Toon posts:

Studio 8 VHS->DVD instellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik pinnacle studio 8 en een dc10 om beelden te capturen van vhs naar avi. Echter kun je kiezen uit 3 voorgeconfigde instellingen: Goed, Beter, Best. Goed is 800 KB/s en word aangeduid met video-cd, beter is 1800 KB/s en word aangeduid met Vhs. Best is 24 mb/s (haalt mijn harddisk niet). Ik kan ook aangepast gebruiken. De instelling beter heeft standaard:

Horizontale resolutie: Half.
Verticale velden: Beiden.

Ik heb ook een scroll balk om het aantal kb/s aan te geven. Dit gaat tot maximaal 6000 KB/s.

als ik een gecapturde avi file met de standaard 'beter' instellingen is de movie half zo breed als hij moet zijn (waarschijnlijk vanwege de halve horizontale resolutie. Ik kan deze ook op vol zetten, maar dit heeft geen invloed op de grootte van de file :?

Heeft het zin om een hogere datarate in te stellen dan standaard 'beter' van studio 8?

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

e1f

Het horizontale resolutie op vol zetten heeft geen invloed op de grootte van de file omdat je de bitrate niet verandert. Hij gebruikt dezelfde kB/s, maar moet meer informatie erin zetten. Waarschijnlijk gaat dat dus iets ten koste van de kwaliteit van je film.
Welke codec gebruik je om op te nemen en kan je een screenshot plaatsen van de instellingen die je aan kan passen, dan kunnen we er wat meer over zeggen misschien.

Over het algemeen wordt de kwaliteit beter als je de bitrate verhoogd, maar dat hangt ook van andere instellingen af.

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 22:51:
Ik gebruik pinnacle studio 8 en een dc10 om beelden te capturen van vhs naar avi. Echter kun je kiezen uit 3 voorgeconfigde instellingen: Goed, Beter, Best. Goed is 800 KB/s en word aangeduid met video-cd, beter is 1800 KB/s en word aangeduid met Vhs. Best is 24 mb/s (haalt mijn harddisk niet). Ik kan ook aangepast gebruiken. De instelling beter heeft standaard:
Wat is het doel van je uiteindelijke AVI's ?
Wil je de video's op DVD zetten voor het afspelen op een DVD speler of wil je de AVI op je PC bekijken ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j