Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Nieuwe voeding die spontaan ontploft

Pagina: 1
Acties:

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 20:28
Ik heb gister voor mijn vriendin een computer in elkaar gezet, dus ik alles aansluiten.

Het systeem is als volgt:
Abit K7V moederbord
Q-tec 350W lownoise voeding

Nou alles dus netjes aangesloten (zonder kast overigens, maar ik weet 100% zeker dat er onder het moederbord niets geleidens lag). Vervolgens doe ik de voeding in het stopcontact, dan het knopje achter op de voeding op "aan/1", er gebeurt niks (logisch want de computer heeft nog nooit aan gestaan en hoort ook niet aan te gaan als je de voeding aan zet). Nou zo staat alles daar even terwijl ik even wat zeg tegen m'n vriendin en de jumpers opzoek in het boekje om de pc aan te doen en plotseling een keiharde knal uit de voeding, een naar verbrande-elektronica-luchtje en de stroom viel uit (wat duid op een kortsluiting in de voeding???). Gewoon zomaar dus... iemand enig idee hoe dit kan komen?? Het stopcontact waar de voeding in zat was niet geaard.

Het kan overigens ook niet "het rode knopje" op de voeding zijn die verkeerd stond (op 110V ipv 230V), dit knopje zit er namelijk niet op en de voeding ondersteund alleen 230V...

Wat als het moederbord (en misschien nog meer) kapot is :'( heeft nog nooit aan gestaan :'(

[ Voor 6% gewijzigd door GeoBeo op 13-01-2004 10:27 ]

Verwijderd

tja, shit happens. Gewoon een fabrieksfout ofzo. Je kan alleen maar proberen of de rest nog heel is door een andere voeding te proberen.

Verwijderd

kan zijn door condens meer weet ik ook niet of gewoon een fabrieks fout

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Yup, en er zit garantie op... nu nog hopen dat ze je geloven :o

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Gevalltje RMA :P

Ik heb zoiets ook es gehad. Ik zetten mijn Sweex 300Watt voeidng op mijn Asus p2b bord. Ik doe de schakelaar (de power, dus niet de 110/220 ;) en toen KLABAAAMMMM!!

Maar dat was de zekering en een paar andere componentjes die eruit vlogen :P
Mobo + rest werkt perfect :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• GeoBeo
dreeke schreef op 13 januari 2004 @ 10:38:
Yup, en er zit garantie op... nu nog hopen dat ze je geloven :o
en hopen dat ik niet zelf de verzenkosten hoef te betalen, want de voeding kost 20 euro (bij dkmpc.nl in limburg) we hebben nu 10 euro verzenkosten betaald (rembours) en als ik hem nu weer trug moet sturen voor 10 euro, dan zijn de verzendkosten even duur als de voeding :(

• GeoBeo
Atlas schreef op 13 januari 2004 @ 10:39:
Gevalltje RMA :P

Ik heb zoiets ook es gehad. Ik zetten mijn Sweex 300Watt voeidng op mijn Asus p2b bord. Ik doe de schakelaar (de power, dus niet de 110/220 ;) en toen KLABAAAMMMM!!

Maar dat was de zekering en een paar andere componentjes die eruit vlogen :P
Mobo + rest werkt perfect :)
hoop dat dat bij ons ook het geval is!! :)

Verwijderd

Ik heb al veel slechte dingen gehoord over die Qtec's.
Bvb. Pcshop heeft een deel aangekocht en recht uit de doos werken er al 10 niet en dat werd niet ingeruild voor wel werkende want dat viel niet binne RMa of zoiets (tis al ff geleden) Ook doodleuk een molex verkeerd aangesloten waardoor op de 5, 12v en op de 12, 5V stond!

Dat geeft mij echt geen vertrouwen in Qtec ,voedingen die er geregeld gewoon plots mee stoppen...

Ik zou op zijn minst geen Qtec nemen ,imo ...

