[XP] Veel CRC en NSIS errors

Pagina: 1
Acties:

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Sind wij ADSL hebben (Alcatel Speedtouch) kampen we binnen ons thuisnetwerk (1 server en 1 client) met veel files die gedownload wordt van het internet met CRC en NISIS errors bij Zip, RAR en (self-extracting) exe files.
Ook hebben we beide weleens Kazaa++ gebruikt of andere p2p software.
Eerst dacht ik dat het toch een virus betrof, die de smss en crss bestanden die geladen zijn in de taskmanager corrupt had gemaakt, maar nu begin ik te twijfelen na anderhalve dag intensief speur- en analyse werk.

Heb veel proggies gedraaid (virus / spyware) o.a.
Norman Antivirus Control 5.6
Ad-ware 6
TZ Spyware-Adware 7.4
Bitdefender Professional 7
Memtest

Alle volledige deepscan tests, maar helaas het probleem bestaat nog steeds.
Zelfs binnen een Zip-file kan het ene bestand zich gewoon openen, terwijl het andere bestand hierin een NSIS error geeft. Er zat veel spyware op

Dit gaf het report van Bit Defender weer;

C:\System Volume Information\_restore{9BD7F954-5260-45D6-A0AF-08C302F23B07}\RP115\A0030488.exe Infected Backdoor.Ruledor.C
C:\System Volume Information\_restore{9BD7F954-5260-45D6-A0AF-08C302F23B07}\RP115\A0030488.exe Disinfection failed
C:\System Volume Information\_restore{9BD7F954-5260-45D6-A0AF-08C302F23B07}\RP115\A0030488.exe Moved
C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\free_warez.exe Infected Trojan.Small.M
C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\free_warez.exe Disinfection failed
C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\free_warez.exe Moved
C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\TEST.OCX Infected Trojan.Downloader.Dia.A
C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\TEST.OCX Disinfection failed
C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\TEST.OCX Moved
C:\WINDOWS\SYSTEM32\ClrSchP036.exe Infected Backdoor.Ruledor.C
C:\WINDOWS\SYSTEM32\ClrSchP036.exe Disinfection failed
C:\WINDOWS\SYSTEM32\ClrSchP036.exe Moved

Het is heel erg vervelend dat na het downloaden telkens deze fouten terugkeren.
Probeer eens de versie van Winzip 9.0 beta te downloaden. Ook hier krijg ik een fout dat de header corrupt is.

Wat is het probleem ???

Machiel

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ik kom er bij toeval achter dat hoofdzakelijk de client er last van heeft. Deze is verbonden d.m.v. een UTP crosskabel cat.5 en aangesloten op een Realtek RTL8139 Family.
Maar de client heeft alleen bij bepaalde files hier last van. De service Pack 1a bijvoorbeeld heeft er ook last van op de client dat hij zich niet wil laten installeren na downloaden van de Microsoft page.
Als ik bijvoorbeeld de Winzip 9 beta file eerst op de server laat downloaden en het er daarna via de client ophaal dan doet hij het ineens wel.

Vreemd ???

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Weet je echt 200 % zeker dat die pc's allebei virus en spyware vrij zijn ? Die log ziet er niet zo fijn uit .....

Anders denk ik dat je er het beste aan doet om de pc opnieuw te installeren. Als je bergen trojans hebt gehad is dit in mijn opinie wel de beste manier om schoon schip te maken. wees er in de toekomst van bewust dat zoiets je kan overkomen,

Zijn er sites waar je wel probleemloos dingen van kan downloaden ?

Overigens is het op GoT niet echt gewenst om je eigen topic binnen 24 uur een kickje te geven. Op dit tijdstip zullen er ook natuurlijk niet mega-veel Tweakers online zijn ;) Als iemand een antwoord weet op je vraag zal deze het gerust posten :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ik heb alle opstartitems en services (resident) uitgeschakeld tot mijn domme verbazing lukte het nu ineens wel met winzip 9 beta.
Door de programma's in te klemmen (1 voor 1 uitschakelen) kwam ik er achter dat MSN Messenger PLUS achter deze problemen schuilt. Dit is wel het laatste wat ik had verwacht. Maar ik heb sind een week deze messenger geinstalleerd en sindsdien ondervind ik ook deze problemen.

Het is heel apart, maar ik laad MsgPlus niet meer en heb nu ook geen corrupte winzipfile.

Echter geeft het downloadpakket van Service Pack 1a (Win XP) aan dat hij beschadigd is ?
Ook Norton Antivirus 2004 van de Norton site (trial) geeft ontzettend veel CRC errors weer op de client PC, niet op de server.

Zou dit te maken kunnen hebben met "line noise" ?

[ Voor 24% gewijzigd door M. Mulder op 13-01-2004 14:32 ]

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Heb een programma gedownload genaam Cable e ADSL Speed. Hier kon ik de optie "100 % stabiliteit" aanvinken.
Nu heb ik geen een CRC error meer in mijn downloadbestanden. Wel moet ik het programma resident blijven laden, want anders krijg ik gewoon bij bijna elke download crc errors (bad crc) in de bestanden.

Graag zou ik willen weten wat het programma eigenlijk aaanpast zodat ik niet continu Cable e ADSL speed hoef te blijven draaien op de achtergrond. Het programma heeft geen help-functie, dus kan ik het ook niet achterhalen.