KPN Direct ADSL

Pagina: 1
Acties:

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Misschien ben ik nog wat suf maar ik kon hier of op de frontpage niets vinden over Direct ADSL van KPN. Een ADSL-verbinding zonder e-mail, website en andere luxe maar alleen een kale verbinding.
Zeker voor de twee eenvoudigste abonnementen scheelt het nogal wat (€ 10,00) per maand (vergeleken met xs4all.)
Om de een of andere reden bestaat het 'fast' abonnement (nog) niet.

Wat mij betreft een gunstige ontwikkeling. Je betaalt niet meer voor wat je niet nodig hebt. Die e-mailadressen en webruimte van xs4all heb ik namelijk nog nooit gebruikt :)

Zie www.kpn.com.

Als er al een topic is mag deze natuurlijk dicht

Verwijderd

Nou, ff doorlinken op KPN en dan zie je dat ze zo'n gare datalimiet hebben = shit voor gemiddelde tweaker... Kun je net zo goed @home pakken voor die prijs en dan heb je ook zoets alleen geen datalimiet EN geen vaste telefoon abbo nodig..

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:14 ]

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 10:13:
Nou, ff doorlinken op KPN en dan zie je dat ze zo'n gare datalimiet hebben = shit voor gemiddelde tweaker... Kun je net zo goed @home pakken voor die prijs en dan heb je ook zoets alleen geen datalimiet EN geen vaste telefoon abbo nodig..
Voorlopig houd ik ook lekker m'n fup fast-adsl, maar het idee dat je alleen een verbinding hebt en geen dingen die je niet gebruikt staat me wel aan.

De tijd zal het leren of er ook bruikbare (sneller en hogere limiet) abonnementen komen.

Verwijderd

xtra schreef op 13 januari 2004 @ 10:35:
[...]

Voorlopig houd ik ook lekker m'n fup fast-adsl, maar het idee dat je alleen een verbinding hebt en geen dingen die je niet gebruikt staat me wel aan.

De tijd zal het leren of er ook bruikbare (sneller en hogere limiet) abonnementen komen.
Gewoon ERG vreemd, want dit direct ADSL, dus zonder poespas, zou je van verwachten dat dat exact aansluit op tweakers! Dus geen email, geen webspace en dus graag ook GEEN data limiet! Wat een kromme aanbieding... Kun je net zo goed Tiscali ADSL pakken ofzo..

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 10:53:
[...]
Gewoon ERG vreemd, want dit direct ADSL, dus zonder poespas, zou je van verwachten dat dat exact aansluit op tweakers! Dus geen email, geen webspace en dus graag ook GEEN data limiet! Wat een kromme aanbieding... Kun je net zo goed Tiscali ADSL pakken ofzo..
Er staat nu dat KPN de data boven de limiet nog niet in rekening zal brengen en de klanten eerst 2 maanden van tevoren zal invoren alvorens ze dat wel gaan doen. Ik denk dat ze het eerst even aan willen kijken, hoeveel data er nou echt gebruikt wordt. Of misschien is het wel om de echte grootverbruikers af te schrikken. ;)

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Verwijderd

Vindt het ook een goeie ontwikkeling.. alles los, zoveel mogelijk alles bijna op maat aanschaffen is toch eigenlijk wel normaal tegenwoordig, maar het moet dan wel voordeliger zijn. Een (dik) hosting pakket kost bij veel bedrijven ook steeds minder dus het wordt maar goedkoper en goedkoper, ga dooooor! :9~

Door deze ontwikkelingen ben ik wel actiever op zoek naar een zo dik mogelijk hosting pakket voor het minste geld eigenlijk; bij dutchwebhosting.nl zie ik het dikste pakket met alles erop en aan, maar zit ook weer een datalimiet op (wat is dat toch? O-) ) van 15 Gb. dacht ik. Betaal je dan wel EURO 185,= per jaar voor; kan het nog goedkoper en eventueel zonder datalimiet?

Verwijderd

Zijn er al mensen die gebruik maken van deze adsl-verbinding? Zit er namelijk ook aan te denken om deze verbinding te nemen en ben wel benieuwd naar ervaringen.

