Toon posts:

KPN datalimiet => oude praktijken???

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik las zojuist op de webpagina van KPN dat ze zonder provider direct dsl aanbieden. Echter...wel met een datalimiet voor alle abbonementen! En wat voor een...

abonnement down- / upstream datalimiet per maand per maand extra per GB**
GO 384/128 kbit/s 1,5 GB ======>>> € 5,- per gig meer!
Lite 1024/320 kbit/s 8 GB ======>>> € 4,50 per gig meer!
Basic 2048/320 kbit/s 20 GB ======>>> € 4,- per gig meer!

Met een 1024/320 verbinding een datalimiet (download EN upload!) van 8 GB???? En 4,50 voor elke gig meer??? PURE DIEFSTAL! :(
Met mn 1024/320 van planet zit ik per maand gem. op totaal 30G down en 30G up en zou je bij KPN dus vrolijk 250 euro :( :( per maand ( ) moeten dokken?
Ik kan me voorstellen dat nu half nederland DSL heeft KPN niet meer van de woekerprijzen voor telefoontikken kan profiteren, dus gaan we het maar op deze manier doen? Let wel: met deze wanpraktijken krijgen de 'gewone' providers straks ook te maken.
Een typisch voorbeeld van een vos verliest z'n streken niet zullen we maar zeggen

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Nou volgens Planet.nl heb je gewoon een fair use policy

*Klik*

System Specs

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-02 08:43
En wat kosten die verbinding gewoon per maand?
Het kan namelijk voor sommige mensen makkelijk uit, voor de mensen die hun verbinding niet gebruiken om 16 films in een maand te downloaden bijvoorbeeld.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 12:31

Ginz

Trek Superfly 5 powered

killer1979 schreef op 13 januari 2004 @ 12:07:
Nou volgens Planet.nl heb je gewoon een fair use policy

*Klik*
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 12:03:
KPN dat ze zonder provider direct dsl aanbieden.

[ Voor 15% gewijzigd door Ginz op 13-01-2004 12:16 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:19

Entity

9000rpm

Ik vind het allemaal wel meevallen. Die datalimieten zorgen er JUIST voor dat het nog steeds interessant is om een normale provider te nemen. Dus ze concurreren niet echt met zichzelf (as in HetNet, Planet & XS4ALL) op die manier. Bij veel providers wordt momenteel met de snelheidsverhoging ook de eventuele datalimiet hoger of veranderd in een FUP (zie XS4ALL Lite).

8GB voor voor lite is mijns inziens voor mensen die vooral internetten en regelmatig MP3'tjes downloaden ruim voldoende. Ik heb sinds een half jaar Fast en ben nog maar 2 keer over de 8GB gegaan, de 20GB heb ik nog niet eens gehaald. En ik download toch redelijk wat...

Verwijderd

Eddos schreef op 13 januari 2004 @ 12:13:
Het kan namelijk voor sommige mensen makkelijk uit, voor de mensen die hun verbinding niet gebruiken om 16 films in een maand te downloaden bijvoorbeeld.
Die mensen verneuk je hier juist mee; natuuriljk download niet iedereen 16 films, maar ik denk dat iedereen wel eens een film wil downloaden. Veel mensen hebben geen flauw idee wat een datalimiet uberhaupt is. (of een heel vaag idee) En dan zit je ineens op een rekening van 250 euro. Oude KPN praktijken indeed.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 14:25

slaay

Natuurbeleven.com

Dit zal waarschijnlijk wel een indicatie zijn voor de FUP's.

Als je kijkt naar de abonement van KPN en Planet dan komen ze sterk overeen.

Go: KPN - 1,5 GB, Planet - 2 GB
Lite: KPN - 8 GB, Planet - 10 GB
Basic KPN- 20 GB, Planet - FUP

Het gaat steeds meer naar de hardere limieten toe. Dit geeft ook duidelijkheid naar de klanten toe. Helaas voor de groot verbruiker, die dieper in de portemonnee moet graven.

