Toon posts:

Wat maakt een HOT- SWAP/PLUG rack, dat het HOT-Swap support?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me dus af wat heeft een HOT-Swap rack meer dat een gewoon Harddisk Rackje niet heeft?
Ik geloof namelijk dat zowel het RACK als de Controller Hot-Plug moet supporte, als je controller hot-plug support, wat doet zo'n rackje dan nog extra? :?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand????? :?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:09

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat rackje zorgt ervoor dat je schijven netjes kunt opbergen en mbv een slede makkelijk kunt swappen. Hotswappen gaat niet zo handig als je je schijven hebt vastgeschroefd in de kast. De swapbay zorgt er tevens voor dat de schijf veilig onder spanning gezet kan worden terwijl het systeem aan staat.

Hoog open deur gehalte als je het mij vraagt.

[ Voor 8% gewijzigd door Femme op 13-01-2004 23:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uhm dat is niet mijn vraag ik heb het over

HOT SWAP vs SWAP,

dus stel ik heb een PROMISE SX6000 deze support hot-plug van harddisks, nu neem ik een el-cheapo swap-bay. Dan kan ik zo zonder pardon een disk eruit rosse en een nieuwe erin? gegeven dat ik netjes de sleutel omdraai waardoor de stroom er af gaat?
Als dat zo is, waarom zijn er dan van die hot-swap bays van 100 euro terwijl hetzelfde rackje zonder hot-swap maar 30 kost?

Verwijderd

Topicstarter
Dus niemand weet het ? of er is geen verschil? Als er geen verschil is worden we al jaren op gelicht met dure racks

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 17:51

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

offtopic:
Da's nou de 2e keer dat je binnen 12 uur schopt, waar 24uur gewenst is

Duurdere hotswap rackjes zijn meestal makkelijker te hotswappen dan goedkope rackjes. Bij een goedkoop rackje moet je met kracht de schijf loshalen, welke dan pas zal downspinnen, omdat de stroom eraf gaat, en dit gaat gepaard met de toch wel schok beweging tijdens het eruit halen ervan. Ik denk dat schijven een stuk kortere levensduur, naast een grotere kans op headcrashes hebben met deze cheape racks

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-03 12:51

Shuriken

Life is all about priorities

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 23:59:
Uhm dat is niet mijn vraag ik heb het over

HOT SWAP vs SWAP,

dus stel ik heb een PROMISE SX6000 deze support hot-plug van harddisks, nu neem ik een el-cheapo swap-bay. Dan kan ik zo zonder pardon een disk eruit rosse en een nieuwe erin? gegeven dat ik netjes de sleutel omdraai waardoor de stroom er af gaat?
Als dat zo is, waarom zijn er dan van die hot-swap bays van 100 euro terwijl hetzelfde rackje zonder hot-swap maar 30 kost?
De rackjes van Promise daar zit wat meer logica in. In the array utility kun je ook zien welke enclosure gebruikt word. (misschien nog meer zoals temp. dat weet ik niet)

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
Uhm nee want ook de goedkope rackjes, hebben een sleutel, als je die omdraait is de stroom er van af.

Maar ik krijg nu dus 100% zekerheid dat er geen verschil inzit? In de zin van ik maak mijn harddisk niet stuk met een goedkoop rack ik mis alleen wat features?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 13:49 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 17:51

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Als je hem met een sleutel van de stroom kunt halen en je controller idd hotswap ondersteund (die SX6000 doet dat idd, voorwaarde is dat hij daar geen "extra intelligentie" bij nodig moet hebben) is dat inderdaad een functioneel alternatief.
Blijft denk ik het grote verschil dat de Promise hotswap bay 3 schijven in 2x5,25" doet, waar je zelf zometeen 3 units in 1x5,25" doet, maar dat valt te overleven denk ik ;P

Verwijderd

Topicstarter
Jah promise heeft ook gewoon van die single rackjes hoor, die heb ik tot voorheen altijd gehad, zijn hele degelijke dingen, maar ik ben nu bezig met een project, thema goedkoop, 1TB opslag, in RAID 5, en ik wil graag die hd's wel hotswappable hebben, en 6 Promise rackjes, zouden dan zo'n 25% van de totale kosten op maken. Dus wordt het nu een el-cheapo rack, want de controller support hot-plug, en ik dacht altijd, dat die rackjes speciale electronica hadden om de harddisk zeg maar "af te melden" bij de controller, maar dat is dus blijkbaar niet zo })
Pagina: 1