"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"
Je moet een XP hebben met een FSB van 266.
Volgende keer eerst even op de MSI site kijken wat het ding kan....CPU
• Support Socket A for AMD® Athlon™/Athlon XP/Duron™ processor
• Support 600MHz up to 2600+ MHz processo
Verwijderd
Ze staan in de pricewatch
[ Voor 34% gewijzigd door makje op 13-01-2004 11:34 ]
klopt, maar ze bestaan wel degelijkmakje schreef op 13 januari 2004 @ 11:33:
er zijn 2600+ met 266FSB, maar volgens mij zijn die tegenwoordig vrij lastig te verkrijgen...
Die ligt hier voor me namelijk.... of kan de limiet in de loop van de tijd verhoogd zijn door nieuwe biosflash?
/edit
en mijn vraag blijft staan, hoe kan ik een te snelle cpu vertragen zonder het risico dingen te mollen?
[ Voor 25% gewijzigd door Tiberium op 13-01-2004 11:44 ]
"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"
Verwijderd
Handleidingen worden meestal gemaakt op een moment dat nog niet alle CPU's van een bepaalde reeks bekend/uitgebracht zijn. Tegenwoordig worden ook wel toekomstige CPU typen in handleidingen opgenomen, maar meestal staat er dan een voetnoot bij waarin staat dat dat type nog niet getest kon worden met het bordik dacht dat in de handleiding toch wel de waarheid zou staan?
volgens mij zal je memory ook niet zo snel zijn dat je de maximale snelheid kan gebruiken..
heb zelf een 2400 XP een half jaar lang op 1,5 GHz gedraaid, en die is nog helemaal oke
Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !
underclocken is meestal voledig zonder gevaar. aangezien je dan ONDER de specificaties gaat werken. maar dit is dus niet nodig met dat mobo'tjeTiberium schreef op 13 januari 2004 @ 11:43:
hmmzz.... ik dacht dat in de handleiding toch wel de waarheid zou staan?
Die ligt hier voor me namelijk.... of kan de limiet in de loop van de tijd verhoogd zijn door nieuwe biosflash?
/edit
en mijn vraag blijft staan, hoe kan ik een te snelle cpu vertragen zonder het risico dingen te mollen?
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Klopt als een busTiberium schreef op 13 januari 2004 @ 11:43:
hmmzz.... ik dacht dat in de handleiding toch wel de waarheid zou staan?
Geen risico. bijv. de 2600+ met 166Mhz FSB heeft een mltiplier van 12.5. Als jij dan slechts een FSB van 133Mhz instelt dan draait de processor vervolgens op 12.5x 133 =1666 is een XP2000+. (beetje jammer, is nauwelijks sneller dan je huidige proc)/edit
Als je multiplier unlocked is dan kun je proberen de multilpier weer op 16 te zetten zodat hij op dezelfde snelheid draaid als een 2600+ met 133Mhz FSB, namelijk 2133Mhz
Verwijderd
/FAQ
Dit topic is gesloten.
![]()