Abit KX7 , kom de bios niet meer in

Pagina: 1
Acties:

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Heb dit bord nu ruim een jaar... sinds ik er een Barton 2500+ in heb gegooid doet ie een beetje vreemd. Zoiezo had ik meer van de performance verwacht, zeker na hem rond de 3200+ te hebben geclockt. Op 3200+ performt ie ongeveer gelijk aan mijn oude 1800+, als ik em lager clock dan presteert ie minder dan de 1800+
Het enige progsel wat juiste waardes laat zien is sisoft sandra, maar daar hecht ik zelf niet zoveel waarde aan.
Heb er een Radeon9700 in zitten, had toch wel wat positieve prestatieverschillen verwacht, maar alles pakt tot nu toe negetief uit.

Sinds kort kom ik ineens de BIOS niet meer in. Ik krijg dan inplaats van het bekende blauwe scherm een blauwe balk onder in beeld en de rest blijft zwart. De instellingen die ik gamaakt heb toen het nog werkte blijven er wel inzitten. Hij POST dus gewoon ok. Alleen is er iets niet pluis dus ben ik maar wat gaan flashen. Geen resultaat, heb nu standaard instellingen en kan er nix aan veranderen, CPU loopt op 1100MHz :P, die blauwe balk blijft.

Nou had ik nog een andere kapotte KX7 en heb daarmee de bios rom even verwisseld. Ook geen resultaat.

Nu zit ik dus met default instellingen dit berichtje te typen, zo heb ik natuurlijk nix aan mijn bord, kan net zo goed een nieuwe halen... garantie is ook verlopen.

Voor mezelf heb ik echter nog een klein lichtpuntje als niemand anders dit probleem kent. Het kapotte abit KX7 bord wat ik nog heb liggen werkt niet meer vanwege een gemolde voltage-regulator chip. Deze chip zou ik kunnen switchen met mijn huidige KX7 waardoor mijn oude bord weer gaat werken. Deze is een jaar geleden maar een week gebruikt geweest en is verder dik in orde. Hopelijk gaat het dan weer zoals het moet.

Ik lees de laatste tijd wel veel problemen met Abit borden, maar de KX7 serie was volgens mij behoorlijk stabiel te noemen. Ik kan verder geen schade aan het bord ontdekken in de vorm van kapotte condensatoren of iets dergelijks.
Ik kan het probleem niet verklaren, erg vaag...

Suggesties?

Verwijderd

Simpel, CMOS reset jumper verplaatsen op MoBo, power er HELEMAAL af.

Jumper weer terug en power en weer op.

Suc 7 :)

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 12:21:
Simpel, CMOS reset jumper verplaatsen op MoBo, power er HELEMAAL af.

Jumper weer terug en power en weer op.

Suc 7 :)
denk je dat ik dom ben :P

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:02

Shunt

Boe

BruT@LysT schreef op 13 januari 2004 @ 12:22:
[...]

nee maar blind mschien wel :P

als je de faq leest dan zie je dat je een opsoming er bij moet zetten waar je in vertelt wat je allemaal geprobeerd hebt.
en aangezien er altijd mensen zijn die niet eens weten wat de cmos jumper is kunnen we er niet van uit gaan dat iedereen dit zo maar even weet en doet :D.

genoeg daar over.

als ik dat zo lees van die prestaties ga ik denken aan een brak mobotje.
geef eens meer specs (dus mobo proc vidkaart alles even op een rij)
voedings waardes temps enz enz enz ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

BruT@LysT schreef op 13 januari 2004 @ 12:22:
[...]

Dom genoeg om zelf de conclusie van het defecte mobo niet te trekken in ieder geval. Zal even onthouden dat ik niet meer post als je een probleem hebt.

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 12:31:
[...]

Dom genoeg om zelf de conclusie van het defecte mobo niet te trekken in ieder geval. Zal even onthouden dat ik niet meer post als je een probleem hebt.
Genoeg hulp, die van jou heb ik ook niet nodig.

Ik denk niet dat dit een veel voorkomend probleem is. Alleen al iemand zoeken die hetzelfde heeft meegemaakt boeit me wel.

