Pioneer dual layer brander

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:04
Ik lees net dat de pioneer met een firmware update toch mogelijk is duallayer dvd's te branden :)

Omdat meestal gezegt werd dat het ook hardware matig anders is ben ik wel benieuwd of er al meerdere dvd branders deze functie hebben of zullen kunnen krijgen. :P

is het dan zo dat de pioneer al aangepast was of toch dat het mogelijk is met een firmware hem om te zetten

greetz

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien handig als je hier iets meer over je bron zegt...

{signature}

Verwijderd

nieuws: Pioneer demonstreert dual-layer-branden met A06-drive

Maar zo te zien heb je er ook nog aparte schijfjes voor nodig.

offtopic:
Is blueray helemaal van de baan, hoor er niks meer over

• FulmeN

• FulmeN
ja dat er andere schijfjes nodig zijn is wel duidelijk want de huidigen hebben maar 1 laag maar ben wel benieuwd of de huidige dvd branders zomaar via een firmware dual-layer kunnenbranden :)

• Neo289
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09-2024
ik hoop echt dat andere merken dit ook mogelijk maken (het dual layer branden met een 'gewone' brander). Het zou vooral mooi zijn als voor je +/- brander een nieuwe firmware uitkomt zodat je op - dual layer kan beschrijven.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:15
En hoe denk je dat wij dat kunnen weten? Ik denk dat alleen de R&D afdelingen van de grote DVD brander firma's dit weten.

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 18:22
er zijn zover ik weet nog geen dual layer recordables uit, dus waarom zou je er nu in investeren? ik zou het nog even afwachten, dat pakt voordeliger uit 8)

kijk maar naar de prijzen van de single layer fikkers nu en een jaar geleden....

Mn 3D printer blogje..

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Ik ben zeer benieuwd of dit ook werkelijk staat te gebeuren. Blijkbaar is dus de huidige hardware door wat softwarematige instelling toch dusdanig te manipuleren dat je wel dual layer dvd-tjes kan branden...

Vraag me alleen wel af of beide standaarden dan ook dual layer gebrand kunnen worden, zal wel, maar je weet maar nooit.

Verwijderd

tsja, het grootste probleem lijkt me het branden met 2 verschillende golflengtes. en dat lijkt me niet onoverkomenlijk. immers, elke dvd speler (en brander) kan wel lezen met 2 verschillende golflengtes...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 23:57:
offtopic:
Is blueray helemaal van de baan, hoor er niks meer over
ik zeg dit: nieuws: Dell en HP kondigen steun voor Blu-ray standaard aan

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 16:17 ]

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-03 20:08

NielZ

Casual

Het mooie is dat iedere fabrikant tot nu toe keihard heeft geroepen dat we massaal nieuwe branders moeten gaan kopen als Dual Layer 'uit' is. Pioneer bewijst nu met de A06 opeens het tegenovergestelde. :)
Wel vreemd dat het nu zomaar 'opeens' kan dmv een firmware update. Zou Pioneer er al rekening mee hebben gehouden bij het ontwerpen van de A06? Of zou het met bijv de NEC 1300A en de Sony DRU510 ook al kunnen?
De toekomst zal het leren, als er over een paar maanden opeens dual-layer-firmware upgrades van alle fabrikanten als paddestoelen uit de grond vliegen hebben ze ons gewoon aan het lijntje gehouden...

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:08

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 16:15:
tsja, het grootste probleem lijkt me het branden met 2 verschillende golflengtes. en dat lijkt me niet onoverkomenlijk. immers, elke dvd speler (en brander) kan wel lezen met 2 verschillende golflengtes...
Je brandt niet met verschillende golflengtes; je focust de lens op een andere afstand.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-03 13:52
"Aan het lijntje gehouden" slaat natuurlijk nergens op, er is nergens dual layer recordable media te krijgen.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-03 00:36

Royz

Kleurenblind!!

NielZ schreef op 13 januari 2004 @ 18:21:
De toekomst zal het leren, als er over een paar maanden opeens dual-layer-firmware upgrades van alle fabrikanten als paddestoelen uit de grond vliegen hebben ze ons gewoon aan het lijntje gehouden...
Daar kan je wel op rekenen. Nu Pioneer de leiding neemt met de firmware upgrade, kunnen andere bedrijven bijna niet achterblijven (ik ga ervan uit dat de meeste branders het wel kunnen). Stiekem hadden de grote bedrijven gehoopt dat het niet nodig was en dat iedereen een nieuwe brander zou aanschaffen. Nu kiest Pioneer dus voor de goede kant, jammer dat ik de Sony brander heb. Maar zoals je zei, we zullen het zien!
Straat schreef op 13 januari 2004 @ 18:26:
"Aan het lijntje gehouden" slaat natuurlijk nergens op, er is nergens dual layer recordable media te krijgen.
Ik vind van wel. Ik vind dat alle hardware fabrikanten de consumenten aan het lijntje houden. Eerst moet al het oude spul op en als iedereen dat heeft... komt er weer een nieuwe versie die iedereen weer moet kopen. Heb je het niet door?

