Toon posts:

phpmyadmin + router

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik zal het uitgebreid uitleggen.
Ik heb apache geintstaleerd geen probleem.
Ik heb PhP geinstaleerd geen probleem
Ik heb Mysql geinstaleerd geen probleem
Ik Heb Perl geinstaleerd geen probleem
Daarna Phpmyadmin ook geen probleem dit alles op local host.
Alle test doorlopen loopt als gesmeerd.
Nu wil ik alles op port 9680 draaien dat is me geadviseerd dus alles omgezet
Eigen pagina's en dergelijke kan ik allemaal opvragen alleen Phpmyadmin wil op dit punt totaal niks meer.6 vrienden van mij kunnen overal op komen van buiten af
maar ook hier stopt phpmyadmin 4 van mijn vrienden kunnen helemaal er niet opkomen doe ik iets nu goed fout ligt het aan mijn router etech RTBR03 of is de port niet goed.
En ik probeer hier heel serieus over te praten want ik snap het niet meer en mijn vrienden ook niet.
Ik heb stuk voor stuk alle handleidingen voor mij liggen de ene zegt zus en de andere zegt zo.

Met vriendelijke groet
The MatrixRAV ;( ;( ;(

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Waarschijnlijk klopt de $cfgPmaAbsoluteUri variabele in je config.inc.php niet.

Wat staat daar nu?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05-2025
Nu wil ik alles op port 9680 draaien dat is me geadviseerd dus alles omgezet...

lijkt me dat je het euvel zelf al ziet dan?

port 9680 kan maar voor een service gebruikt worden lijkt me, standaard poorten lijkt me opzich goed toch? deed het ervoor toch prima?
je hoeft dan alleen port 80 te forwarden voor web...

Verwijderd

Topicstarter
$cfgPmaAbsoluteUri er staat http:// mijn ipnummer:9680/phpmyadmin

Verwijderd

Topicstarter
als ik alles op standaard zou laten staan is het niet veilig nooit van port tracking gehoord bovendien zou mijn provider hier niet blij mee wezen.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Heb je alles wat G33rt in "phpmyadmin + router" en F_J_K in "phpmyadmin + router" zeiden gelezen en ook bestudeerd? Die howtos zijn _echt_ compleet, en verder is het een kwestie van de port van apache forwarden, en daarvoor moet je gewoon in je handleiding kijken :)

want deze info is nog steeds precies dezelfde, je hebt alleen je router vermeld. verder vermeld je niets uit httpd.conf en php.ini, terwijl je juist aan ons die configs vraagt. hoe kunnen we je dan helpen?

Lees gewoon [rml][ Howto] Apache, PHP, MySQL, .htaccess & Virtual Hosts[/rml] en probeer je Apache te laten werkend. Lees daarna [rml][ Howto] PHPMyAdmin[/rml] en maak dan je PhpMyAdmin werkend.

je vermeld nu niets aan config file, wat je al geprobeerd hebt, of je errors krijgt, wat die errors dan zijn, waar het misgaat, waarom je denkt dat het misgaat, wat je hebt veranderd vlak voordat het misging... dus, wees completer en je zult een leuke tijd op GoT hebben :)

[ Voor 57% gewijzigd door G33rt op 12-01-2004 21:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
goed heb het een en ander doorgenomen.
alle ports waar ik 80 kon vinden staan op 9680
waar localhost staat staat nu mijn ipnr
in de my.ini heb ik de port ook verandert hij stond op 3306 is ook 9680
voor de rest alle test doet hij gewoon nog zoals phpinfo.pfp,http://ipnummer/werkt ook http//:ipnr/mysq.php werkt ook tevens de testen voor CGI script kom ook nog in mijn website mappen dus http://ipnummer/port/naam van de mappen.
Alleen phpmyadmin reageert totaal niet meer.heb alle versie's geprobeert.
Nou wat moet ik nu nog uitleggen dan?

Met vriendelijke groet
The MatrixRAV 8) 8) 8) 8)

• G33rt
even terzijde - waarom niet gewoon poort 80?

daarnaast: je hebt een controluser aangemaakt met de juiste rechte? Kan je het eerste stuk config.inc.php kopieren en tussen code-tags ([ code=php] [/ code] maar dan zonder spaties) plaatsen? :)

Zou je verder even je eigen post willen doorlezen op spelfouten, en je harde enter en leestekens willen gebruiken? Het is te snappen na twee keer doorlezen, met enkele enters maak je je post een stuk duidelijker (nee, niet na elke zin een enter, maar maak iig een alinea)

edit: ik zie nu het volgende
Nu wil ik alles op port 9680 draaien dat is me geadviseerd
wat was de reden van dat advies? waarom ga je over op niet-standaard poorten?

[ Voor 18% gewijzigd door G33rt op 13-01-2004 11:04 ]

• [ash]
  • Laatst online: 23-08 12:03

[ash]

Cookies :9

Werkt http://mijn ipnummer:9680/phpmyadmin/index.php wel ?

