Toon posts:

Minolta Dynax 5 of Canon EOS 300V

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ben hard opzoek naar een analoge spiegelreflex met lenzen kit en had over de volgende 2 wel wat gevonden maar zit nog beetje te twijfelen eigenlijk , weet niet of iemand ervaringen heeft met deze camera's of adviezen heeft voor welke ik het beste kan gaan .

ze kosten overgens allebei hetzelfde namelijk 499 euro

de minolta komt met een 28-80 & 75-300mm lenskit
de canon komt met een 28-90mm + 75-300mm lenskit

wie helpt mij van het twijfelen af ?!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:20
Als je later eventueel naar digitaal wilt dan is de Canon een betere optie. Ik heb zelf de Minolta Dynax 505si, die komt vrijwel overeen met de Dynax 5. Ik ben er zeer tevreden mee, maar naar digitaal overstappen met dezelfde lenzen is er voor mij niet bij.

kwalitatief zijn deze camera's verder aardig gelijk dacht ik.

Zoek ook eens verder op dit forum, volgens mij zijn er al een aantal topics over geweest.

Welke Analoge Spiegelreflexcamera tot 500 euro

spiegelreflex camera's

Op zoek naar spiegel reflex camera...

enz.

[ Voor 44% gewijzigd door Pino op 12-01-2004 20:54 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Verwijderd

Als je wilt gaan upgraden naar beter objectieven (80-200/ 2.8) of over wilt naar digitaal (hoewel Minolta ook met een digitale spiegelrelfex gaat komen), dan is Canon een betere keuze. Canon heeft namelijk de mogelijkheid om USM objectieven te gebruiken, welke sneller scherp stellen.

Mocht je bovenstaande stellingen niet in de praktijk willen brengen dan is de Minolta een iets betere camera. Deze camera heeft een iets snellere AF en een iets uitgebreider sluitertijdenpakket. Waren nog een paar zeer kleine voordelen, maar die ben ik ff kwijt (behalve dat ik maar niet kan wennen aan die Canon menu's). Als je accesoires wilt kopen voor de camera, dan ben je bij Minolta ook goedkoper uit (flitser ed).

Succes met je keuze!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:20
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 22:10:
(hoewel Minolta ook met een digitale spiegelrelfex gaat komen)
O ja? Waar heb je dat vandaan? Dat zou ik graag willen lezen!

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Verwijderd

Ik bedoelde meer tzt. Ik hoor steeds geruchten, hoewel deze nog niet concreet zijn. Afwachten dus, maar mijn inziens kunnen ze niet langer achter blijven! En aangezien Konica Minolta heeft overgenomen, hoop ik op een beetje tempo. Ik hoop ook dat konica een beetje geld pompt in die digitale afdeling van Minolta.

Verwijderd

Topicstarter
mja wil wel gaan upgraden naar digitaal als dat platform nog wat beter ontwikkeld is , maar aan de reacties te horen kan ik dus beter voor de canon gaan dan.

Verwijderd

Dat ligt er een beetje aan op welke termijn je voor digitaal wilt gaan. Ga je de komende twee jaar nog analoog, dan heeft Minolta ook wel een digitale reflex. Op die termijn hoef je het er weer niet van af te laten hangen. Als je het komende jaar er al een digitale body bij wilt, neem dan de Canon. Anders geldt ook nog steeds mijn eerdere verhaal!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik over een jaar/anderhalf jaar wel aan een digitaal exemplaar toeben dan heb ik der ook genoeg geld voor en kan ik ondertussen goed leren fotograferen met de 300V , heb em vandaag even in me handen gehad en ligt erg goed om te leren is het denk een goed toestel :D

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 22:57:
mja wil wel gaan upgraden naar digitaal als dat platform nog wat beter ontwikkeld is , maar aan de reacties te horen kan ik dus beter voor de canon gaan dan.
Kijk ook eens naar de Nikon F75. Heb ik ook, erg fijne camera, makkelijke bediening. Metalen bajonet, spotmeting, AE-L, alles handmatig in te stellen. En, niet duur. :)

edit: Komt ook ERG goed uit de verschillende reviews. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door dawg op 13-01-2004 09:28 ]

It’s the economy, stupid!

