Toon posts:

Stotterend gedoe in windows en spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe pc zelf in elkaar geflanst.
Een kt6 delta fisr (msi) alles verliep goed installatie winxp geluid etc...
maar toen begonnen de problemen toen ik directx geinstalleerd had deden
de spelletjes het niet (C&c generals, unreal etc...) ik in dxdiag kijken
daar stond dat AGP versnelling niet geinstalleerd was of bruikbaar was
(tenminste iets in die richting). Ik had it al eerder gehad bij een ander
systeem en daar hielp het om de via4in1 drivers te instaleren. Dit gedaan
nu deden de spelletjes het wel maar mijn systeem is zo onstabiel als een kaarthuis :(

Als bijvoorbeeld skype start gaat het geluid heel stotterend en als ik c&c generals speel
gaat het vaak heel traag en wordt ik er zomaar uit gegooid..

overige specs >>

athlon XP 2500+
256 ddr pc3200 kingston
gf4 mx440 (leadtek)
maxtor hdd 30gig
en de rest is denk niet belangrijk

heeft er iemand enig idee waarom mijn systeem niet stabiel te krijgen is? misschien
moetik juist niet de hyperion drivers instaleren (via 4in1) wattik nu wel heb gedaan.
maar dan doen de spellen het helemaal niet dus hier loop ik vast *snik*

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Hyperions moet je sowieso installeren dus dat heb je goed gedaan. Echter hoe zit het met andere drivers? Wat voor voeding heb je? Hoe zit het met je updates van XP?

Overigens 256MB is niet echt ruimbemeten om te gamen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

na een verse installatie moet je als eerste de via 4 in1 drivers laden, zoals vast wel in je moboboekje zal staan.
dus begin eens opnieuw maar nu in de goede volgorde

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

http://www.msi.com.tw/pro...pt_dvr_detail.php?UID=474

Kijk hier eens of er misschien iets voor je bij staat, maar ik zag je eerdere posts en topic en die liepen niet over van handigheid, dus lees even in het boekje van je moederbord of alles goed is aangesloten en is ingesteld.

Verder is je 256mb geheugen en je Grafische kaart de bottle neck, zeker Generals heeft toch wel minimaal 512mb nodig anders gaat ie zoeken en dus je beeld stotteren.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

generals gaat heel goed hoor met zo een systeem:)

hiervoor had hij een 1700 XP met 256 SDRAM en ging spelen heel goed (ik speel regelmatig met hem over ons wifi netwerkje)

ik zelf heb 2,4ghz van intel met 256 en nooit problemen van stotterend beeld heb ook precies dezelfde videokaart..

maar door dit probleem is mulitplayeren niet goed meer mogelijk...

en we hebben al 3 keer geformateerd zonder succes en gelijk de via drivers geinstalleerd met hetzelfde effect...

hij heeft trouwens een standaard goedkope atx voeding 300wat (zat standaard in de kast)...

Verwijderd

Topicstarter
Flame17 schreef op 13 januari 2004 @ 00:22:
http://www.msi.com.tw/pro...pt_dvr_detail.php?UID=474

Kijk hier eens of er misschien iets voor je bij staat, maar ik zag je eerdere posts en topic en die liepen niet over van handigheid, dus lees even in het boekje van je moederbord of alles goed is aangesloten en is ingesteld.

Verder is je 256mb geheugen en je Grafische kaart de bottle neck, zeker Generals heeft toch wel minimaal 512mb nodig anders gaat ie zoeken en dus je beeld stotteren.
het ligt sowieso niet aan het te weinig geheugen en de grafische kaart, want ik speelde generals op een amd 1700+ met 256 mb SDRAM en een geforce 2, en daar stotterde hij nooit...

en tis trouwens ook niet dat het alleen in spellen stottert, maar ook in windows als ik gewoon aan het browsen ben enzow..

maar ik zal even naar die link kijken, bedankt daarvoor :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 00:31 ]

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
Check je instellingen is in de bios als daar alles wel sjofel staat ingesteld.

Ik zou bijna zeggen dat dat het enige punt is wat nog niet gecontroleerd is.
Evt bios update en dan zou het gewoon lekker moeten lopen.

Loopt het dan nog steeds niet probeer dan is een andere windows versie er op te rammelen en kijken als ie dan nog steeds stottert.

En wat zijn de temperaturen van processor en dergelijke?
En wat zijn de voltages van alle lijnen?

Verwijderd

Topicstarter
okeej, hij doet het nu eindeluk :)

mijn bios instellingen stonden dus toch verkeerd. mijn voltages voor mijn processor stonden verkeerd, heb nou alles op auto gezet en werkt perfect :)

bedankt voor alle reacties :)

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 01:23:
okeej, hij doet het nu eindeluk :)

mijn bios instellingen stonden dus toch verkeerd. mijn voltages voor mijn processor stonden verkeerd, heb nou alles op auto gezet en werkt perfect :)

bedankt voor alle reacties :)
Toch dus beter de boekjes lezen en de search gebruiken bij een volgende keer, in ieder geval loopt nu alles naar behoren.

Maar die GF 4MX zou ik zo toch wel vervangen net als dat geheugen is toch prettiger voor Win XP om minimaal 512mb te gebruiken.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ik sluit me aan, 512mb is nu het minimum (nahja, bijna dan :) )

Verwijderd

Mister_X schreef op 13 januari 2004 @ 08:17:
ik sluit me aan, 512mb is nu het minimum (nahja, bijna dan :) )
offtopic:
minimum van 6 maanden geleden. Je 'hoort' er echt niet bij als je geen 1024 hebt hedentendage. Erm... :Y)
Pagina: 1