Toon posts:

zijn voedingen van lcd schermen te vervangen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen,

Ik heb door een stroomstoring een te hoog voltage op het lichtnet gekregen m.a.g.
3 door gebrande lcd schermen type LG flatron l1511s.
Ook de voedingen van enkele pc's waren door gebrand maar die zijn eenvoudig te vervangen.

Na enig informeren over de mogelijkheid om de voedingen van de monitoren te kunnen repareren heb ik mij laten vertellen door een technische dienst dat de voedingen van deze lcd schermpjes niet te vervangen zijn, aangezien zij geintegreerd op het moederbord zitten.
M.a.w. adios los monitoros.

Is hier iemand die deze info van de tecnische dienst kan tegenspreken dan wel bevestigen?

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 16:22
Hoe zit het met garantie?

Ben je er zeker van dat de voedingen niet de moederborden (zegt technische dienst) beschadigd hebben?

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08 11:31

antimute

Developer

Als er geen adapter bij de lcd's zit maar een 220V stekker rechtsreeks op de lcd wordt geprikt dan zit de voeding idd in de lcd gebouwd, je kan eventueel zelf openschroeven en kijken of er weerstandjes of zekeringen zijn doorgebrand. Die zou je kunnen vervangen en kijken of de lcd het dan weer doet. Maar als je pech hebt is er meer doorgebrand en is ie definitief overleden(oftewel te duur om nog te laten repareren)

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is onzeker of het moederbord ook beschadigd is;

Wat betreft de voeding deze is inderdaad zonder adapter aan de achterkant van de monitor bevestigd.

Qua garantie wordt er vanwege een stroom storing door de leverancier niets vergoed, uiteraard de verzekering zou nog uitkomst kunnen bieden, maar dat is meer iets voor een ander forum....

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ook 'onboard' voedingen zijn zeker te repareren, alleen zal het wat tijd kosten om te vinden wat er precies allemaal defect is. Maar aangezien je 3 schermen hebt met hezelfde probleem, lijkt het me dat het toch wel de moeite waard kan zijn. Ik zou op zoek gaan naar een handige tv-reparateur; schakelende voedingen zijn vaak nog wel redelijk goed te repareren. Het zou overigens wel handig zijn als je een schema van het apparaat op de kop kan tikken, maar ik vrees dat dat praktisch onmogelijk zal zijn.

Verwijderd

Huppel maar snel naar ne verzekeringskantoor en geeft het aan op je brandverzekering. Je krijgt zeker wat trug.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet genoeg, tnx voor de info
Pagina: 1