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Topicstarter
Voor alle duidelijkheid, ik zit bij planet, ik weet wat de bij planet heersende FUP's zijn. Ik had het specifiek over het alles-in-een (ofwel kpn als provider) abonnement van KPN zelf. En normaal gesproken zal het mij een worst zijn wat KPN voor limieten instelt, ware het niet dat een groot deel van Nederland (waaronder ik) afhangkelijk zijn van het dsl-net van KPN (connected bij kpn enz...).
Dus wat ik nu zie, is dat ze iedereen lekker aan het maken zijn met verdubbeling en verviervoudigingen van de snelheid, maar tegelijkertijd er een geniepige terugkeer naar oude wanpraktijken plaatsvind.
Hetzelfde als met die voicemail. Allereerst voeren we het gratis voor iedereen in, en dan als iedereen er verslaafd aan is: pats->dokken maar. Het probleem is nu dat ze de oude telefoontikken min of meer aan het vervangen zijn door nieuwe 'GB'-tikken. Denk je soms dat ze de snelheid gratis en voor niets verhogen zonder dat ze denken er iets voor terug te krijgen op de wat langere termijn?

En iedereen die denkt dat het wel over zal waaien of dat alleen de grootgebruikers (waarvan ik er echt nog niet een ben) er last van krijgen: mis! Er is ook nog zoiets als packetoverhead en uploadverkeer en ongemerkt surfverkeer. Misschien kan die 8GB wel af met surfen, maar als je ook nog een beetje spelletjes (demos, videos etc) download houdt het op. Trouwens, propaganderen ze zelf ook niet met dat breedband-portal van hun en de aanmoediging vooral veel films te kijken en games te downloaden en spelen???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 12:40:
En normaal gesproken zal het mij een worst zijn wat KPN voor limieten instelt, ware het niet dat een groot deel van Nederland (waaronder ik) afhangkelijk zijn van het dsl-net van KPN (connected bij kpn enz...).
Dus wat ik nu zie, is dat ze iedereen lekker aan het maken zijn met verdubbeling en verviervoudigingen van de snelheid, maar tegelijkertijd er een geniepige terugkeer naar oude wanpraktijken plaatsvind.
dan moet je dus kwaad zijn op de wetgever, en eventueel de OPTA.
KPN valt niets te verwijten, die maken alleen maar gebruik (of misbruik, maar da's hetzelfde) van de situatie.
Hetzelfde als met die voicemail. Allereerst voeren we het gratis voor iedereen in, en dan als iedereen er verslaafd aan is: pats->dokken maar. Het probleem is nu dat ze de oude telefoontikken min of meer aan het vervangen zijn door nieuwe 'GB'-tikken. Denk je soms dat ze de snelheid gratis en voor niets verhogen zonder dat ze denken er iets voor terug te krijgen op de wat langere termijn?
tjsa, vandaag of morgen mogen we ook gaan betalen voor hotmail. welkom in de echte wereld...

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:59
Jullie vergeten dat dit de direct-adsl-versies EXTRA diensten zijn.

Dus de "normale" adsl-diensten blijven bestaan (waarvan de snellere met FUP). De direct-adsl-varianten zijn wat goedkoper en je kan dus zelf uitmaken of je ze wel of niet wil.
Dus jullie maken jullie IMO druk om niets.

Dit is juist een mooie aanvulling voor bv. mijn ouders en andere mensen die af en toe internetten (geen of amper mp3's of films dl) en toch adsl willen dat niet erg duur is.

vergelijk:

http://www.kpn.com/br2/ng...hannel=0&contentOID=60901

met

http://www.kpn.com/br2/ng...ID=60723&site=0&channel=0

[ Voor 16% gewijzigd door L.N. op 13-01-2004 12:59 ]

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:53
Ik las zojuist op de webpagina van KPN dat ze zonder provider direct dsl aanbieden. Echter...wel met een datalimiet voor alle abbonementen! En wat voor een...

