidelijkheid
* Internet komt binnen via een modem, wordt via switches gedeeld.
* Internet werkt gewoon op alle andere pc's.
* de kabel naar de switch is ook goed (dubbelchecked, en anders zou het chatprogramma het niet doen)
* Het Netwerk kaartje is een National Semiconductor NE4100
* Het chatprogramma is Ichat van vnalex.tripod.com
* Met of zonder firewall maakt niet uit.
Duh, dat zal wel een instelling zijn ... nee dus. ik vermoed (voor 99%) dat het te maken heeft met een fout bestand. Nu heb ik sfc.exe al even laten draaien, maar ik weet niet precies welke bestanden ik het beste kan her-installeren.
Nogmaals, ik denk vrij zeker dat het komt door een instelling in Win 98 en geen instelling in de netwerk instelling (nouja, dat is ook win98
[edit]
Nog veel meer info voor de duidelijkheid
* Internet komt binnen via een modem, wordt via switches gedeeld.
* Internet werkt gewoon op alle andere pc's.
* de kabel naar de switch is ook goed (dubbelchecked, en anders zou het chatprogramma het niet doen)
* Het Netwerk kaartje is een National Semiconductor NE4100
* Het chatprogramma is Ichat van vnalex.tripod.com
* Met of zonder firewall maakt niet uit.
[ Voor 25% gewijzigd door Eusebius op 13-01-2004 13:00 ]
==
hoi