[W2003] Upgraden van web edition naar enterprise edition*

Pagina: 1
Acties:

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
ik draai op mijn webserver win2003 webedition en wil net SQL server 2000 installeren maar dat blijkt dus niet te draaien onder de webedition :(
kan ik de enterprise cd uploaden naar mijn server en vervolgens upgraden!?!? Iemand ervaring?
Als dat niet kan ben ik goed de lul want moet ik alle websites backuppen en naar de colo om de boel op nieuw te installeren :'(

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan zodat het iets beter de lading dekt - verder - wat heb je zelf hierover al gevonden? :)

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
mmh ik heb uitgevonden dat SQL2000 officieel dus niet werkt onder win2003 webedition.
Over upgraden van webedition naar standard of enterprise kan ik nix vinden.
Ik ben enterprise aan het uploaden naar de server dus ik kom er zelf ook wel achter uiteindelijk (over 3 uur)
niet iemand met webedition draaien die even een enterprice cdtje erin kan stoppen om te zien of het kan?!

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Gewoon proberen. Als je de setup vanuit windows opstart, zegt ie vanzelf of het al of niet mogelijk is. Als niet, dan zul je toch echt een reinstall moeten uitvoeren...

* _Thanatos_ vindt het wel vaag dat SQL2000 niet op webedition draait... zoveel websites die met SQL werken, dan verwacht je dit niet

日本!🎌

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 19:10

Beaves

Usque ad Finem

Volgens deze pagina van Microsoft draait alleen SQL Server 2000 vanaf SP3 op Windows 2003, er staat niet specifiek bij dat het niet op de web editie draait. Misschien wil je een non-SP3 SQL Server draaien? Of heb je de SQL server al voorzien van SP3?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
RobbyNitroz schreef op 13 januari 2004 @ 13:47:
mmh ik heb uitgevonden dat SQL2000 officieel dus niet werkt onder win2003 webedition.
Over upgraden van webedition naar standard of enterprise kan ik nix vinden.
Ik ben enterprise aan het uploaden naar de server dus ik kom er zelf ook wel achter uiteindelijk (over 3 uur)
niet iemand met webedition draaien die even een enterprice cdtje erin kan stoppen om te zien of het kan?!
Hmmm.... kan je imho zelf ook wel even doen, desnoods op een testserver... kan je zeggen dat een upgrade van Standard naar Enterprise met de 3-in-1 cd iig gewoon werkt. Upgraden tussen OS-en is meestal beperkt, bijvoorbeeld XP of 2k pro kan je niet upgraden naar een server os.

Info over upgraden hier : MS - Upgrading to Windows Server 2003

[ Voor 9% gewijzigd door sanfranjake op 14-01-2004 02:22 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 21:58
Ik neem aan dat de server ook als webserver gebruikt wordt?

Zo ja: gebruik dan MSDE, dat is een afgeslankte SQL Server 2000, deze mist hoofdzakelijk de tools en beheer applicaties (Zoals de Enterprise Manager etc.). Als je dan je sql server licentie gebruikt om de beheer tools op je client te installeren en daarmee remote je SQL Server beheert werkt dit perfect (waar ik wer doen we dit precies hetzelfde.)
Pagina: 1