Toon posts:

[linux knoppix] .iso is .rar?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb net knoppix gedownload en nu wil ik hem op cd branden. Nou staat er in de faq dat het een .iso is, zo heb ik hem ook gedownload. Maar nu die op mijn hd staat is het een .rar geworden. Moet ik deze .rar nou als een image op een cd branden met nero? of de bestanden in de .rar als een image op cd branden?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat zit er in die rar file?

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

in die .rar staat waarschijnlijk een .iso. Dat .rar bestand(of WinRar bestand) is in feite min of meer gelijk aan een Zip-bestand. Het bestandje is ge'rar't om ruimte te besparen op de server, en het downloaden wat minder lang te laten duren. Voor winrar moet je maar ffies zoeken op google oid ;)

[ Voor 5% gewijzigd door RSpliet op 12-01-2004 21:36 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
er zit geen iso in die rar maar allemaal mappen en bestanden. nero ziet hem wel als een .iso dus ik brand hem zo wel ff en kijken of ie het doet :)

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:36

grimson

domeingrommer

Probeer hem anders eerst eens te mounten met Daemon tools of Alcohol52/100%.
Met WinRAR kan je idd ISO-bestanden openen, maar dan zijn het nog geen RAR bestanden :)

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

winRAR heeft sinds een tijdje ook ondersteuning om .iso-images "uit te pakken". Het heeft zich waarschijnlijk bij installatie aan .iso bestanden verknupt, waardoor het lijkt of het een winrar-file is

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Beetje raar verhaal. Heb je die software bij Knoppix.net vandaan? Wat je kan doen is de md5sum van knoppix.net pakken en die controlleren.

Pas maar op met software die je 'zomaar' ergens vandaan haalt: een zombie/worm is zo geinstalleerd.

Verwijderd

Gewoon als image branden met Nero. Dan kan je 'm als bootcd gebruiken en gelijk met Linux aan de slag

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon van knoppix.net. En hij werkt idd :) Dit is de 1e x dat ik wat met linux doe en ik heb dus een probleempje. Zodra linux boot vraagt ie om een boot:... en dan doe ik gewoon enter. dan krijg ik een zwart scherm met het linux logo en daarna gebeurt er niks meer. Wat doe ik fout? En weet iemmand misschien wat goede links voor tuts voor knoppix?

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:47
normaliter: langer wachten :)

Als je boot: ziet zou je evt op f1 etc kunnen drukken als je opties mee wilt geven

Verder, als ie geboot is, wijst de interface zichzelf wel

[ Voor 10% gewijzigd door Jelmer op 12-01-2004 22:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik kan nu dus naar de desktop komen. Maar wat moet ik daar nou doen om hem al mijn hw te laten herkennen? want bij de boot had ik opgegeven dat de refreshrate 85 moest zijn maar in de desktop is het maar 72 of 60Hz wat niet echt gemakkelijk kijkt.

En hoe kan ik die bootfloppy gebruiken? moet ik dan tijdens het booten gewoon het floppy erin stoppen?

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:47
Welke hardware kent ie niet dan?

Voor 85Hz zou het meegeven van vsync=85 genoeg moeten zijn...

Als je de config op flop laat wegschrijven, moet je van de cd starten, je flop erin doen en bij boot:
knoppix floppyconfig
opgeven.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik van de cd boot en bij boot: dat command invul dan doet ie dat totdat hij naar die desktop gaat.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 22:40
Het is hier nog altijd geen helpdesk. Ik krijg niet echt het idee dat je zelf veel probeert (bv. op het internet te zoeken) voordat je hier maar gewoon weer de volgende vraag stelt. Dat is niet echt de bedoeling, zoals je in de NOS policy - updated 01/04/03 ook kunt lezen.

Btw. de knoppix site heeft ook een FAQ, en ik zou denken dat veel van de vragen die je stelt daar ook beantwoord worden.

Daarom sluit ik dit topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.