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

GeoBeo schreef op 13 januari 2004 @ 10:43: en hopen dat ik niet zelf de verzenkosten hoef te betalen, want de voeding kost 20 euro (bij dkmpc.nl in limburg) we hebben nu 10 euro verzenkosten betaald (rembours) en als ik hem nu weer trug moet sturen voor 10 euro, dan zijn de verzendkosten even duur als de voeding :(
Betaal iets meer voor een iets beter aangeschreven merk om dit soort dingen te voorkomen. 20 euro voor een voeding is wel heeel erg weinig namelijk. :+

Verwijderd

Qtec slechte voeding 8)7 :?
Ik heb al een paar pc's met qtec voedingen en ik heb er helemaal geen probleem mee. mischien geluk. Qtec 400 en 550 watt Gold. Werkt hier wel goed en zeker voor die prijs :9

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 14:07
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 11:51:
Ik heb al een paar pc's met qtec voedingen en ik heb er helemaal geen probleem mee. mischien geluk. Qtec 400 en 550 watt Gold. Werkt hier wel goed en zeker voor die prijs :9
ik heb ook een qtec 550watt gold en ik ben er zeer content van. daarbij was het iet eens zo duur

• GeoBeo
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 11:51:
sja of het werkt wel of het werk niet ;)

naja, als ze hem niet willen vergoeden ga ik er zelf wel aan sleutelen, doe tenslotte de opleiding elektro techniek dus ja :):P

Verwijderd

Had ik 2 weken geleden nog met een nieuwe noname voeding, de computer stond al aan en met dat ik op het knopje van de CDromspeler druk (toeval?) ook een harde knal. Condensator in de voeding geknald.
Zonder problemen een nieuwe Qtec er voor terug gekregen, viel onder garantie.

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 09:04
Q-Tec? :? een beetje tweaker weet toch dat een groot deel daarvan niet helemaal lekker is. 8)7

Beetje loze opmerking lol. Kan het niet toelichten maar keb al heel wat slechte ervaringen met die voedingen gehoord. Stond de voeding niet ingesteld op engels voltage?

[ Voor 48% gewijzigd door Omebas op 13-01-2004 12:31 ]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:46

World Citizen

FreeReef.nl

Waarschijnlijk is het dus een fabrieksfout op mijn werkgaan er best vaak voedingen kapoetje en het komt vaker voor dat het een Q-tec is dan iets anders.

(*offtopic is een enermax wel goed qua voeding dus niet op type letten)

FreeReef.nl

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:54

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

is engels 230 volt anders dan de nederlandse????

Ik verkoop q-tec's, en het zijn gewoon goede voedingen.
Ik denk dat er een lekstroom de schult heeft. De meeste elko's zijn namelijk voor 63volt, die in een voeding zitten, en de lekstroom komt nog weleens op 110volt uit, en dan boem...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• GeoBeo
Omebas schreef op 13 januari 2004 @ 12:30:
Q-Tec? :? een beetje tweaker weet toch dat een groot deel daarvan niet helemaal lekker is. 8)7

Beetje loze opmerking lol. Kan het niet toelichten maar keb al heel wat slechte ervaringen met die voedingen gehoord. Stond de voeding niet ingesteld op engels voltage?
niet elke tweakers heeft veel geld over voor een merk voeding als de kans bestaat dat een veel goedkopere voeding het net zo goed doet...

btw, zoals je hierboven kunt lezen, zit er geen knop op om hem in te stellen op 110V ipv 230V (als je 110V bedoeld met engels voltage)...

• GeoBeo
deepbass909 schreef op 13 januari 2004 @ 13:41:
is engels 230 volt anders dan de nederlandse????

Ik verkoop q-tec's, en het zijn gewoon goede voedingen.
Ik denk dat er een lekstroom de schult heeft. De meeste elko's zijn namelijk voor 63volt, die in een voeding zitten, en de lekstroom komt nog weleens op 110volt uit, en dan boem...
wat houd een lekstroom in dan??

• GeoBeo
ok... dit is supervaag....

Zonet heb ik mijn eigen voeding van thuis meegenomen naar mijn vriendin... precies hetzelfde!! Hoe kan dit in godsnaam?? :(

Ik heb mijn eigen voeding ff open gehaald aangezien er toch geen garantie meer op zit... en volgens mij is het vrij makkelijk te repareren: er is duidelijk een bruine brandvlek te zien en in het midden daarvan zie je een klein (kwa groote) weerstandje zitten wat helemaal naar de klote is (geen id welke waarde die had :()...

Kan het aan het spanningsnet liggen (alle andere apparaten werken wel op haar kamer: stereo, gitaarversterker, stofzuiger, lampen, kerstverlichting, acculaders, wekkerradio)?? Of aan het ongeaarde stopcontact?? Of aan het moederbord wat ergens kortsluiting maakt (lijkt me sterk aangezien er nog niks aan staat)??