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-04 09:59

Wekkie

Yeah

Leuke ontwikkeling, dat wel. Maar als je nu ong. 10 euro's meer betaaldt heb je basic zónder datalimiet :)

I've got a feeling...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 16:20
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 20:23:
Zijn er al mensen die gebruik maken van deze adsl-verbinding? Zit er namelijk ook aan te denken om deze verbinding te nemen en ben wel benieuwd naar ervaringen.
Ik vind het vrij duur.

Lite ding kost 19.95, maar met maar 1.5Gb limiet. Als je een beetje internet is dat snel te weinig en betaal je 5 eur per extra gb.

XS4All kost je 10 eur meer per maand, maar heeft dan wel ff 5Gb limiet. Voor datzelfde bedrag zou je met kpn direct 3.5 gb mogen downen. Komt bij dat je bij xs4all ook email, news, homespace, enz hebt.

Verder is bij xs4all dan de ethernet modem gratis. Bij directAdsl zie ik nix over een modem, al-dan-niet tegen een x bedrag.

Verwijderd

DJSmiley schreef op 26 januari 2004 @ 20:36:
[...]

Ik vind het vrij duur.

Lite ding kost 19.95, maar met maar 1.5Gb limiet. Als je een beetje internet is dat snel te weinig en betaal je 5 eur per extra gb.

XS4All kost je 10 eur meer per maand, maar heeft dan wel ff 5Gb limiet. Voor datzelfde bedrag zou je met kpn direct 3.5 gb mogen downen. Komt bij dat je bij xs4all ook email, news, homespace, enz hebt.

Verder is bij xs4all dan de ethernet modem gratis. Bij directAdsl zie ik nix over een modem, al-dan-niet tegen een x bedrag.
Jij bedoelt waarschijnlijk GO i.p.v. Lite. Ik dacht zelf meer aan Direct ADSL Lite, deze is tot 01-09-04 € 24,95, daarna € 29,95 en heeft een datalimit van 8 Gb. Je hebt dan wel geen e-mail adres en webspace, maar die heb ik toch niet nodig.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 20:59 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Hm, had al wat gezocht hier over maar nog niks gevonden, dus thanks! :P

Dit lijkt me inderdaad dé oplossing. Morgen maar eens bellen hoe het zit qua datalimiet, en zometeen maar even de AV doorlezen ervan (als ik hem kan vinden).

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Vraagje: iemand enig idee of het mogelijk is om mail te verzenden via HCCnet als je DirectADSL hebt? Een kennis van me heeft HCCnet en wil DirectDSL nemen; hij wil graag zeker weten dat hij met DirectADSL zijn HCCnet-mail kan lezen en mail kan verzenden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 15:39
pven schreef op 28 januari 2004 @ 22:48:
Vraagje: iemand enig idee of het mogelijk is om mail te verzenden via HCCnet als je DirectADSL hebt? Een kennis van me heeft HCCnet en wil DirectDSL nemen; hij wil graag zeker weten dat hij met DirectADSL zijn HCCnet-mail kan lezen en mail kan verzenden.
Lijkt me geen probleem. Ik lees met een andere provider ook gewoon m'n HCC mail.. Zenden gaat echter wel via de SMTP van m'n andere provider.. nooit geprobeerd of ik kan verzenden via de SMTP van HCC

• pven
  • Niet online
Ik vermoed dat verzenden via de SMTP van HCCnet mogelijk is, mits je inlogt; helaas heb ik nog geen mogelijkheid om dat zelf te testen.

Verwijderd

Je kan wel mail verzenden via een smtp van kpn, alleen ophalen moet wel via een andere provider.

http://www.mxstream.nl/support/technischevragen-dadsl.html

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:23
"Ideaal voor tweakers"

niet dus, die datalimieten zijn echt om te huilen
Go 1,5 GB € 19,95 *
Lite 8 GB € 24,95 *
Basic 20 GB € 49,95

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Ik vind mijn HCCnet adsl wel best, ik ben nog goedkoper uit, geen datalimiet en gewoon mail. :D

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Verschilt per provider. Echter, bij de meeste kan je de smtp server alleen vanaf het eigen netwerk bereiken.

