[MySQL] Datawarehousing?

Pagina: 1
Acties:

• turkosh
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-04-2025
Hoi,
Ik vraag mij af of er geschikte Data Mining Tools zijn voor MySQL. En heeft er iemand ooit een succesvolle Data Warehouse kunnen opzetten met aan de basis MySQL database?
Zo ja, wat waren de gebruikte technieken?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Niet dat je er veel aan hebt, maar MySQL wordt er in het wild voor gebruikt: http://www.innodb.com/userstories.php#mytrix . Gevalletje met 20 miljard records en een zelf geïmplementeerd data warehouse. Het lijkt me wel duidelijk dat je InnoDB tables zult moeten gaan gebruiken aangezien die veel schaalbaarder en betrouwbaarder zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Femme op 13-01-2004 09:28 ]

• Wezzie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09-2025
Yep zonder problemen met BusinessObjects dat is aan alles te knopen wat maar relationeel is. Daarnaast is het een geniaal programma voor rapporten e.d. Echter het is alleen een beetje aan de prijs.

Ik weet het trouwens niet meer zeker maar volgens mij kon je met de analyse tools van microsoft ook een kubus bouwen van een niet microsoft db. Dus wanneer je data niet te veel veranderd is dat ook een mogelijkheid.

Voor beide gevallen geld dat je dan wat minder gedonder hebt met het maken van een ster of een familie van sterren. Anders kom je nog flink aan het prutsen.