[aiw met nforce2] no sound?

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01
Ik weet het, de zoveelste aiw topic, maar de andere topics gaan in ieder geval allemaal over hetzelfde probleem en dat is de DirectX9.0b patch.
Even hier nu wat anders, bij mij werkt alles zoals het hoort en ik draai de kaart dus op een Asus A7N8X Deluxe bordje, het enigste probleem bij mij is dat het geluid het gewoon niet doet, ik heb de kabel in mijn videokaart en dan de langste in mijn Line-in van mijn moederbord.
Nu heb ik al heel wat instellingen geprobeerd met ivm met de Soundstorm die aanwezig is, wat ik ook doe ik heb maar geen geluid.
Wel is er een merkbare ruis zodra ik de line-in een beetje open zet maar geen geluid van de tv-tuner.
Iemand hier een oplossing voor?
Ik kon hier nix over vinden op GoT, als de oplossing hier wel is wil ik die graag zien.

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb ook een Asus A7N8X Deluxe met een Ati Radeon AIW 9000. Werkt feilloos samen.
Windows XP SP1 met alle updates, Soundstorm v.3.13. DirectX 9.0a.

• GeeMoney
Hoppie schreef op 12 januari 2004 @ 22:04:
Heb ook een Asus A7N8X Deluxe met een Ati Radeon AIW 9000. Werkt feilloos samen.
Windows XP SP1 met alle updates, Soundstorm v.3.13. DirectX 9.0a.
Je hebt ook de lange kabel in de blauwe ingang op het moederbord?
Mag ik weten of je iets hebt gewijzigd in je geluidsinstellingen?

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 19:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Heb je al eens met NVswap gekeken of de instellingen (5.1 versus line-in en mic) goed staan?

NVswap kan je vinden bij Nvidia.

• GeeMoney
Stefano schreef op 12 januari 2004 @ 23:49:
Heb je al eens met NVswap gekeken of de instellingen (5.1 versus line-in en mic) goed staan?

NVswap kan je vinden bij Nvidia.
Ik kan het veranderen wat ik wil, maar er gebeurt niets.

• Hoppie
  • Niet online
The_Dart schreef op 12 januari 2004 @ 22:15:
[...]
Je hebt ook de lange kabel in de blauwe ingang op het moederbord?
Mag ik weten of je iets hebt gewijzigd in je geluidsinstellingen?
Uh, lange kabel?
Ik heb in de A/V OUT connector achter op de kaart het bijgevoegde splitter kabeltje gestoken en de jack-plug aan de andere kant van het kabeltje in de line-in van m'n mainboard. Het kabeltje is slechts een centimeter of 15 lang, dus lange kabel?
Werkt feilloos.

• GeeMoney
Ik heb dat dus ook gedaan, maar heb nog steeds geen geluid, ik heb nu alles MAX staan in de sound opties van nforce-opties die je rechtsonder krijgt direct na de installatie van je sound drivers, ik heb voor alsnog geen geluid :?

• AaroN
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Kun je die sound drivers niet resetten? Werkte bij mij gelukkig (aldi tv tuner).

Staan verder de geluidsinstellingen in je tv-tuner-programma wel goed? Heb je niet meerdere line-ins en zijn ze niet gemute?

Eventueel kun je die kabel aansluiten op een minidisc player of iets dergelijks om te checken of er wel geluid uit je aiw komt? Microfoon aansluiting zou ook nog kunnen :)

JayGTeam (213177)

• GeeMoney
AaroN schreef op 13 januari 2004 @ 22:28:
Kun je die sound drivers niet resetten? Werkte bij mij gelukkig (aldi tv tuner).

Staan verder de geluidsinstellingen in je tv-tuner-programma wel goed? Heb je niet meerdere line-ins en zijn ze niet gemute?

Eventueel kun je die kabel aansluiten op een minidisc player of iets dergelijks om te checken of er wel geluid uit je aiw komt? Microfoon aansluiting zou ook nog kunnen :)
Er komt wel geluid uit, als ik een soundblaster erin zet en daar dus de Line-In van pak, heb ik keurig geluid hierdoor leid ik af dat het niet aan mijn tv-tuner instellingen legt en dat mijn aiw dus ook gewoon in orde is.
Mijn broer heeft zelfde videokaart en moederbord, die heeft er maar een soundblaster in hangen omdat dat dus wel werkt, echter wil ik gewoon mijn onboard Nforce gebruiken.
Drivers opnieuw installeren helpt nix, en ik heb nu alles high en nix op mute staan maar maakt ook nix uit :?

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 13-01-2004 23:11 ]

• AaroN
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Dan ligt het toch echt aan je onboard sound ja. Misschien wil een driver reïnstall werken?

Als dat ook niet het geval is, zou je altijd kunnen proberen of het bij je broer wel werkt via soundstorm, misschien is je onboard sound wel defect :?

JayGTeam (213177)

• GeeMoney
AaroN schreef op 13 januari 2004 @ 23:24:
Dan ligt het toch echt aan je onboard sound ja. Misschien wil een driver reïnstall werken?

Als dat ook niet het geval is, zou je altijd kunnen proberen of het bij je broer wel werkt via soundstorm, misschien is je onboard sound wel defect :?
Ook die krijgt via zijn Soundstorm ook geen geluid, het is echt heel vaag.
Volgende week krijg ik nieuwe proc/harde schijf ik doe dan een volledige re-install en kan dan netjes driver voor driver proberen, ik hou jullie op de hoogte.

• GeeMoney
Ik heb de drivers nogmaals volledig verwijderd, de allernieuwste (volgens mij Beta) drivers van de Omegacorner site gedownload (WDM Drivers) vervolgens een dikke error 1ste keer opstarten maar wel geluid nu met tv-out, ook na het afsluiten/opstarten was de error verdwenen :?
Anyway ik heb dus nu geluid !! Bedankt mensen.
Pagina: 1