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 20:49:
ben hard opzoek naar een analoge spiegelreflex met lenzen kit en had over de volgende 2 wel wat gevonden maar zit nog beetje te twijfelen eigenlijk , weet niet of iemand ervaringen heeft met deze camera's of adviezen heeft voor welke ik het beste kan gaan .

ze kosten overgens allebei hetzelfde namelijk 499 euro

de minolta komt met een 28-80 & 75-300mm lenskit
de canon komt met een 28-90mm + 75-300mm lenskit

wie helpt mij van het twijfelen af ?!
Hmm misschien wil je mijn D5 setje wel kopen? :) Zit de 28-80, de 75-300, de 50/1.4 en de 20/2.8 bij. Inclusief filters en tas natuurlijk. Mail maar als je interesse hebt.

Verwijderd

THEF_Pino schreef op 12 januari 2004 @ 22:20:
[...]

Volgens mij stond een stuk hierover in Focus magazine (de jubileum uitgave).

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Overigens, ik overweeg zwaar om in de volgende maanden de overstap te maken naar een Canon EOS 10D of EOS D60 (afhankelijk van het budget), met een Canon 70-200mm L-series F2.8 lens, Sigma 24-70mm F2.8 lens en Canon 1.4 Ext II. (Voor L-series lenzen).

Dan hou ik over twee Minolta Dynax 7Xi bodies met een Sigma 28-200mm Aspherical en een Sigma 135-400mm APO lens, plus een Minolta 3000-serie flitser, afstandsbediening en statief. Zou daar uberhaupt nog interesse voor zijn?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
post es een pic van dat toestel en de specs en of het uberhaupt universeel is :D

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Heb deze pics ooit es geschoten met een brakke digicam (bijzonder oud geval met floppy drive - go figure ;) ) zodra ik ff de charger gevonden heb voor mijn Olympus digicam zal ik ff betere pics maken. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/dump/dynax7xi.jpg

2 Dynax 7Xi bodies, waarvan 1 met een 7Xi Customize Card en afstandsbediening (berehandig voor nachtopnamen).

Specs van de camera, moet je ff de manual downloaden :) De technische specs staan op pagina 95 van de manual (3e PDF):

http://www.minoltausa.com...ents/maxxum_7xi_part1.pdf

http://www.minoltausa.com...ents/maxxum_7xi_part2.pdf

http://www.minoltausa.com...ents/maxxum_7xi_part3.pdf

Lenzen:

Sigma AF 28-200mm F3.8-5.6 DL Aspherical Hyper-Zoom Macro Focal length: 28-200mm Maximum aperture: F3.5-5.6 Lens construction: 17 elements in 13 groups Zooming systems: Rotary Angle of view: 75.4° ~ 12.3° Number of diaphragm blades: 8 Minimum aperture: F22 - F45 Minimum focusing distance: 19.7 in. (50cm) at all focal lengths Maximum magnification: 1:4.1

Sigma 135-400mm APO f/4.5 - 5.6 Aspherical

Covering the most frequently used focal lengths, from mid to long-range telephoto, this one convenient lens lets you handle an unprecedented range of subjects from landscapes to fast action sports. Sigma's advanced design incorporates a 5-group zoom system to achieve sharp, high contrast results throughout the entire zoom range. Three SLD glass elements eliminate the secondary spectra effect normally associated with telephotos. And the rear focus system keeps the front lens from rotating, giving you easier use of polarizing filters. A convenient built-in rotary tripod mount eliminates vibration during shutter release.

Filter Size 77mm
f-Stop Range 4.5-38
Minimum Focus Distance 6.6'
Magnification 1:5.3
Zoom/Focus Control Two-touch
Angle Of View 18 to 6 Degrees
Groups/Elements 11/13
Length 7.1"
Maximum Diameter 3.5"
Weight 2.67 lb

Voor meer Minolta Manuals, zie:

http://www.geocities.com/eskoufos/fmm.html

En zo zit de handel eruit als ik erop ga :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/dump/backpack_open.jpg

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Mark
  • Laatst online: 08-02 15:37
THEF_Pino schreef op 12 januari 2004 @ 22:20:
[...]

