[vb/documentatie] VB Docman, wie heeft dat en hoe bevalt het

Pagina: 1
Acties:

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-05 08:56
Ik ben opzoek naar een documentatie programma voor VB 6 / .NET. Ik kwan VB Docman tegen.

Dit programma kan diverse formaten genereren:

- Windows CHM Help
- Windows HLP
- Rich Text Format
- HTML (like MSDN)
- XML

Verder heeft het ondersteuning voor Active X help bestanden zodat als je een control of dll bakt en vervolgens het F1 knopje gebruikt je netjes de help voor de betreffende functie krijgt (net zoals bij de Microsoft componenten).

Het geheel ziet er netjes en mooi uit. De .NET versie kost USD 179, de VB 6 versie USD 58. Kortingen mogelijk voor meerdere / site license. Zelf heb ik er een nodig.

Is het verstandig om dit programma aan te schaffen, of raden jullie een ander documentatie programma aan?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Voor .Net ben ik op zich wel fan van NDoc :) (http://ndoc.sourceforge.net/). Deze genereert ook exact dezelfde formaten als jij gebruikt en is open source.

Wil je deze gebruiken, dan zul je alleen wel de VBCommenter Power Toy voor VS.Net 2003 moeten gebruiken (Ook gratis te downloaden) icm VS.Net 2003 (niet gratis :P).

Voor de overzichtspagina van VBCommenter: Zie De overzichtspagina van het VS.Net 2003 team en scroll naar VB Commenter :)

Hoe het werkt met andere producten dan VS.Net weet ik niet; NDOC is echter niet gebonden aan VS.Net.

[ Voor 39% gewijzigd door gorgi_19 op 13-01-2004 11:50 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo