Chaintech 9cjs met slechte prestatie?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• joostman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-08 15:07
Hallo Ik heb een Chaintech 9cjs met een Pentium 4 3.0 Ghz processor werkend op 800Mhz FSB met 1024 MB Kingston PC3500 geheugen en harddisks op 7200 toeren
Windows XP - SP1

Mijn probleem is dat ik mijn systeem niet op 100% CPU capaciteit kan laten werken... wat ik ook doe.
Ik had als test 2x DVD2one laten draaien en Nero, maar het CPU gebruik van Windows Task manager bleef maar een gebruik van ongeveer 30% aangeven.
Zelfs toen ik 1 van de DVD2one sessies op realtime liet werken gebeurde er niets. Het programma ging niet sneller coderen en het CPU gebruik bleef hetzelfde.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Als extra test nog even got_pifast.bat gedraaid, en dan draait hij op 50% van zijn CPU capaciteit volgens windows taakbeheer. (hij geeft het eens soort aan alsof er 2 CPU's zijn) 1 cpu doet weinig, de andere lijkt wel aardig hoog te komen.

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
start -> run/uitvoeren -> dxdiag ;)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
joostman:

ten eerste 'lol' ten 2e, die 2e cpu is een virtual cpu, P4 heeft 'zeg maar' 2 cpu's, dat pifast maar 50% gebruikt komt omdat dat proggie geen dual cpu ondersteunt, dus gebruikt ie maar 1 CPU. Bench maar eens met Sisoft sandra 2004! dan zal je zien dat beide CPU"s gebruikt worden.

maar volgens mij heb jij nog nergens problemen mee hoor en is je PC in orde, het enige probleem is dat jij geen moer van pc's en of programma's afweet, dus ik zou zeggen, sla eens een boek open ... koop eens een pc - magazine met P4 vergelijkingen ofzo.

suc6

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Toverwoord = Hyperthreading :)

Je kunt de beide CPU's ook afzonderlijk bekijken in de taakbeheer:
Taakbeheer » Performance » View » CPU History » One graph per CPU

Wat betreft het boek openslaan: op Arstechnica hebben ze hier een interessant artikel over geschreven: http://www.arstechnica.co...ing/hyperthreading-1.html

Draai eens twéémaal pi_fast.

/basic

Dit topic is gesloten.