E-tech ADSL V2 modem (blauwe) foute flash

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.907 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb (of had?) een E-tech ADSL modem v2 (analoge lijn, blauwe versie) met ingebouwde router.
Omdat het ding nogal vaak vast liep, spontaan zijn verbinding kwijt was, heb ik contact hierover gezocht met E-tech, deze stuurde mij vervolgens een nieuwe firmware op (3.4) (Heb/had nu 3.27) met een handleiding hoe het moest.
Ik heb netjes de handleiding gevolgd, eerst terug naar default, tmp file flashen (boot code), rebooten en daarna de firmware file flashen.
Echter nadat ik de bootcode had geflashed kreeg ik een zooi 404's en ging de router offline. Het ready lampje bleeft knipperen (ipv branden zoals het voorheen deed).

Goed, dies dus dood. Ik nog gezocht hier op GoT, deze twee topics gevonden:
E-tech router V2 (blauwe)
Raven- in "E-tech ADSL Modem/Router 4P/USB Probs!"

Ik heb de USB flash tip geprobeerd, die liet allemaal mooie files zien die hij ging uploaden, maar ook helaas haalde dit niks uit. Het ready lampje blijft nog steeds knipperen en het ADSL lampje blijft heel erg uit.

Ik ga zometeen E-tech eens bellen (zijn pas om 09:00 open), maar ik zou ook graag willen horen of mensen hier nog tips hebben voor mij of dat ik toch beter het graf voor de modem kan graven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*gebeld met modem* & even een schopje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem. Een mailtje gestuurd naar de helpdesk. Ik vraag mij af of dit nog te verhelpen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:22
Phew, ben ik even blij dat ik dit tegenkom :)

Ik zat me rot te zoeken naar de nieuwste firmware ivm (hopelijk) verbeterde interface en port-forwarding (Virtual Server) mogelijkheden. (en misschien wel meer)

Maar ik stop de zoekactie meteen en houd een oogje op dit topic.

Aangezien jullie beide problemen ermee hebben is het nutteloos om te vragen hoe/wat er aan veranderd is sinds 3.14 en of het de moeite waard is :+
offtopic:
Als je de oude firmware moet hebben geven jullie maar een gil, ik heb zelf een werkende "Showtime Firmware Version: 3.14" :: "Firmware Version: AMX_CX_111503_REL01". Zou ik me alleen nog even moeten verdiepen in hoe ik hem eraf moet sleuren :/

[ Voor 25% gewijzigd door LinuX-TUX op 19-01-2004 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 16:27
Ik heb hetzelfde modem en dezelfde problemen, en ik dacht in het begin dat het aan m'n provider lag.
Ik wilde dus ook mailen voor een oplossing, maar daar kan ik beter maar niet aan beginnen dus......
Ik ben wel benieuwd naar de oplossing van E-Tech.

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Flink aan de slag geweest. De modem is te redden met behulp van een dos usb flash. Zojuist gelukt. :)
http://www.bbmuiden.com/bbforum/topic.asp?TOPIC_ID=158

Probleem is dat je

a) je router moet openschroeven
b) een jumper zien te vinden
c) de flash utility moet jouw moederbord ondersteunen, mijn ECS k7s5a werkt er niet mee, dus ik mijn oude pc aansluiten en het daarmee doen.
d) Verder moet je ook een usb kabel zien te vinden.

Daarna flashen en opnieuw flashen met een wat recentere firmware. Je Ik ben nu wel een paar uur verder maar ik ben allang blij dat ik hem niet bij het oud vuil kan gooien.

Misschien dat de helpdesk een makkelijkere methode weet. Ik ben toch benieuwd

[edit 9-08-04]
bovenstaande link is dood. De info na een foute flash uit de google cache moeten wissen; Maar hier plaatsen voor het geval het helemaal zoek raakt.

http://216.239.59.104/sea...RESETTEN!!!+(150KB)&hl=en

benodigde rescue firware nog wel online. http://home.wanadoo.nl/ufod/router/files/firmwareAnnexA.zip
Hoi beste mensen,

Kom je de router niet meer in en moet hij terug naar de fabriek? Geen nood hier onder kan je lezen hoe je zelf je router kan resetten zonder dat deze naar de fabriek moet!
BlackSun had per ongeluk een verkeerde instelling gedaan en kon met geen mogelijkheid zijn router bereiken. Na een telefoontje met de helpdesk van E-TECH kregen we een mail met uitleg en een bijlage hoe je zelf de router kan reseten. Deze informatie wilde we jullie niet onthouden. We hebben ook enkele foto’s gemaakt om het verhaal wat te verduidelijken (sommige zijn wat wazig). Zijn er vragen reply dat op dit topic. Onderaan dit bericht staat de mail die wij van E-TECH kregen.

LET OP!!! Het gaat hier over het Annex-A modem. Heb je een Annex-B modem moet je zelf contact zoeken met E-TECH voor de reset-firmware. (als iemand ik het bezit is van deze reset-firmware neem dan contact met me op dan kan ik deze toevoegen)

DOE DIT ALLEEN ALS JE HANDIG BENT LAAT HET ANDERS DOOR EEN VRIEND OF KENNIS DOEN OF STUUR DE ROUTER GEWOON TERUG. BLACKSUN EN CYZOR STELLEN ZICH NIET AANSPRAKELIJK ALS DE ROUTER ONHERSTELBAAR BESCHADIGD MOCHTEN RAKEN NA HET VOLGEN VAN DE ONDERSTAANDE INSTRUCTIES.

Wat hebben we nodig:

* Het onbereikbare modem (DHUUU)

* Een USB kabel (leen deze bijvoorbeeld van je printer of scanner)

* Een jumper (je kan er een van een oud moederbord plukken):

* Een Windows 98 of MS-DOS boot diskette

* Een computer

* Breekgereedschap waaronder een kruiskop schroevendraaier, koevoet of betonschaar

* De versie, kijk aan de onderkant van de router of je beschikt over V1 of V2 (versie)

De procedure:

1. Download het zip bestand met de reset-firmware dat wij dan E-TECH kregen hier: firmwareAnnexA.zip (2,9 MB). Pak het uit naar bijvoorbeeld C:/FLASH (let op dat je het niet op een NTFS partitie zet want hier kan je vanuit DOS niet bijkomen)
.

2. Breek de Router open door voorzichtig met een schroevendraaier de zijkanten op te liften. Er zit ook een schroef verstopt onder de stikker aan de onderkant, deze moet eerst los worden geschroefd (hij gaat nogal moeilijk open als je dit niet doet geloof me ;-).

3. Zet nu de jumper op de 2 metalen pinnetjes waar JP1 bijstaat (rode cirkel). In de beschrijving staat dit anders maar in ons geval na navraag bij E-TECH moest het zo.

4. Sluit de USB kabel aan en zet de router aan.

5. Start de computer met de bootdisk.

6. Ga naar de directory waar de bestanden staan (C:\FLASH). Typ “flash /e” om de firmware te wissen.

7. Typ voor V1: p52_usb.bat of ingeval van V2: rm52_usb.bat. Dit moest je intypen volgens de helpdesk wij hadden alleen V2 maar konden rm52_usb.bat niet vinden. Wij hebben rm_usb.bat gebruikt.

8. Hij stelt 2 MAC adressen voor het LAN en het WAN druk 2x op enter om verder te gaan. (zie mail helpdesk)

9. Je ziet nu allemaal gegevens over het scherm rollen (zie mail).

10. Het herprogrammeren van de firmware kost ongeveer 60 seconden, daarna zal er "flash programming complete” in beeld verschijnen.

11. Controleer of de Power LED en de READY LED constant branden.

12. Zet de router uit --> verwijder de jumper --> verwijder de USB kabel.

13. Zet de router aan en wacht ongeveer 60 seconde, de REAYD LED moet nu gaan kinpperen.

14. Controleer het IP van de computer. Typ in de command prompt “ipconfig /all”. Het ip moet 10.0.0.X zijn. Probeer de router nu te pingen.