Moet hier nog wel wat over kwijt, ik kan het niet uitstaan dat een simpele reactie die niet eens kwaad bedoelt is gelijk mijn kop zou kosten. Nee het ligt blijkbaar gelijk aan mij.
Als je nou even goed had gelezen had je wel uit met tekst op kunnen maken dat ik niet de eerste beste n00b ben, want die gaat ten eerste al niet eens lopen flashen, laat staan bios roms verwisselen.
De eerst volgende reactie is ook al negatief... ben ik zo onduidelijk? mijn excuses daarvoor.

Het mag toch duidelijk zijn dat dit een nogal vaag probleem is, ben daarom benieuwd of anderen met een KX7 ook dit probleem kennen. Daarnaast is er na al die tijd niets aan mijn systeem veranderd op de CPU na, de rest van de hardware is dus helemaal niet relevant. Misschien dat mijn mobo de CPU niet goed trekt aangezien deze niet officieel ondersteunt word, vreemd eigenlijk want de rest doet het prima. Zeer stabiel zelfs.

ennehh, waarom een FAQ lezen? alle FAQ's hebben hier absoluut geen betrekking op... ik heb toch verteld wat ik allemaal heb gedaan, het resetten van de bios valt daar gewoon zwaar buiten.
ik word wel moe hoor van die vele bullshit reacties. Iemand die mijn topic titel leest en het zelf ook heeft meegemaakt kan mij ook daadwerkelijk ergens op wijzen. Als die er niet zijn krijg ik liever helemaal geen reactie dan dit soort reacties die alleen maar uitlopen in een hele hoop geflame om niets. Triest eigenlijk, voor mij is tweakers.net/GoT overduidelijk verandert in een of andere zielige n00b wereld waar je beter maar niet specifieke vragens kunt stellen.

Waarom zou ik bergen info geven over mijn systeem, als je nu geen oplossing hebt heb je die ook niet als ik je meer systemspecs geef,... ongelooflijk wat is er hier gebeurt man, :r

[ Voor 3% gewijzigd door BruT@LysT op 13-01-2004 13:06 ]

• Shunt

Shunt

Boe

BruT@LysT schreef op 13 januari 2004 @ 13:04:
[...]
lap tekst met als uit einde dat je het er niet mee eens bent
er staat idd niet zo direct iets in wat meteen betrekking heeft op jouw probleem nee. maar er staat wel in dat je een bepaalde manier van topic openen moet hanteren ;)
en daar verwijs ik je weer naar de faq door.

en wij kunnen niet uit een tekst halen waar niets in staat wat jij allemaal gedaan hebt dat je de bios al ge reset hebt. een colega van mij heeft al jaren ervaring met pc's is totaal geen hardware n00b maar heeft ook nog nooit een bios ge reset ;)

en de manier dat jij hier post is al hele maal niet gewenst op got
Waarom zou ik bergen info geven over mijn systeem, als je nu geen oplossing hebt heb je die ook niet als ik je meer systemspecs geef,... ongelooflijk wat is er hier gebeurt man, :r
als jij je specs geeft dan oordelen wij daar wel over ok ;)
jij snapt het niet meer jij vraagt om hulp wij vragen om meer info en jij wil dat niet dan is het nogal simpel he dan wil je gewoon niet geholpen worden

[ Voor 82% gewijzigd door Shunt op 13-01-2004 13:49 ]

Game PC

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

rustig mensen!

Ik zag idd net op de site dat Abit en Amd niet dit moederbord adviseren om er een Barton in te proppen, dus is het niet een optie om je moederbord te testen met een oude Processor die je toevallig nog hebt?

Sisoft geeft wel de waardes aan zeg je , maar dat progje vertrouw je niet, lijkt me toch wel een goed testmiddel om er bij te hebben.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
ok, haal mijn topic maar weg

Ik zal geen gebruik meer maken van GoT want dit vind ik echt veel te triest.

Heb echt nooit een probleem, kom alleen maar met hele vage problemen op dit forum, dingen die gewoon echt heel vreemd zijn. Zo zou het ook moeten, niet allemaal van die stupide vragen waar eigenlijk iedereen het antwoord al op heeft.

