"te" snelle cpu voor mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Ik heb hier een MSI KT3Ultra mobo die max Athlon XP 2100+ ondersteund.
Kan ik daar op een of andere manier een XP 2300+ (geloof ik, in die buurt igg)
in laten werken? En ook prestatiewinst boeken tov de 1800 die er nu in zit uiteraard.....?

Ik heb al wat gezocht over underclocken maar kan nergens een duidelijk antwoord vinden.

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:22
KT3 ultra gaat tot een 2600+ hoor.
Je moet een XP hebben met een FSB van 266.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

CPU

• Support Socket A for AMD® Athlon™/Athlon XP/Duron™ processor
• Support 600MHz up to 2600+ MHz processo
Volgende keer eerst even op de MSI site kijken wat het ding kan....

Verwijderd

zijn er 2500+ en 2600+ met een FSB van 266? ? nee toch? dan zit je aan het maximum van een 2400+ dacht ik

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 17:37

makje

Professioneel prutser

Er zijn 2600+ met 266FSB, maar volgens mij zijn die tegenwoordig vrij lastig te verkrijgen...
edit:
Ze staan in de pricewatch

[ Voor 34% gewijzigd door makje op 13-01-2004 11:34 ]

9800x3d

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 12:10

nexhil

BAM!

makje schreef op 13 januari 2004 @ 11:33:
er zijn 2600+ met 266FSB, maar volgens mij zijn die tegenwoordig vrij lastig te verkrijgen...
klopt, maar ze bestaan wel degelijk

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
hmmzz.... ik dacht dat in de handleiding toch wel de waarheid zou staan?
Die ligt hier voor me namelijk.... of kan de limiet in de loop van de tijd verhoogd zijn door nieuwe biosflash?

/edit
en mijn vraag blijft staan, hoe kan ik een te snelle cpu vertragen zonder het risico dingen te mollen?

[ Voor 25% gewijzigd door Tiberium op 13-01-2004 11:44 ]

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

Verwijderd

ja meestal door nieuwe bios versies worden er meer en uiteraard snellere processoren ondersteund

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ik dacht dat in de handleiding toch wel de waarheid zou staan?
Handleidingen worden meestal gemaakt op een moment dat nog niet alle CPU's van een bepaalde reeks bekend/uitgebracht zijn. Tegenwoordig worden ook wel toekomstige CPU typen in handleidingen opgenomen, maar meestal staat er dan een voetnoot bij waarin staat dat dat type nog niet getest kon worden met het bord :)

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

met een lagere Front side Bus gaat de processor ook minder snel en daar gaat ie NIET stuk van..

volgens mij zal je memory ook niet zo snel zijn dat je de maximale snelheid kan gebruiken..

heb zelf een 2400 XP een half jaar lang op 1,5 GHz gedraaid, en die is nog helemaal oke

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:02

Shunt

Boe

Tiberium schreef op 13 januari 2004 @ 11:43:
Die ligt hier voor me namelijk.... of kan de limiet in de loop van de tijd verhoogd zijn door nieuwe biosflash?

/edit
en mijn vraag blijft staan, hoe kan ik een te snelle cpu vertragen zonder het risico dingen te mollen?
underclocken is meestal voledig zonder gevaar. aangezien je dan ONDER de specificaties gaat werken. maar dit is dus niet nodig met dat mobo'tje

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 17:37

makje

Professioneel prutser

Tiberium schreef op 13 januari 2004 @ 11:43:
Klopt als een bus
/edit
Geen risico. bijv. de 2600+ met 166Mhz FSB heeft een mltiplier van 12.5. Als jij dan slechts een FSB van 133Mhz instelt dan draait de processor vervolgens op 12.5x 133 =1666 is een XP2000+. (beetje jammer, is nauwelijks sneller dan je huidige proc)

Als je multiplier unlocked is dan kun je proberen de multilpier weer op 16 te zetten zodat hij op dezelfde snelheid draaid als een 2600+ met 133Mhz FSB, namelijk 2133Mhz :)

9800x3d

Verwijderd

de enige manier is denk ik door de fsb naar beneden te gooien om zo een langzamere CPU te maken, maar als je een 2600+ 266mhzFSB kan vinden zal die echt wel werken op het mobo

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord prikken?" B)

/FAQ
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.