Trage download snelheden Demon

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds enkele maanden heb ik een 2048/512 abonnement via demon.
Nu waren mijn download snelheden in het begin 210 kb/s, echter haal ik vanaf novemeber niet meer dan 130 kb/s.

Ik ben al enige tijd in conclaaf met demon, maar tot op heden is er niks opgelost.

Zijn er nog meer mensen met dit probleem ?
ik maak verbinding via NRP6.

En nu maar hopen dat deze topic langer open blijft.

Tumb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Dit kan gewoon in [rml][ Ervaringen] Demon DSL Express #9[/rml]

Hier overigens geen problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
Ik kan merken dan mijn upload 20 kb/s achteruit is gegaan! :{

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-08 14:37
Ik denk zelf dat dit wel een appart topic waard is, er zijn inmiddels heel wat mensen die hier last van hebben, lees demon.nl.support maar eens....

Ik zit in hetzelfde schuitje, vanaf september nog ge-upgrade van een 2/512 abbo naar een 8/1 mbit abbo en de eerste 2/3 maanden 850 kB en nu nog maar 140 +-
Alleen op een zondagochtend haal ik nog meer
Het ergste is nog dat ik voor deze verbinding dus 99 euro betaal

Ik heb inmiddels iemand van bbned hier over de vloer gehad, en om een lang verhaal kort te maken, Demon heeft mij beloofd dat het half/eind januari opgelost gaat worden.

Ik heb ook een brief gestuurd naar customerservice om te vragen of ze in ieder geval mijn rekening willen verlagen tot de prijs van een 1024/512 abbo.
Die brief heb ik 16 de3cember verstuurd maar dus nog niets op gehoord.

Afgelopen vrijdag dus nog maar een mailtje gestuurd naar customerservice.

Toen ik aan Demon vroeg waar het aan lag kreeg ik te horen dat ze dat niet konden vertellen omdat het om "gevoelige informatie" ging, en dat is dus ook het gene wat mij het meest irriteerd, en dan ook nog een haast niet te bereiken helpdesk

Typisch was wel toen ik vroeg of ik nu onder mijn abbo uitkon omdat demon de afgesproken dienst niet kon leveren, ze zeiden dat 8 kB het enige is wat er gegarandeerd werd i.v.m. de overboeking........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-03 10:15

Emerge

Bifidus schmifidus

Yep. same here! Dan gelukkig niet met reguliere downloads, maar vooral met de binaire nieuwsgroepen. Niet voorúit te branden de laatste paar weken. Het schommelt als een gek en soms werken de servers helemaal niet.
Nou blijkt het ook nog dat ze de retentie van de dumpgroepen zoals alt.binaries.nl en alt.binaries.x hebben verlaagd van 5 dagen naar een hálve dag!!! |:(
Daar word ik niet vrolijk van. :(

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17
ik heb (hier in Eindhoven-noord) sinds december 2003 Demon, maar de snelheid is nog hetzelfde sinds we het kregen.
ik heb een 2/1 mbit abo en haal gemiddeld 220 KB down en 85 KB up
met een Zyxel modem. Dus dat vind ik acceptabel. Hoewel ik nog geen 2 km van zo'n kast afzit (hoe heet zo'n punt ook alweer?)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
hmm vanaf het begin tussen de 200-300 gehad. Nu kom ik nog regelmatig boven de 200. Up zou ik niet weten. Strx gaat de download toch naar 8 mb ... dat wordt dus theoretisch 800kb! Leuk :P

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 23:17:
Hoi,

Sinds enkele maanden heb ik een 2048/512 abonnement via demon.
Nu waren mijn download snelheden in het begin 210 kb/s, echter haal ik vanaf novemeber niet meer dan 130 kb/s.

Ik ben al enige tijd in conclaaf met demon, maar tot op heden is er niks opgelost.

Zijn er nog meer mensen met dit probleem ?
ik maak verbinding via NRP6.

En nu maar hopen dat deze topic langer open blijft.