Wat blijkt, mijn vragen zijn over het algemeen zo specifiek dat niemand er echt een antwoord op heeft, jammer... maar het niveau ligt hier veel lager dan ik dacht, ik heb echt NIETS aan jullie. Nogmaals, als je mijn probleem kent, heb je niet meer specs nodig, alleen de vraag om specs laat al zien dat ik met enorme n00bs te maken heb.

Dan ga ik wel solderen, kan ik in elk geval zelf mijn probleem nog proberen op te oplossen.

Sluiten maar ! :Y)

[edit]

Goh, @ flame17, er zijn toch nog normale mensen.

[ Voor 14% gewijzigd door BruT@LysT op 13-01-2004 13:22 ]

• Shunt

Shunt

Boe

BruT@LysT schreef op 13 januari 2004 @ 13:19:

Heb echt nooit een probleem, kom alleen maar met hele vage problemen op dit forum, dingen die gewoon echt heel vreemd zijn. Zo zou het ook moeten, niet allemaal van die stupide vragen waar eigenlijk iedereen het antwoord al op heeft.

Wat blijkt, mijn vragen zijn over het algemeen zo specifiek dat niemand er echt een antwoord op heeft, jammer... maar het niveau ligt hier veel lager dan ik dacht, ik heb echt NIETS aan jullie.

Dan ga wel solderen, kan ik in elk geval zelf mijn probleem nog proberen op te oplossen.

Sluiten maar ! :Y)
luister nu eens naar je zelf
wij proberen je te helpen maar jij gaat totaal over je toeren als wij wat meer info vragen en je even naar een feitje verwijzen omg sorrie hoor maar ik denk dat je mschien even een koud bad moet nemen en dan even al je posts weer over moet lezen dan zie je wel wat er mis is ;)

nogmaals post even al je specs
merken
voltages
temps
je instellingen van je bios
enz enz enz

daar kunnen wij tenminste wat mee

zie ook onder
|
\|/

[ Voor 3% gewijzigd door Shunt op 13-01-2004 13:30 ]

Game PC

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Was er niet een gezegde over 1 gek kan meer vragen dan.......... ;)

Maar goed, vage problemen op te lossen is een uitdaging, maar dan hebben ze hier wel meer info nodig ( das toch niet zo moeilijk om te geven en staat ook in de kleine lettertjes), makkelijker zou het zijn als we over je schouder kunnen meekijken....helaas is dat NOG niet mogelijk.

Over sluiten van een topic even mailen naar een Moderator.

In ieder geval succes met je probleem, ik zou je niet verder kunnen helpen, ik denk dat dit een te specifiek probleem is!

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
je begrijpt mij niet... hoeft ook niet

Het gaat om wat zich hier vooraf al afspeelt.
Als de eerste vraag was geweest of ik wat meer specs wilde geven, prima.. maar zo is het niet gegaan.

Mensen springen gelijk in de verdediging terwijl ik alleen een simpele opmerking maakte. Op iemand die nota bene verdedigt wordt door de rest omdat hij gelijk heeft?, omdat hij schijnbaar een normale reactie postte,.. ik vind dat geen normale reactie. Ik vind dat overduidelijk een veel te snelle reactie waar niet over is nagedacht. Waarschijnlijk heeft hij mijn tekst ook nog eens veel te vluchtig doorgelezen.

Inmiddels ben ik niet meer in de stemming om geholpen te worden, dat ik hier al hele verklaringen moet afleggen over hoe en wat gaat mij ook al veel te ver. Dit kost mij onnodig veel tijd.

Dat er mensen zijn die mij wel willen helpen, dank jullie wel maar sla deze beurt maar over :) ik red me wel.

Ik zal nooit meer gebruik maken van GoT voor mijn problemen, zoiets als dit heb ik nog nooit meegemaakt, maar ben voorheen eigenlijk ook nooit echt uit de brand geholpen. Uiteindelijk los ik zelf het probleem wel op. Kan mijn problemen dus schijnbaar beter zelf oplossen. Zolang ik dit soort gezeik daarmee kan besparen lijkt mij dat ook een veel beter idee. Ook voor jullie want niemand schiet er iets mee op.

edit:

Persoonlijk blijf ik van mening dat een Radeon9700 + Barton2500 +kx7 al genoeg informatie bevat. Het probleem zit em in de KX7, mijn vraag dus.. andere mensen met een KX7 ook dit probleem gekent? dus met DEL de bios in en een blauwe balk krijgen onder in beeld, vast!. Als die mensen er dan zijn, weten zei dan waar dit door is gekomen... zoniet dan houdt het op, stel nou.. het ligt aan het type samsung geheugen. Nou dan weet ik dat!, dan hoef ik toch niet eerst te vertellen wat voor geheugen ik heb.
Ik snap echt niet wie hier nou met pc's omgaan magoed.
Blijkbaar worden mensen die minder informatie over hun systeem geven tegenwoordig gelijk voor n00b uitgemaakt. Uit een verhaal is veel af te leiden hoor... arggg ik kan er echt niet bij met mijn verstand :)

De groeten

[ Voor 24% gewijzigd door BruT@LysT op 13-01-2004 13:51 ]

• Shunt

Shunt

Boe

nog maals
als jij er niet uit komt dan kan een ander mschien wel zeggen van heeee dat merk werkt niet samen met dat merk of die cpu heeft met die reversie van dat mobo problemen. dat is tog redelijk simpel dit staat ook in de faq's.

jij schiet bij alles meteen in de verdedeging en daar na meteen in de aan val niet wij.

ik probeer je gewoon te helpen maar daar heb ik gewoon meer info voor nodig.
en om reacties als denk je dat ik dom ben te voor komen is een lijstje met wat je allemaal al geprobeerd hebt wel fijn

snap je nu wat ik bedoel ?

Game PC

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Shunt schreef op 13 januari 2004 @ 13:51:
nog maals
als jij er niet uit komt dan kan een ander mschien wel zeggen van heeee dat merk werkt niet samen met dat merk of die cpu heeft met die reversie van dat mobo problemen. dat is tog redelijk simpel dit staat ook in de faq's.

jij schiet bij alles meteen in de verdedeging en daar na meteen in de aan val niet wij.

ik probeer je gewoon te helpen maar daar heb ik gewoon meer info voor nodig.
en om reacties als denk je dat ik dom ben te voor komen is een lijstje met wat je allemaal al geprobeerd hebt wel fijn

snap je nu wat ik bedoel ?
Ik snap zeker wat je bedoelt, ... heb daar helemaal niets op tegen. Ben alleen pissed als hell nu, en wil hier gewoon niet meer geholpen worden, er onstaat alleen maar onenigheid hoe langer we hier mee doorgaan.
En jah ik verdedig mijzelf wel, maar ik val niemand aan, dat word echter vaak wel zo opgevat. Zie gevolg op mijn eerste reactie. Kijk en dan heb je de poppen aan het dansen.
Ik volg tweakers al zo lang, dat ik me steeds meer ben gaan irriteren aan het gedrag van sommigen. Nu was het even te veel! en dan kom ik denk ik wel erg negatief over naar anderen. Ik heb het niet zo overdreven bedoelt, maar ik trek deze site gewoon echt niet meer. En dan zijn dit soort dingen voor mij de doorslag, het kan verder ook geen kwaad want er zijn genoeg andere plekken waar ik veel beter mijn vraag had kunnen stellen. Of net zoals anders helemaal geen vraag stellen want ben er nog nooit wat mee opgeschoten, had ik nu ook kunnen doen... veel beter.

Maar ik begrijp je dus wel en snap goed wat je me duidelijk wilt maken. Ik ben het er gewoon simpelweg niet mee eens, en dat kan... dus vind ik dat ik hier niet thuis hoor, de opvattingen worden zo verdraaid... onmogelijk een goed gesprek te voeren op een forum, erg frustrerend.

Dit was echt mijn laatste bericht, en ga er ook geen moeite voor doen dit topic te sluiten... BAN me maar ofzo, haal me tweakers account ook gelijk maar weg, BruTa houdt het voor gezien, hoger dan Godlike status kom je toch niet :P
En houdt a.u.b op met deze discussie voordat er andere nare dingen gaan gebeuren

Verwijderd

Een 2500+ is niet bedoeld is niet bedoeld om op een KX7 te draaien, dit bord ondersteunt namelijk officieel geen 333 MHz CPU's, wellicht dat hier het probleem ligt.
Pagina: 1