[JavaScript]

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09-2025
Voor de JS'ers onder ons,

Ik zou graag een stukje script maken waarbij er verschillende afbeeldingen voorbij komen scrollen. Oké, dit is natuurlijk geen probleem, als we het hebben over een stuk of 10 plaatjes.

Wat nou als ik het heb over foto's, die ik één voor één voorbij wil laten komen, máár de foto's moeten natuurlijk wel pas geladen worden zodra ze aan de beurt zijn om te laten zien. Anders zouden er bij het laden van de pagina eerst voor een paar 100Kb aan plaatjes gedownload moeten worden, en daar hou 'k niet zo van :).

Het moet dus als het ware zo zijn dat via een stukje JavaScript, waarin de plaatjes bij het laden van de pagina de URL's naar de plaatjes al bekend zijn gemaakt, omstebeurt een plaatje moet laden, en vervolgens voorbij moet laten scrollen.

Tsja, op javascript.com zijn er leuke scripts te vinden, maar geen van allen laaden de plaatjes pas zodra ze aan de beurt zijn. Ook de search bracht me alleen bij topics waar ik verder weinig tot niets mee kon. Toen heb ik uiteindelijk leejoo.nl maar even geraadpleegd, die gast heeft vaak ook wel leuke scrippies. Echter, daar ook niets bruikbaars.

Heeft er hier iemand een idee? Het gaat hoofdzakelijk om het laden van de plaatjes als ze aan de beurt zijn. Dat scrollen lukt zelfs me oma nog wel :).

Adios.

-- edit--
Shit, kan een modje effe de topictitel uitbreiden :). Mijn dank is groot...

[ Voor 5% gewijzigd door Mexxus op 12-01-2004 20:39 ]

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
hoi, welkom op GoT

volgens mij zijn vragen mbt dit onderwerp al regelmatig voorbij gekomen en daarnaast lijkt me dit een scriptrequest...

dus...
ff de search gebruiken en anders goed zoeken met google...

[ Voor 20% gewijzigd door faabman op 12-01-2004 20:46 ]

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:27

Pelle

🚴‍♂️

Met het javascript Image object kun je alles. Dus ook laden op het moment dat jij dat wilt :)

Dit topic is gesloten.