Tumb
Ik heb precies hetzelfde, ook sinds november niet boven de 130 a 140 KB/s.Eind van de middag en 's avonds niet eens meer boven de 100 KB/s. Echt waardeloos, en mijn verbinding loopt ook via NRP06. Heb Demon ruim een week geleden gemaild, kreeg zondag een mail terug met een proggie om de snelheid te meten (en natuurlijk zat ie gemiddeld op 93,6 KB/s). Meteen teruggemaild en niets meer gehoord.

Heb er ook weinig vertrouwen in dat er op korte termijn iets gebeurd, omdat het buiten Demon's bereik ligt. Niet dat dit een excuus is maar het is wel feit. Het ligt volgens mij niet aan het netwerk van Demon, want die testfile van 16M trek ik op m'n werk met 2 seconden binnen (ja inderdaad, ruim 8 MB/s). Dus dat is het niet. Upload is overigens niks mis mee, haal makkelijk de 54 KB/s.

Ik hoop toch echt dat Demon me gaat verbazen en de boel snel repareert !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Als ik dit zo lees, en ook mijn ervaringen zijn niet bijzonder positief de afgelopen twee maanden, dan denk ik dat Demon er of niets aan kan doen en het probleem ergens anders ligt of ze hebben hun policy bijgesteld qua informatie naar de klant toe. Ik kan me voorstellen dat als het BBNed/BabyXL problemen zijn, dat ze daar niet mee naar buiten willen treden. Voorheen nooit zulke ontwijkende antwoorden van Demon gekregen namelijk, meestal recht door zee. Vandaar mijn vermoeden....

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Boots

Ik heb het zelfde gedaan een brief gestuurd naar demon, met de vraag of ze geld willen terug storten, omdat ze de gegeven snelheid van 2048 niet kunnen leveren.

De upload is hier wel goed 47 kb/s, ja ik was net te vroeg voor een 8/1 mbit lijntje :(

In de news groep support.demon.nl staan inderdaad verwante onderwerpen en wat mij hier op valt is dat, bijna iedereen via NRP 6, zijn download snelheid niet haalt.

Voor de mensen die niet weten hoe je hier achter komt. Dit doe je als volgt: In windows XP/200
Start>Uitvoeren>cmd> in dos prompt type> tracert www.demon.nl

Bezig met het traceren van de route naar www.www.nl.demon.net [194.159.73.70]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms Tumb [192.168.1.1]
2 22 ms 22 ms 23 ms bbned-demon-nrp-06.router.nl.demon.net [212.238.
156.1]

3 26 ms 20 ms 23 ms ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.
222.28.126]
4 22 ms 21 ms 22 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

De trace is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
Hier een 2mbit lijn sinds mei.. in het begin haalde ik snelheden van 210K/sec...
sinds een aantal maanden is daar nog maar 100K/sec van over..
Ik zit in Zwijndrecht en zit op nrp6

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hier 1024/512 waarvoor ik 55 euro per maand betaal, sinds sep/okt vorig jaar betalen nieuwe klanten daar maar 39 euro voor.
ik ben akkoord gegaan met 55 euro voor een jaar dus ik klaag niet.
echter..demon zou als goedmakertje de lijn naar 2048/1024 omzetten zo rond december maar wegens een hoop 'problemen' is dit uitgesteld naar maart april ? dat is in ieder geval wat demon zegt, een beetje bla bla verhaal van demon dus.
over mijn snelheid, ik heb over het algemeen ook echt 1024/512, hoewel de upload snelheden de laatste tijd steeds minder worden/zijn, ik denk dus dat
2048/1024 ook wel minder zal worden.
nieuwsgroepen zijn ook zeer traag en schommelen en je wordt er vaak vanaf gegooid, dit was in het verleden nooit zo.
de rek is er uit, demon is te populair en de snelheden leiden daar dus onder, de helpdesk is een stuk minder en de telefoonlijn zeer druk.
ik heb eigenlijk niet meer sneller nodig en wil mijn account dan ook maar downgraden naar 512/256 aangezien ik het erg jammer vind dat de snelheden niet omhoog zijn gegaan en ik nog wel het volle pond betaal.
echter..demon heeft de down/upgrade optie op de demon site uit de lucht gehaald en ik ben al ruim een maand en 15 emails en 2 uur bellen verder en nog heb ik niet echt helder wanneer die optie terug zal zijn (het vervelende = ik heb nog een 2e aansluiting op een ander adres en die moet ook omlaag want die wordt nauwelijks gebruikt)
moraal : neem niet hoger dan 1024/512 bij demon, ze hebben inmiddels zoveel klanten dat service en snelheid hier flink onder te leiden hebben.
neemt niet weg dat demon een goed product levert, maar veel betalen voor hoge snelheden is niet meer aan te raden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
zelfde probleem hier :(
eerst max download snelheid 940kb nu nog max 730kb ( 8mbit )
het is nog steeds snel maar toch..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
taz3d_nl schreef op 13 januari 2004 @ 10:21:
NRP?

