Toon posts:

[FTP tool] Die realtime veranderde bestanden kan uploaden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een redelijk wazige titel, maar het gros zal hem snappen.

Ik zoek een FTP transfer tool die een directory in de gaten houdt op bestanden die aangepast worden - en ze dan gelijk upload.

Heb al op verschillende plekken(zoals downloads.com/google) gezocht en kan niets vinden, misschien dat iemand hier iets weet ?

Edit: Ik zoek dus GEEN unattended ding. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 04:05 ]

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
- Welk systeem draai je?
- Al gezocht op 'mirror' software?

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

benoni schreef op 13 januari 2004 @ 04:54:
- Welk systeem draai je?
- Al gezocht op 'mirror' software?
Ik denk niet dat dit de reply is waar de TS op wacht :/

Maar ik heb ook even gezocht op google en de search en heb ook niets kunnen vinden. Een programma hiervoor is waarschijnlijk makkelijk te maken alleen heeft bijna niemand het nodig. Als je zelf programming skills hebt kun je dat eens proberen. Maar naar mijn weten is er niet een dergelijk programma....

Raku

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Oh ja... aangeklikt vanuit tweakersnet, had ff niet door dat het Algemeen Windows was :X Dus ik hoef niet met cronjobjes of Applescriptjes aan te komen...

Ehh... misschien zoiets als http://www.robotftp.com/ als het een synchronize cq. mirror functie mag zijn?

Edit: Wellicht heeft iemand een .bat script of een VisualBasic routine die je naar wens kunt aanpassen. Die kan alleen de folder zelf nalopen of recursief werken (dus ook alle subdirectories op een rijtje aflopen).

[ Voor 30% gewijzigd door benoni op 13-01-2004 09:41 ]

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Automate is in ieder geval een programma dat dat moet kunnen, je kan hem laten wachten tot een file wordt veranderd, en die dan uploaden naar een FTP-server. Van de site kun je een gratis demoversie downloaden. Het enige nadeel is de het een nogal duur pakket is met 450 USDollar, maar met de huidige ontwikkelling van de koers van de Euro, wordt het wel steeds goedkoper ;)

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Ik gebruik LeechFTP. Die heeft een knop "Compare Directories" die de grootte vergelijkt van de local en remote files. Volgens mij vergelijkt hij niet de aanmaakdatum, maar voor mij werkt dit in ieder geval goed genoeg.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:45

scorpie

Supra Addict

KingRichard schreef op 14 januari 2004 @ 00:27:
Ik gebruik LeechFTP. Die heeft een knop "Compare Directories" die de grootte vergelijkt van de local en remote files. Volgens mij vergelijkt hij niet de aanmaakdatum, maar voor mij werkt dit in ieder geval goed genoeg.
ja, maar dat gebeurt niet automatisch, en ik denk dat de TS dat bedoelt.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:48
gelijk kan AFAIK niet met FTP, dat is meer OS niveau.
RSYNC kan je wel elke minuut gebruiken. Maar leg eens meer uit!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
Leg eens meer uit, hmmm is het zo onduidelijk dan ?.

Samengevat: Een FTP-tool(W32) die een bepaalde directory in de gaten houdt op aanpassingen in files, en het aangepaste bestand dan METEEN up kan loaden(eventueel met "Weet U het zeker" die je aan/uit kan zetten.

Ik wil dus NIET om een "Synconize" knop duwen, daar komt het op neer.

Zo moeilijk is het toch niet ? :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 02:17 ]

Verwijderd

Zet een synchronise batch van een ftp programma in je taakplanner zodat die regelmatig voor jou "Synchronise" doet ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 02:31 ]

Verwijderd

Mogelijkheid:

In FlashFXP een queue aanmaken van alles wat 'geverifieerd' moet worden en die queue als bestand opslaan.

'If File Exist Rules..' zo instellen dat elk bestand overschreven word welke groter of kleiner is dan het aanwezig bestand.

Daarna kan je via je taakplanner 'FlashFXP.exe myqueue.fqf' aanroepen.
FlashFXP zal daarbij opstarten en alle bestanden die jij hebt opgegeven nalopen.
Wanneer hij een bestand tegenkomt welke GROTER of KLEINER is zal hij deze kopieren.

Wanneer het niet om al teveel bestanden gaat met een niet al te kleine interval kan je uiteraard overwegen om gewoon ALLE bestanden te overschrijven.

Verwijderd

Het zou ook leuk zijn als je vertelt waar je het precies voor wilt gebruiken.. wat het doel hiervan is en de reden waarom je dit wilt toepassen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 03:15:
Mogelijkheid:

In FlashFXP een queue aanmaken van alles wat 'geverifieerd' moet worden en die queue als bestand opslaan.

'If File Exist Rules..' zo instellen dat elk bestand overschreven word welke groter of kleiner is dan het aanwezig bestand.

Daarna kan je via je taakplanner 'FlashFXP.exe myqueue.fqf' aanroepen.
FlashFXP zal daarbij opstarten en alle bestanden die jij hebt opgegeven nalopen.
Wanneer hij een bestand tegenkomt welke GROTER of KLEINER is zal hij deze kopieren.

Wanneer het niet om al teveel bestanden gaat met een niet al te kleine interval kan je uiteraard overwegen om gewoon ALLE bestanden te overschrijven.
Ik heb hem zo al eens ingesteld, het probleem is alleen dat dit niet DIRECT kan gebeuren, hem op elke seconde zetten eet teveel systeemtijd, en hem op 10seconden zetten betekend dat het 10seconden kan duren voordat..

Het verbaast me dat er geen enkele FTP-tool is die dit ondersteund :) Heel erg vreemd, terwijl er wel vraag naar is lijkt me.

De waarom is niet echt belangrijk, het zou makkelijk zijn(voor mij) als ik een FTP-tool vindt die dat zou kunnen. :/

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 05:21 ]

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 05:17:
[...]
Het verbaast me dat er geen enkele FTP-tool is die dit ondersteund :) Heel erg vreemd, terwijl er wel vraag naar is lijkt me.
[...]
Ehhhm, die tool bestaat wel, klik maar eens op de link in de 5de post van deze thread.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Pagina: 1