15. Als het goed is kan je nu weer op de router inloggen. username: “admin” en wachtwoord: “epicrouter” of “password”.

16. Zoals het je misschien opvalt staat er nu een behoorlijke oude firmware op je router (er staat een heel ander logo boven in). Het is nu ook sterk aan te raden deze te upgraden, wat kan er immers mis gaan...

17. VIOLA een werkende router zonder dat hij naar E-TECH terug moest!

Deze mail kregen we van de E-TECH helpdesk:

quote:Hallo,

Bij deze stuur ik u de firmware upgrade voor uw router.
Deze firmware kan dus alleen via de USB poort erin gezet worden.
U dient wel even te controlteren of u een V1 of V2 router hebt (versie).
Dit staat onderop de router, als er V2 achter P/N staat is het dus een V2 router, staat er niets achter het type dan is het een V1.
Dit is belangrijk ivm met het batch bestand dat u moet draaien.

In het geval van een V1 gebruikt U: p52_usb.bat
In het geval van een V2 gebruikt U: rm52_usb.bat

1. Extract all the files of USBFlash_080902_REL9_General_121802.zip into the directory,such as C:\flash code.
2. Open case ...Use a jumper to short J4 and plug in USB cable to Router and PC then turn on Router.
3. Start your Computer by Windows98 start Disc or MS-DOS Disk
4. Change to C:\flash code and type " flash /e " to erase firmware first . After erase finished, please type P52_usb then press Enter.
5. AT the "Start Ethernet LAN MAC:" , Press <Enter> for File MAC address
6. AT the "End Ethernet WAN MAC:" , Press <Enter> for File MAC address
7. you will see " reading 'flash.bin' " on screen
8. you will see " reading ' bootrom.bin ' " on screen
9. you will see " reading firmware.DLF ' " on screen
10. you will see " flash programming in process " on screen
11. For about 60 seconds , it will show " flash programming complete " on screen..
12. Check the power LED and READY LED . It must be Solid LED
13. Turn off Router---->Remove jumper --> remove USBcable ... Please follow the procedure
14. Turn on Router and wait for about 60 seconds then you can see the READY LED flash ..
15. Check the IP of your PC by "ipconfig /all " in command prompt. It must be 10.0.0.X
16. Ping 10.0.0.2 ...OK?? Get any reply from Router ??
17 . Log in username is "admin" , password is " epicrouter " or "password"

Mocht u er niet uitkomen, bel dan gerust even.

Met vriendelijke groeten,
***.
E-Tech Helpdesk.

[ Voor 83% gewijzigd door sampoo op 09-08-2004 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
EN? Welke versie draait er nu?

Is het wat? (Virtual Server opties/ADSL/LAN opties)
offtopic:
In dat linkje dat je voorschoteld, komt die methode dus van de helpdesk :+ [quote]Deze mail kregen we van de E-TECH helpdesk:[/quote]

[ Voor 48% gewijzigd door LinuX-TUX op 19-01-2004 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De DOS flash heeft bij niet meer gewerkt.
Maar ik ben er al achter wat het probleem is geweest waardoor mijn flash fout ging.
Ik had nog een file van firmware 3.27 in mijn mailbox hangen, toen ik daar de documentatie van las viel mij direct al iets op.
Bij 3.27 werd eerst de firmware geflashed en daarna pas de bootcode.
Bij 3.4 was dat precies andersom. Daardoor vermoed ik dus dat het fout is gegaan.

Ik heb mijn modem vorige week woensdag opgestuurd naar E-tech en ik zal hem dus eerdaags wel weer terug krijgen. Heb gelukkig wel ondertussen een ander modem kunnen gebruiken. Een zyxel prestige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Kan iemand hier vertellen hoe ik de nieuwste firmware erin kan flashen op de goede manier?
Nu al 2 mailtjes naar E-Tech gedaan, maar alleen maar excuus mail terug gehad en of ik maar weer de klacht wilde mailen.

- Wie heeft voor mij de recenste firmware, en hoe flash ik em op de goede manier in het modem?
Mag ook mailen naar mij.
Als ik op E-Tech moet wachten......

Alvast bedankt

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Ik kan een dosflash niet doen, hij kan hier op 2 machines de usb host contrloller niet vinden.
Wie heeft er een oplossing?

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
ik heb het probleem dat ik de firmware niet kan updaten van de "reset" firmware naar de nieuwste

er zijn 2 bestanden die je moet uploaden, maar bij het ene zegt ie iets van " incorrect filesize" of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 09-09 11:43
dynax schreef op 11 februari 2004 @ 18:19:
Ik kan een dosflash niet doen, hij kan hier op 2 machines de usb host contrloller niet vinden.
Wie heeft er een oplossing?
probleem had ik ook, zoek een pc met een wat ouder moederbord. op m'n oude dell optiplex g1 lukte het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Het is immidels gelukt, maar nu wil ik de 3.27 erin flashen, maar na de boot file gaat het weer mis, het ready lampje blijft knipperen.
Dan maar weer een harde reset, maar voor de 2e keer ging het weer niet...
Wat doe ik fout?

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktulu666
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:26
Firmware_3.40_AnnexA kan die gebruikt worden voor v1 en v2 van die blauwe adsl modem/router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, want na de reparatie heb ik mijn E-tech modem terug gehad van E-tech met de v3.40 firmware erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
ktulu666 schreef op 23 februari 2004 @ 22:16:
Firmware_3.40_AnnexA kan die gebruikt worden voor v1 en v2 van die blauwe adsl modem/router?
Zie ook hier:
http://www.kerkvliet.cistron.nl/firmware/etech/

Ik heb zelf een v2 blauw met dit:
Firmware Version: CX82xxx_4.1.0.13
Customer Software Version: CA8XR-HL-122603.00F

[ Voor 20% gewijzigd door Hoyden op 23-02-2004 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Ik heb mijn modem weer voor elkaar, alleen nu zie ik dat het ledje van rxd het niet meer doet, iemand anders ook toevallig?
Ik heb de versie 3.40 erop gezet.

Het ledje idd is stuk, heeft iemand nog een stuk modem waarvan ik de led over kan nemen?
Het is een dubbele led in 1 behuizing.
Alvast erg bedankt.

[ Voor 33% gewijzigd door dynax op 29-02-2004 09:04 . Reden: update ]

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Led blijkt toch niet kapot...
Heb er een omgewisseld met een van de poorten, het blijft hetzelfde, erg vreemd.
Het lijkt me sterk dat het door de firmwareupdate komt, maargoed, ik sluit niks uit.

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dynax schreef op 27 februari 2004 @ 22:55:
Ik heb mijn modem weer voor elkaar, alleen nu zie ik dat het ledje van rxd het niet meer doet, iemand anders ook toevallig?
Ik heb de versie 3.40 erop gezet.

Het ledje idd is stuk, heeft iemand nog een stuk modem waarvan ik de led over kan nemen?
Het is een dubbele led in 1 behuizing.
Alvast erg bedankt.
Ligt wel aan de firmware.
Ben zelf nu ook van versie 3.27 naar 3.4 gegaan en ook hier is het RxD lampje nu ineens dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dus voorlopig geen firmware upgrade doen met m'n e-tech adsl modem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Hmmm..bedankt..dacht al dat er hier iets niet goed was.....
Ik heb al geprobeerd om terug te gaan naar 3.27, maar dat gaat niet erg goed.
ik probeer maar weer raak....

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Zijn er al veranderingen?

Ik heb zelf de Blauwe V2 over AnnexB, maar wat zijn nou precies de wijzigingen in de nieuwe firmware versie? Als er veel voordelen zijn, en als het enigste nadeel het lampje is, dan ben ik ook wel geintresseerd in een upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zit een firewall module enzo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
Nou fijn, mijn E-Tech ligt hier nu lost naast me en kzit nu op een SMC router. Overigens een veel fijner ding dan die E-Tech, maarem, mijne is nu aardig dood naar de flash. Waarschijnlijk was het toch wel een V1 dan, aangezien ook nergens V2 vermeld stond, maar hij er wel zo uit ziet. Het kan dus ook gewoon mijn schuld zijn.

