Instellen verbindingsduur beveiligde VPN lijn

Pagina: 1
Acties:

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Op mijn stageplaats is een beveiligde VPN verbinding tussen 2 vestigingen, en daar valt de verbinding na een bepaalde tijd als er geen activiteit is weg. Vrij logisch opzich, maar hoe kun je ervoor zorgen dat die verbinding langer open blijft.

Ik heb van dat soort dingen ook niet echt veel verstand, dus ik dacht kijk wel effe of je ergens de duur voor de verbinding kan bepalen. Dit zag ik nergens staan.

Waar moet dat normaal gesproken worden veranderd? Ik weet niet meer zo 123 wat voor progje ze daar gebruikten voor die vpn. Ze gebruiken op die comp iig Win95.

Of kan de duur van die beveiligde verbinding alleen worden aangepast op de comp waar die binnenkomt

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 13:58
Zorgen dat ie actief blijft door bijv. elke 5 min FF wat te pingen. Gebruik hiervoor programmaatjes als KeepAlive enz.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
PtrO schreef op 13 januari 2004 @ 13:13:
Zorgen dat ie actief blijft door bijv. elke 5 min FF wat te pingen. Gebruik hiervoor programmaatjes als KeepAlive enz.
Thanks, dat is idd wel de moeite waard om te proberen

Verwijderd

Om hier iets in aan te passen moet je toch echt weten hóe die verbinding gemaakt wordt. Meestal is er in de configuratie van de verbinding een zgn. Dial-on-Demand tijd. Deze kan je dan op 0 zetten om de lijn altijd beschikbaar te hebben.
Een oplossing zoals die van PtrO werkt natuurlijk ook, maar is minder netjes.