Beste Tweakers,
Ik heb hier veel gelezen over IIS, maar dit probleem krijg ik niet opgelost met de talloze topics die hier te vinden zijn over IIS met domeinen.
Mijn probleem is als volgt :
Ik heb 1 IP, en waarop meerdere domeinen zijn gekoppeld.
Zo heb ik in IIS ingesteld : dat bijvoorbeeld :
kaas.islekker.nl de wwwroot = D:\Kaas
ham.islekker.nl de wwwroot = D:\ham
zolang ik dit allemaal met de hand doe en al deze subdomeinen toevoeg gaat alles prima. Wanneer ik echter nog een subdomein NIET heb toegevoegd, bijvoorbeeld :
pindakaas.islekker.nl geeft het de volgende fout :
Er is geen website geconfigureerd op dit adres.
Opzich een logische fout, want het subdomein is niet aangemaakt.
Ik heb in IIS aan het domein islekker.nl geprobeerd *.islekker.nl aan te maken om zo alle verzoeken op te vangen, en dan in combinatie met een database alles wat voor .islekker.nl te verwerken in een Query in de database.
dus bijv :
pindakaas.islekker.nl wordt door een ASP script opgevangen en haalt dan : "pindakaas" uit de header, en zal bijv doen : select * from gerechten where receptnaam = 'pindakaas'.
Hoe kan ik het domein "islekker.nl" voorzien van een soort 'catchall' dat deze dus alles opvangt en naar 1 wwwroot map stuurt . Bijv :
Ham.islekker.nl --> D:\Islekker_nl\default.asp
koek.islekker.nl --> D:\Islekker_nl\default.asp
vla.islekker.nl --> D:\Islekker_nl\default.asp
etc etc... en zo default.asp de rest te laten afhandelen.
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.
[Server Spec ]
Windows 2000 Server
IIS 5.0
David.
Ik heb hier veel gelezen over IIS, maar dit probleem krijg ik niet opgelost met de talloze topics die hier te vinden zijn over IIS met domeinen.
Mijn probleem is als volgt :
Ik heb 1 IP, en waarop meerdere domeinen zijn gekoppeld.
Zo heb ik in IIS ingesteld : dat bijvoorbeeld :
kaas.islekker.nl de wwwroot = D:\Kaas
ham.islekker.nl de wwwroot = D:\ham
zolang ik dit allemaal met de hand doe en al deze subdomeinen toevoeg gaat alles prima. Wanneer ik echter nog een subdomein NIET heb toegevoegd, bijvoorbeeld :
pindakaas.islekker.nl geeft het de volgende fout :
Er is geen website geconfigureerd op dit adres.
Opzich een logische fout, want het subdomein is niet aangemaakt.
Ik heb in IIS aan het domein islekker.nl geprobeerd *.islekker.nl aan te maken om zo alle verzoeken op te vangen, en dan in combinatie met een database alles wat voor .islekker.nl te verwerken in een Query in de database.
dus bijv :
pindakaas.islekker.nl wordt door een ASP script opgevangen en haalt dan : "pindakaas" uit de header, en zal bijv doen : select * from gerechten where receptnaam = 'pindakaas'.
Hoe kan ik het domein "islekker.nl" voorzien van een soort 'catchall' dat deze dus alles opvangt en naar 1 wwwroot map stuurt . Bijv :
Ham.islekker.nl --> D:\Islekker_nl\default.asp
koek.islekker.nl --> D:\Islekker_nl\default.asp
vla.islekker.nl --> D:\Islekker_nl\default.asp
etc etc... en zo default.asp de rest te laten afhandelen.
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.
[Server Spec ]
Windows 2000 Server
IIS 5.0
David.