Weet iemand een tooltje waarmee ik bijvoorbeeld via USB of gewoon de UTP kabel de goede firmware er weer op kan flashen, want ik kan niet meer in het web panel komen. Ook start de router volgens mij niet helemaal lekker meer op, maar ik meen dat het LAN gedeelte nog wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
m33p schreef op 11 maart 2004 @ 19:16:
Nou fijn, mijn E-Tech ligt hier nu lost naast me en kzit nu op een SMC router. Overigens een veel fijner ding dan die E-Tech, maarem, mijne is nu aardig dood naar de flash. Waarschijnlijk was het toch wel een V1 dan, aangezien ook nergens V2 vermeld stond, maar hij er wel zo uit ziet. Het kan dus ook gewoon mijn schuld zijn.

Weet iemand een tooltje waarmee ik bijvoorbeeld via USB of gewoon de UTP kabel de goede firmware er weer op kan flashen, want ik kan niet meer in het web panel komen. Ook start de router volgens mij niet helemaal lekker meer op, maar ik meen dat het LAN gedeelte nog wel werkt.
Als je 't topic even door had gelezen:
sampoo schreef op 19 januari 2004 @ 04:14:
Flink aan de slag geweest. De modem is te redden met behulp van een dos usb flash. Zojuist gelukt. :)

Probleem is dat je

c) de flash utility moet jouw moederbord ondersteunen, mijn ECS k7s5a werkt er niet mee, dus ik mijn oude pc aansluiten en het daarmee doen.

Daarna flashen en opnieuw flashen met een wat recentere firmware. Je Ik ben nu wel een paar uur verder maar ik ben allang blij dat ik hem niet bij het oud vuil kan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Voor de mensen die een harde dos flash hebben gedaan en daarna niet meer de 3.27 firmware erop krijgen heb ik de volgende oplossing:

- zorg dat je de firmware 3.27 en de 3.40 hebt.

- doe de dos flash.

- doe de voorbereidingen zoals bij een normale firmware upgrade, dus factory defaults en ftp server aan.

- het eerste bestand dat je nu moet gaan laden is het TEMP.DLF van de 3.40 firmware.

- De router gaat nu rebooten.

- Laad nu de FIRMWARE.DLF van de 3.27 firmware (kunt u het allemaal nog volgen?)

- Laad nu de bootrom.dlf van de 3.27 firmware.

Als het goed is staat nu zonder problemen de 3.27 er weer in.
Deze methode heb ik zelf uitgevonden, en het werkt goed.
Erg jammer dat E-Tech mij deze info niet zelf kon geven.
Ik hoop dat nu een hoop mensen weer van de ergenissen en nachtmerries af zijn.

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
@Raven

Maar ik zeg in me post ook dat ik dus een ander type heb ;)

Raak ik overigens de garantie niet kwijt, omdat er een sticker over 1 schroefgat zit?

Edit:
Overigens heb ik ook de AnnexB versie :x

[ Voor 14% gewijzigd door m33p op 12-03-2004 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Ik heb hem gister even geupdate nadat ik dit in mijn log zag en mijn internet ENORM traag werd (dat ik zelfs mijn server de schuld gaf tijdens schooluren (werk remote met huiswerk :*) ), maar het lag uiteindelijk aan de router dus)
fout:
code:
1
3/11/2004 20:53:40> DHCPS: cannot save bindings to file. (mem allocation error)

Bleek dus gewoon een fout in de software of memory te zijn, aangezien ik zelf nog V3.14 firmware had ben ik hem maar gaan updaten met de toegestuurde firmware van Raven. Heb het document stap voor stap gevolgt en het werkt PERFECTOS.

Het enige nadeel vind ik dat ik maar 20 porten kan forwarden :? Terwijl ik daarvoor over de 200 porten geforward had staan voor verschillende PC's. (dus gewoon DMZ host instellen helpt hier dus voor geen meter)

Ik vroeg me dus af of ik iets kon aanpassen in dat ding om meer dan 20 porten te forwarden, desnoods met telnet. Of moet ik daar een apart topic voor openen ( bedoel, hier zijn de mensen die misschien tegen hetzelfde probleem stuiteren met de nieuwe firmware V3.40 :D )

Ik had E-tech router kan te weinig poorten openen al gelezen, maar dat is niet echt iets nuttigs ( om nou weer naar oude firmware te gaan :( blijf bezig en de kans dat ik het verkloot word alleen maar groter + die firewall opties zijn wel leuk nu :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag helaas weer firmware 3.27 erin geflashed.

Met Versie 3.4 ging internet ineens een stuk trager en werkte de modem niet stabiel meer.
ICQ en MSN werden steeds offline gegooit, Connection reset by peer foutmeldingen vlogen over het scherm.

Voor mij dus geen success... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 09:30:
[...]

Ligt wel aan de firmware.
Ben zelf nu ook van versie 3.27 naar 3.4 gegaan en ook hier is het RxD lampje nu ineens dood.
---------------------------------------------

Hello boys & girls van de kapotte ledjes league,

Hier een briggie van de Generaal. Ik zag jullie bedroevende berichten op dit forum en moest wel eventjes registreren om jullie uit de brand te helpen.. dus: weg met die soldeerbouten, hier komt de oplossing in 't potjes-Engels opdat arme googlende lampjes in 3e rangs landen ook hun ledjes kunnen fixen met deze geweldige bijdrage. Want.. zonder knipperend RxD lampje heb je natuurlijk geen vliegende fuck aan die router

Some people complained the Send/Receive ( RxD ) led didn't work after a firmware upgrade to 3.40 . I solved the led-issue with the following dword setting in CONFIG.REG.

esther% cat CONFIG.REG | grep "LedMode"
"LedMode"=dword:00000003

Fiddle around with this value long enough and you might even end up controlling your neighbors refrigerator lights.

in short:

enable LAN side T/FTP access in Misc Configuration, save & reboot your router

download met ftp 10.0.0.2 het bestand CONFIG.REG

veur d'n leken:

in een DOS scherm (START>RUN> CMD.EXE ) of in een unix shell
ftp 10.0.0.2
login: admin, jeadminpassword
get CONFIG.REG

Gebruik een gristelijke txt editor, Ultraedit / edit.exe of vi in een unix shell,
zoek naar de string LedMode, verander de laatste digit in 3, set the last digit to 3 (don't ask me about other values, I managed to control the streetlights with the value of 666)

upload your changed ende veranderde config...

ftp 10.0.0.2
login: admin, jeadminpassword
put CONFIG.REG

Reboot de router. et voila... the blinkenlights all in working order...

sjuus

[ Conexant chipset / Amicon 3.27 firmware ADSL router USB 4 ports dlz Annex a routers E-tec E-Tech Epicrouter Various Vendors vxworks bsd wind river vxhacks langste draad over een fucking ledje ]

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 21:55:
Vandaag helaas weer firmware 3.27 erin geflashed.

Met Versie 3.4 ging internet ineens een stuk trager en werkte de modem niet stabiel meer.
ICQ en MSN werden steeds offline gegooit, Connection reset by peer foutmeldingen vlogen over het scherm.

Voor mij dus geen success... :(
MSN6.1 had ik dat probleem ook (volgens mij MSN fout, kreeg ook telkens 0x236043 bla bla bla error bij MSN, versie ouder, probleem weg), ICQ doe ik niet aan, Connection reset by peer op IRC nooit last van :)

Maaruh, 3.27 kan nog steeds port-ranges over 20 in totaal forwarden? En stond je "firewall" uit? (scheelde bij mij 350kb/s!)

PS: Als je 8/1Mbit hebt, hoe hoog trained je modem op de ADSL pagina? Vraag me af of die nog harder kan bij mij :)

Dan nog wat, op de site van e-tech staat 3.40 firmware er niet eens bij, waarom?

OJA: Zou een USB-stick niet een oplossing bieden voor dat geheugen probleem }) ? Zou wel een coole mod wezen eigenlijk :D
offtopic:
Of betekend dat: linux op die stick zetten met router functies -> USB netwerk aanzetten op de modem en kijken of dat werkt. Niet zeggen dat je dat niet op een memstick alleen kan, maar had meer een MP3speler/stick in m'n hoofd die ook een processortje bevat. Net als de super gameboy

[ Voor 31% gewijzigd door LinuX-TUX op 30-03-2004 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
http://www.kerkvliet.cist...e/etech/v2_annexA_annexB/

Nieuwe interface in de definitieve 3.40 versie. Zelfde firmware voor zowel annexA als annexB.