Er staat in huis nog een pc en die doet het wel (al doet ie heel vaag, omdat ie soms spontaan opnieuw opstart, maar dat scheen hij bij norrod niet te doen toen we hem terug brachten). Echter staat deze pc een verdieping lager, ennuh ik druf hem dus niet hierboven aan te sluiten ;) Mijn laptop doet het hier wel op adapter, maar dat lijkt me niet vergelijkbaar met een gewone pc voeding...

Het gebeurt dus gewoon als ik de stekker van de voeding erin doe en er verder nog niets aan staat...

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik zat vandaag nog http://www.tomshardware.com/howto/20021021/index.html te lezen, misschien dat je ook een brakke voeding had.

Qtec is niet het allerbeste merk.

Hier een test van voedingen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• GeoBeo
Resistor schreef op 16 januari 2004 @ 22:18:
Ik zat vandaag nog http://www.tomshardware.com/howto/20021021/index.html te lezen, misschien dat je ook een brakke voeding had.

Qtec is niet het allerbeste merk.

Hier een test van voedingen.
Mijn (merkloze) voeding draaid al jaren perfect, nu sluit ik hem bij m'n vriendin aan en op precies dezelfde manier als de q-tec voeding komt hij aan z'n (voorlopige) einde...

zou wel heeeel toevallig zijn als dat aan de voedingen lag toch?? Daar komt nog bij dat het voor de rest ook niet aan de qualiteit/het vermogen van de voedingen kan liggen, aangezien deze voor de ontploffing nog niet gedraaid hebben...

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

Probeer een geaard stopcontact te regelen en probeer een 3e voeding :)
offtopic:
Ik wou eerst ook een Q-tec maar ik heb toch maar `n enermax genomen

[ Voor 41% gewijzigd door BJD op 16-01-2004 23:32 ]

Verwijderd

GeoBeo schreef op 13 januari 2004 @ 12:09:
[...]

sja of het werkt wel of het werk niet ;)

naja, als ze hem niet willen vergoeden ga ik er zelf wel aan sleutelen, doe tenslotte de opleiding elektro techniek dus ja :):P
Als ie een knal geeft is er volgens mij weinig meer aan te doen. Het enige wat je kan proberen is RMA. En de producten die ook niet meer werken kun je mischien aanspreken.

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-11 15:33

Ad Hox

N/A

Betaal iets meer voor een iets beter aangeschreven merk om dit soort dingen te voorkomen. 20 euro voor een voeding is wel heeel erg weinig namelijk. :+
Tsja dat zegt niets, ik heb net een Codegen voeding gekocht voor 19 euro (300watt), en hij werkt perfect! Geen herrie en verder geen andere problemen :)

Verwijderd

Als jij toevallig met een kapot moederbord zit blijf je natuurlijk bezig met voedingen aanslepen. Weet je 100% zeker dat het moederbord niet defect is?

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:05

Acheron

updatepack.nl

Waarom bouw je je pc eigenlijk niet in een kast, dat is toch veel handiger

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• GeoBeo
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 10:04:
Als jij toevallig met een kapot moederbord zit blijf je natuurlijk bezig met voedingen aanslepen. Weet je 100% zeker dat het moederbord niet defect is?
geen id... hij heeft nog niet gedraaid...

• GeoBeo
hp38guser schreef op 17 januari 2004 @ 10:24:
Waarom bouw je je pc eigenlijk niet in een kast, dat is toch veel handiger
het was een pc voor erg weinig geld, met alleen de dingen die ECHT nodig zijn ;) iig ga ik zowieso wel een kast regelen want dit is niet echt te doen....

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:36
Misschien thuis eerst de pc van je vriendin uit proberen? (met nieuwe of gerepareerde voeding)

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• GeoBeo
Als ik er zo even logisch over nadenk, lijkt het me eignelijk dat het aan het moederbord ligt: alle apparaten op m'n vriendin's kamer werken, het ligt niet aan de voeding zelf.... dan moet het aan het moederbord liggen toch??

Weet misschien iemand hoe ik kan testen of het moederbord kortsluiting maakt?? Zijn daar schemaatjes voor op internet??
Pagina: 1