2pc's op 1 keyb/muis/monitor, vaag beeld op monitor

Pagina: 1
Acties:

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 01:38
Ik wil 2 pc's op 1 toetsenbord, monitor en muis aansluiten. Ik heb zo'n equip schakelkastje gekocht met een schakelaar met A en B. Door alle kabels goed aan te sluiten kan je met de schakelaar pc A of pc B kiezen. Dit werkt prima op 1 ding na. Ik heb een flatron op 1024x768 32bit kleur en 100Hz. Het beeld ziet er niet uit met het kastje ertussen. Er lijkt een soort schaduw van het echte beeld achter te zitten en alle lijnen zijn dubbel. Zonder kastje heb ik dit probleem niet. Iemand enig idee of dit op te lossen is met een kwalitatief betere schakeldoos of moet ik ermee leren leven?

bvd,
Niels

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
antwoord is simpel: of je kabels of je kastje ondersteund geen 100hz... doe je niks aan..

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

rac-on schreef op 12 januari 2004 @ 20:51:
antwoord is simpel: of je kabels of je kastje ondersteund geen 100hz... doe je niks aan..
Dat heeft niet zo heel veel met de refreshrate te maken.
Die schaduw krijg je door het verlengen van je kabels en je dus signaalverlies krijgt.
Alleen met een hele goeie kwaliteit kabels/switch kun je het signaalverlies beperken, maar niet opheffen.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 20:56:
[...]

Dat heeft niet zo heel veel met de refreshrate te maken.
Die schaduw krijg je door het verlengen van je kabels en je dus signaalverlies krijgt.
Alleen met een hele goeie kwaliteit kabels/switch kun je het signaalverlies beperken, maar niet opheffen.
Met kabels zo snel signaalverlies :? Ik heb pasgeleden nog wat dingen met monitoren en beamers gedaan en toen werkte ik met kabels van 25 meter lang.

• nielsgeode
De kwaliteit van de kabels is dus net zo belangrijk als de kwaliteit van de switch? Voor kwalitatief goed spul bepaal ik zeker heel veel euri? Het vreemde is dat ik t op 640x480 en 75Hz niet heb.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:16
nielsgeode schreef op 12 januari 2004 @ 21:03:
De kwaliteit van de kabels is dus net zo belangrijk als de kwaliteit van de switch? Voor kwalitatief goed spul bepaal ik zeker heel veel euri? Het vreemde is dat ik t op 640x480 en 75Hz niet heb.
Wordt de storing steeds groter als je de reso's / refeshrates verhoogt? Of is het alleen bij 1024x768@100hz (en hoger) ineens pats! mis?

En het is euro's ;).

tvw

Verwijderd

Mister I schreef op 12 januari 2004 @ 21:01:
[...]

Met kabels zo snel signaalverlies :? Ik heb pasgeleden nog wat dingen met monitoren en beamers gedaan en toen werkte ik met kabels van 25 meter lang.
Niet zozeer de lengte is het probleem, alswel dat er extra schakelpunten tussen komen.

In het geval van een switchbox praat je over 3 extra aansluitpunten:
  • van monitor naar switch (1) de schakelaar van de switch (2) van switch (3) naar pc
Naarmate de resolutie hoger wordt, zal de schaduw steeds duidelijker worden.
De connecties zullen dus erg goed moeten zijn om het verlies beperkt te houden ;)

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 21:12:
[...]

Niet zozeer de lengte is het probleem, alswel dat er extra schakelpunten tussen komen.

In het geval van een switchbox praat je over 3 extra aansluitpunten:
  • van monitor naar switch (1) de schakelaar van de switch (2) van switch (3) naar pc
Naarmate de resolutie hoger wordt, zal de schaduw steeds duidelijker worden.
De connecties zullen dus erg goed moeten zijn om het verlies beperkt te houden ;)
Ja ok, maar ik had dus 1 kabel van 5 meter en 2 van 10 en die allemaal met simpele verloopstekkertjes van een euro of zo doorgelinkt, en geen kwaliteits verlies op super kwaliteit. Gewoon standaard kabels. Ze zeiden het idd wel dat het zou voor kunnen komen, maar nergens last van. Ik denk zelf dat de switch het niet helemaal goed aan kan de resoluties. Probeer idd eens wat lage reso's.
En als er mogelijkheid is een andere switch.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het wel gezien die kwaliteit van die kastjes. Ik heb hier een hele goedkope van 25 euro en een van 250 euro. De goedkope kan maar 2 computer aan maar daar niet van maar de beeldkwaliteit op dezelfde kabels van die dure is echt helemaal niets met 1024*768x75hz. Doe ik die dure er tussen probleem opgelost. Het probleem ligt meestal bij die kastjes. Trouwens er waren nog meer problemen met die goedkope wat die dure niet had en dat waren zeker 10 punten.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

ik heb een kvm switch van blackbox en ben er erg blij mee.
ze zijn niet goedkoop, maar werken supergoed, ik werk wel bij een 85 mhz op mijn lg flatron.
maar dat komt door mijn oude videokaarten, die komen niet hoger, en is ook niet nodig in een server.
dus ik zou even goede kabels proberen, mocht dat niet werken dan en betere kvm switch kopen.
of de resolutie lager houden.

• nielsgeode
De resolutie lijkt er niet zo heel veel invloed op te hebben. Het is meer de frequentie.

Dit kastje was maar 10 euri dus dat zou wel s de oorzaak kunnen zijn :D
Pagina: 1