Ook wireless variant zelfde verhaal maar andere firmware file natuurlijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
bjck schreef op 31 maart 2004 @ 23:01:
http://www.kerkvliet.cist...e/etech/v2_annexA_annexB/

Nieuwe interface in de definitieve 3.40 versie. Zelfde firmware voor zowel annexA als annexB.

Ook wireless variant zelfde verhaal maar andere firmware file natuurlijk.
YES, ff checken ....

oei [mietjes modus]:
Stel dat ik al 3.40 heb, wel of niet direct door naar stap 6 van de manual? En: Wat zitten er dit keer voor extra opties op? Kan je nu wel voor de "Smart terminal"/"dumb terminal" gaan? Kunnen er weer meer porten geopend worden :*)?

[ Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 01-04-2004 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
HELP iemand :D

Tis zo ver, kheb geen Internet. Geweldig hoor die nieuwe Firmware :Y) Eerst anderhalf uur bezig geweest om de VCI settings goed te krijgen, mijn oma met alzheimer kan ze nog beter onthouden dan die e-tech met huidige firmware/interface.

Ik dacht HEEEEEL even dat dit het was ... but no :'(
Hij doetut nu helemaal voor geen meter meer, reageerd niet meer na uitgezet te hebben etc. :( baggerrelease. (had het kunnen weten, wat moeten al die stomme extra's er nou in als je het niet gebruikt en ten koste van je VS gaat :( )

Wat ik graag wil weten is: Ik had fijn die dingen van bbmuiden gedownload, maar had de howto weggeflikkerd sinds het de vorige keer goed ging. Nu heb ik het dus nodig, want ik weet niet welke bat/exe flasher ik moet starten :?

HEEEEELP :'(

Ga ik gewoon proberen om 3.27 erop zetten en hoop dat het dan weer beter gaat :/

[EDIT]
Gewoon gelukt met USB flashen en wat rond lezen (vooral die tip bovenaan deze pagina is handig, wat een bizarre omweg zeg, maar het werkt idd TOPPIE _/-\o_ )
Eindelijk weer een grote port-range .... en .... TELNET :? MOOI :D

[ Voor 14% gewijzigd door LinuX-TUX op 01-04-2004 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sampoo schreef op 19 januari 2004 @ 04:14:

Probleem is dat je

Mijn flash met versie 3.40 ging ook de mist in, al meteen bij het eerste temp bestandje.
Heb de USB flash manier geprobeerd,
heb het met 3 PC's geprobeerd, USB host kan ie niet vinden.
1e pc Dell Dimension 8500 intel 850 chipset
2e Asus a7v333 mobo
3e asus pentium mmx 233 (chipset week nie)

Kan iemand me vertellen met welke chipsets het wel gaat ?
(of een flash proggy wat wel werkt met bovenstaande chipsets ?)

[EDIT]

Het is me inmiddels gelukt hem via USB te flashen naar een hele oude versie (CA8XR-HL-082103.02F) die ik via bovenstaande link heb verkregen.
Maar ik krijg 'm maar niet geflasht op 3.40, ook niet op 3.27. Hij blijft 'file transfer error' geven.!

Ik blijf met die oude versie zitten.

Kan mij iemand helpen ??

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Zie een paar posts hierboven van mij......

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I have a problem with the new 3.40 firmware, if i try to update from 3.27 version i always recieve a transfer error message, with the first 3.40 version (that has lot bugs) no problem. How can i update to the latest version?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik mij heel de dag de pleuris gezocht heb, naar nieuwe firmware deze link:

http://www.e-tech.nu/support/firmware.htm

Hier is de nieuwste firmware te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 14:34:
Omdat ik mij heel de dag de pleuris gezocht heb, naar nieuwe firmware deze link:

http://www.e-tech.nu/support/firmware.htm

Hier is de nieuwste firmware te vinden.
nice :) die ga ik snel eens uitproberen,zit nu nog op 3.40 :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:25
Hu? Das vaag, ik zit nu in die uitleg te kijken maar daar is de interface opeens de interface die ik vroeger had, is dit niet toevallig een oude? Of heb ik de firmware van een ander modem erin geflashed :/

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben even met etech aan het emailen geweest en kreeg het volgende antwoord:

[e-tech]
Geachte heer, mevrouw,

Ik heb even de firmware gedownload die op die site staat, maar die is niet
100%
Als u het modem flasht met die firmware heeft u een verkeerde
mac-identificatie
in de modem gezet.

Om die reden wil de 3.27 firmware nu niet in het modem.

Om dit weer goed te krijgen, moet het modem naar ons terug. Wij kunnen dan
de eprom flashen.

De tools die hiervoor nodig zijn, staan niet op het internet ter download.
Het is
mij overigens niet bekend waar de firmware vandaan komt die op die site
staat,
maar hij is niet zomaar voor alle modems geschikt.

Als u uw adresgegevens doormailt, zorg ik dat er een supportnummer wordt
aangemaakt. Onder vermelding van dat supportnummer kan de router dan
naar ons worden opgestuurd.
[/e-tech]

Dus het flashen met behulp van deze stappen is niet aan te raden :(
Dus nu zit ik nog altijd met dat k*tmodem dat niet werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

hmm ik heb thuis alles om de eeprom te flashen,ondertussen al 10x gedaan ofzo,dus ik zal em als ik tijd heb (ooit) wel gaan proberen :P ik kan dan toch wel weer terug gaan naar een oudere versie :) het is alleen ff zo'n werk,voornamelijk om alle instellingen qua portmapping weer goed te zetten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
J*****, wat een but firmware is dat zeg. Zijn er wel firmwares die E-tech officieel released en die ook nog eens werken :? ? (is die wel officieel btw? Als ik zelf op die site zit en op support -> ADSL downloads klik, beland ik bij firmware V3.40 die ik niet mag downloaden)

Ik heb 6x dat ding geflashed, precies hoe ze zeiden in dat document en nog werkt het niet. Geflashed vanaf 3.27 en 2.28b (recovery :p ) firmware, maar 3.46 erop .... n0pe

Als iemand zich verveelt of er toevallig achter komt hoe die dat ding zo gek krijgt om er V3.46 op te krijgen, please inform peppy and me!

Desnoods met USB flash of een bizarre upload volgorde zoals Dynax deed :Y)

[ Voor 83% gewijzigd door LinuX-TUX op 19-08-2004 16:52 ]

• LinuX-TUX
subtiele kick O-)
*na zoveel foute flashes ben ik alleen maar nieuwsgieriger geworden*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

ik heb er helaas voorlopig geen tijd voor,dus ik ga het niet uitproberen :/ en als ik het zo hoor ben ik er wel ff mee bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Hier nog iemand die wel wil weten hoe je 3.46 er inkrijgt ?
Ik ga het maar ff niet proberen :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Ikkuh, ikkuh, ben klaar met testen :/ ....

heb een hele avond (wel 6 uur lang) geprobeerd om die firmware erop te krijgen, alle mogelijke combinaties met firmware's van 2.28b 3.27 3.40 3.46 om 3.46 erop te krijgen :X , kreng wil er gewoon niet op :(

Dus bij deze een oproep aan alle gelukkige 3.46 eigenaren: sleur alle bestandjes die je eraf kan sleuren via FTP naar je harde schijf, zip'it en zet het op het net; heb zo'n beetje dat truucje door van die "flash.exe" van die recovery firmware, het enige waar ik dan nog mee in m'n maag zit is de bootrom.bin :? .... ik vermoed dat ik voor 3.46 dezelfde nodig heb als van 3.27, alleen dat bestandje heet dan weer bootrom.dlf :(