[ Voor 24% gewijzigd door Royz op 13-01-2004 18:30 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
Is dus wel te koop (al een tijdje trouwens)

http://www1.dealtime.com/xPF-Verbatim_DataLifePlus_94171

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:05

BaRF

bijna kerst

ik wou dat die firmware vrijgegeven werd :P wil mn 106 wel eens flashen :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Die zijn dubbel zijdig, maar niet dual layer O-)

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op 13 januari 2004 @ 18:25:
[...]
Je brandt niet met verschillende golflengtes; je focust de lens op een andere afstand.
ehm, i stand corrected... hoe kwam ik daar nou bij?

maargoed, dan geldt net zo goed: als dvd's anders kunnen focussen om te lezen zullen ze ook wel kunnen schrijven

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08-2025
Dual layer is leuk voor 1 op 1 kopie, maar zover ik weet gaan de dual layer DVD recordables rond de 10 euro per stuk kosten. Niet echt aantrekkelijk. :(

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:15
Devilsown schreef op 13 januari 2004 @ 20:05:
Dual layer is leuk voor 1 op 1 kopie, maar zover ik weet gaan de dual layer DVD recordables rond de 10 euro per stuk kosten. Niet echt aantrekkelijk. :(
Tja.. ooit waren CD-Recordables ook 20 gulden en DVD recordables ook 10 euro. De prijs gaat vanzelf wel omlaag.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:30

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Hopelijk komt er ook zo'n firmware voor mijn Sony DRU-500AX uit. Zou mooi zijn. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Waarom denk je dat en waar is je bron?

Ik vraag mij trouwens af of merken zoals Teac, Asus etc nu hun DVD branders kunnen omtoveren tot dual-layer branders. Die branders gebruiken immers met Pioneer loopwerk

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

MST_Morpheus schreef op 13 januari 2004 @ 22:37:
Hopelijk komt er ook zo'n firmware voor mijn Sony DRU-500AX uit. Zou mooi zijn. :)
I'm with stupid :)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Die pioneer kan dat alleen met dual layer pioneer schijfjes die niet te koop zijn.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik denk wel dat er binnenkort een upgrade komt dat deze dual layer brander geschikt voor alle merken dvd media.

En ik verwacht ook dat plextor,Liteon,etc. ook niet achter kan blijven.

8-)

workstation server laptop

• Devilsown
silentsnow schreef op 13 januari 2004 @ 22:48:
[...]

Waarom denk je dat en waar is je bron?

Ik vraag mij trouwens af of merken zoals Teac, Asus etc nu hun DVD branders kunnen omtoveren tot dual-layer branders. Die branders gebruiken immers met Pioneer loopwerk
Op verscheidene (Amerikaanse) sites gelezen.

Wat betreft het omlaag gaan van de prijs. Ik had een van de eerst 4x branders in 1998, en toen betaalde ik toch echt maar een paar gulden voor een cd recordable, terwijl niemand er een had.

Anyways, op diezelfde sites las ik dat de productie van dual layer dermate ingewikkeld is dat de verwachtingen wat betreft prijsdalingen somber zijn.

• Bor
  • Nu online

Bor

Devilsown schreef op 14 januari 2004 @ 22:11:
[...]

Op verscheidene (Amerikaanse) sites gelezen.

Wat betreft het omlaag gaan van de prijs. Ik had een van de eerst 4x branders in 1998, en toen betaalde ik toch echt maar een paar gulden voor een cd recordable, terwijl niemand er een had.

Anyways, op diezelfde sites las ik dat de productie van dual layer dermate ingewikkeld is dat de verwachtingen wat betreft prijsdalingen somber zijn.
In den beginne waren de lege cdtjes ook 10 gulden per stuk hoor. 4x branders kwamen pas veeeeel later.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Bor_de_Wollef schreef op 15 januari 2004 @ 00:03:
[...]

In den beginne waren de lege cdtjes ook 10 gulden per stuk hoor. 4x branders kwamen pas veeeeel later.
Ja maar op die manier kan je ook zeggen dat een floppy ooit eens 10 gulden per stuk heeft gekost. Je moet bij een introductieprijs uitgaan van een gestabiliseerde mainstreamprijs, dus niet op dag 1 wanneer je ze kan kopen, maar na een maandje ofzo als de markt op gang komt en de prijs daalt door de hogere afzet.