Met een 1024/320 verbinding een datalimiet (download EN upload!) van 8 GB???? En 4,50 voor elke gig meer??? PURE DIEFSTAL! :(
Met mn 1024/320 van planet zit ik per maand gem. op totaal 30G down en 30G up en zou je bij KPN dus vrolijk 250 euro :( :( per maand ( ) moeten dokken?
Ik kan me voorstellen dat nu half nederland DSL heeft KPN niet meer van de woekerprijzen voor telefoontikken kan profiteren, dus gaan we het maar op deze manier doen? Let wel: met deze wanpraktijken krijgen de 'gewone' providers straks ook te maken.
Een typisch voorbeeld van een vos verliest z'n streken niet zullen we maar zeggen
Sorry dat ik het zeg maar stel je niet zo aan. Waarom ik dat zeg. Omdat data verkeer ook geld kost.. en als je het niet zint ga je toch naar een andere isp?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Er valt niet te betwijfelen dat dataverkeer geld kost. Maar 4.50 per GB? dat zijn prehistorische prijzen...

Edit: ik vind wat kabelaars doen als je over de limiet gaat een beter idee: terugschakelen naar een zeer lage snelheid. (en eventueel de mogelijkheid geven om te kiezen extra te betalen om de snelheid te behouden, maar niet standaard)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 13:08 ]

Verwijderd

hoe kan je nou over diefstal spreken als je niet eens de abbonementskosten weet :? / hier neer zet.

Niet iedereen is zo'n groot gebruiker.. dus dit is een beetje met lelijke woorden smijten zonder dat ze ook maar iets betekenen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 13:07:
[...]

hoe kan je nou over diefstal spreken als je niet eens de abbonementskosten weet :? / hier neer zet.

Niet iedereen is zo'n groot gebruiker.. dus dit is een beetje met lelijke woorden smijten zonder dat ze ook maar iets betekenen.
20 euro per maand. stond in de krant, zal ook wel op hun site staan.

maargoed, zolang mensen vrijwillig gaan internetten is het geen diefstal.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-02 15:02

FlyEragon

Alien Monkeys

Als jij het nodig vindt om 30Gb te downloaden en uploaden,
mag je dat lekker zelf betalen. Je hoeft zoiets niet te accepteren als
het ook bij de gewone providers komt; niemand dwingt je toch :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 13:11:
[...]

20 euro per maand. stond in de krant, zal ook wel op hun site staan.

maargoed, zolang mensen vrijwillig gaan internetten is het geen diefstal.
voor welke abbo? is niet veel geld namelijk, en denk zeker voor de gemiddelde gebruiker meer dan voldoende aan datalimiet.

• L.N.
Een erg kromme opmerking

Als je adsl comfort neemt dan heb je FUP en een hogere snelheid voor E 54,95

(zie http://www.kpn.com/br2/ng...hannel=0&contentOID=60901 )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 13:14:
[...]

voor welke abbo? is niet veel geld namelijk, en denk zeker voor de gemiddelde gebruiker meer dan voldoende aan datalimiet.
Mwah, 1,5 GB zit je zo aan hoor.