Heb intussen ook nog E-tech erover gemailed, omdat er in de changelog stond dat het een mogelijke oplossing was voor het "Cisco DSLam reset probleem" (waar ik dus ECHT last van heb het laatste halfjaar, als ik naar m'n Syslog kijk zie ik continu: "ATM lost connection, ATM regained connection" staan)
Ik kreeg direct een mailtje terug dat het zo'n 4 werkdagen zou duren voordat ik reactie zou hebben, das dus even mooi afwachten tot woensdag :)

/me LinuX-TUX hoopt dat E-tech zo lief is om gewoon een leuke BIN file te sturen met een suffe tool om gewoon die hele EEPROM te fikken })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

LinuX-TUX schreef op 22 augustus 2004 @ 22:32:

Heb intussen ook nog E-tech erover gemailed, omdat er in de changelog stond dat het een mogelijke oplossing was voor het "Cisco DSLam reset probleem" (waar ik dus ECHT last van heb het laatste halfjaar, als ik naar m'n Syslog kijk zie ik continu: "ATM lost connection, ATM regained connection" staan)
Ik kreeg direct een mailtje terug dat het zo'n 4 werkdagen zou duren voordat ik reactie zou hebben, das dus even mooi afwachten tot woensdag :)

/me LinuX-TUX hoopt dat E-tech zo lief is om gewoon een leuke BIN file te sturen met een suffe tool om gewoon die hele EEPROM te fikken })
hehehe hier in muiden hebben ze gewoon de cisco vervangen door een ander merk :+ en sindsdien is mijn upload ook hoger :) (1mbit)

ik zal thuis eens die firmware nakijken en eens kijken of ik snel wat zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Mijn e-tech router deed het dus ook niet. Nu heb ik dmv dos flash hem wel weer aan de praat gekregen, maar met firmware 2.28b (met conexant logo linksboven). En zodra ik een andere firmware erop wil zetten, krijg ik een fout.

Fouten die ik kreeg:
- Error transferring file
- Me modem startte gewoon niet meer en het enige wat hielp was een nieuwe dos flash

Ik heb de volgende firmwares geprobeerd:
- 3.27
- 3.40
- 3.46

Als iemand weet wat ik moet doen, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

ga iig voor 3.27 aangezien die de minste problemen heeft met installeren,en lees goed het word document door,daar staat alles stap voor stap,zo heb ik het ook ooit gedaan :)
vergeet vooral ook niet de ftp in de router open te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

mrsar schreef op 24 augustus 2004 @ 11:45:
ga iig voor 3.27 aangezien die de minste problemen heeft met installeren,en lees goed het word document door,daar staat alles stap voor stap,zo heb ik het ook ooit gedaan :)
vergeet vooral ook niet de ftp in de router open te zetten :P
Hij doet het dus nog niet. Ik probeerde de 3.27 en dan krijg ik een doodleuke 'file transfer error'.
FTP staat aan, ook reset to factory defaults geprobeerd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

euhm.....dan moet je ff wachten tot ik thuis ben,dan kan ik alles er ff bij pakken :)
enige dat ik kan bedenken is dat het ip adres is veranderd ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

mrsar schreef op 24 augustus 2004 @ 15:56:
euhm.....dan moet je ff wachten tot ik thuis ben,dan kan ik alles er ff bij pakken :)
enige dat ik kan bedenken is dat het ip adres is veranderd ofzo
Ok ik wacht..... :P
Ik snap er echt geen kont meer van nu, want als ik de bootrom.dlf inlaad, doet hij het wel :?. Maar ja, dan boot de router niet omdat ik eerst de firmware.dlf moet inladen :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

XiN-eViL schreef op 24 augustus 2004 @ 18:22:
[...]

Ok ik wacht..... :P
Ik snap er echt geen kont meer van nu, want als ik de bootrom.dlf inlaad, doet hij het wel :?. Maar ja, dan boot de router niet omdat ik eerst de firmware.dlf moet inladen :?.
gister geen tijd gehad vanwege lekkend dak :/

ik ga het vanavond voor je proberen,of mischien kan ik het zo wel ff hierheen ftp-en :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

mrsar schreef op 25 augustus 2004 @ 11:48:
[...]

gister geen tijd gehad vanwege lekkend dak :/

ik ga het vanavond voor je proberen,of mischien kan ik het zo wel ff hierheen ftp-en :P
Thanx :D ik word namelijk beetje moe van dat 'o ff mijn router rebooten, shit nou doet ie het weer niet'-gedoe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
XiN-eViL, ik zie dat je de firmwares hebt geprobeerd, maar heb je ook de VOLGorde geprobeerd die nodig is om van die V2.* af te komen? (die van Dynax in dit topic)

Verder heb ik nog een reply gekregen op m'n mailtje die ik naar E-tech heb geschreven met daarin een vriendelijk verzoek om een tooltje zodat ik gewoon die 3.46 dmv USB erin kan flashen. Waar het nu eigenlijk op neer komt is dat ze dat ding van mij willen hebben om hem te flashen .... waar ik dus weer totaal niet op zat te wachten.

Wat ik nou niet snap is: waarom maken ze het nou zo moeilijk als het makkelijk kan :? naar mijn weten zit die E(E)PROM gewoon vastgesoldeerd op het plaatje, dus even loshalen burnen en weer terug zetten lijkt mij niet het geval, waardoor je weer terugvalt op een gedachte van: Ze hebben een tooltje om via USB gewoon keihard de nieuwe firmware erin te flashen :? ?

[ Voor 69% gewijzigd door LinuX-TUX op 25-08-2004 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

XiN-eViL schreef op 25 augustus 2004 @ 19:39:
[...]

Thanx :D ik word namelijk beetje moe van dat 'o ff mijn router rebooten, shit nou doet ie het weer niet'-gedoe :P
k,ik heb ff naar de 3.27 gekeken maar volgens mij als je de handleiding volgt.....kan er niets verkeerd gaan...maaaar... ik heb het wel iedere keer gedaan vanaf de origi firmware (die ik dus idd via een usb kabel erop zet zoals hierboven staat,wat ook al vaker is uitgelegd ;) )
als ik het van een andere firmware naar een nieuwe zette ging het ook standaard verkeerd.

DLF update procedure is the same as last time ...firmware.dlf -->reboot--->bootrom.dlf-->reboot--->reset to factory default
In this version, there is no hidden page for customer to modify the adsloption .. Software will release in next release ..

moet niet zo moeilijk zijn toch ;)

ik draai zelf 3.40 welke er ook niet helemaal lekker op ging :P maar toen ie er eenmaal opstond deed ie et wel,al moet je de vuurmuur uitzetten anders doettie rare dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

mrsar schreef op 25 augustus 2004 @ 22:41:
[...]

k,ik heb ff naar de 3.27 gekeken maar volgens mij als je de handleiding volgt.....kan er niets verkeerd gaan...maaaar... ik heb het wel iedere keer gedaan vanaf de origi firmware (die ik dus idd via een usb kabel erop zet zoals hierboven staat,wat ook al vaker is uitgelegd ;) )
als ik het van een andere firmware naar een nieuwe zette ging het ook standaard verkeerd.

DLF update procedure is the same as last time ...firmware.dlf -->reboot--->bootrom.dlf-->reboot--->reset to factory default
In this version, there is no hidden page for customer to modify the adsloption .. Software will release in next release ..

moet niet zo moeilijk zijn toch ;)

ik draai zelf 3.40 welke er ook niet helemaal lekker op ging :P maar toen ie er eenmaal opstond deed ie et wel,al moet je de vuurmuur uitzetten anders doettie rare dingen
Ok, maar ik heb al 5 verschillende usb flashes geprobeerd en werkte geen één van allee. Wat is nu de originele dan? :?