• Bor
  • Nu online

Bor

Lekkere Kwal schreef op 15 januari 2004 @ 00:35:
[...]
Ja maar op die manier kan je ook zeggen dat een floppy ooit eens 10 gulden per stuk heeft gekost. Je moet bij een introductieprijs uitgaan van een gestabiliseerde mainstreamprijs, dus niet op dag 1 wanneer je ze kan kopen, maar na een maandje ofzo als de markt op gang komt en de prijs daalt door de hogere afzet.
Daar heb je gelijk in echter duurt dat wel langer dan een maandje. Devilsown had het ook over 4x branders, die kwamen er ook pas veel later.

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-03 20:08

NielZ

Casual

Lekkere Kwal schreef op 15 januari 2004 @ 00:35:
[...]
Afroomprijsstrategie.
Door de eerste lading Dual Layer schijfjes duurder te maken wordt er meer omzet (+ eventueel winst) gedraaid. Tweakers & andere 'die-hards' kopen die schijfjes toch wel, duur of niet. Na enkele maanden kun je de prijs laten zakken. :)
Een collega van mij had een 1 speed brander, met een CDR voor 40 gulden. Dat soort dingen zijn altijd duur in het begin.
Als de schijfjes €10 per stuk kosten koop ik er toch wel wat; ik heb zeker wel enkele bestanden die ik liever niet tot 4.5 GB wil inpakken. ;)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

• FastBunny
  • Laatst online: 13-03 19:21

FastBunny

Give it the Works !

eddysmits schreef op 13 januari 2004 @ 23:41:
Ik denk wel dat er binnenkort een upgrade komt dat deze dual layer brander geschikt voor alle merken dvd media.

En ik verwacht ook dat plextor,Liteon,etc. ook niet achter kan blijven.

8-)
Inderdaad als het met een Pioneer kan waarom zou het dan niet met een Plextor PX708A of Lite-on 811s kunnen?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Devilsown
Bor_de_Wollef schreef op 15 januari 2004 @ 09:47:
[...]

Daar heb je gelijk in echter duurt dat wel langer dan een maandje. Devilsown had het ook over 4x branders, die kwamen er ook pas veel later.
Daar zaten inderdaad een paar jaartjes tussen. Het verschil is alleen dat iedereen nu al een brander heeft (er van uitgaande dat dual op meerdere mogelijk is) of dat die markt anders heel rap groeit. Dan zou de prijs snel moeten dalen, omdat productie op grote schaal mogelijk is, echter die verwachtingen zijn er dus niet. Maar goed, niemand kan in de toekomst kijken.

• Bor
  • Nu online

Bor

Is er overigens niet andere hardware nodig (die bv in de pioneer al zit maar bv niet in de sony) voor het branden van dual layer?

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Devilsown schreef op 15 januari 2004 @ 10:31:
[...]

Daar zaten inderdaad een paar jaartjes tussen. Het verschil is alleen dat iedereen nu al een brander heeft (er van uitgaande dat dual op meerdere mogelijk is) of dat die markt anders heel rap groeit. Dan zou de prijs snel moeten dalen, omdat productie op grote schaal mogelijk is, echter die verwachtingen zijn er dus niet. Maar goed, niemand kan in de toekomst kijken.
Dat hangt af van hoe de fabrikant de lens heeft 'opgehangen'. Sowieso moet een lens anders cunnen focussen aangezien niet alle cd's of dvd's even dik zijn. Daarbij kan een dvd brander wel al dual-layer lezen, dus moet de fabrikant ervoor zorgen dat ook de brandfunctie de lens kan laten focussen op de andere laag.

• Devilsown
Ik heb overigens inmiddels weer berichten gelezen die exact het tegenovergestelde van wat ik eerder schreef beweren.
De prijs zou gewoon 2x zoveel als een normal recodable worden. Laten we het hopen, dan kan het alleen maar lager worden (onder goede omstandigheden). :)

• FastBunny
  • Laatst online: 13-03 19:21

FastBunny

Give it the Works !

Devilsown schreef op 16 januari 2004 @ 16:05:
Ik heb overigens inmiddels weer berichten gelezen die exact het tegenovergestelde van wat ik eerder schreef beweren.
De prijs zou gewoon 2x zoveel als een normal recodable worden. Laten we het hopen, dan kan het alleen maar lager worden (onder goede omstandigheden). :)
Introductieprijzen liggen altijd hoger. Uiteindelijk zal het over een maand of 8 of een jaartje ofzo wel 2 keer zo duur zijn. Maar in het begin zal het wel 5 keer zo duur zijn.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 13 januari 2004 @ 23:06:
Die pioneer kan dat alleen met dual layer pioneer schijfjes die niet te koop zijn.
Ow heerlijk, lekker monopoly positie maken. Moeten de andere fabrikanten wel snel zijn anders heeft pioneer alles in handen. Hoop dat er voor de NEC1300A ook zoiets komt >:) . Maar wanneer komt zoiets nou officieel uit? 8)

Verwijderd

Me 2 maar dan voor de 530A

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Dat is toch nog steeds goedkoper dan een DVD film kopen toch :P

En uiteindelijk gaan die prijzen ook wel naar beneden. Ik weet ook nog dat een CD-R disk Hfl 15 per stuk kostten, nu kosten ze een halve euro per stuk ofzo :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

^^beetje onnodige kick. :9
Maar is er nou al meer bekent over dat dual layer? ;)

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 21:19:
^^beetje onnodige kick. :9
Maar is er nou al meer bekent over dat dual layer? ;)
Vraag ik me ook af.

