Toon posts:

wired pc kan router niet vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag even een wireless lan router gekocht van Buffalo, met een usb-adapter erbij. Specs onderaan de topic...

Nou heb ik het volgende probleem. Ik heb op de router twee pc's aangesloten. Een bak met xp boven, en nog een bak, maar deze staat beneden. De pc beneden is de wired pc.

Nadat ik alles had aangesloten, en de software en drivers geinstalleerd had kon de wired pc het base staation niet vinden. Terwijl de wireless wel verbinding kon krijgen met het base station. De router geeft wel een ipadres aan de wireless pc, maar met deze kon ik niet op internet. DHCP server staat trouwens aan...

Ik heb overigens ook geen softwarefirewall die voor dit probleem zou kunnen zorgen, dus daar ligt het probleem ook niet. Als ik via de pc boven de router probeer in de stellen, en ik wil de kabel-settings laden geeft hij aan dat er iets mis is met de verbinding tussen de router en kabelmodem. Maar dit lijkt mij vrij onwaarschijnlijk omdat ik alles correct heb aangesloten. En ik zit nu via een directe verbinding op internet, dus internet werkt wel normaal zonder router er tussen.

Wellicht weet iemand hier waar het aan ligt?

Specs:
# Buffalo 54Mpbs Wireless Broadband Router 128bit WEP - wbr-g54-2
# Buffalo 54Mpbs Wireless Usb netwerk adapter wli-usb-g54-3
Meer informatie: http://www.buffalo-techno...ucts/wireless/wbr-g54.htm
Verder heb ik een @home vebinding, met een com21 kabelmodempje.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 17:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gelijk maar even een kickje met wat nadere informatie.

Als eerste een screenshot van ipconfig:
Afbeeldingslocatie: http://joost.f2o.org/bestanden/pingtest.gif

En ik kan nu wel verbinding krijgen met de router vanaf deze (wired) pc. Gewoon door het ip-adres in te typen. Ook kan localhost, en de pc boven allebei pingen. Maar als ik een trace uitvoer lukt dit niet. Hij kan de hostnaam niet vinden.

Maar als ik dan via de html-interface van de router een connection test run, geeft hij dit aan:

Failed to connection...
CATV(Failed)
Here , please confirm.

Ik hoop dat jullie hier meer mee kunnen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 17:14 ]