Gelukkig heb ik NRP-7 ... :P

[edit]
nu lees ik het pas ... een download van 730 _/-\o_ wij krijgen ook 8mbit (met vertraging weliswaar)

[ Voor 18% gewijzigd door Eusebius op 13-01-2004 12:00 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesren
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:35
Ik heb ook precies hetzelfde probleem sinds 2 1/2 maand terug ofzo. Demon in het begin maar beweren dat het aan mijn lijntje ligt. Goh wat zaten ze fout. Tevens zit ik ook via NRP6. Ik hoor ook dat er op NRP2 & 5 ook wat problemen zijn. Dit zijn zo een beetje de enige brakke nrp's op dit moment.

De kwaliteit van de helpdesk vind ik ook teleurstellend. Telkens maar het probleem op mij afschuiven terwijl het niet aan mij ligt blijk nu maar weer overduidelijk.
Mochten ze dit niet snel fixen dan ben ik in mei als me contract afloopt meteen pleite. Want om na zoveel mailtjes en belletjes met de helpdesk telkens te worden afgeschoven van het ligt aan u wordt ik een beetje ziek.

Stay hungry, Stay foolish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 15:18
Hier dus ook het zelfde probleem. Ik heb sinds een maand of 10 een 1025/512 KB abo en ik haalde altijd zo'n 105KB down en 50 KB up. Sinds enkele dagen is dat nog maar 27KB up. De down wisselt, soms een volledige download snelheid maar meestal een stuk lager, zo'n 50-70 KB down.

Ik zit zelf op de NRP-02. zie mijn traceroute:

Bezig met het traceren van de route naar www.www.nl.demon.net [194.159.73.70]
via maximaal 30 hops:

2 93 ms 172 ms 99 ms bbned-demon-nrp-02.router.nl.demon.net [212.238.244.1]
3 276 ms 187 ms 293 ms ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.222.28.126]
4 26 ms 25 ms 116 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

De trace is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
laat maar :P :+ schaam verkeerd gelezen |:(

Ik heb ook problemen nrp 05 120 tot 180 ipv 220

[ Voor 78% gewijzigd door Dauthi op 13-01-2004 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09-2020
taz3d_nl schreef op 13 januari 2004 @ 10:21:
Dit zal voor vele een natte droom zijn.... ;)
Ik heb zelf ook een 8 / 1 Mbit lijntje....
Afgelopen weekend schrok ik ervan dat ik opeens een download haalde van 520 KByte/s
Normaal zit ik ergens rond de140 - 270 Kbyte/s
Maar de pret was weer voor korte duur.... zit weer op m'n oude snelheid :'(
Ik zit overigens op nrp-15 (Eindhoven - ca. 1324 meter vanaf de centrale)

Wat betreft de news-servers... volgens mij zijn die gacapped op 512kbit/s per sessie.
Met 1 sessie haal ik altijd rond de 0,5 Mbit/s en met 2 sessies altijd rond de 1 Mbit/s.