Stel dat HCC account dus eens in op je xs4all/planet/zon/demon lijntje, en probeer te versturen. :)

(Kan het hier helaas niet voor je testen, ze hebben hier de SSH poortjes weer eens afgesloten op m'n werk. :( )

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Even een vraag:

Ik kon het eigenlijk niet vinden op kpn.com maar zal het ook mogelijk zijn om direct adsl te bemachtigen zonder een vaste telefoon aansluiting?
Bij BBNED kun je bijvoorbeeld na aansluiting van DSL gewoon je vaste telefoon opzeggen. Je betaald alleen nog een X bedrag aan BBNed voor de huur van de koperdraaden. Zij (moeten) (dragen) dit weer af aan KPN.

Direct ADSL is immers van kpn.... dus mijn maakt gebruik van hun eigen fascaliteiten..

Ik vroeg me af of iemand dit weet...

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

Verwijderd

Elroyv schreef op 29 januari 2004 @ 22:06:
Even een vraag:

Ik kon het eigenlijk niet vinden op kpn.com maar zal het ook mogelijk zijn om direct adsl te bemachtigen zonder een vaste telefoon aansluiting?
Bij BBNED kun je bijvoorbeeld na aansluiting van DSL gewoon je vaste telefoon opzeggen. Je betaald alleen nog een X bedrag aan BBNed voor de huur van de koperdraaden. Zij (moeten) (dragen) dit weer af aan KPN.

Direct ADSL is immers van kpn.... dus mijn maakt gebruik van hun eigen fascaliteiten..

technisch gezien naar alle waarschijnlijkheid wel. in de praktijk doet de KPN het simpelweg niet. da's eigenlijk koppelverkoop, maarja...
het is al een paar keer gezegd: SMTP van HCC alleen bij inbellen via HCCnet.

oplossing: gewoon een hotmail account instellen als SMTP, en je hcc-mail adres als return-adres instellen...

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 11:18

d-Frag

74% completed

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 20:23:
Veel gebruikerservaring zal er nog niet zijn, op de eerste dag dat Direct Adsl beschikbaar was heb ik de Go variant voor moeders aangevraagt.
Gisteren kwam de post het pakketje met de splitter afleveren, vanavond aangesloten en na een beetje pielen was de boel online.

De eerste indruk is goed, de snelheid is volgens specificaties.
Mail ophalen bij Xs4all/Demon en mijn hosting provider gaat prima, versturen heb k alleen nog maar via XS4all getest.
P2P en messengers werken ook naar behoren, er is dus geen sprake van het afknijpen van bepaalde poorten.
Of alles echt lekker werkt qua routeringen, pingtijden beschikbaarheid etc. etc. moet de praktijk nog blijken.
Over een week of omtrend zal ik de logfiles wel eens inkijken en een update geven (als daar vraag naar is / topic nog leeft).

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 10:37
d-Frag schreef op 30 januari 2004 @ 00:15:
[...]

Veel gebruikerservaring zal er nog niet zijn, op de eerste dag dat Direct Adsl beschikbaar was heb ik de Go variant voor moeders aangevraagt.
Gisteren kwam de post het pakketje met de splitter afleveren, vanavond aangesloten en na een beetje pielen was de boel online.

De eerste indruk is goed, de snelheid is volgens specificaties.
Mail ophalen bij Xs4all/Demon en mijn hosting provider gaat prima, versturen heb k alleen nog maar via XS4all getest.
P2P en messengers werken ook naar behoren, er is dus geen sprake van het afknijpen van bepaalde poorten.
Of alles echt lekker werkt qua routeringen, pingtijden beschikbaarheid etc. etc. moet de praktijk nog blijken.
Over een week of omtrend zal ik de logfiles wel eens inkijken en een update geven (als daar vraag naar is / topic nog leeft).
qua pingtijden ed zal er niet veel verschil zijn, aangezien dit bijna hetzelfde is als bij andere ISP's die bij KPN zitten.
alleen krijg je bij direct ADSL niks erbij... en een gratis datalimiet

TheS4ndm4n#1919

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Elroyv schreef op 29 januari 2004 @ 22:06:
Even een vraag:

Dat x bedrag is dacht ik ongeveer even veel als een belbudget lijntje. Ze bieden het volgens mij puur aan omdat het moet van de opta ofzo, het is in ieder geval geen interesante optie als je voor hetzelfde geld een lijnt hebt waar je eventueel wel mee kunt bellen en in ieder geval mee bereikbaar kunt zijn.

