Ik gebruik pinnacle studio 8 en een dc10 om beelden te capturen van vhs naar avi. Echter kun je kiezen uit 3 voorgeconfigde instellingen: Goed, Beter, Best. Goed is 800 KB/s en word aangeduid met video-cd, beter is 1800 KB/s en word aangeduid met Vhs. Best is 24 mb/s (haalt mijn harddisk niet). Ik kan ook aangepast gebruiken. De instelling beter heeft standaard:
Horizontale resolutie: Half.
Verticale velden: Beiden.
Ik heb ook een scroll balk om het aantal kb/s aan te geven. Dit gaat tot maximaal 6000 KB/s.
als ik een gecapturde avi file met de standaard 'beter' instellingen is de movie half zo breed als hij moet zijn (waarschijnlijk vanwege de halve horizontale resolutie. Ik kan deze ook op vol zetten, maar dit heeft geen invloed op de grootte van de file
Heeft het zin om een hogere datarate in te stellen dan standaard 'beter' van studio 8?
Horizontale resolutie: Half.
Verticale velden: Beiden.
Ik heb ook een scroll balk om het aantal kb/s aan te geven. Dit gaat tot maximaal 6000 KB/s.
als ik een gecapturde avi file met de standaard 'beter' instellingen is de movie half zo breed als hij moet zijn (waarschijnlijk vanwege de halve horizontale resolutie. Ik kan deze ook op vol zetten, maar dit heeft geen invloed op de grootte van de file
Heeft het zin om een hogere datarate in te stellen dan standaard 'beter' van studio 8?