Downloads kunnen overigens nooit gegarandeerd worden... Als de andere kant op een 2Mbit lijntje zit kan je downloaden at je wil, maar die 8Mbit trek je dan natuurlijk nooit vol.
Weet iemand een goede test om de snelheid te meten??
XS4ALL heeft wel een paar 10MB bestandjes staan om de downloadsnelheid mee te testen, maar ook dan ga je toch weer buiten het Demon / BBned-netwerk om.
Kan je het dan ook echt representatief noemen??? ik hou er een dubbel gevoel aan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Ik heb via NRP 15 een 2Mbit abbo, zojuist een testje gedaan vanaf de FTP van xs4all en van de FTP van demon.

biede kom ik op deze stats via DU meter

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mastrab/Max.Down.gif

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Jan 13 2004 om 13:19:03 UTC+0100)

Download : 217.0 KByte/sec
Upload : 93.8 KByte/sec
Connection : 978.0 Conn/min

436Meter van de centrale.

[ Voor 36% gewijzigd door Chutney op 13-01-2004 13:20 . Reden: speedtest result added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
blijkbaar is er met nrp15 dus geen probleem ;)

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Ritchie schreef op 13 januari 2004 @ 13:08:
blijkbaar is er met nrp15 dus geen probleem ;)
mijn reactie was op het bericht van oudakker

Die heb wel een prob. @ nrp 15... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelancer
  • Laatst online: 26-09-2023
Hier ook het probleem !!

Ik zit op NRP 6 ...

Eerder een leuke downlaod snelheid van 212

nu ..
(Overgenomen op Tue Jan 13 2004 om 12:53:44 UTC+0100)

Download : 109.2 KByte/sec
Upload : 50.5 KByte/sec

Met upload is niks mis alleen download is bagger

2m/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelancer
Net gebeld met demon....

Krijg vanmiddag ook een speedprogje opgestuurd ....
Waarvan ik de gegevens moet terug sturen...
En dan maar hopen dat ze er war mee gaan doen ..

Schijnt dat ze donderdag weer met onderhoud bezig gaan....

Ik ben benieuw ...

Kijk een upgrade is leuk maar een downgrade sucks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:29

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Zal wel weer eens lekker zijn als ze weer is onderhoud plegen ja.

Probs op NRP2 hier.

8/1mbit waarvan ik ongeveer 2/0.5mbit haal.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViperTPR schreef op 13 januari 2004 @ 15:02:
Zal wel weer eens lekker zijn als ze weer is onderhoud plegen ja.

Probs op NRP2 hier.

8/1mbit waarvan ik ongeveer 2/0.5mbit haal.
ik heb 8/1 aangevraagd maar zag gisteren dat ik bij BBned kom omdat baby XL niet beschikbaar is bij mij :'( schijnt dat baby XL sneller is maar goed daar komt dus bij dat ik 2735 meter van de centrale zit en ik woon op 3 hoog dus tel er maar 15 meter bij 2750 meter is erg veel volgens mij.. ik meende dat de MAX op 3000 meter lag

ben benieuwd wat ik ga halen maar vrees dat het tegen gaat vallen en als ik dit dan allemaal hoor... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Laatst online: 11-09 14:38

Cybje

First Post!

Ik heb hier een 8/0.5 abo op NRP2, maar haal de laatste tijd maar 130-160 kbyte/s 's avonds. Overdag valt het soms nog mee, maar ook niet boven de 2-3 mbit, terwijl ik eerst altijd rond de 750 kbyte/s zat. Ook had ik eerst nooit hoge pingtijden als ik zat te downloaden. Tegenwoordig heb ik echt pings van 100-200 ms als ik zit te downloaden (terwijl ik dus maar 1 mbit haal!)

Heb inmiddels die zut bij Mycom besteld, kan m'n contract per eind feb afzeggen bij Demon. Heb ook al gezeik bij hun over colocatie, dus ben sowieso niet echt heel happy met ze.

3 16 ms 31 ms 31 ms bbned-demon-nrp-02.router.nl.demon.net [212.238.244.1]

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
Ik krijg dit net in mijn mail:
Op donderdag 15 januari a.s. zal onze DSL partner bbned werkzaamheden uitvoeren waarbij uw DSL aansluiting zal worden verplaatst naar nieuwe, krachtigere apparatuur in het bbned netwerk.