Ik heb me er niet in verdiept, maar het lijkt me eigenlijk vrij logisch dat het antwoord op je vraag nee is. Via de ISP's is het ook niet mogelijk omdat KPN het niet wil, dus lijkt mij het gewoon niet mogelijk. En zoals ik hierboven al schreef, als het ooit mogelijk wordt dan verwacht ik dat het net als bij BBNed lijnen zo geprijst wordt dat het geen interesante optie is.

Maar dat KPN Direct ADSL lijkt me wel wat, hoop dat andere dsl-providers dat ook zo gaan doen zodat er ook voor deze producten een beetje concurrentie komt.

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 30-01-2004 00:36 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• pven
  • Niet online
Iemand hier ervaring met Direct ADSL wireless ?

Een kennis van me wil dat gaan kopen en nu heeft hij mij gevraagd om te helpen met het aansluiten. Ik heb geen flauw idee hoe ik dat aan moet sluiten, maar ik kan me niet voorstellen dat het echt moeilijk is. De kennis wil een draadloos ADSL-modem, een PCMcia-kaartje en een USB-adapter aanschaffen; dit alles van de KPN.

Iemand enig idee of ik problemen kan verwachten bij het aansluiten?

Verwijderd

pven schreef op 03 februari 2004 @ 18:44:
Iemand hier ervaring met Direct ADSL wireless ?

Een kennis van me wil dat gaan kopen en nu heeft hij mij gevraagd om te helpen met het aansluiten. Ik heb geen flauw idee hoe ik dat aan moet sluiten, maar ik kan me niet voorstellen dat het echt moeilijk is. De kennis wil een draadloos ADSL-modem, een PCMcia-kaartje en een USB-adapter aanschaffen; dit alles van de KPN.

Iemand enig idee of ik problemen kan verwachten bij het aansluiten?
ehm, da's dus gewoon een direct adsl abo met wifi modem :)

vervang "direct adsl" door "mxstream" en kijk eens tussen al die duizenden topics in de search die gaan over het aansluiten/installeren van dat wifi routertje...

• pven
  • Niet online
Iemand toevallig enig idee wat voor merk KPN levert bij dat wireless gebeuren?

@ gunhead : Thx; ga ik doen!

[ Voor 18% gewijzigd door pven op 03-02-2004 22:35 ]

Verwijderd

^^^ pin me er niet op vast, maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat het hier gaat om zo'n speedtouch gevalletje... typenummers enzo (510?) staan wel in de faq...

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Direct ADSL geeft directe toegang tot breedband internet zonder tussenkomst van een internet provider.
Bij ADSL van KPN verschaft een internet service provider de toegang tot internet en deze levert naast het ADSL-abonnement ook extra diensten zoals e-mail, spamfilter, hosting of nieuwsgroepen.
Volgens mij gebruik je nog steeds DNS enzo van een provider (ISP) O-)
Overigens over welke ISP zal het (on)officieel lopen? Ik neem niet aan dat KPN nog een soort van ISP opzet (ze hebben toch al Planet en HetNet)

Verwijderd

VinnieWeiss schreef op 04 februari 2004 @ 00:05:
[...]

Volgens mij gebruik je nog steeds DNS enzo van een provider (ISP) O-)
Overigens over welke ISP zal het (on)officieel lopen? Ik neem niet aan dat KPN nog een soort van ISP opzet (ze hebben toch al Planet en HetNet)
en ook nog xs4all, en eigenlijk is hccnet ook nog van de KPN :)
en ze hebben natuurlijk nog KPNdirect-internet voor analoog/isdn inbellen. de dns daarvan weet ik niet, maar die zouden ze kunnen gebruiken.

hoe het precies zit weet ik niet, maar ik krijg de indruk dat achter al die isp's gewoon "wxs" schuilt...