Er staat een klein stukje op DPReview waar naar een andere site verwezen word waar iets meer staat: linkje
tazzman schreef op 13 januari 2004 @ 12:00:
Dan hou ik over twee Minolta Dynax 7Xi bodies met een Sigma 28-200mm Aspherical en een Sigma 135-400mm APO lens, plus een Minolta 3000-serie flitser, afstandsbediening en statief. Zou daar uberhaupt nog interesse voor zijn?
Natuurlijk is daar nog interesse voor. Voor zo'n setje kun je altijd nog een paar honderd euro vangen, afhankelijk van de staat van de lenzen en body's. Op Ebay gaat dat soort body's voor rond de 100 a 150 euro weg voor body, lens en flitser. Aangezien jij 2 body's, 2 lenzen en nog wat bijkomend spul hebt moet je er toch zeker een 200 a 250 euro voor kunnen krijgen lijkt mij (afhankelijk van de staat van body en lenzen natuurlijk).

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

250 euro voor die hele set? Ik denk het niet - bij KEH.com willen ze er 425 USD voor terug geven bij inruil op een EOS 10D + Canon 70-200mm L-series F2.8.

• Mark
tazzman schreef op 13 januari 2004 @ 22:27:
250 euro voor die hele set? Ik denk het niet - bij KEH.com willen ze er 425 USD voor terug geven bij inruil op een EOS 10D + Canon 70-200mm L-series F2.8.
Ik zeg ook zeker :). En reken 250 euro eens om naar dollars + verzendkosten naar KEH.com, dan kom je ook zo op 400 USD uit. Verder krijg je bij inruil op een duurdere camera+objectief altijd meer terug als wanneer je het zo verkoopt (mijn ervaring in ieder geval). Verder is het ook nog eens sterk afhankelijk van de staat van alles.
Ik zou zeggen: zet het op sites als marktplaats en fotoapparatuur en je merkt zelf wat mensen er voor over hebben. Mocht er net iemand hard op zoek zijn naar een 7Xi body met lenzen dan kun je er inderdaad meer voor terugkrijgen als 250 euro, net wat de gek er voor geeft :)

[ Voor 26% gewijzigd door Mark op 14-01-2004 01:58 ]

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik zie op marktplaats mensen algauw 150 euro vragen voor een Dynax 7Xi body en kennelijk ook krijgen ook.
Ik zal even kijken - ben er ook een beetje emotioneel aangehect, we hebben samen veel van de wereld gezien ;)

Verwijderd

Topicstarter
ghehe , kan het me voorstellen :D ik ben er uit , ga voor de canon mede omdat ik over anderhalf jaar de overstap wil gaan maken naar het digitale platform lijkt me dit de beste keus die ik heb (wat veel mensen ook al aangaven).

heel erg bedankt voor de nuttige opmerkingen heb er zeker wat aan gehad !!!

• Mark
tazzman schreef op 14 januari 2004 @ 10:54:
Ik zie op marktplaats mensen algauw 150 euro vragen voor een Dynax 7Xi body en kennelijk ook krijgen ook.
Ik zal even kijken - ben er ook een beetje emotioneel aangehect, we hebben samen veel van de wereld gezien ;)
Ik moet eerlijk bekenen dat ik mijn Minolta 505si Super ook nooit zal verkopen, ook al ben ik wellicht genoodzaakt om binnenkort over te stappen naar Canon als Minolta nog lang uit blijft met zijn DSLR. Op dit moment kan ik digitaal nog wel vooruit met mijn DSC-F717, maar ik begin toch langzaam echte groothoek en tele te missen. Dat betekend dat ik nu nog steeds met 2 camera's en een berg lenzen loop te zeulen als ik op een uitgebreide shoot ga. Ik vraag me af hoe lang het nog duurt voordat Minolta hierdoor aanhangers gaat verliezen.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Mark:
Inderdaad, ik ben het met je eens. Als ik Minolta was, had ik een jaar geleden al een DSLR uitgebracht. Mensen wachten wel, maar niet voor eeuwig.
:)

It’s the economy, stupid!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Vraagje: Heeft Minolta wel een lens die zich kan meten met de Canon 70-200mm L-series F2.8?

• Mark
tazzman schreef op 14 januari 2004 @ 15:28:
Vraagje: Heeft Minolta wel een lens die zich kan meten met de Canon 70-200mm L-series F2.8?
De Minolta AF 80-200/2.8 APO ligt rond hetzelfde bedrag, maar begint dus pas op 80mm. Verder hebben ze nog wel een hele leuke Minolta AF G D 70-200 APO SSM, maar deze kost een procent of 50 meer.
Pagina: 1