Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Internet gaat op ene telefoonlijn wel, op andere niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet voor een kennis een PC geïnstalleerd en bij mij thuis via de telefoonlijn proberen verbinden met het internet. Dat was geen probleem maar wanneer ik dat bij die kennis thuis probeer lukt het niet.

Het is een interne 56k modem en hun vorige externe modem gaat wel op hun telefoonlijn, dus aan hun verbinding kan het niet liggen. Hun externe modem kunnen we niet meer gebruiken want die wordt niet ondersteund door Windows XP.

Het enige verschil is dat wij een telefoonlijn hebben via de kabel (Telenet) en zij via een gewone telefoonaansluiting (Belgacom). Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kan je met een modem bellen via dat kabel-telefonie-gebeuren? Ik heb namelijk een vermoeden dat dat niet goed kan gaan ivm het frequentie-bereik. Heeft het gewerkt?
Was het vorige modem even snel?

[ Voor 13% gewijzigd door pven op 12-01-2004 22:01 . Reden: Domme vraag ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Dysan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
steker in de phone i.p.v. line?
gewone telefoon doet het wel op het stekertje ?
centrale met voorloop cijfers ?

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

Verwijderd

Topicstarter
Ja, inbellen via de telenet-telefoonkabel is geen enkel probleem. Het blijft trouwens om het even in welke ingang ik de stekker steek, het werkt allebei hier. De gewone telefoon doet het daar wel. Het nummer van de inbelcentrale is hetzelfde (02 - Brussel) en het zonenummer is aangepast (was hier anders dan bij die kennis). Ik vermoed dat die externe ook een 56k is.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 22:05 ]

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Dit heb ik meegemaakt in holland, als het niet voor jullie opgaat is dit gewoon overbodige info

Bij gebruik van normale (gratis) inbel isp's krijgt de kpn winst door de telefoontikken.
Als je via de kabel telefoneert krijgt de kpn niets.
Dat vind de kpn niet leuk dus die blokkeert het inbellen bij gratis providers via de kabel.
Of dat andersom ook zo is weet ik niet zeker, dus via de normale kpn inbellen via een kabeltelefoon isp.

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Goed punt! Naar wat voor een nummer probeer je in te bellen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op 12 januari 2004 @ 22:10:
Goed punt! Naar wat voor een nummer probeer je in te bellen?
'02/5760000' of zoiets... Maakt toch niets uit? Het werkte hier, en daar werkte het ook met die externe modem...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 22:14 ]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Is de pc op beide plaatsen ECHT geaard ? Was namelijk ook probleem bij een kennis van me... benee wou die wel.. boven niet ;).

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op 12 januari 2004 @ 22:13:
Is de pc op beide plaatsen ECHT geaard ? Was namelijk ook probleem bij een kennis van me... benee wou die wel.. boven niet ;).
Vertel? Ik snap het niet.

• Cozm0

Cozm0

Unf!

Geaard paard, zolang je niet in een 16e eeuws huis zit boeit dat niet echt.
Ik heb al jaren 3 tot 5 pc's draaien die niet geaard zijn.

Ik heb het vermoeden dat het probleem zit bij het verschil kabel / gewone telefoon inbel.

[ Voor 11% gewijzigd door Cozm0 op 12-01-2004 22:17 ]

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

Hebben ze niet toevallig ISDN?

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
Cozm0 schreef op 12 januari 2004 @ 22:16:
Ik heb het vermoeden dat het probleem zit bij het verschil kabel / gewone telefoon inbel.
Maar waarom dan? 56k-modems en telefoonkabels zijn toch gemaakt voor inbelverbindingen?
Hebben ze niet toevallig ISDN?
Wat is het verschil?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 22:27 ]

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

En uit het verhaal begrijp ik dat er bij die vriend een gewone inbelverbinding is en geen kabelverbinding.

Niet?
[Specs]

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

ISDN is digitaal en een gewone verbinding is analoog.

Niet?
[Specs]

• Cozm0

Cozm0

Unf!

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 22:23:
[...]

Maar waarom dan? 56k-modems en telefoonkabels zijn toch gemaakt voor inbelverbindingen?
Gemaakt wel, das ook niet het punt
(nogmaals ik weet niet of dit opgaat in belgie)

Belgacom verdient niet aan het bellen via de kabel
Dus zou het net zo als in holland kunnen zijn dat ze het inbellen bij een gratis provider niet toelaten.

Bij degene met de kabel telefoon werkt het allemaal wel, bij degene met de normale telefoon niet.
Is de internet account eentje van de kabelboer of van de telefoonboer, of zijn het 2 verschillende en gaat mijn verhaal helemaal niet op.
Meer info svp.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de provider: http://reg.tiscali.be/free/default.asp?lg=NL&act=

Je hebt dus enkel een telefoonlijn nodig en de kosten worden verrekend door Belgacom, de telefoonmaatschappij.

Is er trouwens een verschil in aansluiting tussen een analoge en een digitale (ISDN) verbinding?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 22:41 ]

• Cozm0

Cozm0

Unf!

"als het niet voor jullie opgaat is dit gewoon overbodige info"

totaal overbodig dus :X

succes

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:58
Zijn de telefoon wcd' wel hetzelfde aangesloten, je hebt het nu over nederlandse en belgiese toch?

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 22:15:
[...]

Vertel? Ik snap het niet.
Lekstroompjes liepen bij die kennis weg via de telefoonleiding, waardoor er geen verbinding tot stand kwam.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is 'WCD'? En is het mogelijk om een gewone inbelmodem aan te sluiten waar normaal gezien een ISDN-modem aangesloten is? Of verandert er niets aan de telefoonlijn zelf wanneer je ISDN laat installeren?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 22:50 ]

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:58
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 22:49:
Wat is 'WCD'? En is het mogelijk om een gewone inbelmodem aan te sluiten waar normaal gezien een ISDN-modem aangesloten is? Of verandert er niets aan de telefoonlijn zelf wanneer je ISDN laat installeren?
WCD=Wand Contact Doos
En nee een analoog modem werkt niet op een 90Volt ISDN lijn.
Als ze ISDN hebben kan je wel het modem op een analoge telefoonpoort van een huiscentrale zetten, maar dan moet je wel een 0 o.i.d. kiezen als je een buitenlijn wilt hebben als dat zo bij die centrale moet.

[ Voor 22% gewijzigd door makkie op 12-01-2004 22:56 ]

Pagina: 1