Donec eris felix, multos numerabis amicos
Het handige is is dat iedereen een pen/potlood (daar is het meer mee te vergelijken) kan vasthouden.
'Muizen' gaat nu het zelfde worden als tekenen, maar als je even snel je hand van je muis af wilt halen heb je het risico dat je hem omstoot, en een groot 'ding' onder mijn pen lijkt mij ook niet lekker, je pink ligt er constant tegenaan (lijkt mij)
En het is ook lastig voor mensen die met links schrijven, en opeens rechts een 'pen' in hun handen moeten houden, ik heb daar moeite mee (ik doe alles met rechts, behalve schrijven), maar dat is op te lossen door links de pen, en rechts een gewone muis te doen.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Neemt niet weg dat het gebruik van een penvormige muis ergonomisch VEEL verantwoorder is en dat de bewegingen ook veel natuurlijker (intuitiever) zijn.
verder zit er ook nog vaak software bij waarmee je bepaalde commando's kunt 'schrijven'. Dat wil zeggen: als je de letter W schrijft opent bijv. Microsoft Word, of winamp...wat je maar instelt.
Enige waar je wel op moet letten is dat de pen niet te smal is (want dat levert kramp op, net als wanneer je met een te smalle ballpoint ofzo schrijft). Meestal is dat echter geen probleem omdat de accu/batterijen al voor een bredere pen zorgen. Verder moet het wel draadloos zijn (is deze dat nu wel of niet? - dat ding onderaan is toch hoop ik een laadstation ofzo? dat schuift niet mee bij het gebruik? - want in dat geval lijkt het me niks!). Daarnaast is het wel handig als er een speciale muismat bijgeleverd wordt. Want zon pen werkt vaak niet ideaal op gladde oppervlakten of gewone muismatten (tenzij het optisch is....dan maakt ondergrond natuurlijk weinig uit!)
Ik heb er zelf ooit een willen kopen (ander merk). was alleen uitverkocht toen ik hem wou halen
[ Voor 8% gewijzigd door kazz1980 op 14-01-2004 12:14 ]
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
De leverancier zegt zelf dat het perfect werkt (zou ik ook zeggen
Hm. met dat ding er onderaan lijkt het mij niet prettig. het kost veel kracht in de hand om een pen te verplaatsen als er onderaan een extra gewicht zit EN ook nog eens een kabel...seq_uence schreef op 14 januari 2004 @ 12:26:
Dat ding onderaan is een vast geheel met de pen, hierin zit het optische gedeelte. Wat mij een voordeel (als systeembeheerder) lijkt is het feit dat er geen extra software geplaatst hoeft te worden. Bij een Wacom tablet met pen is dat wel het geval. Omdat wij veel thin clients hebben staan kan er zelfs geen software geplaatst worden.
De leverancier zegt zelf dat het perfect werkt (zou ik ook zeggen), ik heb er 1 besteld op proef. Het gaat bij ons om mensen die op ARBO advies een penmuis moeten gebruiken, we gaan dit dus niet organisatiebreed inzetten.
Maar ik kan me vergissen.
Ik zou zeggen: test het uitgebreid uit wanneer je hem binnen hebt. en laat het ons even weten!!
Doe ik !kazz1980 schreef op 14 januari 2004 @ 12:46:
[...]
Hm. met dat ding er onderaan lijkt het mij niet prettig. het kost veel kracht in de hand om een pen te verplaatsen als er onderaan een extra gewicht zit EN ook nog eens een kabel...
Maar ik kan me vergissen.
Ik zou zeggen: test het uitgebreid uit wanneer je hem binnen hebt. en laat het ons even weten!!
Bedankt voor de reakties.
[ Voor 4% gewijzigd door seq_uence op 14-01-2004 16:53 ]
En wat mij als beheerder aanspreekt is natuurlijk het niet hoeven installeren van software, vooral bij thin clients is dit natuurlijk een voordeel.
hm...het feit dat je in een stand gedwongen wordt vind ik toch wel een erg groot minpunt hoor...seq_uence schreef op 25 januari 2004 @ 20:00:
Zoals beloofd nog even de ervaring met de inmiddels binnengekomen penmuis. Ik gebruik de penmuis niet zelf maar heb hem wel even getest, en het viel me niet tegen. Het voetje is niet heel erg hinderlijk, hoewel je wel een klein beetje in de stand gedwongen wordt. Verder gaat het muizen erg precies.
En wat mij als beheerder aanspreekt is natuurlijk het niet hoeven installeren van software, vooral bij thin clients is dit natuurlijk een voordeel.
GRote voordeel van een penmuis is dat je zelf je stand kan bepalen waardoor je meer beweegt en dus minder last krijgt van RSI. op deze manier verdwijnd dat voordeel een beetje....
Ik hou het toch bij een echte pen-mouse, zonder voetje en zonder draadje...