Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Revoltec? (Ripp offs, originaliteit CM'en)

Pagina: 1
Acties:

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:42
Ik hou mezelf graag op de hoogte van de laaste casemod en koeling gadgets in computerland.

Echter elke keer weer kom ik producten van Revoltec tegen die gewoon een schaamteloze ripp off zijn van bestaande producten.

'Revoltec Revolution Technology' :X

Bijvoordbeeld op hun website is bij koelers de Avalanche I & II terug te vinden. Dit ontwerp komt gewoon bij Aerocool vandaan. Namelijk de Deep Impact series.

Hun Fancontrollers zijn gewoon geript van (Vantec) Nexus en hun koelers van Vantec zelf.

Voor IDE Kabels hebben ze even bij Coolermaster en Recom geshopt.

Ook bij Spire schijnen ze even te zijn langs gehopt

En ze blijven de meest achterlijke dingen bedenken, wat naar mijn mening het echte CM'en ondermijnt en niet echt vooruit helpt.

Alles in kant en klaar bij hun! Kijk voor de lol op hun duitse website

Nu hebben ze weer UV Molexen en UV Cablemesh, Molexen met knipperende leds erin.

offtopic:
Moest dit even kwijt. Hoewel ik zelf wel wat Revoltec stuff heb liggen (Koelertje, fanadapter)

Wat vinden jullie hiervan?

[ Voor 14% gewijzigd door Stinger666 op 13-01-2004 03:26 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik doe weinig met CME, maar is dit niet de clue?
Stinger666 schreef op 13 januari 2004 @ 03:21:
Alles in kant en klaar bij hun!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Stinger666
anandus schreef op 13 januari 2004 @ 03:26:
Ik doe weinig met CME, maar is dit niet de clue?

[...]
Jah, maar dat komt het casemodden niet tengoede.

Niet dat ik er veel aan doe, maar de mening van de CME'er wil ik even weten.
Ik irriteerde mezelf eraan op dit moment.

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10 07:13

Losha

clear my path motherfucker

beter goed gejat dan slecht verzonnen toch :?

edit:
erg origineel zijn de meeste CM's namelijk ook niet..je ziet iets en maakt het na

[ Voor 53% gewijzigd door Losha op 13-01-2004 03:44 ]

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ik denk dat je moeilijk kan zeggen dat het rip-offs zijn, alle designs zullen toch opelkaar lijken, fans helemaal though

Heeft ook een computer!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:46

World Citizen

FreeReef.nl

Ik doe dan een beetje cm'en maar wat ik doe is ook grotendeels gejat.
als ik zie wat iemand heeft gemaakt en ik vind het mooi maak ik het na, of net iets anders. soms verzin ik wel zelf dingen maar aangezien er meer als 1 cm'er rond loopt kun je niet alles zelf verzinnen want iemand anders is je voor. en van hun fouten kun jij leren.

Verder over dat bedrijf, boeie. maakt toch niet uit. als ze het goedkoper aanbieden voord de zelde qwali is da toch mooi. Het maakt mij namenlijk niet uit of er op de stikker staat coolermaster of revoltec als het maar werkt en mooi is, toch.

FreeReef.nl

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

tjah ach, er zijn wel meer bedrijven die elkaar nadoen zoals de lian-li kasten, worden nu ook al nagemaakt.
En over de originaliteit kun je ook eindeloos discussieren, want zodra iets een paar keer gemaakt is is het niet meer origineel. zoals WC 2 jaar terug, toen nog onbekend, weinig winkels die het verkochten, maar de vervente CM'er of OC'er had t al. Want die freesde zijn blokjes zelf. tegenwoordig loop je naar de PC shop op de hoek en koop je een leuk setje, voor een (IMHO) belachelijk hoge prijs. (toen ik op zoek was naar 10mm slang had geen van de 3 winkels zulke slang, alleen 8mm :? )

Ik kan het wel met nketelaar eens zijn, op deze manier kun je er denk nog lagere prijzen van krijgen, aangezien er meer concurentie is.

Verwijderd

_ferry_ schreef op 13 januari 2004 @ 09:24:

Ik kan het wel met nketelaar eens zijn, op deze manier kun je er denk nog lagere prijzen van krijgen, aangezien er meer concurentie is.
Dat is dan wel concurrentie op bijzonder laag niveau, en tegen dit soort concurrentie zijn niet voor niets copyright wetten gemaakt.

Hoe zou je het zelf vinden als je met veel kosten een goed produkt ontwikkelt en op de markt brengt en een ander maakt het ff klakkeloos na en gaat onder jouw prijs zitten?

