[Epox EP-8RGA+] ik kom niet op het internet/netwerk

Pagina: 1
Acties:

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:45
Ik snap nix meer van mijn onboard LAN. Als ik bij netwerkverbindingen kijk, zie ik bij LAN- of snelle internet verbindingen gewoon de LAN verbinding staan en daaronder staan 2 1394 verbindingen en een netwerkbrug. Dit was ook al zo voordat mijn schijf gecrasht was en ik alles opnieuw moest instaleren maar nu kom ik niet meer op het internet.
Wat heb ik gedaan?:
Ping 127.0.0.1 werkt gewoon goed.
Mezelf pingen werkt ook gewoon goed.
Iemand in het thuisnetwerk pingen werkt totaal niet en ook van daar naar mijn pc lukt niet.
Ik heb ook nog wel wat meer geprutst en weer wat teruggezet omdat t niets hielp.

Het lijkt voor mij alsof dat ding niet snapt dat ie via de LAN verbinding contact moet zoeken. Ik baal hier egt zwaar van want nu kan ik niet eens WinXP SP1 downloaden zodat ook de rest van mijn pc een beetje goed loopt.
Dit is trouwens niet de eerste keer dat ik probelemen met het onboard LAN heb maar de vorige keer lukte het na een helehoop gepruts en vooral niet weten wat ik deed nog wel.
Als er meer info nodig is geef ik die graag (als ik eraan kan komen).

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Verwijderd

Dat help ik je hopen want hiermee kan vermoedelijk niemand iets zinvols..

Wat een nuttige start zou zijn:
-Je IP adres op je eigen Pc, op je router, en eventueel de range waarin de rest zit
-Je ziet 2 1394 verbindingen en een netwerkbrug. Dat is niet wat ik zie, ik zie namleijk altijd een 1394 verbinding, een LAN verbinding, en in mijn geval nog een dertigtal inbelverbindingen en VPN tunnels.

Als jij geen LAN verbinding ziet moet je je netwerkkaart installeren. Het lijkt er namelijk op dat dat gewoon niet gebeurd is. Als windows je netwerkaart niet kent (een zeldzame gebeurtenis met XP, maar OK) en je nu niet in staat bent van internet de driver te halen, moet je even op een andere pc de drivers downloaden en óf met floppies óf met een USB key o.i.d. of desnoods met DVD-RWs aan de gang.

Sterkte.