En dat van Dynax heb ik ook al geprobeerd

Verwijderd

Misschien een idee om te bedenken WAAROM bepaalde firmwares niet worden geaccepteerd en andere wel. 8)7

Ik denk dat de moden ZELF net voordat hij de werkelijke flashprocedure intern start; checkt op de firmware wel past in het modem. er zal ongetwijfeld wel ergens een typeaanduiding in de firmware staan. Meestal is dit in het begin van de firmware vermeld. 8)

Als je meerdere firmware versies naast elkaar ligt en die in een HEX editor laadt, kan je vaak wel achterhalen op welke positie en welke bytes-waarden. Wijzig dan de nieuwste firmware naar deze juiste bytes en pas TEVENS ergens in een textstring (bijvoorbeeld in de naam ETECH) een andere byte(s); zodat je kan controleren met een CRC check op 32 bits of de file weer exact dezelfde crc blijft geven als de orginele. Hierdoor krijg je geen foutmelding, vanwege foutive firmware ofzo.... >:)

Jaren geleden moest ik deze truuk uithalen met firmware voor mijn oude CDRW brander van Ricoih; MP7040a; om deze te kunnen flashen naar een MP7060a; teneinde op 6x ipv 4x te kunnen branden. Ahhh! Those good old days! ;)

• mrsar

mrsar

XiN-eViL schreef op 25 augustus 2004 @ 22:54:
[...]

Ok, maar ik heb al 5 verschillende usb flashes geprobeerd en werkte geen één van allee. Wat is nu de originele dan? :?

En dat van Dynax heb ik ook al geprobeerd
ok,als je mij een mailtje stuurt naar mrsar [AD] bikkelsinc [dot] nl dan kan ik je alles wel toemailen :)

maar alleen voor etech annexA v2

edit:

ik heb je alles gestuurd,dit is alles die ik ook heb gebruikt

[ Voor 10% gewijzigd door mrsar op 26-08-2004 11:40 ]

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

mrsar schreef op 26 augustus 2004 @ 10:34:
[...]

ok,als je mij een mailtje stuurt naar mrsar [AD] bikkelsinc [dot] nl dan kan ik je alles wel toemailen :)

maar alleen voor etech annexA v2

edit:

ik heb je alles gestuurd,dit is alles die ik ook heb gebruikt
_/-\o_ mrsar _/-\o_
Thx alles werkt nu :D
Ik kreeg de 3.40 en de 3.27 er beide op. Ik heb de 3.27 er op gezet, want dat is (zover ik weet) de enige die meer dan 20 poorten open kan hebben in de virtual server. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

XiN-eViL schreef op 26 augustus 2004 @ 16:36:
[...]

_/-\o_ mrsar _/-\o_
Thx alles werkt nu :D
Ik kreeg de 3.40 en de 3.27 er beide op. Ik heb de 3.27 er op gezet, want dat is (zover ik weet) de enige die meer dan 20 poorten open kan hebben in de virtual server. Klopt dit?
heel goed om te horen :)

en idd 3.27 is de enige waar meer dan 20 poorten open kunnen :)

heb je enig idee waardoor het nou kwam dat het niet werkte?
had je verkeerde firmware ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijksan
  • Laatst online: 11-01 15:52
Ik heb dat ook ghad met dat modem dat elke keer ongeveer na een week de verbinding vast liep.

Ik gebruikte zoiezo een router/accespoint voor de draadloze verbinding.

Ik heb dus het modem in bridge mode gezet en de verbinding is daarna niet meer uit gevallen door het modem.
Als je op BBNET zit dan moet je wel eff het mac adres van je Router doorgeven.

Hoe je het modem in bridge moet zetten staat volledig beschreven in de gebruiksaanwijzing.

Je router krijgt op deze maner het ip adres van je internet provider.
De router heeft waarschijnlijk ook meer mogelijkheden dan die ETECH

Succes Dit is veel veiliger dan het firmware upgraden.

Met het domme modem zoals een alcatel gaat niets mis

SUCCES

;) ;) ;) ;) ;)

Dijksan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

mrsar schreef op 27 augustus 2004 @ 10:58:
[...]

heel goed om te horen :)

en idd 3.27 is de enige waar meer dan 20 poorten open kunnen :)

heb je enig idee waardoor het nou kwam dat het niet werkte?
had je verkeerde firmware ofzo?
Ik denk dat ik idd de verkeerde firmware had ofzo. Ik ben iig weer superhappy :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

nou ik heb ook men modem v2 geupgrade van 3.27 naar 3.46, en ging perfeckt in 1 keer goed. maar ziet er wel mooier uit als de 3.27 dus nog even kijken hoe het presies werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
agaam schreef op 27 augustus 2004 @ 16:44:
nou ik heb ook men modem v2 geupgrade van 3.27 naar 3.46, en ging perfeckt in 1 keer goed. maar ziet er wel mooier uit als de 3.27 dus nog even kijken hoe het presies werkt.
gefeliciteerd :Y)

Toch even 2 vraagjes:
1) Hoe lang heb je die modem nu al ongeveer?
2) Heb je voorheen wel eens een foute flash gehad :?

/me LinuX-TUX begint zich behoorlijk te irriteren .... waarom lukt het hier niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Ik heb hier 2 van die E-tech gevallen, waarvan er 1tje prima werkt sinds ik maanden geleden geflasht heb naar 3.40

Maar 3.46 bevalt me ook wel.

Ik denk dat ik de 2e E-Tech router daarvoor ga gebruiken. Maar eens zien wanneer ik dat ff doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

hallo linux-tux

ik heb het modem ongeveer een half jaar inbezit. en heb nog nooit een foute flash gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

linux-tux
heb je gisteravond alles gemaild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
bizar :X .... kom nu net achter een foutje van hoe ik te werk ga bij het recoveren

wisten jullie dat je p52_usb.bat rustig over een V2 modem heen konden laten lopen en dat hij daarna werkt t/m 3.27 aan toe :*) ?

Kweet niet zeker of dat m'n fout is waardoor ik niet verder kan starten naar 3.40 / 3.46, maar ik ga morgen als ik even tijd heb alles testen (again)

THNX fur die doccies !!! ( zat teveel op m'n schoolmail te letten .... :( stomme school )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

LinuX-TUX schreef op 30 augustus 2004 @ 15:53:
bizar :X .... kom nu net achter een foutje van hoe ik te werk ga bij het recoveren

wisten jullie dat je p52_usb.bat rustig over een V2 modem heen konden laten lopen en dat hij daarna werkt t/m 3.27 aan toe :*) ?

Kweet niet zeker of dat m'n fout is waardoor ik niet verder kan starten naar 3.40 / 3.46, maar ik ga morgen als ik even tijd heb alles testen (again)

THNX fur die doccies !!! ( zat teveel op m'n schoolmail te letten .... :( stomme school )
np

en ik heb hier 3.40 draaien,dus dat moet ook geen probleem zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas007gsm
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06 20:24
Iemand idee of flash ook werkt bij de zwarte met gele sticker ADWL01 wireless 11mps router??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

geen idee,iig niet met de flash die ik heb :) maar het zou moeten kunnen,anders kunnen ze zelf niets maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas007gsm
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06 20:24
Mensen,

Heb je iets niet goed met je firmware, neem dan contact op met e-tech, ik heb m'n modem opgestuurd en 2 dagen later weer thuis helemaal klaar!!! en dat alleen voor de verzendkosten er naar toe (5,50)

DOEN! (makkelijker dan zelf kloten)

• LinuX-TUX
bas007gsm schreef op 17 september 2004 @ 19:05:
Mensen,

Heb je iets niet goed met je firmware, neem dan contact op met e-tech, ik heb m'n modem opgestuurd en 2 dagen later weer thuis helemaal klaar!!! en dat alleen voor de verzendkosten er naar toe (5,50)

DOEN! (makkelijker dan zelf kloten)
True, heb ook dat aanbod gekregen, ben het beu dat ze ons voor achterlijk zien. Geef mij die firmware+USBtool van de nieuwste versie, flash het zelf wel met USB.

Service is goed van hun kant, maar als ik al tig keer USB flashes heb gedaan en "relatief" ervaring heb met hoe ik moet flashen, ga ik liever NIET 2 dagen zonder internet zitten. Ik ben niet de enige hier op internet, zitten 7 andere personen ook op en wij bij elkaar kunnen internet niet twee dagen missen.