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Een KPN direct ADSL GO abo afsluiten in een gebied waar ze ook BBnet aanbieden is dus gewoon dom. ADSL GO van KPN kost 19,95 (na een 1/2 jaar 21,95) voor een 320/? en heb je geen middelen, wel gratis datalimit. Een BBnet provider (neem nu even demon) kost 19,95, geen datalimit, stuk sneller (512/256) en alle facaliteiten (waar je geen gebruik van HOEFT te maken).

Ergo zie hier het nut niet van in.

De andere 2 kunnen intressant zijn als je een eigen domein hebt voor b.v. e-mail. Maar die datalimit he.

Bij de staat ik geloof dat KPN zijn belang in HCCnet weer verkocht heeft. En dacht hetzelfde bij XS4All. Weet het 2de niet zeker.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I&#039;ll be back

Mijn ouders kunnen alleen kpn krijgen dus ik wil wel het Direct ADSL Go laten aansluiten. Weet iemand of dat ook kan ZONDER modem, ik heb er namelijk al eentje. (e-tech) :?

[ Voor 3% gewijzigd door shotputty op 24-02-2004 11:14 ]

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

• rclahsen
  • Nu online
shotputty schreef op 24 februari 2004 @ 11:14:
Mijn ouders kunnen alleen kpn krijgen dus ik wil wel het Direct ADSL Go laten aansluiten. Weet iemand of dat ook kan ZONDER modem, ik heb er namelijk al eentje. (e-tech) :?
Op de website van KPN kun je de specificaties vinden waaraan je ADSL-modem moet voldoen ("Vragen met betrekking tot ADSL zonder modem", vraag 4).

Voldoet je modem hier aan? Gefeliciteerd :)

Houd er wel rekening mee dat KPN geen ondersteuning levert voor de E-tech modem die je wilt gaan gebruiken!

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I&#039;ll be back

Hij staat er inderdaad niet tussen. :(

Een ADSL modem dient te voldoen aan de ADSL standaarden om goed te werken.
Voor ADSL over een reguliere telefoonlijn: ITU-T G 992.1 annex a of ETSI ETR 328.
PPPoA of PPTP-to-PPPoA relay, (vp/vc 8/48, vc-mux).

Ik heb de keus uit 4 modems

1: draytek vigor 2600
2: e-tech adsl router
3: sweex adsl router
4: arescom NetDSL 1000 ofwel telindus 2100

Weten jullie of 1 van de bovenstaande aan die voorwaarden voldoet? Vooral dat "ITU-T G 992.1 annex a of ETSI ETR 328" weet ik niet... :?

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

• rclahsen
  • Nu online
shotputty schreef op 25 februari 2004 @ 10:08:
Hij staat er inderdaad niet tussen. :(

Een ADSL modem dient te voldoen aan de ADSL standaarden om goed te werken.
Voor ADSL over een reguliere telefoonlijn: ITU-T G 992.1 annex a of ETSI ETR 328.
PPPoA of PPTP-to-PPPoA relay, (vp/vc 8/48, vc-mux).

Ik heb de keus uit 4 modems

1: draytek vigor 2600
2: e-tech adsl router
3: sweex adsl router
4: arescom NetDSL 1000 ofwel telindus 2100

Weten jullie of 1 van de bovenstaande aan die voorwaarden voldoet? Vooral dat "ITU-T G 992.1 annex a of ETSI ETR 328" weet ik niet... :?
Optie 1: Bel de E-tech helpdesk. Het telefoonnummer staat wel op de website van E-tech. Het kost wat, maar dan heb je ook wat.
Optie 2: Bestel Direct-ADSL en wacht gewoon af of je de modem aan de praat kan krijgen. Wordt het niks, dan kun je altijd nog wel ergens een Thomson 510 modem kopen.

Ik heb sinds vorige week ook Direct ADSL, maar toen het pakketje werd afgeleverd aan de deur stond ik te douchen. In eerste instantie zat ik te balen, omdat ik dus nog een dag moest wachten op ADSL, maar ik bedacht me dat ik nog een E-tech USB modem in de kast had liggen (van mijn vorige Zon Family-aansluiting). Die aangesloten, geïnstalleerd en liep als een Zonnetje ;).
Pagina: 1