Verwijderd

Topicstarter
ik begrijp heus wel dat dataverkeer geld kost, maar zeg nou zelf, meer dan 4 euro per gigabyte??? Ik heb vanaf begin jaren '90 tot juni 2003 het moeten stellen met een analoge en uiteindelijk isdn verbinding, en al die jaren vol frustratie moeten toezien hoe elke keer weer KPN het klaarspeelde om waanzinnige tikkosten te vragen en er nog mee weg te komen ook. "Nee hoor meneer, we kunnen geen flatrate instellen omdat ons netwerk dat niet aan kan" was het jarenlange refrein.
Nu is de situatie nog gunstig voor ons gebruikers, maar als je niet oppast ziet je zo weer in die oude jaren van tikken terug, maar nu gb-tikken. Iedereen die even de moeite neemt om z'n eigen netverkeer te analyseren en de komende situatie kan op z'n vingers nagaan dat zelfs voor de meest modale gebruiker de kosten per maand makkelijk kunnen verdubbelen!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 12:21:
Die mensen verneuk je hier juist mee; natuuriljk download niet iedereen 16 films, maar ik denk dat iedereen wel eens een film wil downloaden. Veel mensen hebben geen flauw idee wat een datalimiet uberhaupt is. (of een heel vaag idee) En dan zit je ineens op een rekening van 250 euro. Oude KPN praktijken indeed.
Ik denk dat je je daar heel sterk in vergist. Lang niet iedereen wil "wel eens een film downloaden." De helft van de gebruikers wéét niet eens dat ze films zouden kunnen downloaden en een groot deel van de rest weet niet hoe ze die film moeten afspelen (codec, was da?), het duurt ze te lang, ze willen geen films zonder ondertitels en weten niet hoe ze ondertitels krijgen, enz enz
Ik ben (zoals veel tweakers denk ik) zo'n beetje de huis-nerd van mijn omgeving. Als een computer het opgeeft, wordt ik opgetrommeld. En de laatste tijd heb ik een beetje gelet op het datagebruik (gewoon overal DU-meter geinstalleerd, wel met toestemming natuurlijk) en wat viel mij op? Op 1 gezin na kwam er niemand boven de 1,5 gig (Up én Down!) per maand.
Dat ene gezin dat daar wél overheen ging bleef nog onder de 4 gig en die zaten zoveel hoger dan de rest, omdat het echte muziek-liefhebbers zijn en ze dus veel MP3's downloaden.

Films? Ja, die download jij toch altijd? Nee, ik weet niet hoe dat moet hoor, dat is veel te ingewikkeld joh...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• L.N.
Je gaat er vanuit dat in de toekomst bij alle adsl-abbo's je per GB moet gaan betalen.

Daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat er abbo's met GB-tikken komen voor mensen die goedkoop willen internetten en weinig traffic genereren, DAARNAAST zullen er abbo's blijven bestaan met FUP voor de "grootverbruikers" .

Ik vind het terecht dat KPN de kosten per Gb gaat doorberekenen. Het bedrag is aan de hoge kant, maar dit is afhankelijk van het abbo. Vergelijk het met de sms-bundels, die zijn bij een groter abbo ook goedkoper.

Mensen die veel uppen en dl moeten niet na dit soort abbo's kijken. Dit is zoiets als iemand die 300 min per maand belt naar een prepay-telefoon kijkt. |:(

Zoals ik al eerder heb gezegd ben ik blij dat er nu goedkoop adsl komt voor mensen die weinig traffic generen.

Zelf ben ik 1 van de gelukkigen met een universiteitsverbinding (up- en download samen 1 MB/s) zonder FUP of datalimiet. :)

• Luppie
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Datalimieten zijn goed en nodig.

Mijn stats van afgelopen jaar:
Periode---Upstream---Downstream
2003------4.292 GB----39.425 GB

Ik draai mijn eigen mailserver en webserver, speel iedere dag min. 5 uur on-line games en download af en toe een episode van friends of andere serie als ik vergeten ben de videorecorder in te stellen.

En hoezo zijn die kosten per Gb diefstal ??? Je weet van te voren waar je aan toe bent, en je bent niet verplicht zo'n abbo te nemen.
Ik vindt het anders wat van wat Chello heeft gedaan door intern limieten te hanteren waar de klant niks van af weet.

Mensen die 40 - 100 Gb per maand downen verdienen het gewoon om bij te betalen.

[ Voor 19% gewijzigd door Luppie op 13-01-2004 13:38 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Nu bij planet heb ik geen last van welke limieten dan ook, en dat wil ik graag zo houden (tot 40gb per maand moet kunnen vind ik, 80+ is een ander verhaal). Maar wie verzorgt die verbinding? KPN. En op een gegeven moment spelen zij die 4euro per gigabyte kosten door naar de provider en die weer naar mij, dus uiteindelijk moeten wij dat ook allemaal gaan ophoesten. Misschien niet die volle pond maar wellicht krijg je weer zo'n stom systeem dat je per dataverkeer moet dokken...Het hele idee van breedband (lees, BREED-band) is nu juist je niet constant zorgen maken over hoeveel je op internet zit. Is dan ook niet een klein beetje vreemd dat je een ferrari krijgt maar er vervolgens maar tot de buurtsuper mee mag rijden en als je verder wilt je 1000 euro per liter benzine moet betalen?

