Toon posts:

[win2k/XP] Active Session Viewer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programmatje die een waarschuwing geeft op het moment dat er een sessie actief is op mijn PC/Laptop.

Ik bedoel een 'Shared Folders Session' die je kunt vinden als je via manage naar shared folders gaat.

Het gebeurd namelijk regelmatig dat mijn laptop schijf erg druk is , terwijl ik zelf niets aan het doen ben op de machine.

Als ik vervolgens naar shared folders sessions kijk, zie ik daar wel eens een ongenode gast. ( waarschijnlijk iemand die het netwerk afscanned op zoek naar hidden shares :()
Om dit eerder te kunnen zien, zou het makkelijk zijn om een proggie (bij voorkeur freeware ) te hebben, die een popup genereerd als er iemand een (hidden) share benaderd.

Ik heb op google al gezocht, maar heb niets gevonden

Iemand nog een idee ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zou het niet verstandiger zijn je PC zo te configureren dat 'ongenode' gasten helemaal geen toegang hebben tot jouw PC? :)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om een bedrijfsnetwerk met een 'open' structuur. Tuurlijk, ik kan ook alleen een aantal mensen rechten geven, en de rest op deny zetten....

De ongenode gasten zijn dus gewoon collega's die zonder toestemming het netwerk afscannen, en dan zo op mijn hidden share zitten te klooien.
Op zich geen wereldramp, maar ik wil wel graag kunnen zien wie dat dan is.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 00:02:
Het gaat hier om een bedrijfsnetwerk met een 'open' structuur. Tuurlijk, ik kan ook alleen een aantal mensen rechten geven, en de rest op deny zetten....

De ongenode gasten zijn dus gewoon collega's die zonder toestemming het netwerk afscannen, en dan zo op mijn hidden share zitten te klooien.
Op zich geen wereldramp, maar ik wil wel graag kunnen zien wie dat dan is.
Je kan toch in het scherm 'Computer Management' zien wie dat is ?

En zoals je aangeeft mag niet iedereen bij je bestanden .....

Als je even auditing inschakelt op de betreffende bestanden kan windows zelf loggen wie een bestand opent :) Er wordt als je auditing op de Everyone-groep zet een event in je event log geschreven :)

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 14-01-2004 08:55 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
De vraag die ik post heeft op zich niets te maken met beveiliging.

Ik wil dus doormiddel van een popup gewaarschuwd worden als er een sessie actief is. Niets meer, niets minder. Op zich heel leuk natuurlijk, al die suggesties over beveiliging etc. maar da's niet wat ik vraag.

Verwijderd

Topicstarter
Zelf nog even gezocht....
enne, dit is presies wat ik bedoel ;

Sharemon is a windows share monitor for Windows 2000/XP. It can be used to log user access on a windows server or just to monitor the current connections. It can be configured to sound and alert or pop-up a window upon each connection, and also keep a log of all previous connections and file accesses. Easy to use, great to keep track of who's using your files.

En het is nog freeware ook :)
http://www.webattack.com/get/sharemon.html

toch bedankt voor de reakties

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 17:55 ]

Pagina: 1