De werkzaamheden vinden plaats in de ochtend tussen 08.00 en 12.00 uur. Gedurende de werkzaamheden zal uw verbinding niet beschikbaar zijn voor een periode van 1 tot 3 uur. Daarna zal uw verbinding weer opkomen met behoud van uw IP-adres.

Deze maatregel is noodzakelijke voor de continuiteit van de dienstverlening in de toekomst.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Ritchie schreef op 13 januari 2004 @ 17:32:
Ik krijg dit net in mijn mail:

[...]
Heb 'm ook gehad...ik heb het ID dat BBned van de NRP's af wil en gelijk door gaat naar de Cisco's 10k routers.

Net even de Ngroepen door gespit..volgens mij worden de volgende NRP's vervangen/geupgrade.

NRP 02, 06, 12 en 15

[ Voor 22% gewijzigd door Chutney op 13-01-2004 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op 13 januari 2004 @ 17:39:
[...]

Heb 'm ook gehad...ik heb het ID dat BBned van de NRP's af wil en gelijk door gaat naar de Cisco's 10k routers.

Net even de Ngroepen door gespit..volgens mij worden de volgende NRP's vervangen/geupgrade.

NRP 02, 06, 12 en 15
Jippieeeeeeeeeeee ik kreeg deze mail ook .... eindelijk wat goeds in het vooruitzicht. Hopelijk doen ze meteen de speedupgrade !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu is het afwachten of er daadwerkelijk gesleuteld gaat worden aan de verschillende Nrp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 22:20:
Nu is het afwachten of er daadwerkelijk gesleuteld gaat worden aan de verschillende Nrp.
gewoon een makkelijke optel som..als mensen aangeven dat ze een mail hebben gehad, en hun NRP er bij vermelden :P

zo kwam ik op deze nummers,...ik heb het idee dat NRP 5 ook mee doet (1 berichtje in de NG's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 11:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Tja jullie hebben wel recht tot klagen, maar ik als al bestaande klant :( ik wacht nu al MAANDEN op doe ophoging en mag wel fijn betalen voor het tarief wat een 1024/512 abbo kost, terwijl ik maar een 512/256 verbinding heb.

Dat zijn pas rare praktijken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

n00bs: ik betaal nu ook veel te veel voor een 8 mbit verbinding, terwijl ik 'maar' een halve upload heb. Tikt lekker aan hoor, elke maand ruim 30 euro teveel betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
n00bs schreef op 14 januari 2004 @ 10:18:
Tja jullie hebben wel recht tot klagen, maar ik als al bestaande klant :( ik wacht nu al MAANDEN op doe ophoging en mag wel fijn betalen voor het tarief wat een 1024/512 abbo kost, terwijl ik maar een 512/256 verbinding heb.

Dat zijn pas rare praktijken :?
Erg offtopic...heeft toch niets te maken met het download probleem?...Ik merk trouwens geen probleem op NRP 15...leuk dat het vervangen wordt..maar 't had voor mij niet gehoeven. Ik denk dat BBned alle NRP's gaat overzetten op deze ''krachtigere routers''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Misschien bazel ik maar wat, maar goed ik zit ook nog maar net bij Demon en heb nog maar 1000 Demon topics gelezen.
Ik zit helemaal niet op een NRP ??
Mijn lijn loopt ook als een trein.

bbned-demon-10k-01.router.nl.demon.net
Hier zit ik op.

Ahh, kijk overheen gelezen:

NRP 02, 06, 12 en 15
Daar zit ik dus al op ;)

[ Voor 53% gewijzigd door KillerAce_NL op 14-01-2004 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op nrp 01, en haal met 2048/1024 abbo toch hele mooie snelheden :) Zo'n 214KB/sec down, en tussen de 86/90KB/sec up :)

Jullie moeten gewoon eventjes geduld hebben totdat de upgrades zijn voltooid. Ze willen het wel bij Demon, maar als de hardware of de tijd niet meewerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
KillerAce_NL schreef op 14 januari 2004 @ 13:12:
Hier zit ik op.
IDD, BBned gaat die NRP's vervangen in die 10K routers.

bbned-demon-10k-02.router.nl.demon.net
bbned-demon-10k-03.router.nl.demon.net

Zo zal het volgens mij gaan worden...hopelijk zal de snelheid gewoon optimaal blijven, netzoals het nu al is op NRP 15 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesren
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:35
De upgrades hoeven van mij zozeer nu ook nog niet. Maar ik wil wel de snelheden halen wat ik ooit heb besteld. Ik had een 2Mbit/0.5 abbo dit is nu met de lage snelheden 1024/512. Dit heb ik niet besteld en ik vind het een goede aktie dat ze daarvoor nu de routers gaan omzetten. Dat dit voor de upgrades mooi is is meegenomen.

