• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:27
Hallo, ik wist niet echt waar ik em nou moest neerzette maar dit leek mij de beste plek...

Ik heb een IPAQ 1930, en ga deze gebruiken voor navigatie... Dit kan via IR maar bluetooth is makkelijker... De 1930 heeft standaard geen bluetooth, maar kan er wel op doormiddel van een SDIO uitbreiding. Alleen als ik die gebruik kan ik geen geheugenkaart gebruiken, om bijvoorbeeld een grote map op te zetten van TOMTOM, en zit ik vast aan een 16mb map waarop maar een klein gedeelte van NL staat...

Nu was mijn vraag of iemand hier een oplossing voor weet... Dus bijvoorbeeld een SDIO Bluetooth uitbreidingskaart + 256MB in 1 kaart... Zodat ik dus bluetooth en gelijk geheugen heb. Bestaat zoiets?

Of mischien een soort adapter, zodat ik er een SD kaartje en een SDIO kaartje tegelijk in kan drukken??

Of is hier gewoon geen oplossing voor?

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ipaq ondersteunt 'jackets'

Deze heb je in verschillende smaken ;)

waaronder een met 2 CF slotjes ( en evt een batterij )
waarin je een CF bluetooth kaartje kan doen ( cheaper dan de SDIO versie )
en in de andere wat geheugen extra ( wederom cheaper dan de SD versie ;) )

En ook tegelijkertijd met het SDkaartje wat je al evt hebt.

kijk eens bij pdashop.nl voor meer info

• Saeverix
waar zie je die staan dan op pdashop.nl? ik kan ze daar niet vinden die "jackets"... zijn ze er wel voor type 1930?

want deze oplossing zou mooi zijn...

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Voor de 19xx serie zijn geen jackets/sleeves helaas. Wat je wel kan doen is zo min mogelijk programma's installeren en een kaart van +/- 32 MB op je RAM installeren. Dat past op zich wel redelijk, kan je heel de randstad er op kwijt en dan nog ruimte over voor wat extra progs.

Ik gebruik zelf een ipaq 2210 met tomtom navigatie, gelukkig wel eentje aan een kabeltje dus heb ruimte zat met SD en CF uitbreiding.

[ Voor 44% gewijzigd door Sick Nick op 12-01-2004 23:33 ]

Verwijderd

Je hebt ook GPS muizen die gewoon een aansluiting hebben voor onder aan je ipaq hoor, die heb ik ook eentje en werkt perfect, alleen zijn die dus niet draadloos zoals die bluetooth versies, maar ze werken naar mijn mening wel fijner (ik krijg veel vlugger een fix als mijn collega met zo'n bluetooth ding)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Jammer genoeg werken die dus NIET op de 19xx serie omdat de poort onderop puur en alleen voor het opladen en synchroniseren is, het is geen seriele poort. De aansluiting is wel hetzelfde maar het werkt dus niet. Ik heb naast m'n 2210 ook een 1915 en daar werkt m'n gps ontvanger niet op.

Verwijderd

Volgens mij als ik het goed bekijk is de 19xx serie van hp een budget serie en kan dat hier niet mee.
Als ik je raad mag geven, verkoop die 1900 en koop er een terug met bluetooth (22xx serie).
Een bluetooth kaartje los is veel duurder dan een andere ipaq.
Zelf heb ik de ipaq 5550 en die werkt heerlijk, maar dat is dan ook het paradepaardje van hp ;)
Iig succes met je probleem maar persoonlijk denk ik dat het gewoonweg niet kan.

Net te vroeg geblaat, kijk dit eens: http://home.tiscali.nl/~t_aalberts/
Mar je hebt er wel wat skills voor nodig...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 00:05 ]

• Saeverix
ik had gewoon de IPAQ 1940 moeten kopen achteraf ja, maar daar denk ik nu pas aan... en ik heb em in december gekocht... dus kan em ook niet meer ruilen...

maar voor de 1930 zijn er dus totaal geen andere oplossingen merk ik... dan moet ik toch maar een GPS ontvanger met IR hebben...

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 23:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Saeverix schreef op 13 januari 2004 @ 00:07:
ik had gewoon de IPAQ 1940 moeten kopen achteraf ja, maar daar denk ik nu pas aan... en ik heb em in december gekocht... dus kan em ook niet meer ruilen...

maar voor de 1930 zijn er dus totaal geen andere oplossingen merk ik... dan moet ik toch maar een GPS ontvanger met IR hebben...
Das erg lastig. Als ik me niet vergis bevind de kleine zwakke IR sensor van de 19xx serie zich aan de zijkant. Lastig verbinden met je GPS receiver dus.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Saeverix
daar had ik al wat op gevonden, en dat schijnt lekker te werken... maar ik zou in de 1e plaats voor bluetooth willen gaan, maar IR is mijn alternatief...

kijk hier maar eens... http://home.zonnet.nl/gpsnavigatie/
en dit http://home.zonnet.nl/gpsnavigatie/gps-1915.htm

• Saeverix
maar k begrijp uit de reacties van jullie te horen dat het gewoon niet mogelijk is met een IPAQ 1930...???

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 23:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Saeverix schreef op 13 januari 2004 @ 19:53:
maar k begrijp uit de reacties van jullie te horen dat het gewoon niet mogelijk is met een IPAQ 1930...???
Zolang compaq geen sleeve jacks uitbrengt is het vrijwel onmogelijk.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Pagina: 1