Toon posts:

Asus P4P800, aantal dingen onduidelijk...

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort komt er weer een PC prive project dus ik ben hevig aan het uitzoeken wat ik wil.

De Asus P4P800 lijkt me een zeer geschikt moederbord in combinatie met de Pentium 4 3 GHz
Ik heb een paar vraagjes over dit moederbord, is misschien niet nodig om hier een nieuwe topic voor te openen dus ik plaats em maar even hier.

- Er staat bij de specificaties dat er twee UDMA aansluitingen op zitten. Betekend dit dus 2 x 2 dus plaats voor vier IDE apparaten?

- Ik ben van plan dit moederbord te kopen in combinatie met een Pentium 4 3 GHz, is dit eigenlijk al een hyper treading processor? of zijn dat die extreme edition versies?

- Wat is nou eigenlijk het verschil tussen de P4P800 en de P4P800-deluxe?

- Er is een nieuwere Intel chipset (875P, als ik me niet vergis), is die beter of hadden jullie als jullie nu een moederbord kochten weer dit moederbord gekocht?

- Ik wil 1 GB DDR PC3200 (dat is geloof ik het snelste wat er op dit moment op kan) Moet je er steeds 2 geheugen modules op doen? dus twee maal 512 MB? en wordt dit zo verkocht, op de afbeelding van dit geheugen zie ik geloof ik twee modules liggen.

- Als er mensen zijn die ditzelfde moederbord hebben, zijn jullie tevreden over dit moederbord?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 21:30:
Ik heb een paar vraagjes over dit moederbord, is misschien niet nodig om hier een nieuwe topic voor te openen dus ik plaats em maar even hier.
Nieuw topic was beter geweest, alhoewel je eerlijk gezegd de meeste dingen wel had kunnen vinden. Maar ik wil je best antwoorden hoor.
edit:
OK, dit was copy paste. Goed gedaan van jou. :)
- Er staat bij de specificaties dat er twee UDMA aansluitingen op zitten. Betekend dit dus 2 x 2 dus plaats voor vier IDE apparaten?
Ja. Helemaal waar. Eerlijk gezegd waar voor elk gangbaar mobo. Let wel op dat de deluxe versie meer ruimte biedt dankzij de een extra IDE poort die aan een RAID controller hangt en dankzij SATA.
- Ik ben van plan dit moederbord te kopen in combinatie met een Pentium 4 3 GHz, is dit eigenlijk al een hyper treading processor? of zijn dat die extreme edition versies?
De Pentium 4's met 800FSB en de Pentium 4 3,06 zijn met HyperThreading uitgevoerd. De Extreme Edition heeft puur wat extra (Meer L2 cache om precies te zijn).
Zie de Asus site. Maar 2 grote verschillen heb ik hierboven al genoemd.
- Er is een nieuwere Intel chipset (875P, als ik me niet vergis), is die beter of hadden jullie als jullie nu een moederbord kochten weer dit moederbord gekocht?
875 is even oud als 865, lees anders de verschillen na. De verschillen zijn niet supergroot, vandaar dat de P4P800 serie populairder is dan de P4C800 serie. (Eerst waren de prijsverschillen nog iets groter en toen ik mijn P4C800Deluxe kocht, was de hele P4P800 serie er nog niet.)
- Ik wil 1 GB DDR PC3200 (dat is geloof ik het snelste wat er op dit moment op kan) Moet je er steeds 2 geheugen modules op doen? dus twee maal 512 MB? en wordt dit zo verkocht, op de afbeelding van dit geheugen zie ik geloof ik twee modules liggen.
Moet niet, maar het is wel aanbevolen aangezien dan DualChannel gaat werken. En dan heb je meer bandbreedte. Twee gelijke modules is wel mooier ja. En er zijn inderdaad een aantal fabrikanten die paren geheugen in het assortiment hebben.
- En behalve het piepjes probleem, zijn jullie tevreden over dit moederbord?
Ik vond de piepjes nooit een probleem. :)
En ik verkoop deze borden en weet dus dat men er gemiddeld genomen erg tevreden mee zijn.

