Toon posts:

I Bedrijf & Reclame -> Stage Australie

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi beste Tweakers,

Een goede vriend van me loopt stage in Australie bij het internet bedrijf: http://www.businessforsale.com.au/ ( <- hoeft niet te klikken! ;) ) Nou heeft die hier enkele opdrachten gekregen, om de populairiteit te verhogen (hoe kan het ook anders..)

Hij stelde me vanmorgen 2 globale vraagjes, in de hoop, dat ik deze kon beantwoorden, maar mijn kennis rondom 'internet & reclame' is gewoon te klein. Misschien dat jullie een direct antwoord hebben of hem verder op weg kunnen helpen!

Wat betreft populariteit, links en banners. Als meer sites
(relevante sites die wat met je business te maken hebben) naar je toe
gelinked hebt dan wordt dat als positief gezien door de Search Engine. Maar
weten jullie of er een degelijk proggie bestaat waarin je zoveel mogelijk sites
kan benaderen? Of moet dit gewoon handmatig?

Hebben jullie info of howto's voor :

- het behandelen van een 'ref links' .. voorbeeld: op een bepaalde website staat een link naar ons, met daarin een code, die ons systeem herkent, en dus geregistreerd kan worden. Gaat dat via een proggie? Is dat in een mooi overzicht te regelen? Hoe deel ik deze 'unieke links' uit?

- Tevens vroeg ik me ook af of ik het browse gedrag van de bezoeker in onze website (misschien op basis van IP) mooi overzichtelijk kan bekijken? Zodat ik er eventueel op kan inspelen

Het gaat dus echt om internet commercie, ref links, banner & link trading e.d.
Webmasters die ons verder kunnen helpen? :o

In afwachting

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 11:38

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik vraag mij af waarom hij dat aan jou vraagt aangezien jij zeg dat jij daar niet veel verstand van heb, en hij zelf bij zo'n bedrijf stage loopt, dus vast ook een opleiding volgt in die richting.

offtopic:
Ik denk dat je beter die link kan verwijderen, spam

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Dit alles is allemaal wel te vinden op diverse script-sites, bijvoorbeeld www.hotscripts.com :)
'Referer script', 'visitor logger', etc.

En wat betreft het linken met andere sites, ik zou zo niet weten of door een scriptje voor is, maar dat lijkt me niet. (aangezien je dan content 'beheerd' op een ander zijn site. Of je moet dmv topsites etc gaan werken).
Gewoon stug doormailen is hier de key dus, lijkt me. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ginz > Afgelopen week heb ik zojuist mijn diploma gehaald voor 'Netwerk / Systeem beheerder'... Voor iemand die totaal onbekend is in de 'IT Wereld' (vervelend woord, moet ik toegeven) .... is het toch niet zo gek, dat hij mij benadert, voor dit soort vraagstukken.

ps bij het plaatsen van die link twijfelde ik nog even.... Maar nu laat ik hem toch echt staan...... Zoals je ziet, heb ik het voor schatjes, waarvan hun dag humeur, van zo'n eng akelig linkje afhangt...... zoals jou, er tussen haakjes nog maar even bij gezet "hoeft niet te klikken (met een lachend knipoogje, ken je dat? .... 'Lachen '? :) " ..........Kennelijk mocht het niet baten :'(

Sux 4 U >:)

eXor > Vanuit NL en Aussie; Thanks mate! :> We gaan eens kijken of we daar iets nuttigs voor hem kunnen vinden.

btw, wat bedoel je precies met 'stug doormailen' ?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Mailtjes naar webmasters sturen en daar informeren over de mogelijkheden van een link exchange. :)

Verwijderd

Topicstarter
ah allrighty,
Tenks eXor! :D

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:14

Korakal

Up up up!

sebaz1982, graag wil ik dat je Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens goed gaat lezen. Een aantal dingen vallen me op:
* je schrijft een heel stuk tekst in vetgedrukte letters, dat is nergens voor nodig
* je topictitel is niet echt dekkend (kies een dekkende titel in het vervolg!)
Okee, da's nog niet zo'n probleem, maar wat ik wel kwalijk vind:

* ik zie nergens een stukje eigen initiatief (dat wordt zeker van je verwacht! zelf zoeken, zelf proberen)
* ik vind die link nogal spammerig overkomen, dat voegt niks toe aan het geheel
* je reply verderop in het topic (Verwijderd in "I Bedrijf & Reclame -> Stage Australie") slaat echt helemaal nergens op

Ik doe dit topic dicht, let ajb in het vervolg op bovenstaande...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.