Ik ben al lang blij als ik donderdag me orginele speeds weer haal.

Stay hungry, Stay foolish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarcast
  • Laatst online: 01-08 12:26
heb demon nu 2 maanden ofzo. 2 mbit / 1 mbit abbo.
ben wel tevreden met m'n snelheden

van www.speedtest.nl

Download: 235.8 KB/s
Upload : 79.4 KB/s
Ping: 13 ms

Zeiksel 650r modem met GT4 firmware.

heb laatste tijd wel wat problemen met onstabiele connectie maar dat komt waarschijnlijk door een rotte splitter. (die ze na 1 telefoontje meteen op de bus gooide)

ben erg tevreden over demon, helemaal over de helpdesk. Vriendelijke gasten :)
was bij Quicknet wel anders :r alleen die wachtijd van 20min. is wat vervelend.. maja hou je denk ik bij elke provider wel.

[Edit: Mijn verbinding loopt via BabyXL dus geen idee via welke NRP ik ga, volgens mij gebruikt BabyXL iets anders.. of andere benaming iig. ]

[ Voor 12% gewijzigd door sarcast op 14-01-2004 13:41 ]

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

hhmmmm heb dat mailtje ook gehad zie ik net
maar constateer eigenlijk geen gekke dingen met mijn verbinding
iig de keren dat ik de laatste tijd wat deed.

NRP onbekend nu, zit op mijn werk

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 27-08 18:29
Ik zit op NRP 2 met een 1024/512 abbo. en heb de afgelopen maand ook last van wisselende snelheden. Het is vooral te merken bij het laden van websites, dit doet er veel langer over dan normaal. Ook downloads zakken soms dramatisch.

Hopelijk worden ze snel vervangen door Cisco 10000 serie's routers. Misschien donderdagochtend al.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
Chilly_Willy schreef op 14 januari 2004 @ 14:58:
Ik zit op NRP 2 met een 1024/512 abbo. en heb de afgelopen maand ook last van wisselende snelheden. Het is vooral te merken bij het laden van websites, dit doet er veel langer over dan normaal. Ook downloads zakken soms dramatisch.

Hopelijk worden ze snel vervangen door Cisco 10000 serie's routers. Misschien donderdagochtend al.
als je een mailtje hebt gehad van Demon, dant wordt idd die nrp vervangen.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Chutney schreef op 13 januari 2004 @ 17:39:
[...]

NRP 02, 06, 12 en 15
Als je even boven leest....ff me zelf gequote...dan zie je welke NRP's worden omgezet..naar Cisco's...zover ik heb kunnen spitten in de NG's...zijn dit ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

ok ff getest
heb dus ook zo'n mail gehad:

heb een 1024/512 nu

results:
Tracing route to www.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

over a maximum of 30 hops:

1 * * * Request timed out.

2 19 ms 19 ms 19 ms ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.222.28.126]

3 20 ms 19 ms 20 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

Trace complete.
en speedtest:
(Overgenomen op Wed Jan 14 2004 om 18:12:15 UTC+0100)

Download : 95.4 KByte/sec
Upload : 49.1 KByte/sec
Connection : 413.0 Conn/min
Speed niks mis mee, maar die tracert klopt niet echt :( :?

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelancer
Nog een half uurtje en dan kunnen ze gaan beginnen ... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freelancer schreef op 15 januari 2004 @ 07:38:
Nog een half uurtje en dan kunnen ze gaan beginnen ... :9
Volgens mij ben ik niet de enige die zit te springen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 16:56

Arno

PF5A

Van mij hoeft het niet zo....

