Groot installatieprobleem fx 5200

Pagina: 1
Acties:

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 21:37
Hoi :)

Ik heb een in mijn ogen nogal vreemd probleem met de installatie van mijn nieuwe Asus v9520 Fx 5200 Magic (ter vervanging van mijn Geforce 2 GTS zonder Tv-out). In eerste instantie leek alles koek en ei... Nadat ik de oude drivers had verwijderd en de nieuwe kaart erin gepropt had startte Windows XP vrolijk op en mijn kaart leek te werken (met standaard VGA controller driver). Echter toen ik de bijgeleverde drivers had geïnstalleerd en gereboot had werd kort na het verschijnen van het windows logo mijn scherm volledig zwart en stond mijn systeem compleet vast.

Sindsdien heb ik de nieuwste detonator drivers geprobeerd, gezocht naar IRQ conflicten en mn Bios afgezocht voor een instelmogelijkheid van de AGP (2x 4x of 8x). Allen waren tevergeefs en dus begint mijn geduld op te raken.

Ik zou dan ook graag uit de brand geholpen worden, vooral ook omdat mijn laatste gok is om een bios upgrade te gaan zoeken en daar sta ik niet echt om te trappelen.

Mijn systeem is een Dell dimension 8100 (tja, ik heb hem niet zelf gekocht... :? ) met p4 1,5 GHz en 256 MB RAM. Natuurlijk zit verder alles er wel op zoals elke Dell.

Alvast bedankt en groeten,

René

.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Heb je het ook al geprobeerd door eerst met een detonator destroyer de driver te verwijderen? Kan zijn dat er nog wat achterblijft die het probleem veroorzaakt

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Ik neem aan dat je ook hebt geprobeert om directx te updaten?

Had namelijk ook een vaag probleem na install van XP, moest eerst DX updaten en dan drivers installeren.

Vaag, maar het werkt, dus ik zeur niet. :P

• Da Weef
Tja, de detonator destroyer zal het ook niet zijn ben ik bang. Ik heb namelijk in de tussentijd ook maar even windows opnieuw geïnstalleerd, omdat dat toch al niet soepel meer liep.

De directx tip zal ik proberen, al moet ik zeggen dat de meegeleverde CD zelf al een en ander aan directx toevoegde.

In ieder geval bedankt. Ik laat horen of het succes gehad heeft.

.

• Da Weef
Tja net Directx9.0 geïnstalleerd, maar nog steeds geen geluk. Ik ben er nu wel zeker van dat mn systeem volledig vastloopt... De powerknop begint al in mn vinger te slijten.

Verder nog suggesties????

Help??? :'(

.