Toon posts:

iPAQ: heeft het zin ultra snel flash te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
iPAQ: heeft het zin ultra snel flash te gebruiken? Tegenwoordig is er ook het snelle ultra flash geheugen. Heeft het zin deze te gebruiken in je PDA? Of is er een andere bottle neck?

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 23:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 21:52:
iPAQ: heeft het zin ultra snel flash te gebruiken? Tegenwoordig is er ook het snelle ultra flash geheugen. Heeft het zin deze te gebruiken in je PDA? Of is er een andere bottle neck?
Over wat voor geheugen heb je het nu? Compact flash of SD?

In geval van Cf maakt het nog steeds wat uit (vooral als je het ook nog voor een computer/digicam gebruikt) de geheugencontroller zit namelijk op de CF card zelf.
Voor SD geheugen zijn de verhalen tegenstrijdig de controller zit immers niet in de card zelf. Soms maakt het wat uit maar soms ook niet. Je moet goed rekening houden waar je het geheugen voor wilt gebruiken. Wil je filmpjes/high bitrate media afspelen neem dan wat sneller geheugen. Voor navigatie software is wat sneller geheugen ook wel aan te bevelen.

Het is gewoon even afwegen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OH --> GT :)

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Er zit wel redelijk wat verschil in snelheid in een gewone compact flash doet tussen de 3 en 4 MB per seconde en bijvoorbeeld een sandisk ultra II compact flash schrijft met 9 MB per sec en leest met 10 MB per sec.

Dus qua snelheid zit er wel verschil, dus ik denk dat je het wel merkt in een pda.

Maar de prijs is ook een stukje hoger, een gewone 512 mb cf card kost € 110
en de sandisk ultra II compact rond de € 205,-

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik doe een half uur om 150 Mb aan film op mijn PDA te krijgen op mijn 512 Mb normaal CF geheugen. Dat gaat via de USB craddle, ik weet niet of die ook remt. Ik heb in ieder geval serieus koffietijd als ik dat soort grappen uit ga halen met mijn PDA.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:13
Wekkel schreef op 13 januari 2004 @ 23:20:
Ik doe een half uur om 150 Mb aan film op mijn PDA te krijgen op mijn 512 Mb normaal CF geheugen. Dat gaat via de USB craddle, ik weet niet of die ook remt. Ik heb in ieder geval serieus koffietijd als ik dat soort grappen uit ga halen met mijn PDA.
Via de USB craddle dingen uploaden duurt idd eeeeeeeeuwen.
Ik heb snel een 3.5 inch cardreader gekocht waar je de geheugenkaartjes direct in kunt duwen. Alleen jammer dat het zaakje USB1.1 is maar het gaat al wel een stuk sneller dan de craddle.
Pagina: 1