[spyware] Blauwe Balk

Pagina: 1
Acties:

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 19:45
JA, ik heb 'alle' topics doorgelezen hierover

Wij hebben last van een blauwe lop toolbar in IE. Iemand heeft op YES ergens geklikt |:(

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.boeijen/toolbar.jpg

Geprobeerd:
Adaware
Herstarten en als eerste automatisch Spybot S&D
Bijna alles afgesloten in taskmanager en dan: http://lop.com/new_uninstall.exe
Bijna alles afgesloten in taskmanager en dan: http://www.lop.com/uninstall.exe
Geen msnplus geinstalleerd
Geen verwijzing in start->uitvoeren->msconfig->opstarten
Geen verwijzing in register Run/Runonce
Het naampje is nu weg uit het register. Was iets van 'xasdhgjh'
Gekeken in HKLM-software-microsoft-internet explorer-toolbar, maar staat alleen 'links' in.
IE loopt ook na paar minuten vast, lijkt wel of lop daarin zit.

Iemand nog tips?

edit:
excuus voor layout verpesten
LEZEN voor je replyed graag :)

[ Voor 22% gewijzigd door tatata op 13-01-2004 14:34 ]

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
lop.com

zoeken op uninstal

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 21:32

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

als je met je rechter muis op de search bar klikt kan je dan meer informatie vinden.
dus misschien ook de fabrikant?

Kijk ook eens in "Add/Remove Programs".

[ Voor 5% gewijzigd door SimplyMe op 13-01-2004 10:15 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als je er met bovenstaande tips toch nog niet uitkomt, wel heel erg twijfelt over ofdat een bepaald object wel weg kan, of ondanks dat HijackThis en Spybot geen problemen meer aangeven, toch nog problemen houdt, open dan gerust een topic in Software Algemeen.
Uit de FAQ, How to...

Zet dat eens neer, dan kan er meegekeken/gedacht worden. (en dat plaatje mag wel wat kleiner, het verneukt de lay-out]

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 13-01-2004 10:21 ]

ARME AOW’er

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Post je HijackThis log hier even tussen [code]-tags. :)

Meer info over HijackThis in de FAQ. :)
tatata schreef op 13 januari 2004 @ 10:10:
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 10:30:
Msn + geinstalleerd.. zou je ff verwijderen en instaleren without sponsor... ik gok dat het dat is.. good luck.
:)

[ Voor 51% gewijzigd door _the_crow_ op 13-01-2004 10:34 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Msn + geinstalleerd.. zou je ff verwijderen en instaleren without sponsor... ik gok dat het dat is.. good luck.

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 21:32

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 10:30:
tatata schreef op 13 januari 2004 @ 10:10:
Iemand nog tips?
Heb je nog een idee?

• Nemrah
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-08 14:51
Ik heb precies hetzelfde gehad en ja dat zat in Messenger Plus. Deinstalleren en opnieuw installeren zonder de sponsor opties. Dan zie je er niks van terug....

Plant eens een boompje

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-09 16:37

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Je zegt dat je geen MSN+ hebt geinstelleerd, maar ik heb deze dus ook ooit met MSN+ gehad bij een neef van me, en die heb ik toen gewoon weggekregen met Ad-Aware, wel zorgen dat IE is afgesloten!
In Ad-Aware moet je overigens wel eerst ff op Update klikken he :P Anders werkt et nie...

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

dat ze dit soort software maken zonder dat je er "echt" om gevraagd heb om mee te installeren

echt ziek ! :r

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Jongens (m/v :* ), lees anders eerst even de startpost goed door ;)
Inderdaad is lop een oude bekende, maar zo te zien heeft tatata al best wat geprobeerd en dat het met MSN+ wordt meegeinstalleerd, betekent niet dat het alleen daar in zit ;)

Maar goed, ik heb niets ontopic nieuws toe te voegen dus herhaal alleen even het advies naar [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] te kijken en indien nodig relevante delen van het log te posten :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Ik heb deze balk al eens bij m'n zus weggehaald met een spy/adware remover (weet alleen meer niet welke)
ÉN als je bij explorer naar [beeld] -> [werkbalken] gaat dan kan je hem daar ook "uitschakelen" (of de balk dan ook zijn spy/adware praktijken staakt weet ik niet.

edit:
en ik denk dat je met S&D Spyware bedoeld: spybot search & destroy (Spybot S&D)? dan zou je het dus evt. met Ad-Aware kunnen proberen. (spybot vind ik beter :P )

nog een edit:
Volgens mij staat deze balk ergens in het register en kan je hem daar helemaal "uitschakelen". alleen weet ik niet waar. (oh ja daar heb je wat aan :P)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 11:19 . Reden: meer info & zpelvauts ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 10:47:
dat ze dit soort software maken zonder dat je er "echt" om gevraagd heb om mee te installeren

echt ziek ! :r
Je kon bij de installatie wel kiezen of je wel of niet de sponsor wilde installeren. Dus m.a.w. je hebt erom gevraagd. Het is natuurlijk wel irritant voor de mensen die er dwars door alles heen klikken. Zoals ik een tijdje geleden, khad dezelfde K*t balk ook, had ook alles geprobeerd. adaware, msn + deinstalleren, opnieuw installeren zonder sponsor... nou ja me schijf was toch al een dikke rotzooi dus heb ik xp er maar weer even erover geklapt. aaah refreshing :Y)

Verwijderd

In explorer krijg ik altijd veel dingen weg met het amateur programma Cwshredder.
Deze zoekt naar dingen in explorer.
Worth a try.
Pagina: 1