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:19

Entity

9000rpm

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 13:27:
ik begrijp heus wel dat dataverkeer geld kost, maar zeg nou zelf, meer dan 4 euro per gigabyte??? Ik heb vanaf begin jaren '90 tot juni 2003 het moeten stellen met een analoge en uiteindelijk isdn verbinding, en al die jaren vol frustratie moeten toezien hoe elke keer weer KPN het klaarspeelde om waanzinnige tikkosten te vragen en er nog mee weg te komen ook. "Nee hoor meneer, we kunnen geen flatrate instellen omdat ons netwerk dat niet aan kan" was het jarenlange refrein.
Nu is de situatie nog gunstig voor ons gebruikers, maar als je niet oppast ziet je zo weer in die oude jaren van tikken terug, maar nu gb-tikken. Iedereen die even de moeite neemt om z'n eigen netverkeer te analyseren en de komende situatie kan op z'n vingers nagaan dat zelfs voor de meest modale gebruiker de kosten per maand makkelijk kunnen verdubbelen!
Vergeet niet dat KPN nu wél concurrentie heeft in tegenstelling tot vroeger. Zowel op telefonie gebied (zelfs steeds meer kabelaars gaan telefoondiensten via kabel aanbieden, Essent begint ook al hoorde ik) als op ADSL gebied (Tiscali, BBNed, Versatel), dus KPN zal zich niet te ver van de concurrentie kunnen begeven.

Het Go abonnement is duidelijk alleen voor mensen die surfen en af en toe een mp3'tje of patch downloaden. Dat red je makkelijk binnen de 2GB. En 20 euro vind ik best een redelijk bedrag hiervoor. En dat je 4,50 moet betalen per GB is jammer, maar een datalimiet is een datalimiet. Zolang mensen de mogelijkheid hebben om hun verbruik te controleren en/of op de hoogte gesteld worden als ze er bijna overheen gaan, moet dit kunnen.

De limieten bij de overige abo's zijn redelijk in mijn ogen, zelfs voor de iets fanatiekere internetter. Grootverbruikers hebben genoeg alternatieven om naar uit te wijken.

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 13:36:ferrari krijgt maar er vervolgens maar tot de buurtsuper mee mag rijden en als je verder wilt je 1000 euro per liter benzine moet betalen?
Op zich wel leuke vergelijking, maar in real-life is dat ook al zo:

Heb je een grotere (lees:zwaardere auto) betaal je meer belasting.
Rijd je meer kilometers betaal je meer belasting (via de extra benzine)
Rijd je meer kilometers betaal je in veel gevallen hogere verzekering premie.

Oftewel veelgebruikers moeten in verhouding meer betalen dan incidienteel gebruikers. Een dataverbruikheffing voor veelgebruikers zal in mijn ogen met het huidige downloadgedrag niet onomkoombaar zijn.

Liever zal ik, gezien mijn eigen verbruik, een korting zien voor incidenteel gebruikers.

Verwijderd

Topicstarter
Luuk Nouwen, ik ben het in principe helemaal met je eens. En ik ga er inderdaad van uit dat je in de toekomst per GB moet betalen, en niet zonder reden. Allereerst omdat KPN de snelheid verhoogt en die doen zoiets NOOIT zonder reden. Okay wellicht moet dat van de opta. Mijn fout. Tenslotte is de allergrootste reden dan dat KPN een grote logge monopolist is die ik simpelweg niet vertrouw.
Blijft het zoals nu? Goedkoop abbo met datalimiet en wat duurder abbo met (redelijke) FPU? Prima, ben ik helemaal voor, topic gesloten.
Mocht het niet zo zijn, en moet je echt weer veel gaan betalen per GB, dan moet ik inderdaad weer met m'n laptopje naar de faculteit om die ene nieuwe vereiste applicatie van 650mb van het net te plukken. Lekker net als vroeger.

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 18:18

Bzzje

Negeren is vooruitzien

en dan nog: is 4 euro duur voor een film / spel?