Ennu, nketelaar, je leert alleen van je eigen fouten, niet van die van een ander.
Zelf dingen nabouwen voor eigen gebruik heeft ook niks met jatten te maken, het wordt pas kwalijk als je net doet of je het zelf verzonnen hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 10:10 ]

• Stinger666
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 10:04:
[...]

Dat is dan wel concurrentie op bijzonder laag niveau, en tegen dit soort concurrentie zijn niet voor niets copyright wetten gemaakt.

Hoe zou je het zelf vinden als je met veel kosten een goed produkt ontwikkelt en op de markt brengt en een ander maakt het ff klakkeloos na en gaat onder jouw prijs zitten?

Ennu, nketelaar, je leert alleen van je eigen fouten, niet van die van een ander.
Zelf dingen nabouwen voor eigen gebruik heeft ook niks met jatten te maken, het wordt pas kwalijk als je net doet of je het zelf verzonnen hebt.
Hier kan ik me goed in vinden en was een beetje waar ik naar op zoek was. Revoltec kopierd klakkeloos ontwerpen van andere bedrijven. Zullen wel het patent (of niet) kopen en zo uitbrengen. De goedkoopste vorm van concurrentie.

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
Ik geef je helemaal gelijk, maar beetje nutteloos om hier een topic over te openen, doe dit in de klaagbaak op fok oid.

Ioniq 5 P45

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 21:32

Turkish

zhé germans

Stinger666 schreef op 13 januari 2004 @ 10:52:
[...]

Hier kan ik me goed in vinden en was een beetje waar ik naar op zoek was. Revoltec kopierd klakkeloos ontwerpen van andere bedrijven. Zullen wel het patent (of niet) kopen en zo uitbrengen. De goedkoopste vorm van concurrentie.
Als er al patenten zijn gedeponeerd dan zal Revoltec dan wel voor elk geproduceerd produkt daar een bepaalde som moeten afdragen aan de patenthouder. Anders hebben ze zo een rechtzaak aan hun broek.

Ben echter van mening dat beter goed gekopieerd dan slecht verzonnen hier ook geldt. Koop zelf vooral A-merk stuff, zoals Sunbeam en A.C. Ryan omdat ik dat op de één of andere manier prettiger vindt werken ;)

/edit:
Je kan imho alleen origineel zijn als je alles zelf maakt, maar omdat tegenwoordig er zo'n groot assortiment aan cm-stuff te koop is zit daar vaak wel bij wat je nodig hebt. Echt onderscheidend ben je dus vrijwel nooit meer

[ Voor 14% gewijzigd door Turkish op 13-01-2004 11:44 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41

J2S

ik persoonlijk vind revoltec wel een goed merk. ik heb al aardig wat revoltec spul in mijn kast zitten. hoewel ik moet toegeven dat een aantal producten van hun een beetje nutteloos zijn (zoals die uv molex dingen) hebben ze ook wel goede producten en ze zijn de eersten (voor zover ik weet) die goud gebruiken voor koelproducten.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Verwijderd

J2S schreef op 13 januari 2004 @ 12:02:
ik persoonlijk vind revoltec wel een goed merk. ik heb al aardig wat revoltec spul in mijn kast zitten. hoewel ik moet toegeven dat een aantal producten van hun een beetje nutteloos zijn (zoals die uv molex dingen) hebben ze ook wel goede producten en ze zijn de eersten (voor zover ik weet) die goud gebruiken voor koelproducten.
dat is dus gewoon al blöd van revoltec zelf, want zoals de gemiddelde mens weet geleid koper de warmte vele malen beter als goud... stap dan over op zilver ofzow

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
Wat ik ook erg vind zijn die nepcasemodders op TMF. Zon Lian Li kastje met bijpassende window, paar fans, waterkoeling setje en een UV stuff. Noemen ze zich casemodders. De echte casemodders, die zie je niet op TMF ofzo, dat zijn mensen zoals Bart Banaan, die tenminste echt goeie ideën hebben :)

Revoltec vind ik ermee door gaan, want steeds meer mensen willen casemodden, terwijl ze 2 linker handen hebben. Voor hen een uitkomst.

[ Voor 3% gewijzigd door Swandertj op 13-01-2004 15:21 ]

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 15:02:
[...]

dat is dus gewoon al blöd van revoltec zelf, want zoals de gemiddelde mens weet geleid koper de warmte vele malen beter als goud... stap dan over op zilver ofzow
volgens mijn Binas heeft goud een hogere warmtegeleidingscoëfficient...