Als dat zo is zit er een fout in je virtualhost definitie van apache, volgens mij ziet die er ongeveer zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
<VirtualHost *:9680>
   DocumentRoot "bla bla bla"
   ServerAdmin   bla@bla.bla
   ServerName    bla.bla
   DirectoryIndex index.html index.htm index.php
</VirtualHost>

• G33rt
Als dat zo is zit er een fout in je virtualhost definitie van apache, volgens mij ziet die er ongeveer zo uit:
mits je apache 1.3.x hebt ja. 2.x kent geen standaard vhost meer die op *:port staat :)

• [ash]

[ash]

G33rt schreef op 13 januari 2004 @ 16:12:
mits je apache 1.3.x hebt ja. 2.x kent geen standaard vhost meer die op *:port staat :)
zeker weten :?
  • The character *, which is used only in combination with NameVirtualHost * to match all IP addresses; or
mits je NameVirtualHost gebruikt

• G33rt
Ik weet dat er nog virtualhosts zijn in 2.x, maar er is geen *:80 meer (zoals die stdnaard in de 1.3.x httpd.conf was) standaard in je httpd.conf meer aanwezig, dus daar kan de fout niet zitten :)

• [ash]

[ash]

G33rt schreef op 13 januari 2004 @ 23:35:
Ik weet dat er nog virtualhosts zijn in 2.x, maar er is geen *:80 meer (zoals die stdnaard in de 1.3.x httpd.conf was) standaard in je httpd.conf meer aanwezig, dus daar kan de fout niet zitten :)
Ahhh standaard aanwezig... niet goed gelezen ;) Maar ja, ik weet niet hoe zijn config er uit ziet en welke versie van apache gebruikt.

Maar het is wel fijn dat de TS hier nog langs komt :X

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 08:28

sus

is druk :+

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 00:26:
goed heb het een en ander doorgenomen.
alle ports waar ik 80 kon vinden staan op 9680
waar localhost staat staat nu mijn ipnr
in de my.ini heb ik de port ook verandert hij stond op 3306 is ook 9680
Dat gaat niet werken. Je kan niet EN je webserver EN je MySQL-database op dezelfde poort draaien. Dat is vragen om conflicten.

Als je het dan zo graag wil (snap niet helemaal waarom, maar dat terzijde, dat is de vraag niet), doe het dan zo:

Apache op poort 9680
MySQL op poort 9606 (bijvoorbeeld, om de 06 van MySQL standaard aan te houden).

Hou er wel rekening mee dat op veel scholen en bedrijven alleen de poort 80 open staat, en jouw site vandaaruit dus niet meer te bereiken is.

Denk dus niet dat het probleem in phpMyAdmin zit, maar in je config. phpMyAdmin weet niet waar hij naar moet connecten. BTW, je hebt in je configfile van phpMyAdmin toch wel aangegeven dat hij moet connecten op een andere poort dan 3306? Want anders doet hij het inderdaad ook niet.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je hoeft je mySQL natuurlijk niet niet naar buiten toe open te zetten; dus deze kan op de default poort blijven draaien :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• [ash]

[ash]

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 00:26:in de my.ini heb ik de port ook verandert hij stond op 3306 is ook 9680
Dat ik hier overheen gelezen heb :X

Het lijkt me wel duidelijk dat je mysql configuratie het probleem is, en zoals Spider.007 al aangeeft kan je deze op de default (3306) laten staan.

Verwijderd

Topicstarter
oke heb alle reactie gelezen bedankt hiervoor nu nog een probleem,als ik php.info.php openmaak gaat er een mapje open met opslaan als.wat is hier verkeerd?.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 14:02:
oke heb alle reactie gelezen bedankt hiervoor nu nog een probleem,als ik php.info.php openmaak gaat er een mapje open met opslaan als.wat is hier verkeerd?.
Die hele zin is verkeerd, rammelt aan alle kanten.

Maar om je toch op weg te helpen: apache weet nu niet dat hij php pagina's moet parsen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Mischien een heel stom antwoord en staat ie er al tussen (niet alles gelezen)
Maar ik moets de poort van mysql openen in mijn router toen deed ie het bij mij wel

had hetzelfde probleem (bijna het zelfde)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 17:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke dat is ook weer opgelost.nu krijg ik de melding Fatal error. Call to undefined function mysql_connect()in C:\Program Files\Apache Groep\Apache2\htdocs\mysql.php on line 8 tijdens test.Kan ik Mysql ook verwijderen en opnieuw installeren.?

• [ash]

[ash]

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 17:44:
oke dat is ook weer opgelost.nu krijg ik de melding Fatal error. Call to undefined function mysql_connect()in C:\Program Files\Apache Groep\Apache2\htdocs\mysql.php on line 8 tijdens test.Kan ik Mysql ook verwijderen en opnieuw installeren.?
Die fout zit waarschijnlijk in de mysql.php pagina en niet in mysql zelf. Heb je wel de juiste credentiels in het php bestand opgenomen?

• G33rt
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 17:44:
is het script uberhaupt wel goed? heb je inmiddels toch ietwat domme dingen als apps samen op 1 poort uitgezet en zijn al je config files verbetert?
Pagina: 1