Negeren is vooruitzien

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:19
Hoe kun je eigelijk zien hoeveel data je hebt verbruikt in een maand? Kan dat via planet of heb je daar een speciaal programma voor nodig?

• L.N.
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 13:42:
Luuk Nouwen, ik ben het in principe helemaal met je eens. En ik ga er inderdaad van uit dat je in de toekomst per GB moet betalen, en niet zonder reden. Allereerst omdat KPN de snelheid verhoogt en die doen zoiets NOOIT zonder reden. Okay wellicht moet dat van de opta. Mijn fout. Tenslotte is de allergrootste reden dan dat KPN een grote logge monopolist is die ik simpelweg niet vertrouw.
Blijft het zoals nu? Goedkoop abbo met datalimiet en wat duurder abbo met (redelijke) FPU? Prima, ben ik helemaal voor, topic gesloten.
Mocht het niet zo zijn, en moet je echt weer veel gaan betalen per GB, dan moet ik inderdaad weer met m'n laptopje naar de faculteit om die ene nieuwe vereiste applicatie van 650mb van het net te plukken. Lekker net als vroeger.
Ik denk dat het niet moet van de opta, maar door de concurrentie. Die dwingen KPN om hun abbo's aan te passen. De snelheidsverhogingen van de afgelopen maanden zijn hier een voorbeeld van. Hierdoor is er een gat ontstaan aan de onerkant van de abbo's en hier springt KPN op in. En deze abbo's zijn dus speciaal bedoeld voor mensen met weinig traffic die ene goedkoop abbo willen. Het datalimiet zorgt ervoor dat ze zo goedkoop kunnen blijven ( meer traffic= meer kosten voor KPN, die ze weer uit hun abbo-geld moeten halen ).

Ik denk (en hoop!) dat er abbo's blijven met een FUP. De concurrentie zorgt er wel voor dat die FUP's blijven bestaan. Stel je voor dat alleen BBned/Demon geen datalimiet zou instellen... Dan zou 3/4 van de adsl-ers overstappen naar BBned/Demon. Dit zou KPN nooit laten gebeuren.....

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Ik zelf zit bij XS4all en kan het daar opvragen op een service pagina.
Thuis kan je div. programma's draaien om er achter te komen.

Deze werkt met SNMP http://www.paessler.com/prtg/e584/index_eng.html en kan ook met routers e.d. overweg.
Deze moet op je internet gateway (server winproxy o.i.d) draaien om je totale internet verbruik te meten, of als je maar 1 pc hebt op die ene pc http://www.dumeter.com (windows)

Kijk voor een demo van de bovenste op http://status.party-place.nl

[ Voor 59% gewijzigd door Luppie op 13-01-2004 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon min of meer in een plattelandsgebied (voor de randstedelingen: dat is waar nog gras is, en bomen staan, en waar je niet altijd auto's hoort) in het oosten van het land. Hier is geen kabelinternet, en de enige aanbieder van breedband is KPN, in de wijde omgeving. Eveneens ziet het er niet naar uit dat anderen zoals BBNet hier komen in de nabije toekomst. Zo zit essent@home al meer dan 6 jaar 10km verderop maar weigert uit te breiden buiten de stadsgrenzen. Dus van echte concurrentie is in dit gebied geen sprake en zijn we gewoon op KPN aangewezen.

