Toon posts:

[excel] Automatisch bijwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 629 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een manier om als een bepaald Excel bestand gewijzigd wordt, dat deze automatisch geupload wordt.
Op het bedrijf waar ik werk hebben ze een rooster in excel, wat we nu online willen zetten. Maar aangezien het grote aantal wijzigingen (Het is een bungalowpark, veel personeel dus) per dag/week is het gekkenwerk om elke keer op "UPLOAD" oid te klikken.

Is er een andere manier om wanneer een Excel bestand opgeslagen wordt dit automatisch te uploaden ofzo?
Of heeft iemand andere ideeën om dit te maken?

Alvast bedankt
:)

Verwijderd

In wat voor vorm moet dit online komen?
Gewoon een te downloaden .xls bestand of een of ander webdinges?

En wat is "online"?
Voor de buitenwereld te zien via het internet?
Alleen voor intern gebruik op een intranet?

Wordt het ergens anders gehost of staat het op je eigen server?

Als je zelf host of als het alleen voor het intranet is dan kun je gewoon het bestand op je server zetten en de map waarin het staat delen of je webserver er naar toe wijzen.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Excel + administratie? Excel is een veredelde rekenmachine waar je toevallig een administratie mee kunt bijhouden. Je zegt het zelf al een beetje dat het moeilijk is om het te gebruiken voor veel personeel, is het niet tijd om naar iets anders te kijken? Met Access kun je al iets opzetten wat werkt (met de nodige nadelen) en Access is er ook een beetje voor bedoeld. Beter is het (het moet webbased) om een SQL-server op te zetten en met ASP of PHP (of iets anders) de pagina's er omheen te bouwen. Dan heb je tenminste iets wat staat en wat iedereen kan gebruiken (ook op hetzelfde moment).

Een .xls kun je niet zomaar gebruiken dat deze zichzelf automatisch upload, je zit namelijk met het probleem dat deze de oude zal overschrijven en dat is niet leuk voor het persoon die ook op dat moment zijn .xls aan het uploaden is. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben werknemer, niet de werkgever, nog niet eens in de buurt...
Dus ik heb niets in te brengen over de manier waarop hun het rooster maken.

Ik wil de gegevens gewoon in een MySQL db stoppen om deze dan te gebruiken en weer te geven voor het personeel. Dit is het probleem allemaal niet, dat lukt me zelf wel ;)

Het probleem is het van hun naar de website krijgen van de gegevens...
Maar automatisch updaten gaat dus niet.
Ik ga nog een keer navragen wat voor soort internetverbinding ze hebben, mogelijk kunnen ze als server dienen en dan is het natuurlijk ook opgelost.

Iemand een andere manier?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik verplaats je topic nog eventjes naar Software Algemeen - vragen over Excel zijn daar beter op hun plek :)

Windows Operated Systems >> Software Algemeen

Verwijderd

bazs2000 schreef op 12 januari 2004 @ 23:54:
Excel + administratie? Excel is een veredelde rekenmachine waar je toevallig een administratie mee kunt bijhouden. Je zegt het zelf al een beetje dat het moeilijk is om het te gebruiken voor veel personeel, is het niet tijd om naar iets anders te kijken?
Ja sorry hoor, maar even dit. Ik werk op een planbureau waar we voor ongeveer 400 mensen roosters maken en diensten plannen. Onze werkbestanden zijn allemaal Exceltools. Dus tools, opgebouwd in Excel, waarbinnen op een heel gemakkelijke manier zeer overzichtelijke roosters worden gemaakt. Maar niet alleen dat, ook worden automatisch minimale bezettingen gecontroleerd en getoond, de gemiddelde werkduur per week / per medewerker, de verdeling van de diverse diensten over de medewerkers en noem maar op........

Daarnaast heb ik al de meest schitterende toepassingen gemaakt binnen Excel als het gaat om overzichten etc.

Dus een klein beetje nuance in je bericht wil ik graag wel aanbrengen. En een tip: Verdiep je eens in een programma, voordat je iets roept. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, met Excel kun je eigenlijk ALLES, als je maar weet hoe, vandaar mijn vraag hier!!

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

1. Maak in de map van het Excel-bestand een tekstbestandje met de naam "FTP-script.scr". Zet daarin het volgende (en pas het aan):
    code:
    1
    2
    3
    4
    5

OPEN "ftp.MijnSite.nl"
    USER "Usernaam" "WachtWoord"
    CD "www/rooster"
    PUT "MijnExcelBestand.xls"
    BYE
  2. Maak in VBA een module aan in het Excel-bestand en zet daarin:
    Visual Basic:
    1
    2
    3

Sub Save()
        Shell "ftp.exe -i -n -s:" & ActiveWorkbook.Path & "\FTP-script.scr"
    End Sub
Elke keer als iemand op Save drukt, wordt het bestand omhooggeladen.
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 19:36:
[...]
Dus een klein beetje nuance in je bericht wil ik graag wel aanbrengen. En een tip: Verdiep je eens in een programma, voordat je iets roept. ;)
Ik ken Excel aardig goed, en ik ben het met Basz2000 eens. Excel is hier niet helemaal voor bedoeld. Eigenlijk hoor je de data in een database te hebben (what's in a name?) en kun je Excel gebruiken om die te presenteren.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er niet een heleboel kan met Excel :).

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Pagina: 1