ECS L7S7A2 Boot niet

Pagina: 1
Acties:

• Beat691
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08-2022
Ik heb een ECS L7S7A2 Moederbord(waardeloos moederbord, komt me strot uit), met een Sparkle gforce fx5600 video kaart, 512 mbram, amd xp2600+ cpu

Ik heb de nieuwste bios update geinstalleerd, zelf de aller laatste die maar 1 fix had en dat was de random freeze na een bios save.

Het lijkt er op dat ik nog steeds last heb van het probleem wat in de laatste update gefixt zou zijn.

Als ik maar iets in me bios verander, bijvoorbeeld de opstart volgorde dan start me pc niet meer op.
Als ik cmos reset doe en ik zeg optimised settings en save de bios dan boot hij wel, maar zo gou ik weer iets verander boot hij niet meer :(

wie heeft hier nog meer last van en wat is de oplossing ?

[ Voor 5% gewijzigd door Beat691 op 12-01-2004 21:17 ]

Honda viertakt, often imitated, never duplicated!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:22
L7S7A2 is echt een klote moederbord om zo maar even te zeggen ik heb ook al diverse problemen ermee gehad en nu is hij de duur uit gegaan als ik jouw was had ik voor 75 euro een Asus A7N8X-X in huis gehaald goedkoop\goede soundcard enz :) geen errors

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:49
Ik heb hetzelfde bord en het draait hier vlekkeloos

Dit soort problemen, lijkt mij niets iets om zelf mee bezig te gaan, maar een goede redenen om het bordje rma te sturen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:36
kan zijn dat je je geheugen te stressed laat lopen. Zet iig die fast synchronizer optie uit in je BIOS. Als ik die aan heb staan, loopt ie zelfs IN mn BIOS al vast.

Verder zou je nog kunnen proberen FSB en geheugen synchroom te klokken, gaat veel beter dan wanneer je geheugen gewoon DDR400 doet met een 333MHz CPU ernaast (daarnaast kan dit bord ook alleen stabiel 400MHz CL3 doen voor geheugen, als ik de BIOS mag geloven)

• Beat691
Weetje wat het is, als ik optimized settings load en dan save dan draait me pc gewoon vlekkenloos, tot dat ik de boot volgorde bijvoorbeeld wijzig in de bios, dan is het gebeurt.
Ik heb me moederbord nu netjes in de doos naast me staan, ik ga zo terug naar de winkel met dat ding.

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Optimized settings zijn niet altijd de beste en stabielste settings, dat moet je wel in de gaten houden. teruggaan naar de winkel met de mededeling "hij doet het niet als ik optimized settings pak", zal die winkelier ook zeggen van "nou, dan doe je toch geen optimized settings?"

optimized settings zet idd die fast synchronizer aan, en als je geheugen al op het randje loopt, zal ie daar op gaan stikken. Vraag me af of optimized settings zich eigenlijk wel aan de SPD info uit de geheugenmodules houdt, of dat ie gewoon hard CL2 forceert.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• Beat691
Ja maar als hij gewoon 3 maanden perfect loopt zonder dat hij vast loopt(op de standaard windows vastlopers na dan) dan zou je toch zeggen dat als ik alleen de bootvolgorde wijzig en dan de bios weer save en hij dan vervolgens niet meer op start dat het toch echt niet aan die optimized settings kan liggen.

Maar ik heb hem al omgeruild met een ander, wel een ander merk en type want de ECS hadden ze niet meer, het is nu een ABit nf7-s geworden.

[ Voor 3% gewijzigd door Beat691 op 15-01-2004 11:36 ]

Verwijderd

wat ook erg vaak gebeurd bij de ECS boordjes is dat er condensatoren lekker of doorbranden waardoor je mobo niet gelijk overlijdt maar vreemde kuren vertoont

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 11:45:
wat ook erg vaak gebeurd bij de ECS boordjes is dat er condensatoren lekker of doorbranden waardoor je mobo niet gelijk overlijdt maar vreemde kuren vertoont
Nou dan is bij mij waarschijnlijk dezelfde condensator doorgebrand want ik heb exact hetzelfde nadat ik mijn bios heb vernieuwd.. Ik draai nu met de bios van 01-12-2003 en die zuigt peentjes! Volgens mij ligt dit opstartprobleem puur aan de bios...

Hmmm.. De cheepo bios erop gezet (313 stable) en hij loopt weer als een zonnetje..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 21:40 ]

Pagina: 1