Voor zover ik weet staat het nog in de kinderschoenen. Echter, ik sta op het punt een DVD+brander aan te schaffen voor weinig geld. Maar ik vraag me af of ik niet beter even (als in een maandje of 3) kan wachten tot dual layer de markt gaat veroveren?

In hoeverre zou dit nog effect hebben op de DVD+ en DVD- oorlog?

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

cornelixnootje1 schreef op 25 februari 2004 @ 22:07:
[...]

Vraag ik me ook af.

Voor zover ik weet staat het nog in de kinderschoenen. Echter, ik sta op het punt een DVD+brander aan te schaffen voor weinig geld. Maar ik vraag me af of ik niet beter even (als in een maandje of 3) kan wachten tot dual layer de markt gaat veroveren?

In hoeverre zou dit nog effect hebben op de DVD+ en DVD- oorlog?
Kijk eens op de frontpage for a change ;) : nieuws: Sony komt met DRU-700 dual layer dvd-brander

Verwijderd

Zo dat is toevallig, nog voor een nette prijs ook B) Gaat denk ik binnenkort naast me Nec 1300A, dat comprimeren is niet altijd even leuk :9 !

Verwijderd

Ik heb net 2 dagen voor dit bericht een nec nd 2500 gehaald, maar vraag me nu af of dat wel verstandig is geweest.

Hij is net nieuw, nog geen dvd mee gebrandt. Zou ik hem nog kunnen terugbrengen denken jullie? Heeft iemand zoiets wel eens geprobeerd?

Aan de andere kant duurt het natuurlijk nogwel even voordat we weten wat een echt goed dual-layer brander is denk ik. Dus kzit nu nog een beetje te twijfelen of ik hem zal proberen terug te brengen...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 01:46 ]

• FaceDown
  • Laatst online: 10:54

FaceDown

Storende factor.

Gewoon houden die brander en lekker ermee fikken. Voordat dat dual layer echt was is dan kun je allang weer je brander hebben verkocht aan een of andere gek op marktplaats die er meer dan de nieuwprijs voor biedt.

Groetjes, FaceDown.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-03 11:41

Xof

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 01:46:
[...]

Ik heb net 2 dagen voor dit bericht een nec nd 2500 gehaald, maar vraag me nu af of dat wel verstandig is geweest.

Hij is net nieuw, nog geen dvd mee gebrandt. Zou ik hem nog kunnen terugbrengen denken jullie? Heeft iemand zoiets wel eens geprobeerd?

Aan de andere kant duurt het natuurlijk nogwel even voordat we weten wat een echt goed dual-layer brander is denk ik. Dus kzit nu nog een beetje te twijfelen of ik hem zal proberen terug te brengen...
Binnen 8 dagen mag je altijd het product terug brengen.. mits alles nog in originele staat is. Dus dat je er niet op hebt zitten tekenen :P

Ik wacht iig wel totdat de dual layer brander wat beter in de markt ligt.. ga zo'n brander in juni oid kopen :)

• cornelixnootje1
Xof schreef op 26 februari 2004 @ 02:26:
[...]

Ik wacht iig wel totdat de dual layer brander wat beter in de markt ligt.. ga zo'n brander in juni oid kopen :)
Maar als ik de berichten zo zie (ook op de fp) lijkt het verstandiger een 8x te kopen. Dan kan die dmv dirmware upgrades Dual Layer gemaakt worden. Voor nop.

Ik vraag me dan wel af waarom de nieuwe dual layer branders dan op de dubbele prijs worden gezet, als je met de "oude" types ook kunt dual layeren...

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op 26 februari 2004 @ 09:14:
[...]

Maar als ik de berichten zo zie (ook op de fp) lijkt het verstandiger een 8x te kopen. Dan kan die dmv dirmware upgrades Dual Layer gemaakt worden. Voor nop.

Ik vraag me dan wel af waarom de nieuwe dual layer branders dan op de dubbele prijs worden gezet, als je met de "oude" types ook kunt dual layeren...
Die krijgen misschien nieuwere technieken mee :? Daarvoor zijn straks meer firmwares, zoiets denk ik ;)

• knights16
  • Laatst online: 11-03 08:16
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 01:46:
[...]