Ik pak aan snelheid wat ik wil en heb geen behoefte aan een upgrade actie MIDDEN OP DE DAG :/

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:53
Ik zit dus op NRP 07 en heb het idee dat hier ook wel wat mag gebeuren! 8)7
De laatste tijd ben ik erg vaak down :( Verder is de surfsnelheid ook niet meer wat het ooit geweest is @ 1024/512 @ 55 euro. De downloadsnelheid is nog steeds wel redelijk (90). Nu maar hopen dat Demon/ bbned wat gaat doen B)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een tijdje ook een trage download.
Rond de 100Kb/s ipv 220Kb/s (2Mbit lijntje).
Nu heb ik gisteren aan de lijn gehangen met support.
Vandaag (donderdag) wordt de NRP waarop ik zit (NRP06) geupgrade.
Volgens de helpdesk medewerker was het te verwachten dat mijn snelheidsproblemen dan waren opgelost.
Want er hadden meer mensen last van deze problemen op NRP06.

Ik heb hem ook gevraagd wanneer nu de snelheidsupgrade zou worden doorgevoerd. Want ik ben een abonnee van voor sep03. Dus ik moet nog gemigreerd worden naar 2Mbit tot 8Mbit download.
Dit zou tussen 1feb en 31mrt gaan gebeuren. (Ik zit via BBNed).
(Er stond mij iets bij van april / mei) dus dat viel me dan weer mee.

Yvo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
ze zijn nu bezig!
ik ben benieuwd..

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Ritchie schreef op 15 januari 2004 @ 09:57:
ze zijn nu bezig!
ik ben benieuwd..
Terr*ng sorry voor het gescheld...ben net overgezet...me download results zijn er alleen maar beter van geworden zo te zien.

bbned-demon-10k-02.router.nl.demon.net (zoals ik hier boven al verw8e)

offtopic:
(Overgenomen op Thu Jan 15 2004 om 10:00:02 UTC+0100)

Download : 219.9 KByte/sec
Upload : 94.7 KByte/sec
Connection : 1,036.0 Conn/min

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
had jij al die hoge upload?

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Ritchie schreef op 15 januari 2004 @ 10:14:
had jij al die hoge upload?
Hmm meestal was de up 92 op speedtest en 96/98 via FTP. Nu gaat de up wel iets rapper heb ik het ID, DU meter kom sneller over de 100 tot 102 K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou blij dat ik de GoT hier weer een topic over heeft.. ik heb al drie keer mijn modem verplaatst (dichter naar het aansluitpunt in huis toe (huis van voor 1900 heeft niet zo'n mooie meterkast :-( )).. mijn downloadsnelheid is niet wat je van een 8096/1024 abonnement mag verwachten:

speedtest.nl resultaat:
Download: 317.4 KByte/sec
Upload: 57.8 KByte/sec
Connection: 596.0 Conn/min
Ping test Nederland: 18.0 ms

Ik zit hier in Eindhoven (Strijp).. NRP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 27-08 18:29
Chilly_Willy schreef op 14 januari 2004 @ 14:58:

idd. Ik zit nu op een 10k!!

bbned-demon-10k-02.router.nl.demon.net

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

En me Demon DSL lijn ligt er nu dus al de hele ochtend uit ... dit is dus hier al de 4e keer ofzo dat ze met een NRP bezig zijn en het er een aantal uur uit ligt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 16:56

Arno

PF5A

Mijn lijn werkt net weer 2 minuten, ook ik ben van nrp12 naar dat 10k ding gegaan :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Cybje schreef op 15 januari 2004 @ 11:55:
En me Demon DSL lijn ligt er nu dus al de hele ochtend uit ... dit is dus hier al de 4e keer ofzo dat ze met een NRP bezig zijn en het er een aantal uur uit ligt :(
Wat doe je nou zielig man...wees blij dat er aan gewerkt wordt...als het goed is zit je nu op die 10K router..anders is er niet aan je NRP gewerkt..en ligt het probleem ergens anders 8)

