Windows NT map met rare inhoud in Program files.. virus?

Pagina: 1
Acties:

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:42
Ik heb iets heel raars in mijn map program files. De map Windows NT met daarin een wazige inhoud. In deze map bevinden zich 4 bestanden. Te weten:

Bureau accesoires met daarin wordpad.exe... wat ie daar doet is mij een groot raadsel.

De map Pinball met daarin de game pinball.. idem als hierboven en kan um ook niet vinden bij de windows onderdelen toevoegen/verwijderen. Bij mijn weten ook nooit geinstalleerd. Functioneert ook als oude game zelf...vaaaag

Dialer.exe wat gewoon een bestand is van microsoft.. bestand geopend nadat mijn modem uitstond. Niks vreemds aan opgemerkt.

htrn_jis.dll.. beats me wat dit is.

Ik heb de complete map C:\program files\Windows NT al gescant met KAV en niks gevonden.

De hijack this log laat ook niks bijzonders zien waarover ik me zorgen moet maken.

Het bestand komt jammer genoeg steeds terug. Hij staat in de alleen-lezen mode. Zodra ik wat verwijder of rechten verander komt het net zo hard weer terug of verkrijgt het weer dezelfde rechten.

Het is me net opgevallen en het enige wat ik vanochtend heb gedaan was de trial versie van Total commmander geinstalleerd en er mee gespeeld.

Iemand een idee wat het is of wat het doet?

Verwijderd

Ik dacht dat je McAfee enterprise gebruikte :?
(Hoewel ik het niet erg vind hoor) :P

Ik heb trouwens dezelfde files hier staan.(Maar heb wel ook total commander erop)
Je bent trouwens je OS vergeten te melden, mijne is iig xp pro.

Heb je niet ook nog deze file in je root staan?
"hypertrm.exe"
"htrn_jis.dll" hoort bij bovenstaande file.

Edit:
Mijn files staan wel niet op read-only.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 12:09 ]

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

This is by design :D

There is no art to find the minds construction in the face

• Miki
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 12:08:
Ik dacht dat je McAfee enterprise gebruikte :?
(Hoewel ik het niet erg vind hoor) :P

Ik heb trouwens dezelfde files hier staan.(Maar heb wel ook total commander erop)
Je bent trouwens je OS vergeten te melden, mijne is iig xp pro.

Heb je niet ook nog deze file in je root staan?
"hypertrm.exe"
"htrn_jis.dll" hoort bij bovenstaande file.
Hahaha Schouw ja klopt jongen had mcafee enterprise... maar voor de zekerheid ff KAV trial erop gegooid. Dan weet je het namelijk zeker :>

OS = windows XP prof.

ook hypertrm.exe hoort erbij.

Wat mij zorgen baart is wat het daar allemaal doet inclusief die map pinbal waar ik niet om heb gevraagd. Geintje van TC?

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 13-01-2004 12:22 ]

• Miki
Wat bedoel je hiermee?

Kan trouwens niks vinden over dat deze bestanden afkomstig zijn van Total commander. En tot nu toe snap ik niet wat pinball op mijn pc doet :/

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Installeer een schone windows en kijk waar wordpad in je startmenu naar linkt...

\program files\window nt\blabla

dat hoort dus zo (iig voor wordpad) :)

hypertrm.exe lijkt me HyperTerminal, en dat is ook een bureau-accesoire, ook dat zal dus redelijk standaard zijn.

• Miki
G33rt schreef op 13 januari 2004 @ 13:03:
Installeer een schone windows en kijk waar wordpad in je startmenu naar linkt...

\program files\window nt\blabla

dat hoort dus zo (iig voor wordpad) :)

hypertrm.exe lijkt me HyperTerminal, en dat is ook een bureau-accesoire, ook dat zal dus redelijk standaard zijn.
Het gekke is dat ik me niet kan herinneren dat deze map er ooit is geweest. Misschien ben ik paranoia geworden ;) ja dat en zo vroeg in het nieuwe jaar :+

* miki schaamt zich een beetje... schijnt normaal te zijn althans die bestanden. Moet zeggen dat er een wereld voor je open gaat zodra je TC gebruikt en nee niet alles is een virus :>

[ Voor 18% gewijzigd door Miki op 13-01-2004 13:14 ]

Verwijderd

Al die bestanden horen daar :) . Vraag me niet waarom Microsoft dit zo gedaan heeft, ze zullen er wel een reden voor hebben. Dus nix aan de hand.

Een aantal programma's kan je inderdaad niet uninstallen omdat ze verborgen zijn. Deze kun je terugkrijgen in de lijst door in het bestand 'sysoc.inf' in de map 'c:\windows\inf' het woordje 'hide' weg te halen in de bijhorende regel text. Voorbeeldje voor Pinball:

Pinball=ocgen.dll,OcEntry,pinball.inf,HIDE,7 wordt dus
Pinball=ocgen.dll,OcEntry,pinball.inf,,7

Nu verschijnt Pinball in de lijst met windows onderdelen en kan je die verwijderen. Zo kan je dus ook bijvoorbeeld de Windows Messenger uninstallen :). (msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7)

• Miki
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 13:25:
Al die bestanden horen daar :) . Vraag me niet waarom Microsoft dit zo gedaan heeft, ze zullen er wel een reden voor hebben. Dus nix aan de hand.

Een aantal programma's kan je inderdaad niet uninstallen omdat ze verborgen zijn. Deze kun je terugkrijgen in de lijst door in het bestand 'sysoc.inf' in de map 'c:\windows\inf' het woordje 'hide' weg te halen in de bijhorende regel text. Voorbeeldje voor Pinball:

Pinball=ocgen.dll,OcEntry,pinball.inf,HIDE,7 wordt dus
Pinball=ocgen.dll,OcEntry,pinball.inf,,7

Nu verschijnt Pinball in de lijst met windows onderdelen en kan je die verwijderen. Zo kan je dus ook bijvoorbeeld de Windows Messenger uninstallen :). (msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7)
Nou ik vraag het dus me ook af, wat doet pinball in hemelsnaam in de map program files als de overige windows spelletje in de map C:\windows bevinden :?
Zelfde geldt voor wordpad.exe heel wazig maar gelukkig niks aan de hand.

Ps. thx voor de tip over dat HIDE gebeuren!
Pagina: 1