[XP]system restore werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
gegroet (mede)tweakers,

Een paar dagen geleden begon mijn systeem (asus a7n8x, 2600XP, 512MB) om onverklaarbare redenen vast te lopen. Dat was al een keer eerder het geval en toen was het probleem opgelost met system restore. Nu probeerde ik dat weer maar system restore liep bij verschillende restore points vast.
Het rare is nou dat bij verschillende spellen de .exe zijn verdwenen (niet de shortcuts maar de echte bestanden.
"Tot overmaat van ramp" begon toen mijn harddisk (maxtor 80gb) rare geluiden te maken. Daarom besloot ik er een scandisk en defragmentatie sessie op los te gooien.
De rare geluiden zijn opgehouden maar system restore werkt nog steeds niet, ik kreeg zelfs een blauw scherm te zien:

KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR

xxxSTOP: 0x00000077

Ik ben nu een aantal belangrijke bestanden kwijt en eigenlijk geen stap verder.

heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door ebborazor op 13-01-2004 10:39 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een harddisk die enge geluiden maakt - heb je al eens ed Opslagmedia & I/O Controllers FAQ Hierover gelezen ?

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
elevator schreef op 13 januari 2004 @ 12:51:
Een harddisk die enge geluiden maakt - heb je al eens ed Opslagmedia & I/O Controllers FAQ Hierover gelezen ?
jop :), bij scandisk kwamen er een aantal corrupte bestanden en indexes tevoren, dat zal het probleem waarschijnlijk geweest zijn. nu al 12 uur geen lock up of rare geluiden meer.

ik vind het zo raar dat er een aantal .exe zijn verdwenen, normaliter blijft system restore toch van de overige data af?