Waarschijnlijk storen veel C/C++ proggers zich regelmatig aan het verschijnsel genaamd header files; waar ik dan op doel is de redundantie die dat met zich mee kan brengen:
.
Ik loop daarom al een tijdje met de volgende gedachte:
Waarom gebruik/schrijf ik geen programma dat uit mijn C-code de structs, pre-declaraties e.d. zelf in een header-file zet?
Automatische header file generatie dus, voordat de boel door de compiler gaat.
Echter, ik heb nog geen mensen gesproken of topics gevonden waaruit blijkt dat dit gedaan wordt en wat de ervaringen daarmee zijn.
Wat ik graag wil weten:
- header file met pre-declarartie van functie, struct, classes e.d.
- steeds weer #ifndef - constructie om te voorkomen dat je headers dubbel door de compiler gaan en daarmee fouten veroorzaken
Ik loop daarom al een tijdje met de volgende gedachte:
Waarom gebruik/schrijf ik geen programma dat uit mijn C-code de structs, pre-declaraties e.d. zelf in een header-file zet?
Automatische header file generatie dus, voordat de boel door de compiler gaat.
Echter, ik heb nog geen mensen gesproken of topics gevonden waaruit blijkt dat dit gedaan wordt en wat de ervaringen daarmee zijn.
Wat ik graag wil weten:
- Wat zouden de voors en tegens zijn van het automatisch genereren van header files?
- Welke complicaties kunnen optreden?
- welke moeilijkheid zie ik (wellicht) over het hoofd?
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries, is not 'Eureka!' but 'That's funny...'