Toon posts:

[Cooling] Zalman Vga pasta op proc koeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de zalman op mijn gf4 gezet, en heb nog zon tubetje thermal grease over (spare parts) ik heb gister de whisperrock 4 besteld om daar mijn 2800+ (@ 2300 mhz) wat beter te koelen, ben vergeten artic silver te bestellen, zal ik die zalman prut gebruiken, of ook die prut nog bestellen zodat ik en langer moet wachten en (weer 8)7 ) verzendkosten moeten betalen....

edit: of de preapplied prut gebruiken (al lijkt me dat helemaal triest)

Btw wat lijkt jullie een geschikte cooler voor op die wr4, die wil ik vervangen zodat ie oppergoed koelt, maar een 12cm fan past niet op mijn a7n8x...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 21:12 ]

Verwijderd

dat van die thermal grease maakt niet uit, of je het nou op vga of cpu gebruikt...

en een goede fan is de thermaltake smart fanII, 80mm , kost iets van 10 euro

en kan je in toeren verstellen 1500 - 4800 toeren ofzo, blaast heel hard

Verwijderd

Topicstarter
ja maar werkt het ook goed genoeg? bedankt voor de tip over fan :)

edit: waar had je dat gezien die 10 euro?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 22:34 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

als het maar geen adhesiv is ;) anders zul je je procc niet snel meer los van de koeler zien :P

Verwijderd

Topicstarter
haha nee da zou kut zijn, maar da is et niet

Verwijderd

De koelpasta van Zalman is verschillende keren getest en schijnt echt vrij goed te zijn.

Verwijderd

ik heb er 2 gekocht bij freezinghardware.nl , maar die zijn nu geloof ik uitverkocht...
moet je ff zoeken...het zijn oranje fannetjes

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-01 22:08
Artic silver 5 is net adhessive.

Verwijderd

Topicstarter
Is men het er mee eens dat die thermaltake een goede fan is? Mij spreekt ie wel aan omdat ie regelbaar is, en ook zichzelf kan regelen dmv een tempsensor. Alleen op zijn hardst schijnt ie wel takke herrie te maken. Hijs iig goed te betalen dus das een pro.

edit: gezien dit een casefan is kan ik em denk ik niet op mijn cpufan connector aansluiten of wel?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 12:51 ]

Verwijderd

ja hoor je kan hem gewoon op je cpu zetten ( heb ik ook ! ) kijk en huiver:

http://members.chello.nl/~pleeuwesteijn/images/comp1.jpg

kijk daar ligt ie :)

mja en op volle toeren jankt hij behoorlijk maar hij blaast als een debiel....

echt, beste fan die ik ook gehad heb..

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 10:25:
De koelpasta van Zalman is verschillende keren getest en schijnt echt vrij goed te zijn.
Mijn Zalman prut droogt altijd binnen 5 dagen op, en dat doet AS 3 niet.

Nja ik zal wel pech hebben.

+ ik heb nog paar andere zalman tube's (Zoals dus van mijn HP-80C)

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 22:02:en een goede fan is de thermaltake smart fanII, 80mm , kost iets van 10 euro
en kan je in toeren verstellen 1500 - 4800 toeren ofzo, blaast heel hard
Is op zich wel een goede fan en je krijgt er allemaal tierlantijntjes bij, zoals een potmetertje e.d.

Hij maakt alleen herrie als een mofo op full speed, met speedfan oid is dat wel te verhelpen. Ik heb em op mijn rad zitten van mn thermaltake aquarius II (klik in mn sig op waterkoelingssetup)

Als herrie je niet uitmaakt, gewoon doen dan :)

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
jah ik heb em maar besteld, ik neem aan dat ik die 75 cfm niet altijd nodig heb ofzow, hehe, maar nu wordt mijn pc met die wr4 met standaar koeler IDLE al 63 graden net, maar toen was het raam dicht en zaten we met zijn tweeen in dit hok van 4 bij 5 ofzow, met raam open 58 nu... reden genoeg voor een fan met iets dikkere specs lijkt me :D

Verwijderd

RS_003 schreef op 13 januari 2004 @ 19:41:
[...]

Mijn Zalman prut droogt altijd binnen 5 dagen op, en dat doet AS 3 niet.

Nja ik zal wel pech hebben.

+ ik heb nog paar andere zalman tube's (Zoals dus van mijn HP-80C)
Dat íe uitdroogt hoeft op zich niet te betekenen dat íe slecht is. Ik gok dat de meeste silicium pasta's dit doen...

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 22:53:
[...]

Dat íe uitdroogt hoeft op zich niet te betekenen dat íe slecht is. Ik gok dat de meeste silicium pasta's dit doen...
Zo droog dat het gewoon korels worden, en dus niet meer geleid.

Natuurlijk moet je er niet 1mm pasta op doen, maar zelfs met een beetje schoten mijn temps na 1 week zo met 10 graden omhoog :|

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10-2025
Nu we het hier toch over die paste hebben? waar haal ik zo iets?
Behalve op internet bestellen?

Liefts een shop in de buurt van Hilversum waar ze dat zeker hebben?

Tnx

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Pagina: 1