Hey man, ik heb ooknu net nog geen week mijn NEC2500 .. ik brand hier lekker snel DVD's mee, ik heb zelfs bij de videotheek 3 dvds geript (decrypter > dvd2one > branden met Nero) .. de kwaliteit van Dual > Single layer .. ik vind het prima te kijken .. wie weet wat firmware updates zullen doen (heb er zelf een hard hoofd in.. maar je weet het maar nooit)

De lege dual layer schijfjes zullen toch nog wel aardig duur zijn .. zelf hou ik mijn NEC nog zeker een tijdje .. misschien weer een keer doorverkopen .. en dan een dual layer kopen ..

PVoutput

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 09:20:
[...]

Die krijgen misschien nieuwere technieken mee :? Daarvoor zijn straks meer firmwares, zoiets denk ik ;)
Waarschijnlijk kunnen de ombouwbare drives (dus die met Philips chipje) alleen op de laagste snelheid dual-layer branden, terwijl de nieuwere waarschijnlijk al vanuit de fabriek sneller kunnen en waarschijnlijk dmv firmwares nog sneller te maken zijn.

• cornelixnootje1
Ik vind het zo'n ongeloofwaardig verhaal:

- Je koopt voor 110 euro een DVD+/-RW nu.
- In april of mei komen de dual layers uit, voor zeker 200 euro.
- Je download een firmware upgrade en je kan dual layer branden op je goedkope oude brander?

Klinkt raar. Welke fabrikant verkoopt dan nog dual layer branders? :?

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

cornelixnootje1 schreef op 26 februari 2004 @ 15:56:
Ik vind het zo'n ongeloofwaardig verhaal:

- Je download een firmware upgrade en je kan dual layer branden op je goedkope oude brander?

Klinkt raar. Welke fabrikant verkoopt dan nog dual layer branders? :?
A. Je kan lang niet alle drives upgraden (waarschijnlijk alleen de allernieuwste single-layer modellen)
B. De nieuwe drives kunnen waarschijnlijk sneller branden

• cornelixnootje1
Lekkere Kwal schreef op 26 februari 2004 @ 16:02:
[...]
A. Je kan lang niet alle drives upgraden (waarschijnlijk alleen de allernieuwste single-layer modellen)
B. De nieuwe drives kunnen waarschijnlijk sneller branden
A. Zolang er nog geen enkele zekerheid is welke drives dat zijn heeft het weinig zin hier op te gokken.
B. Het lijkt mij logischer dat een verschil in techniek geen verschil in snelheid met zich mee brengt. Maar misschien is dat het juist wel...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:21

Exirion

Gadgetfetisjist

cornelixnootje1 schreef op 26 februari 2004 @ 15:56:
Volgens mij is dit gerucht gewoon een lekkermakertje voor tweakers :) Dual-layer branden werkt met een andere optische techniek dan single layer. Een fabrikant zou wel gek zijn om dure dual layer optiek in z'n single layer drives te plaatsen. Het is net zo ongeloofwaardig als een DVD lezen in een CD-ROM drive ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Daarom kan je met de Pioneer ook dual layers branden :Y)

• knights16
Kan even niet opmaken of je dat nou serieus bedoelt of niet :)

Maar die Pioneer was al gemodificieerd hoor, hij was aangepast en vervolgens na die firmware kon die dual-layer fikken.

PVoutput

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
cornelixnootje1 schreef op 26 februari 2004 @ 09:14:
[...]

Omdat het niets meer is dan een verkooppraatje. De Pioneer die gedemonstreerd werd had ook hardware aanpassingen namelijk, en dat vertelden ze in eerste instantie niet.

Met de huidige lasers in DVD branders kun je volgens mij geen Dual Layer schijven mee branden, en dat verklaard dus ook meteen waarom de Dual Layer branders duurder zijn.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

En dan vraag ik me weer af waarom jullie niet de frontpage berichten lezen :? :/

nieuws: Philips en MediaTek komen in Q2 met dual layer DVD+R
Philips zal hierbij alleen firmware aanbieden aan de producenten, waarbij de producenten deze dan kunnen toepassen in hun drives. Het voordeel hiervan is, is dat de huidige 8x-branders, afhankelijk van de fabrikant zoals bijvoorbeeld BenQ, al geschikt zijn voor DVD+RW9 en middels een firmware-upgrade aangepast kunnen worden.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

knights16 schreef op 26 februari 2004 @ 17:50:
Maar die Pioneer was al gemodificieerd hoor, hij was aangepast en vervolgens na die firmware kon die dual-layer fikken.
Exact :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Xof schreef op 26 februari 2004 @ 02:26:
[...]