Was net even 5 min disconnected....nu werkt alles perfect, zoals voorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelancer
Heb me oude snelheid weer terug ..:)

Nu wachten op de upgrade ..:)

(Overgenomen op Thu Jan 15 2004 om 12:11:30 UTC+0100)

Download : 208.6 KByte/sec
Connection : 350.0 Conn/min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freelancer schreef op 15 januari 2004 @ 12:11:
Heb me oude snelheid weer terug ..:)

Nu wachten op de upgrade ..:)

(Overgenomen op Thu Jan 15 2004 om 12:11:30 UTC+0100)

Download : 208.6 KByte/sec
Connection : 350.0 Conn/min
Same here, 218 KB/s down en 54 KB/s up :D:D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Chutney schreef op 15 januari 2004 @ 12:06:
[...]
Wat doe je nou zielig man...wees blij dat er aan gewerkt wordt...als het goed is zit je nu op die 10K router..anders is er niet aan je NRP gewerkt..en ligt het probleem ergens anders 8)
Ik hang nu idd op die 10k, maar het is wel langzamer dan me verbinding die ik eerst via NRP2 had.

Die downtimes krijg ik allemaal van die enge flashbacks van, naar de UPC tijden enzo. Ben juist naar DSL overgestapt omdat het stabiel zou moeten zijn :P Maar goed, Demon is op zich wel stabiel, BBned iets minder met die stomme NRP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Cybje schreef op 15 januari 2004 @ 12:16:
[...]

Ik hang nu idd op die 10k, maar het is wel langzamer dan me verbinding die ik eerst via NRP2 had.

Die downtimes krijg ik allemaal van die enge flashbacks van, naar de UPC tijden enzo. Ben juist naar DSL overgestapt omdat het stabiel zou moeten zijn :P Maar goed, Demon is op zich wel stabiel, BBned iets minder met die stomme NRP's.
als ik het goed heb...hebben ze nu 4 NRP's overgezet naar 1 CisCo..ken je na gaan hoe powerfull >:) . Het lijkt net of de snelheden een boost hebben. Mijn download lag meestal op 215 nu 220...stabiel. Up is ook iets rapper geworden. 96 naar de 100

Iemand die ook deze ervaringen heeft?..ik heb een Vigor 2600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
bij mij doet ie et ook weer als vanouds... download 220 en upload 50 :)

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelancer
Laatste Nieuws ....

In de nacht van dinsdag 20 op woensdag 21 januari zal onze DSL partner bbned een upgrade verrichten aan apparatuur op haar centrale netwerk.

Zal het waar zijn .... :o

[ Voor 9% gewijzigd door Freelancer op 15-01-2004 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnc
  • Niet online

fnc

Nope, de snelheidsupgrades vinden plaats tussen 1 februari en 31 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij doet het weer perfect, thank you demon, ik hoop dat ze nu dan ook geen problemen gaan krijgen als ze de snelheid omhoog schroeven (lees: misschien is het toch nog ergens goed voor geweest...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort overstappen op Demon, maar ik heb een paar vragen.
1 - Zijn alle problemen qwa snelheid opgelost als de cisco routers zijn vervangen
door die nieuwe.
2 - En als Demon neem kom ik dan op de "oude" nrp's te zitten of op de "nieuwe"
10K.

Ik zit op deze centrale aangesloten:
Korte naam: | Rd-C
Lange naam: | Ridderkerk-Centrum
Adres: | Willemstraat 257
Postcode: | 2983ET
Plaatsnaam: | RIDDERKERK
CGB: | 180400
Netnr: | 0180
Regio: | Rotterdam-Europoort
District: | Rt

Ik moet het van BBned weten want BaByXL/Tiscaliwholesale is niet te krijgen.

ADSL netwerken beschikbaarheid:
BaByXL: | Niet beschikbaar
BBned: | Beschikbaar
ADSL van KPN: | Beschikbaar
Versatel: | Niet beschikbaar

Ik heb deze informatie van http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
(Leuk om te weten de afstand tot de centrale word geschat op 895 meter :) )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Ik zie 2 draadjes over hetzelfde, graag even hier verder: Demon probleem download

:)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.