Tussen haakjes: wat is dat voor een gedonder dat die KPN en Planet helpdesken je niet verder kunnen helpen als je niet een door hun ondersteunde modem hebt? Ik heb destijds enkele dagen moeten zoeken om op internet te kunnen: bleek dat ze gewoon de VPI/VCI instellingen niet vermeldden... :( :( :(
Weet iemand waarom dit stukje onontbeerlijke data niet gewoon op de helpdesk pagina's vermeld wordt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 14:56:
Ik woon min of meer in een plattelandsgebied (voor de randstedelingen: dat is waar nog gras is, en bomen staan, en waar je niet altijd auto's hoort) in het oosten van het land. Hier is geen kabelinternet, en de enige aanbieder van breedband is KPN, in de wijde omgeving. Eveneens ziet het er niet naar uit dat anderen zoals BBNet hier komen in de nabije toekomst. Zo zit essent@home al meer dan 6 jaar 10km verderop maar weigert uit te breiden buiten de stadsgrenzen. Dus van echte concurrentie is in dit gebied geen sprake en zijn we gewoon op KPN aangewezen.
wees blij. als het echt een vrije markt was geweest had niemand geïnvesteerd in zo'n onrendabel gebied, en zat je nou nog zonder breedband. dat jij nou breedband hebt is te danken aan het feit dat KPN vroeger een monopoliepositie had.
Tussen haakjes: wat is dat voor een gedonder dat die KPN en Planet helpdesken je niet verder kunnen helpen als je niet een door hun ondersteunde modem hebt? Ik heb destijds enkele dagen moeten zoeken om op internet te kunnen: bleek dat ze gewoon de VPI/VCI instellingen niet vermeldden... :( :( :(
Weet iemand waarom dit stukje onontbeerlijke data niet gewoon op de helpdesk pagina's vermeld wordt?
ehm, omdat die standaard modems die de KPN levert dat op de een of andere manier zelf kunnen uitvinden. modems die dat niet kunnen leveren vaak een mooi lijstje mee met per provider de juiste waarden...

dat KPN geen ondersteuning levert op het modem van iemand anders is meer dan logisch. stel dat jij iemand een computer verkoopt, zonder monitor. vervolgens is er iets met hun monitor, dan moeten ze toch ook niet bij jou aankomen? dat die monitor aangestuurd wordt door jouw VGA kaart doet er niet toe, die werkt immers gewoon.

Verwijderd

Knip & plak van kpn.nl:
De hoogte van de datalimiet is afhankelijk van de gekozen variant. vooralsnog brengt KPN overschrijding van de datalimiet niet in rekening. Mocht dit wijzigen, dan wordt u twee maanden van te voren schriftelijk op de hoogte gesteld.

Ben ik de enige die dit ziet of heeft KPN dit net pas ingesteld??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 14:59 ]

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

En daarvoor kick je een Topic na een jaar weer omhoog ???

:X

Verwijderd

Cobra_Lup schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:32:
En daarvoor kick je een Topic na een jaar weer omhoog ???

:X
Waarom niet?

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Ten eerste, de draad is al (bijna) een jaar oud
Ten tweede, Algemene Voorwaarden (met name in de DSL branche) is nogal aan verandering onderhevig.
Ten derde, de snelheden waarnaar jij verwijst worden al niet meer geleverd.
Ten vierde, als dit nog speelde dan was dit topic wel een stuk voller geweest dan die paar opmerkingen die er nu in staan.

Maar ja, het is een aanvulling >:)

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-02 14:17
sorry alle nl-ers maar waar klagen jullie in godsnaam over???

In België is het 10gb per maand, zo zie je maar hoe vermend jullie wel niet zijn, ik kan alleen maar dromen van 20gb per maand te mogen binnen trekken...

Je kan natuurlijk zeggen in België hebben ze minsten 3mbit, klinkt allemaal mooi, maar wat ben je met een snellere auto als je er maar 10km mee mag rijden???

Verwijderd

scatman schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:48:
sorry alle nl-ers maar waar klagen jullie in godsnaam over???

In België is het 10gb per maand, zo zie je maar hoe vermend jullie wel niet zijn, ik kan alleen maar dromen van 20gb per maand te mogen binnen trekken...

Je kan natuurlijk zeggen in België hebben ze minsten 3mbit, klinkt allemaal mooi, maar wat ben je met een snellere auto als je er maar 10km mee mag rijden???
Helemaal mee eens. Iedereen heeft het volste recht om te zoeken naar de goedkoopste oplossing. Vind je die niet, neem dan geen internet. Houd je altijd geld over en heb je ook geen reden om te zeiken.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:23

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 14:59:
[...]

Ben ik de enige die dit ziet of heeft KPN dit net pas ingesteld??
Als dit oorspronkelijk een jaar geleden al gemeld werd, dan heeft KPN dat niet pas ingesteld lijkt me.

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1