Binnen 8 dagen mag je altijd het product terug brengen.. mits alles nog in originele staat is. Dus dat je er niet op hebt zitten tekenen :P
Ik heb net even gebeldt met funprice, en die zeggen dat die regel ALLEEN geldt als je een goede reden opgeeft, en mijn reden (het feit dat er snel dual layer branders aankomen) is geen goede reden.

Mijn vraag nu: is dat waar of heb ik sowieso recht op geld terug binnen acht dagen?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 13:00:
Mijn vraag nu: is dat waar of heb ik sowieso recht op geld terug binnen acht dagen?
Daar heb je recht op, zonder opgaaf van reden :)
Da's wettelijk bepaald.

Verwijderd

Exirion schreef op 27 februari 2004 @ 13:01:
[...]

Daar heb je recht op, zonder opgaaf van reden :)
Da's wettelijk bepaald.
tnx

en dit vondt ik ook nog op hun site...

7.9 Volgens de wet op reclameren, kunt u uw geld retour ontvangen binnen 8 dagen na aankoop. Dit geldt echter niet voor op maat samengestelde producten (zoals pc's) of voor aan prijsschommelingen onderhevige artikelen zoals processoren en geheugen.

En is er ook een site over dat soort rechten? zodat ik hun daar even naartoe kan verwijzen!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 13:03:
En is er ook een site over dat soort rechten? zodat ik hun daar even naartoe kan verwijzen!
Zij weten zelf dondersgoed dat jij daar recht op hebt, maar ze maken misbruik van de onwetendheid van consumenten. Als jij zegt dat je er wettelijk recht op hebt, dan kunnen ze je moeilijk tegenspreken.

Verwijderd

Neej ik ben de lul ben ik bang, ik lees net dat het alleen geldt bij aankopen via internet :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 13:07:
Neej ik ben de lul ben ik bang, ik lees net dat het alleen geldt bij aankopen via internet :(
Dan zeg je dat hij je niet bevalt. En dat je verwacht had dat je 1:1 copy kon makne van Lord of the ring ofzo. Even de n00b spelen :9

Maar andere kant naai je weer bedrijven hier wel mee, jij had gewoon beter moeten zoeken en anders gewoon pech :X . Beetje vreemd dat je zomaar iets terug gaat brengen B)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-03 22:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 13:07:
Ook in een winkel mag je het zonder enige opgave van reden terugbrengen.

Verwijderd

sebastius schreef op 27 februari 2004 @ 13:10:
[...]

Maar kan ik dit hard maken via een site of instantie?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

sebastius schreef op 27 februari 2004 @ 13:10:
Da's niet wettelijk verplicht. Aangezien funprice in een uithoek van het land zit (sorry, mensen die daar in de buurt wonen :P) ging ik er vanuit dat het hier om een online aankoop ging. Maar winkels zoals MyCom en Computerland doen totaal niet moeilijk over artikelen terugbrengen.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 13:15:
[...]

Maar kan ik dit hard maken via een site of instantie?
Tja waar we het over hebben heet het consumentenrecht, zet daar www. voor en .nl achter en je hebt een site (het leven kan zo simpel zijn) 8)7

• Xof

Xof

Ik werk zelf ook in een vrij bekende computer winkel (noem geen namen :P) en ik neem zonder problemen een product terug dat binnen 8 dagen gekocht is (en ik doe ook niet moeilijk over een product dat 10 dagen geleden gekocht is). Je bent dat gewoon verplicht, maar alles moet natuurlijk wel compleet zijn en er netjes uitzien anders kan het natuurlijk niet.
Dus funprice kan lullen wat ze willen ze MOETEN jou het geld terug geven :)

Verwijderd

Xof schreef op 27 februari 2004 @ 17:40:
Ik werk zelf ook in een vrij bekende computer winkel (noem geen namen :P) en ik neem zonder problemen een product terug dat binnen 8 dagen gekocht is (en ik doe ook niet moeilijk over een product dat 10 dagen geleden gekocht is). Je bent dat gewoon verplicht, maar alles moet natuurlijk wel compleet zijn en er netjes uitzien anders kan het natuurlijk niet.
Dus funprice kan lullen wat ze willen ze MOETEN jou het geld terug geven :)
Hier een stukje van de site www.staiksterk.nl :
Als u achteraf spijt hebt van een product, is het ruilen van een product geen recht, maar slechts een gunst die een winkelier u verleent. Bij veel winkels kunt u binnen een bepaalde termijn uw spullen ruilen als ze tenminste ongebruikt en onbeschadigd zijn. Soms krijgt u een tegoedbon als u niets anders kunt vinden. Grote winkelbedrijven gaan in hun service soms nog verder en geven u het aankoopbedrag terug als u het product terugbrengt binnen een bepaalde termijn.
Dus het is geen verplichting als ik dit zo lees. Maar het is wel triest dat ze het niet doen. Ik vroeg nog of ze bang waren me brander niet meer kwijt te raken, maar hij zij dat hij de brander nog makkelijk zou kunnen verkopen :/

En hij bleef maar hameren op het feit dat me reden niet goed was en dat hij nu me naam al wist voor als ik het nog eens zou proberen :|

Dus behoorlijk slechte ervaring met funprice nu. Ik koop ook nooit meer wat daar en zal andere mensen ook afraden daar wat te kopen.