Laten we nu eens de rollen omdraaien: Een fabrikant leverd een product die firmware upgrade-able is en als het fout gaat, nog te recoveren is via USB flash ook. Lever ons dan tenminste de tools om ons uit te str*nd te helpen ipv eisen dat je hem terug stuurt :? ? Of is dat verkeerd beredeneerd?
Bedoel, de mensjes hebben het zelf zo moeilijk gemaakt met 2 fileuploads en slechte safety checks, een firmware update mag naar mijn inziens pas fout gaan wanneer de stroom uitvalt of er zich een extreem ander probleem zich voordoet (iemand die de stekker eruit trekt onder het flashen oid).
offtopic:
Ik heb ALLE, maar dan ook ALLE flashes 100% correct uitgevoerd, en NOG gaat dat ding enorm op z'n b*k. Ik heb welliswaar later, toen het voor de derde keer gebeurde de recovery mode verkeerd uitgevoerd met de verkeerde batch file, maar dat kwam omdat ik simpel weg de Manual kwijt was en heb gegokt ... en het werkte .... ondanks het de verkeerde batch file was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb heel aandachtig deze topic doorgelezen, en wat mij opvalt is dat de verschillende modem /routers vrijwel het zelfde zijn.

ik zelf heb de Trust Speedlink 445A, en dacht op een gegeven moment :
"kom laat ik eens kijken wat er met een andere firmware te bereiken is"

Zogezegd zo gedaan 8)7 , daar begonnen de problemen dus.
Heb ergens een firmware weggehaald via deze forum, de SweexTweak firmware.

Aangezien de firmware die in de trust het zelfde was gewoon geprobeerd, en het lukte, ik kon gewoon internetten, maar was niet al te vreden over de firewall optie's, dus maar weer een andere firmware erop.

uiteindelijk ( om een lang verhaal kort te maken) ben ik uitgekomen op de E-Tech 3.27 versie, en moet zeggen , deze bevalt me het beste, ruime range van portforwarding :D .

Maar zonder deze topic was ik er echt niet uitgekomen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ , ik kan nou binnen 5 min de rauwe usb methode doen en vervolgens de firmware update's.
En wat mij ook goed bevalt is dat bij de Trust het Ready lampje irritant bleef knipperen , en deze is met de 3.27 versie nu gewoon constant aan B) .

Dus voor iederen die een Trust 445A Speedlink heeft, en meer poorten nodig heeft gewoon de E-Tech 3.27 versie erin klappen.

Franske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

*kick*

Ik probeerde laatst de rescue firmware weer even te downloaden, omdat ik hem niet meer had, maar de link is dood :'( en google helpt ook niet echt.
Heeft iemand hem nog voor mij? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Is hier iemand die na die USB recover flash nog 3.40 of 3.46 erop heeft gekregen? Ik krijg het ECHT met geen mogelijkheid gedaan ... ben echt het spoor bijster :/

offtopic:
3.27 begint nu wel me neus uit te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

* mrsar heb alweer een heeeeeeele tijd terug 3.40 erop gezet.wel na enige moeite,volgens mij had het iets met bepaalde stappen overslaan of juist een pagina oproepen die bij de reboot niet wordt gevonden......maar ik weet het niet meer :/

verder wilde ik niet gaan want het draait nu :P alleen jammer dat ik maar 20 poorten open kunnen (zijn er soms wat weinig als je meerdere games host op een avond :/ ) en die fw die je meteen uitzet omdat die niet echt lekker werkt :P maar het werkt alweer een tijdje en daar gaat et om.....vooral bij e-tech heb ik nu zoiets van... if it ain't broken...why fixing it :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
** K I C K **
Echt niemand meer die weet hoe je 3.46 erop krijgt na de USB recovery methode? Iemand met 3.40 of 3.46, zou diegene zo lief willen zijn om middels FTP alle bestandjes die diegene op de router heeft te willen zippen en mailen? Ik probeer namelijk zelf dan wel zo'n leuke recover methode te maken, maar dan met 3.46.

Zit zelf alleen nog met de bootrom te ploeteren van 3.27. Ik moet daar de bootrom.bin uit zien te extracten. Zo geniaal ben ik nog niet op dat vlak, begin nu pas langzaam de headers te begrijpen. ( en achja, ik kan toch nog altijd via 2.28 naar 3.27 komen, dus veel slechter zal het er niet op worden :+ )

Diegene die dat zou willen doen, graag naar m'n aware.demon account mailen van m'n profiel. Bij voorbaat Vielen Dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb heel dat forum doorgelezen, conclusie is dus dat de beste versie 3.27 is.

Ik heb een V1 modem router, firmware v2.28b. Kan ik v3.27 erop zetten en zoja, waar kan ik die krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Op deze kom ik later terug
conclusie is dus dat de beste versie 3.27 is.
Tja, is ook maar relatief en jouw functionele eisenpakket die je er tegenover stelt.
Ik heb een V1 modem router, firmware v2.28b. Kan ik v3.27 erop zetten en zoja, waar kan ik die krijgen?
Zou kunnen, hoe ben je eigenlijk op 2.28b gekomen? Heeft ie er altijd al opgestaan? Je kan 3.27 proberen en als het faalt, weer 2.28b erop flashen. Op de e-tech site is firmware 3.46 geschikt voor multipcmodem V1 t/m V3 klik.

Als je het forum hebt gelezen, dan vind ik het toch wel eigennaardig dat je zo 3 links over het hoofd ziet van firmwares downloads, zal wel aan mij liggen. (2 daarvan bevatten 3.27!)

Wees verder wel voorzichtig als je niet weet hoe je met USB moet recoveren. Dit topic is niet voor niets ontstaan. Er is gewoon iets GOED FOUT met die updates en e-tech wil niet gewoon een recover flash maken met 3.46 :( (of een ander tooltje releasen om gewoon lekker zelf de dlf bestanden te flashen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx 4 reply LinuX-TUX,

Maare... v2.28b heb er altijd opgestaan. AnnexA_V2_v3.27.zip durf ik niet te gebruiken omdat er niet bij staat dat het V1 compatible is.

Ach ja, ik neem al genoegen met een rangebreedte van max 20 ports, ik moet nu ze 1 voor 1 invullen :'(
K, dus we gaan 3.46 derin schieten.
Als ik vandaag niet kan reply-en dat weet je al dat het verkeerd is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dynax & LinuX-TUX are the man
_/-\o_ Je heb te maken met een stel deskundige _/-\o_
THX boys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 13:06:
Thx 4 reply LinuX-TUX,

Maare... v2.28b heb er altijd opgestaan. AnnexA_V2_v3.27.zip durf ik niet te gebruiken omdat er niet bij staat dat het V1 compatible is.

Ach ja, ik neem al genoegen met een rangebreedte van max 20 ports, ik moet nu ze 1 voor 1 invullen :'(
K, dus we gaan 3.46 derin schieten.
Als ik vandaag niet kan reply-en dat weet je al dat het verkeerd is gegaan.
:9~ :9~ :9~ Heb je nu 3.46 erin staan? :9~ :9~ :9~ ?????????????

IF so, zou je alsje alsje alsje alsje alsje alsje alsje alsje alsje alsjeBLIEFT mijn eerdere request kunnen uitvoeren?

FTP naar de router, sleur alle bestandjes vanaf de root directory eraf, zip/rar het en mail hem. (naar aware.demon account in profiel)

Ik probeer zo'n recover firmware na te maken, maar dan in 1 keer voor een goede/verbeterde/hopelijk foutloze versie.

bij voorbaat vielen vielen dank :Y)
Heb het header probleem bij een paar TI studenten neergelegt, volgens hen is het wel te "extracten", maar zal het ook deels trial en error worden. Geeft niet, het is de moeite waard. In de changelog van firmware 3.46 staat, dat het mogelijk het "disconnect" probleem bij BBned wordt verholpen met deze firmware

edit:
Niemand reageerd meer in alle topics waar ik wat zet ... proberen alle tweakers zo snel mogelijk van deze internationale "rotdag" af te komen door zo vroeg mogelijk naar bed te gaan ofzo :? :D :+

[ Voor 9% gewijzigd door LinuX-TUX op 25-01-2005 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb heel even 3.46 erin gehad, maar ging toch maar weer flashen en heb 3.27=> lekker grote range, dus je request..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:09:
Ik heb heel even 3.46 erin gehad, maar ging toch maar weer flashen en heb 3.27=> lekker grote range, dus je request..
:o jij had 3.46 erin :o Weet je hoe veel mensen die er hier niet in krijgen en het wel willen? Waaronder ik. Dus misschien dat je zoals Linux-TuX al zei hem er plz even terug op kunt zetten, en even alles via ftp er vanaf halen _/-\o_ ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:09:
HEILIGSCHENNIS :| :| :|

Nee hoor, jammerdan. Als je er geen fidusie in hebt dat het goed gaat, niet doen hoor, kan het wel begrijpen.

