[JS/HTML/ASP] Eerste keer werkt functie, daarna niet.

Pagina: 1
Acties:

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
Dit probleem is opgelost en heeft geen reactie meer nodig, thx

Nu heb ik een formulier waarop men een aantal dingen kan kiezen en invullen. Deze gegevens controleer ik eerst met een javascript functie alvorens door te laten. Opzicht geen probleem, ik heb het al enkele keren gebruikt. Echter dit keer komt er een probleem op me vallen. Ik heb gegoogled en GoT search gebruikt.

Als ik naar de asp pagina ga, en ik druk op 'stuur in' dan geeft hij netjes aan dat er gegevens missen en dat dit ingevuld moeten worden.

Druk ik daarna echter direct weer op 'stuur in' dan gaat hij vrolijk door naar de volgende pagina die ik bij action heb neergezet. Als ik dan op vorige druk begint het weer van voor af aan. het werk 1x, en daarna gaat hij weer door

In mozilla krijg ik bij de tweede druk op de knop 'check is not a function'

hieronder mijn code:
code:
1
<script src="script/athlon64.js" type="text/javascript"></script>

code:
1
<form method="post" name="newPlatformStepping" action="submitPlatformStepping.asp" onSubmit="return check();">

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
function check()
{
    //ga alle velden en dropdown (select components) na en kijk of er OF iets gekozen is OF iets is ingevuld. Als er iets is gekozen
    //  word dit automatisch altijd ingevuld, dus er hoeft alleen gekeken te worden naar de velden. Als er geen veld is, natuurlijk
    //  naar de combo (select components).
    check = true;
    velden = "Kies / vul in:";

if(document.newPlatformStepping.platforms.options[document.newPlatformStepping.platforms.selectedIndex].text == "Platforms")
    {
        check = false;
        velden += " platform,";
    }

if(document.newPlatformStepping.core.value == "")
    {
        check = false;
        velden += " core,";
    } 

if(document.newPlatformStepping.week.value == "")
    {
        check = false;
        velden += " week,";
    }

if(document.newPlatformStepping.stepping.value == "")
    {
        check = false;
        velden += " stepping,";
    }

if(document.newPlatformStepping.colors.options[document.newPlatformStepping.colors.selectedIndex].text == "Colors")
    {
        check = false;
        velden += " color,";
    }

if(document.newPlatformStepping.codeNames.options[document.newPlatformStepping.codeNames.selectedIndex].text == "Codenames")
    {
        check = false;
        velden += " codename,";
    }

if( check == false )
    {
        alert(velden);
        return(false);
    }
    else
    {
        return(true);
    }
}

Er staan ook nog andere functies in mijn .js bestand, maar die heb ik al een keer weggehaald, en dat hielp niets. Nu zet ik ze er niet bij vanwege ruimte besparing.

Iemand een idee?

[ Voor 8% gewijzigd door mr._Anderson op 13-01-2004 08:33 ]

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• crisp
  • Laatst online: 12:46

crisp

Devver

Pixelated

je gebruikt binnen je functie check() ook een variabele check die je niet met var declareert, en dus global wordt en daarmee je functie check() overschrijft.

Intentionally left blank

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
crisp schreef op 12 januari 2004 @ 23:50:
je gebruikt binnen je functie check() ook een variabele check die je niet met var declareert, en dus global wordt en daarmee je functie check() overschrijft.
Jep, je had helemaal gelijk. het werkt nu, thx.

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net