Magoed aan de andere kant is het niet zo'n grote ramp, want het blijft natuurlijk een goede brander.

Verwijderd

Hoi, ik had net gezien op informatique dat er een dual layer brander te verwachten is van Liteone 8x dual layer brander :) Voor maar 125 euro ik weet niet of het prijs nog omhoog gaat, maar in ieder geval is hij daar binnenkort te verkrijgen voor 125 euro.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 21:59:
Voor maar 125 euro ik weet niet of het prijs nog omhoog gaat, maar in ieder geval is hij daar binnenkort te verkrijgen voor 125 euro.
Mooi staaltje van lekker-goedkoop-adverteren-maar-niet-kunnen-leveren. Overal gaan de verhalen dat de dual layers minimaal 200 euro zullen worden, dus het lijkt me heel sterk die 125 euro. Het zou ook niet slim zijn om na de CD-brander markt nu ook de DVD-brander markt om zeep te helpen door elkaar kapot te concurreren.

Verwijderd

Het prijs is nog niet zeker denk ik je kan het zelf kijken op www.informatique.nl Ik weet alleen de informatie wat daarop staat meer niet. Als daar 125 euro staat dan zal het wel 125 euro moeten kosten toch ?. Ik zei niet dat het prijs defenitief vast gesteld was. Ik las ook bij de tweakers headlines dat de sony dual layer dvd brander ongeveer 200 euro zou kunnen kosten met nero hier een linkje nieuws: Sony komt met DRU-700 dual layer dvd-brander. maar goed Men verkoopt de branders goedkoop en de cd's zijn natuurlijk duur en daarop verdienen ze erop.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 09:30:
Het prijs is nog niet zeker denk ik je kan het zelf kijken op www.informatique.nl Ik weet alleen de informatie wat daarop staat meer niet. Als daar 125 euro staat dan zal het wel 125 euro moeten kosten toch ?. Ik zei niet dat het prijs defenitief vast gesteld was. Ik las ook bij de tweakers headlines dat de sony dual layer dvd brander ongeveer 200 euro zou kunnen kosten met nero hier een linkje nieuws: Sony komt met DRU-700 dual layer dvd-brander. maar goed Men verkoopt de branders goedkoop en de cd's zijn natuurlijk duur en daarop verdienen ze erop.
Het is wel raar dat er in de specs van die LiteOn niks over het kunnen branden van Dual Layer staat... alleen dat hij het kan lezen (maar dat kan zelfs de allereerste DVD speler ooit op de markt gebracht). Misschien foutje van Informatique?
DVD read compliant : DVD single / dual layer ( PTP / OTP ),

DVD-R ( 3.9 GB / 4.7 GB ), DVD-R multi-borders,

DVD R, DVD R multi-sessions, DVD-RW, and DVD RW

DVD R 8x

DVD RW 4x

CD-R 40x

CD-RW 24x

• cornelixnootje1
ik heb inmiddels bij funprice een philips 4x +r (DVD416) brander gekocht voor 69,50. Geen geld.

DVDs kopieren doe ik met DVD Shrink en is werkelijk waar geweldig. De kwaliteit is vrijwel gelijk aan het origineel. Zeker als je de extra's wat in kwaliteit terugschroeft, dan is de film soms gewoon 100%.

Een eitje, en erg goedkoop... :)

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Ik plaats dit maar ff in dit topic, ook al is ie al een paar weken oud!

Op de Cebit2004 heb ik bij verschillende stands (lite-on en nec) met dvd dual layer branders gevraagd of de drives fysiek hetzelfde waren als de vorige editie zonder dual layers. Bij nec zeiden ze dat ie wel te flashen was, maar dat het failurepercentage met 30 procent omhoog zou gaan.

Bij Lite-On kon een mooie blonde dame mij eigenlijk niet vertellen dat het wel kon. Ze mocht dat niet doen, het was illegaal!

Duidelijk dus........of niet?!

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

yeroen1979 schreef op 21 maart 2004 @ 17:23:

Op de Cebit2004 heb ik bij verschillende stands (lite-on en nec) met dvd dual layer branders gevraagd of de drives fysiek hetzelfde waren als de vorige editie zonder dual layers. Bij nec zeiden ze dat ie wel te flashen was, maar dat het failurepercentage met 30 procent omhoog zou gaan.

Bij Lite-On kon een mooie blonde dame mij eigenlijk niet vertellen dat het wel kon. Ze mocht dat niet doen, het was illegaal!