{signature}

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 22:20:
Binnenkort komt er weer een PC prive project dus ik ben hevig aan het uitzoeken wat ik wil.

De Asus P4P800 lijkt me een zeer geschikt moederbord in combinatie met de Pentium 4 3 GHz

Ja
Alle processoren van intel met een 800mhz fsb hebben Hyperthreading dus ook die 3
Deluxe heeft meer raidondersteuning en heeft Firewire onboard.
Is een betere chipset maar je zult er niet al te veel sneldheidsverschil door merken
De 4 bankjes kun je naar eigen wens vullen. Het maakt dus niks uit
- Als er mensen zijn die ditzelfde moederbord hebben, zijn jullie tevreden over dit moederbord?
Zeer tevreden :)

Edit: hmm te laat ;)

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08

Ja
Dat moet je even kijken. De 3 GHz heeft altijd HTT (3,06 ook)
De eerste dingen die in me opkomen zijn de VIA VT6410 Raid, firewire en 3com gigabit LAN. Voor de rest moet je even kijken op asus.com. Ik ben zelf voor de deluxe gegaan vanwege de bovenstaande dingen, vandaar dat ik ze ook weet.
Hij is niet slechter, die heeft PAT, Ondersteuning voor ECC geheugen en nog iets wat ook niet echt geweldig is. Ook dat zul je even moeten checken op intel.com of asus.com note: de i875 is niet nieuwer, ze zijn beide tegelijkertijd gereleased
Het is wel slimmer. 1 het is goedkoper, 2 het is sneller vanwege dual channel.
edit:
Je kan er ook wel sneller geheugen op zetten, maar dat is alleen nuttig als je gaat OC-e
Over mijn deluxe ben ik zeer tevreden, alleen ik vind het jammer dat er geen goede support is voor de IDE Raid, de VT6410. Maar bij de non-deluxe heb je daar geen last van.
edit:
[rml]Asus P4C800/P4P800 (Deluxe) [ Ervaringen][/rml]

[ Voor 4% gewijzigd door blackangel op 12-01-2004 22:31 . Reden: zie 2x [edit] ]

Verwijderd

Topicstarter
OK dat was heel dom, foute, vergeten die regel weg te halen :S

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 22:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wow 3 verschillende reactie op al mijn vragen :D

Zeer veel dank!

Verwijderd

Eeeeehmz,
- En behalve het piepjes probleem, zijn jullie tevreden over dit moederbord?
Ik heb zojuist hetzelfde mobo (en proc :P ) besteld.... Wat voor "probleem" is dat met "piepjes"?!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 15:27:
Eeeeehmz,

[...]

Ik heb zojuist hetzelfde mobo (en proc :P ) besteld.... Wat voor "probleem" is dat met "piepjes"?!
Dit bord piept bij het opstarten voor elk USB apparaat 1x. Tenzij bios >1014.
Alhoewel ik het meer een goede feature vind.

(wegens goede het grote aantal topics waar men dit vraagt, raad ik je aan om dat eerst door te lezen)

{signature}

Verwijderd

ik heb dit moederboard, icm p4-2,8 .. werkt echt goed, helemaal geen problemen mee gehad iig...

ik heb ook al bij veel tests (bijv. bij hd's) dat ze dit moederbord weer gebruiken...

maar ga idd wel voor 2x512 geheugen, scheelt heel wat...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie de "Basiscursussen" in de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers :)
Zie voor verschillen de CPU overzicht die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden :)
Open de beide specificatie-pagina's op Asus.com en zet ze naast elkaar :)
Zie voor verschillen de chipset overzicht die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden. Verder kun je via Google ook een aantal reviews vinden :)
Lees de handleiding van het moederbord :)
Kijk eens hier op GoT rond voor ervaringen: [search=p4p800] :)

Al met al vraagjes die wel erg makkelijk door jouzelf te beantwoorden zijn door op de meest simpelste plaatsen te kijken. Dat wordt hier op GoT ook van jou verwacht. Herlees eens de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name hetforumgedrag gedeelte om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.