Moet ik maar weer gaan wachten op een toevallige voorbij ganger die 3.46 (liefst op een V2) werkend heeft :/ ( kan nog HEEL lang gaan duren :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burton
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 15:16
Ik heb een hele tijd geleden een keer zitten spelen met die modem en toen moest ik ook de USB-recover flash doen. Daarna had ik niet zo'n zin meer om alles te moeten updaten dus heb ik 'm maar laten draaien op 2.28b.
Toen ik een week of 2 geleden dit topic zag, kreeg ik toch wel de neiging om te gaan updaten. Eerst van 2.28b direct naar 3.46 proberen te gaan, dat lukte dus niet en heb ik weer een USB-recovery moeten doen, toen ben ik gaan uitproberen en heb ik het volgende gedaan:

- via USB de 2.28b firmware erop
- eenmaal alles geinstalleerd direct de stappen gevolgd om 3.27 erop te zetten (TEMP.dlf van 3.40 erop en dan bootrom.dlf en firmware.dlf van 3.27 erop) resultaat: 3.27 draaide
- hierna wilde ik 3.40 proberen erop te zetten: alleen firmware.dlf van 3.40 uploaden. Resultaat: 3.40 draait

Nu wil ik als er verder geen computers aanstaan (waarschijnlijk rond een uur of 1) de firmware.dlf van 3.46 gaan uploaden. en als het niet lukt.. t'is nog vroeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
kevinvddraai schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 23:20:
Ik heb een hele tijd geleden een keer zitten spelen met die modem en toen moest ik ook de USB-recover flash doen. Daarna had ik niet zo'n zin meer om alles te moeten updaten dus heb ik 'm maar laten draaien op 2.28b.
Toen ik een week of 2 geleden dit topic zag, kreeg ik toch wel de neiging om te gaan updaten. Eerst van 2.28b direct naar 3.46 proberen te gaan, dat lukte dus niet en heb ik weer een USB-recovery moeten doen, toen ben ik gaan uitproberen en heb ik het volgende gedaan:

- via USB de 2.28b firmware erop
- eenmaal alles geinstalleerd direct de stappen gevolgd om 3.27 erop te zetten (TEMP.dlf van 3.40 erop en dan bootrom.dlf en firmware.dlf van 3.27 erop) resultaat: 3.27 draaide
- hierna wilde ik 3.40 proberen erop te zetten: alleen firmware.dlf van 3.40 uploaden. Resultaat: 3.40 draait

Nu wil ik als er verder geen computers aanstaan (waarschijnlijk rond een uur of 1) de firmware.dlf van 3.46 gaan uploaden. en als het niet lukt.. t'is nog vroeg ;)
En? Succes of ... |:( + koffie + opnieuw beginnen? (wel een V2 router? Of een V1?)

[ Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 26-01-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burton
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 15:16
Koffie en een nieuwe poging ;)
Heb nu opnieuw versie 3.40 geladen maar nu heb ik opeens andere update mogelijkheden:
eerst kon ik alleen Network Code Image Update kiezen, maar nu heb ik daaronder 2 nieuwe links: Firmware en Boot Code.
Zometeen maar is via Firmware proberen :P
oh, het is trouwens een V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff geen zin meer om firmware aan te raken hoor...... ben al lang bezig geweest, eergister de firmware van mijn NEC 1300A DVD-RW gesloopt-> dooood... :'( ik moet hem opsturen :'(
geen updates voorlopig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:58

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 00:41:
Ik heb ff geen zin meer om firmware aan te raken hoor...... ben al lang bezig geweest, eergister de firmware van mijn NEC 1300A DVD-RW gesloopt-> dooood... :'( ik moet hem opsturen :'(
geen updates voorlopig
[off-topic]
ehm, je kunt nog best een poging wagen, dmv een handmatige flash :) in dit topic kun je lezen hoe :)
[/off-topic]

[ Voor 4% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 27-01-2005 00:45 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[off topic]
Dankzij Sjaakie ben ik niet gaan afhaken, nog een keer dat forum doorlezen => wat nieuws gezien O-) NEC1300A leeft weer!! O-) (2 uurtjes verder)
[off topic]
Nieuwe energie voor v3.46! THX Sjaakie! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 02:52:
[off topic]
Dankzij Sjaakie ben ik niet gaan afhaken, nog een keer dat forum doorlezen => wat nieuws gezien O-) NEC1300A leeft weer!! O-) (2 uurtjes verder)
[off topic]
Nieuwe energie voor v3.46! THX Sjaakie! :D
[nieuwgierig en ongeduldig :P ]
is het al gelukt met 3.46 :D :P ?
[/nieuwgierig en ongeduldig :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

*KICK*

Ik zou graag mijn E-tech modem / router als bridge willen instellen, zodat ik mn US robotics als router kan gebruiken. Hoe doe ik dit? :?
Ik weet dat het mogelijk is, maar ik weet alleen niet hoe, althans, het wil niet werken.

Update:
het werkt al, ik moest natuurlijk wel de DHCP server van mn e-tech router uitzetten, anders gaat mn US robotics daar een ip van krijgen :P .

[ Voor 25% gewijzigd door XiN-eViL op 31-01-2005 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Ik heb men 2e V2 proberen te flashen naar 3.46.
(Ik heb 2 E-tech routers, 1 op reserve)

Ik had firmware:
Firmware Version: AMX_CX_111503_REL01
Customer Software Version: CA8XR-HL.012303.00F

En nu dus:

Firmware Version: CX82xxx_4.1.0.21
Customer Software Version: 8X0_LPW_082604.00FA(FW_CLI)

Alles lijkt in orde, kan alles instellen, met dit als result:
Afbeeldingslocatie: http://www.stevens.cistron.nl/etech/etech1_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.stevens.cistron.nl/etech/etech2_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.stevens.cistron.nl/etech/etech3_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.stevens.cistron.nl/etech/etech4_4.jpg

Ik kom er dus prima op, 2 pc's op me LAN krijgen een ip (10.0.0.6 en 10.0.0.7)
maar ik krijg dus geen ip van me provider (Cistron/XS4all BBNED)

Ik heb de auto setup gedaan in het nieuwe etech menu, BBNED instellingen maar helpt ook niet.
Oude instellingen van me andere router overgenomen, helpt ook niet.

Iemand enige idee wat er fout kan wezen?
Default setting is Versatel kan ik niet veranderen, maar dat zal ook wel geen invloed hebben.
Das de standaard provider, die heb ik dus al aangepast.

[ Voor 40% gewijzigd door Hoyden op 31-01-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Dus VCI, VPI en encapsulation instellingen kloppen? Heb zelf die firmware niet, maar zit er nog iets van een logfunctie op? Hij trained wel mooi in, dus dan zou je toch zeggen dat die VCI en VPI kloppen. Wat encapsulation precies ermee te maken heeft, weet ik niet, maar bij mij staat hij precies hetzelfde als op jouw screenshot :Y)

Routerlog even erop naslaan dus, lijkt wel alsof hij geen DHCP pikt of geen broadcast doet. MAC adres verandering mag eigenlijk niet baten en hoord ook niet te wijzigen na een update, maar is misschien de moeite waard om te spoofen :?

KLIK, even kijken dus, als die pagina nog hetzelfde is gebleven :)

Zou je misschien middels FTP alle bestandjes van je router af kunnen sleuren en naar GoT [At] aware [dot] demon [dot] nl kunnen sturen? Bij voorbaat dank :Y)
Pagina: 1 2 Laatste