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:25
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 15:24:
[...]

volgens mijn Binas heeft goud een hogere warmtegeleidingscoëfficient...
Volgens mij ook. Net als elektrische geleiding de enige reden dat goud niet gebruikt wordt is dat de prijs veel te hoog is. En koper in principe veel sterker.

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Swandertj schreef op 13 januari 2004 @ 15:20:
Wat ik ook erg vind zijn die nepcasemodders op TMF. Zon Lian Li kastje met bijpassende window, paar fans, waterkoeling setje en een UV stuff. Noemen ze zich casemodders. De echte casemodders, die zie je niet op TMF ofzo, dat zijn mensen zoals Bart Banaan, die tenminste echt goeie ideën hebben :)

Revoltec vind ik ermee door gaan, want steeds meer mensen willen casemodden, terwijl ze 2 linker handen hebben. Voor hen een uitkomst.
En toch zijn er erg veel van dit soort casemodders, en ik vind dat persoonlijk erg jammer, ik bedoel, casemodden moet een leuke bezigheid zijn, en niet iets van 'ow iedereen heeft een mooie kast, dus ik ook'

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10 07:13

Losha

clear my path motherfucker

sluit ik me helemaal bij aan..een gemodde kast moet in eerste instantie goed functioneel zijn..dan komt de mooiïgheid

als je alleen voor de mooiïgheid gaat kun je beter je kadet GSi opkalefateren ofzo (nofi)

• Stinger666
Spiller schreef op 13 januari 2004 @ 10:59:
Ik geef je helemaal gelijk, maar beetje nutteloos om hier een topic over te openen, doe dit in de klaagbaak op fok oid.
Noujah, het is iets wat veel CME'ers met mij delen denk. Ik zeg niet dat de producten van Revoltec slecht zijn, maar had er iets over op te merken!
Enige discussie in dit forum mag ook wel eens.

offtopic:
Het niveau op FOK is te erg dus daar zet ik niks weg

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
ik deel die mening wel, maar ik vindt het opzich ook wel weer een positieve ontwikkeling voor de mensen met 2 linkerhanden (herkenbaar aan een pre-mod kast :+ ) voor de die-hards zal dit zeker een doorn in het oog zijn, maar die kopen deze producten toch niet om een hele case mee te versieren.

het is wel jammer dat je tegenwoordig in een half uur een casemod inmekaar kan schroeven, de mensen die dat doen hebben er lang zoveel voldoening niet van als de mensen die een half jaar of zelfs langer aan een case hebben gewerkt. :/

natuurlijk is het makkelijk, en dat past maar al te goed in deze snelle wereld waar we nu in leven, maar het is en blijft niet hetzelfde als zelf maken...

ikzelf vindt het leuk om zelf iets te maken, daarom mod ik mn eigen zooi, niet omdat het kant-en-klaar te duur voor me is. zeg nou zelf, wat is mooier dan:

- een window wat je zelf naar eigen smaak gemaakt hebt?
- het perfecte LCD voor je kast zelf te bestellen en te solderen?
- de perfecte kleur die je zo graag wilde, maar niet leverbaar was zelf gespoten te hebben?
- de kabels allemaal zelf perfect op lengte te maken, zonder van die lelijke verloopjes ertussen?
- zelf je ideale kast ontwerpen en maken?

en zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dat zijn o.a. de redenen waarom mensen aan casemodden doen en niet even online een casemodje bijmekaar shoppen :P het is mooi dat er door de bedrijven ingespeeld wordt op deze markt, en sommige producten zullen zelfs de die-hards niet schuwen als ze dit werk bespaard maar meestal is zelf maken leuker :)

[ Voor 7% gewijzigd door FiXeL op 13-01-2004 21:18 ]

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

Ach het bedrijf heeft gewoon ingespeeld op de CM scene.... vooral voor mensen die zelf niet teveel moeite willen doen (kwa CM spullen dan)

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11 20:30
k heb al eens het genoegen gehad om met een vertegenwoordiger van colorcase (moederbedrijf van revoltek) te praten.
Ze kopen idd gewoon in bij een grote leverancier, en herlabelen dan de hele handel.
Prijzen zijn ietsjes beter dan de "merk" producten. Alleen garantie is af en toe een nachtmerrie bij de mannen.
Als je als kleine compushop daar wilt bestellen, plaatsen ze je bestelling, en 8 weken later heb je het nog altijd niet in je shop, ...

Het herlabelen van items is tegenwoordig hip in deze consumentenmaatschapij.
Maak je er gewoon niet druk om, en kijk uit voor items die goed geprijst staan, ...
dat maak ik er iig van

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

Pagina: 1