Toon posts:

P4 2.66 533FSB op een TH7II Raid plank?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een TH7II plank met RAID. Dit draait op 400FSB. Ik heb 1 GB intern RAMBUS vanwege fotobewerking.
Mijn processor is een P$ 1.7....juist te langzaam dus!!!
Ik wil nu upgraden naar een P4 2.6 of hoger.
Kan ik mijn moederbord houden!!
Draait een Processor met FSB 533 ook nog op deze plank.
Ik wil wel een nieuwe plank kopen, maar WEL mijn peperdure RAMBUS geheugen houden. Is er zo'n plank?? Ik kan hem niet vinden.

Graag reactie.
Met dank, Arno

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:02

Shunt

Boe

als je geluk hebt kan je ook je huidige plank behouden en je rambus :D
rambus laat zich namelijk nogal goed overclocken })
dus even proberen om hem van 100 mhz naar 133 te zetten en dan heb je weer een 2.66 op 522 fsb :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 17:37

makje

Professioneel prutser

Kijk eens op www.abit.com voor ondersteunde processors. Verder neem ik aan dat je PC800 Rambus geheugen hebt? Misschien valt het mee over te klokken naar PC1066, volgens mij lukt dat meestal wel maar het blijft natuurlijk oc'en....

Als je toch een ander mobo moet/wil nemen, gebruik dan even de search hier op GoT en op tweakers.net en event. google voor welke mobo dan voldoet. Dat zoeken hoeven wij natuurlijk niet voor jou te doen.... toch? ;)

9800x3d

Verwijderd

na ongeveer 2sec op google te zoeken vond ik deze pagina:
http://www.abit-usa.com/p...php?categories=1&model=76

ondersteund dus alleen 400mhz fsb processoren. Nou kan het wel dat er een 2,6 533 opgaat maar dat weet je dus niet zeker en het zal dan zeker niet op 533fsb draaien behalve als je hem overclocked, en of dat mogelijk is is weer de vraag,

kortom ik ben bang dat je dat niet gaat lukken

Verwijderd

Topicstarter
Dank tot dusver voor jullie vlotte reactie.

Ik begrijp er nog niet echt veel van...dus maar even resumeren:

Ik kan mijn oude moederbord houden en het volgende proberen:
1. Een nieuwe P4 2.6 GHz erin zetten en eerst kijken of de boel draait?
2. Doet hij het niet, dan overklokken van 100 naar 133 zodat je op een FSB van 533 komt. (en wat moet ik met het voltage doen?)
3. Wellicht een nieuwe bios-update? Want tot welke x.x. GHz kan ik deze plank benutten? Is hier geen fysieke grens aan. Ik dacht dat deze plank niet verder kon komen dan 2.2 GHz, maar het kan ook zijn dat ik niet goed door heb wat allemaal mogelijk is?!
Gaat het dan nog niet...dan maar zoeken naar een nieuwe plank denk ik.

Maar.......blaas ik met deze "experimenten" niet mijn nieuwe P4 2.6 GHz op? Of is dit redelijk safe om te proberen?

Schiet maar als jullie nog wat info hebben en ohh ja....ik ben een kluns in het zoeken!
Waar anderen het binnen twee seconden gevonden hebben (wellicht omdat ze precies weten waar ze moeten zoeken), ben ik altijd uren bezig zoder er veel mee op te schieten.
Elke hulp is dus welkom
Met dank, Arno

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 12:18:
Waar anderen het binnen twee seconden gevonden hebben (wellicht omdat ze precies weten waar ze moeten zoeken), ben ik altijd uren bezig zoder er veel mee op te schieten.
Elke hulp is dus welkom
Met dank, Arno
www.google.nl
en heb vervolgens dit ingetikt: TH7II
en bingo boven de eerste link is gelijk goed, dat zou je toch zelf ook wel kunnen neem ik aan;)

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 17:37

makje

Professioneel prutser

Tik voor de gein in de search eens TH7 in.....

In ieder geval kwam ik dit topic tegen hier op GoT en zou n.a. daarvan zeggen dat het redelijk safe is om er een 533FSB proc in te stoppen. Natuurlijk loopt je mobo dan wel buiten de officiele specs en is er geen enkele garantie dat het goed werkt.

Misschien hoef je zelfs niet eens een nieuwe proc, je zou eens kunnen proberen of deze processor ook te overklokken valt. Voor tips daarover zie hier: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

En gebruik de search even verder voor overklok ervaringen van dit moederbord en van je processor zodat je weet wat je kunt verwachten....

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Overklokken heb ik wel eens geprobeerd, maar de boel is niet stabiel.
Hij flipt er gewoon uit, ondanks voltageverhoging. Ik kon met mijn 1.7 processor maar tot 1.9 komen, daarna werd het prut!!
Ik wil dus naar 2.6 GHz en deze in beetje "kietelen" om zo tot 2.8 of 3.0 Ghz te komen.
Mijn grote vraag is: om de 533 SFB te benutten van een nieuwe P4 2.6 Ghz moet ik dus het moederbord naar 133 brengen.
Ik heb wel gelezen op dit forum na een zoekactie (ja..ja....ik doe mijn best) dat het bij enkelen gelukt is om op 533 te draaien. Maar er zijn ook andere Abit-gebruikers die net zoals ik niet verder komen dan 1.9 GHz.

Het is dus niet eens zo eenvoudig....ook niet als je goed kunt zoeken!

En zoeken naar een nieuw moederbord wat RAMBUS ondersteund en een 2.6 GHz of hogere processor.......ik vind wel veel bla bla....maar geen recent moederbord.
En ik kan zelf ook wel verzinnen dat ik iedere plankenboer afga en daar ga snuffelen.
Het gaat mij erom dat iemand kan zeggen:
"bespaar je al dat zoekwerk....ik zet je direct op het juiste spoor"
Daar is dit forum immers voor! (het rijmt ook nog.....LOL)
Jullie zijn toch allemaal goed ingevoerd in deze problematiek.

Help mij dus een beetje.

Alvast heeeeel erg bedankt,
Goet, Arno

Verwijderd

Ga voor de Asus P4T533-C, dan heb je gelijk ook nog support voor PC1066 rambus. Deze zijn (tweedehands) al voor 50 euro te verkrijgen. De P4T533-C ondersteund de P4 3.06 GHZ met hypertrading.

(Trouwens: Juist omdat dit geheugen peperduur is, maar wel langzamer dan de huidige generatie DDR modeules, zou ik als ik jouw was gewoon het geheugen verkopen en een bordje met DDR halen, tenzij je aan het (ook) peperdure PC1066 kan komen)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 13:34 ]

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

De officiele max van de TH7-II is 400, maar veel draaien ook op 533. Je zou dus een 2,6/533 kunnen draaien., eventueel met een 4/3 divider zodat het geheugen op PC800 blijft draaien, of, als je modules hebt die het aan kunnen (oa Samung modules), op PC1066.
Je moet echter niet verwachten dat je dan je CPU nog verder kunt overklokken, het bord loopt dan immers al 33% boven de specs, tenzij je aan je bord gaat solderen om de Vcore en Vmem op te schroeven.
Mijn suggestie is, probeer een P4 533 te lenen en probeer het, als het niet lukt kun je altijd nog voor een ander bord gaan kijken.

* Zer0 heeft hier nog een TH7-II met een 1,8/400@2,4/533 en PC800@PC1066 die al een paar jaartjes op default voltages staat te pruttelen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Pagina: 1