Windows 2003 SBS & Trusts

Pagina: 1
Acties:

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 09:25

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Topicstarter
Wij hebben hier een Windows 2003 Small Business Server in domein A en een Windows NT 4 (sp6) in domein B. Nu had ik al gevonden hoe je een trust relation kan aanleggen tussen die 2 (tussen 2 nt 4 domeinen gaat het perfect), maar de 2003 bak wil geen trusts aanleggen.

Probleem is dat hij zegt dat de functie niet beschikbaat is bij 2003 SBS. Maar eigenlijk moet ik een trusts aanleggen. Dit zegt hij pas nadat ik alle stappen heb doorlopen in de wizzard.

Is er niet een mogelijkheid om toch een trust relationship aan te leggen tussen de 2 domeinen? Of is het simpelweg onmogelijk met 2003SBS?

Ps is het niet mogelijk om de functie op de een of andere manier toch in te schakelen.

[ Voor 7% gewijzigd door nhimf op 13-01-2004 10:25 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
nhimf schreef op 13 januari 2004 @ 09:45:
Wij hebben hier een Windows 2003 Small Business Server in domein A en een Windows NT 4 (sp6) in domein B. Nu had ik al gevonden hoe je een trust relation kan aanleggen tussen die 2 (tussen 2 nt 4 domeinen gaat het perfect), maar de 2003 bak wil geen trusts aanleggen.

Probleem is dat hij zegt dat de functie niet beschikbaat is bij 2003 SBS. Maar eigenlijk moet ik een trusts aanleggen. Dit zegt hij pas nadat ik alle stappen heb doorlopen in de wizzard.

Is er niet een mogelijkheid om toch een trust relationship aan te leggen tussen de 2 domeinen? Of is het simpelweg onmogelijk met 2003SBS?

Ps is het niet mogelijk om de functie op de een of andere manier toch in te schakelen.
Een trust bouwen met SBS is niet mogelijk voor zover ik weet. Je zal een andere variant (2k3 Standard of enterprise) hiervoor moeten gebruiken. 'Small business' is niet voor niets 'small business' ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
trusts (en nog vele andere dingen) zijn niet mogelijk met sbs2003

zo heb je ook GEEN terminal services op een sbs2003 doos!!..

http://www.microsoft.com/.../overview/generalfaq.mspx

A wise man's life is based around fuck you

• nhimf

nhimf

Topicstarter
zwelgje schreef op 13 januari 2004 @ 18:40:
trusts (en nog vele andere dingen) zijn niet mogelijk met sbs2003

zo heb je ook GEEN terminal services op een sbs2003 doos!!..

http://www.microsoft.com/.../overview/generalfaq.mspx
Mja daar was ik inmiddels ook al achter hehe.
Meeste hebben we ook niet nodig, maar een trust zou wel handig zijn, geen must, maar verdomde makkelijk.

Maar er is geen oplossing om toch trusts te kunnen krijgen, of zit her fysiek niet in windows? Zo ja, dan houdt het gewoon op.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
nhimf schreef op 13 januari 2004 @ 22:19:
[...]

Mja daar was ik inmiddels ook al achter hehe.
Meeste hebben we ook niet nodig, maar een trust zou wel handig zijn, geen must, maar verdomde makkelijk.

Maar er is geen oplossing om toch trusts te kunnen krijgen, of zit her fysiek niet in windows? Zo ja, dan houdt het gewoon op.
Nee, zoals je in de link van Zwelgje kan lezen is dit niet mogelijk. Niet echt handig om dit na het aankopen van je OS te bedenken lijkt me ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• nhimf

nhimf

Topicstarter
sanfranjake schreef op 13 januari 2004 @ 22:56:
[...]

Nee, zoals je in de link van Zwelgje kan lezen is dit niet mogelijk. Niet echt handig om dit na het aankopen van je OS te bedenken lijkt me ;)
Mja zoals ik al zei, is het geen must, maar gewoon handig. Maar ik vroeg mij gewoon af of het niet "per ongeluk" te activeren is. Niet wat SBS nou eigenlijk is.

Ps misschien dat mijn openingspost anders doet vermoeden, maar omdat in het start menu de Trusts optie er gewoon bij staat en de help gewoon doet alsof het erin zit, was ik zo eigenwijs om het toch uit te proberen :*)

[ Voor 22% gewijzigd door nhimf op 13-01-2004 23:34 ]

Pagina: 1