Klinkt meer als NDA, overigens moet je ook niet op die standmensen afgaan, dat zijn geen officiële woordvoerders van de R&D afdeling.

Overigens meldde Doom9 dat Pioneer pas eind 2004 van plan was om Dual Layer DVD-R uit te brengen, +R komt al volgende maand misschen (kan natuurlijk uitlopen, net zoals bij de DRU-500A). Verder staan ook 16x single layer voor beide standaarden alsmede 12x single+RW voor het einde van dit jaar gepland.

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

yeroen1979 schreef op 21 maart 2004 @ 17:23:

Op de Cebit2004 heb ik bij verschillende stands (lite-on en nec) met dvd dual layer branders gevraagd of de drives fysiek hetzelfde waren als de vorige editie zonder
Hadden ze bij NEC ook dual layers branders op de stand staan?

• Xof

Xof

Lekkere Kwal schreef op 21 maart 2004 @ 17:35:
[...]
Overigens meldde Doom9 dat Pioneer pas eind 2004 van plan was om Dual Layer DVD-R uit te brengen, +R komt al volgende maand misschen (kan natuurlijk uitlopen, net zoals bij de DRU-500A). Verder staan ook 16x single layer voor beide standaarden alsmede 12x single+RW voor het einde van dit jaar gepland.
16 speed is echt ziek :D
Maar is 16x niet het snelste wat haalbaar is?

Maar de dual layer branders komen nu steeds dichterbij en ik verwacht dat als ze eenmaal op de markt zijn gebracht het daarna ook niet lang meer zal duren dat ze onder de 200 euro komen. :)

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Xof schreef op 21 maart 2004 @ 20:35:
[...]

16 speed is echt ziek :D
Maar is 16x niet het snelste wat haalbaar is?

Maar de dual layer branders komen nu steeds dichterbij en ik verwacht dat als ze eenmaal op de markt zijn gebracht het daarna ook niet lang meer zal duren dat ze onder de 200 euro komen. :)
Klopt allebei, bij 16x zit de speler aan z'n max toerental en de verwachting is dat dual-layer branders al zo rond de 200-250 zullen worden uitgebracht.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

cornelixnootje1 schreef op 06 maart 2004 @ 16:11:
DVDs kopieren doe ik met DVD Shrink en is werkelijk waar geweldig. De kwaliteit is vrijwel gelijk aan het origineel. Zeker als je de extra's wat in kwaliteit terugschroeft, dan is de film soms gewoon 100%.
Hangt ook een beetje van de grootte en scherpte van je TV af denk ik. Ik heb op de CeBIT een groot TFT scherm met BlueRay video op de Philips stand gezien en dat ziet er echt super uit :9~

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Bram schreef op 21 maart 2004 @ 19:45:
[...]

Hadden ze bij NEC ook dual layers branders op de stand staan?
Yep, onder de naam 2510a, maar ja, je ziet er niet veel anders aan dan aan de 2500a, alleen een klein logo op de lade!

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Verwijderd

yeroen1979 schreef op 22 maart 2004 @ 10:38:
[...]

Yep, onder de naam 2510a, maar ja, je ziet er niet veel anders aan dan aan de 2500a, alleen een klein logo op de lade!
Ja maar de buitenkant zegt niet zoveel lijkt mij :+
Ben benieuwd of de drives te flashen zijn dan bespaar je een hoop geld :9

• knights16
ik hoop het .. maar ik betwijfel het zeer ...
de tijd zal het leren !

PVoutput

• greatgonzo
  • Laatst online: 14-03 21:06

greatgonzo

schit-te-rend!

een schopje onder de kont...

Zoals jullie misschien in andere topics hebben kunnen lezen denk ik erover om een dvd brander aan te schaffen, in eerste instantie wilde ik een 4x dvd+r brander, dat is genoeg voor me, maar nu ik dit verhaal gelezen heb zit ik erover te denken een 8x te kopen (nec 2500 bijvoorbeeld)

Zijn er nieuwe ontwikkelingen bekend, omtrent het dual-layer branden van 8x branders?

• paulus4ever
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-03 21:13
Dit is een leuke stap in de richting van Dual (of Double) Layer...

http://www.sonyburners.co...t_detail.php?ID=106871985

• greatgonzo
  • Laatst online: 14-03 21:06

greatgonzo

schit-te-rend!

ja dat zijn gewoon dl branders, ik had het meer over de mogelijkheid om met sl branders dl te branden (nu FW update natuurlijk)

Verwijderd

Ziet er goed uit, die Sony. Helaas nog niet bekend wanneer verkrijgbaar en de voorloper is vrij prijzig... (>250 eur)

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

@Patrickje: stond in februari al op frontpage nieuws: Sony komt met DRU-700 dual layer dvd-brander
Pagina: 1